Succesvol samenwonen?
woensdag 7 april 2021 om 10:49
Goedemorgen
Ik wil graag met mn vriendin gaan samenwonen maar ik ben er ook wat huiverig voor omdat je toch vaak hoort dat samenwonen om diverse redenen tegenviel en dat had dan meestal ook invloed op de relatie.
Uiteraard wil ik dat voorkomen dus ik wil graag vragen hoe jullie succesvol zijn gaan samenwonen?
Bij voorbaat dank.
Ik wil graag met mn vriendin gaan samenwonen maar ik ben er ook wat huiverig voor omdat je toch vaak hoort dat samenwonen om diverse redenen tegenviel en dat had dan meestal ook invloed op de relatie.
Uiteraard wil ik dat voorkomen dus ik wil graag vragen hoe jullie succesvol zijn gaan samenwonen?
Bij voorbaat dank.
woensdag 7 april 2021 om 12:44
Ik denk dat zij de juiste persoon, dingen die we willen komen overeen op bijna alle punten maar met die dingen kan ik wel leven en andersom ook.DS1971 schreef: ↑07-04-2021 12:29Samenwonen is best lastig, maar met de juiste persoon gaat het redelijk vanzelf.
Je moet dus genoeg punten hebben die in overeenstemming zijn met elkaar en daar waar je verschillende dingen wil, moet dat niet botsen. Het helpt dus niet als de een achteraf op een boerderij gelukkig is en de ander in een wereldstad wil wonen. Maar het wordt een probleem als de een alleen maar kan aarden in een wereldstad en de ander alleen maar op die boerderij.
woensdag 7 april 2021 om 12:45
Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 11:28Haar kind is al aan mij gewend, zij heeft mijn kind nog nooit gezien en dat gaat ook niet gebeuren.
Een week geleden wilde je nog via de rechtbank een omgangsregeling afdwingen. Dat gaat snel bij jou...
woensdag 7 april 2021 om 12:46
Dat zal best. Maar wat vind je van de antwoorden die meer op jouw echte situatie gespits zijn?Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 12:44Ik denk dat zij de juiste persoon, dingen die we willen komen overeen op bijna alle punten maar met die dingen kan ik wel leven en andersom ook.
woensdag 7 april 2021 om 12:46
Hij vind wel prima zo, scheelt weer zorgtaken en gedoe he?nerdopviva schreef: ↑07-04-2021 12:45Een week geleden wilde je nog via de rechtbank een omgangsregeling afdwingen. Dat gaat snel bij jou...
woensdag 7 april 2021 om 12:48
ik vind het triest, voor de baby, maar ook voor TO
die denkt de emotie over zijn kind gewoon weg te kunnen proppen, door happy-families te gaan spelen met een nieuw gezinnetje
woensdag 7 april 2021 om 12:50
Het schiet mij ineens weer binnen welk onderwerp je recent opende.Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 12:44Ik denk dat zij de juiste persoon, dingen die we willen komen overeen op bijna alle punten maar met die dingen kan ik wel leven en andersom ook.
Zou je niet eens eerst je aandacht volledig richten op die kleine die jou keihard nodig heeft de komende 17 jaar en 5 maanden spreekwoordelijk en de rest van de tijd in de praktijk?
Je komt op mij niet echt heel stabiel over nu. Voor zover ik dat kan beoordelen, maar toch.
woensdag 7 april 2021 om 12:51
Als TO echt zo is is het alleen maar fijn voor de baby lijkt me. Scheelt een bak frustratie en teleurstelling wat geheid gaat ontstaan met iemand die zo in het leven staat. Ik begrijp de ex steeds beter iig.
woensdag 7 april 2021 om 12:53
Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
woensdag 7 april 2021 om 12:55
Oh weer zo eentje.nerdopviva schreef: ↑07-04-2021 12:45Een week geleden wilde je nog via de rechtbank een omgangsregeling afdwingen. Dat gaat snel bij jou...
Bah.
woensdag 7 april 2021 om 12:58
Al dit gedoe zal een groot deel van je leven vormen, welke kant het ook op gaat. Daarom zou ik eerst dat afronden voor je een nieuwe ingrijpende gebeurtenis op je neemt.Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 12:53Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
woensdag 7 april 2021 om 12:58
Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 12:53Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
maar je ziet toch wel, hoe dit samenhangt?
Jouw eerste prioriteit is je dochter en alles goed regelen
Ik neem aan, dat je vriendin dit ook zo ziet. (anders, heeft ze niet het beste met je voor)
woensdag 7 april 2021 om 13:00
Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 12:53Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
woensdag 7 april 2021 om 13:00
Niet.Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 12:53Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
Want jij moet echt enorm aan jezelf gaan werken. Dat lijkt mij wel duidelijk. Tot die tijd ook maar niet gaan samenwonen. Leer je verantwoordelijkheid nemen. Zeker bij kinderen is er geen brug te ver.
woensdag 7 april 2021 om 13:01
woensdag 7 april 2021 om 13:04
Bloed dikker is dan water. Je vriendins kind is niet je eigen kind. Van je eigen kinderen kan je meer hebben dan van andermans kinderen. Dat kan spanningen veroorzaken in je relatie en of op het welzijn van het kind.
Ben je je daarvan bewust? Kan je het handelen? Ook als het kind zich tegen je gaat afzetten? Ook als de moeder partij kiest voor het kind?
Ben je je daarvan bewust? Kan je het handelen? Ook als het kind zich tegen je gaat afzetten? Ook als de moeder partij kiest voor het kind?
woensdag 7 april 2021 om 13:11
Niet.
Want jij moet eerst je eigen shit oplossen. En neen, dat is niet alleen maar de schuld van ex. Verre van. Hier ligt ook echt wat bij jou.
Maar ik denk dat je dit helemaal niet wil horen.
Huts!
woensdag 7 april 2021 om 13:17
Dus het was een wedstrijd? Je wil niet naar haar pijpen dansen en dan geef je het op?Midnight-Blue schreef: ↑07-04-2021 12:53Als ex niet mee wil werken zal ik een lange adem nodig hebben volgens mn advocaat, kan goed een jaar of langer zijn, en al die tijd mag ik haar niet zien. Ik denk niet dat ex van gedachten veranderd wat dit betreft. En dan houdt het op aangezien zij op dit moment alleen beslist over dochter. En ik ga niet langer naar haar pijpen dansen. Kunnen we nu even terug naar mijn vraag over hoe dit succesvol wordt?
Dit heeft alles te maken met je vraag. Jouw manier van een probleem oplossen is je rug ernaar toe draaien en doen alsof het er niet meer is. Hier moet je echt wat mee, want dit gaat je volgende poging tot samenwonen ook de nek omdraaien. Jouw eventuele samenwonen wordt niet succesvol als je niet je shit uit je verleden echt goed afsluit.
woensdag 7 april 2021 om 13:21
BellatrixVanDetta schreef: ↑07-04-2021 13:11Niet.
Want jij moet eerst je eigen shit oplossen. En neen, dat is niet alleen maar de schuld van ex. Verre van. Hier ligt ook echt wat bij jou.
Maar ik denk dat je dit helemaal niet wil horen.
Dit dus!
Als je je eigen kind al zo snel opgeeft, dan zul je nóg sneller wegrennen voor je andere verantwoordelijkheden. Als ik je nieuwe vriendin was zou dit voor mij een enorme rode vlag zijn, tenzij zij net zo egocentrisch is en alleen aan haar eigen geluk denkt.
Je kind is 7 mnd, je ex sputtert idd wat tegen wat ik ontzettend verwerpelijk vind en dan is er helaas ook nog een vader die zo slap is en nu al de handdoek in de ring gooit. Je vraagt je af hoe je succesvol kunt gaan samenwonen, beter vraag je je af hoe je een succesvolle vader voor je kind kunt worden.
woensdag 7 april 2021 om 13:25
loisnvt schreef: ↑07-04-2021 13:21Dit dus!
Als je je eigen kind al zo snel opgeeft, dan zul je nóg sneller wegrennen voor je andere verantwoordelijkheden. Als ik je nieuwe vriendin was zou dit voor mij een enorme rode vlag zijn, tenzij zij net zo egocentrisch is en alleen aan haar eigen geluk denkt.
Je kind is 7 mnd, je ex sputtert idd wat tegen wat ik ontzettend verwerpelijk vind en dan is er helaas ook nog een vader die zo slap is en nu al de handdoek in de ring gooit. Je vraagt je af hoe je succesvol kunt gaan samenwonen, beter vraag je je af hoe je een succesvolle vader voor je kind kunt worden.
In deze situatie alleszins begrijpelijk, echter als TO wat had meegeveerd met ex zou het zover niet gekomen zijn.
Huts!
woensdag 7 april 2021 om 13:31
Naar mijn mening kan je pas succesvol samenwerken/samenwonen als je zelf je broek op op kan houden en dus ook alles goed voor je kind geregeld hebt. Zorg eerst voor stabiliteit en rust voor je kind, dus ook in de relatie met jou ex-partner. Als dit goed werkt zou ik pas aan samenwonen beginnen. Neem je verantwoordelijkheden voor je kind en zorg goed voor jezelf, geef hem of haar het voorbeeld hoe een vader moet zijn. Na zo kort al samenwonen lijkt mij ook niet slim, wacht tot de roze wolk voorbij is.
woensdag 7 april 2021 om 13:47
Oke ik begrijp het.LaCasa schreef: ↑07-04-2021 13:31Naar mijn mening kan je pas succesvol samenwerken/samenwonen als je zelf je broek op op kan houden en dus ook alles goed voor je kind geregeld hebt. Zorg eerst voor stabiliteit en rust voor je kind, dus ook in de relatie met jou ex-partner. Als dit goed werkt zou ik pas aan samenwonen beginnen. Neem je verantwoordelijkheden voor je kind en zorg goed voor jezelf, geef hem of haar het voorbeeld hoe een vader moet zijn. Na zo kort al samenwonen lijkt mij ook niet slim, wacht tot de roze wolk voorbij is.