Online daten

13-02-2021 21:20 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele weken heb ik contact met een man via online dating. Ik kan wel wat advies gebruiken want ik heb geen ervaring hiermee.

Ik heb wel een klik met hem en we chatten bijna elke dag. Hij gaf al best snel aan dat hij wilde appen. Ik heb mijn nr niet gegeven. Ook wilde hij al best snel afspreken. Dat is ook nog niet gebeurd omdat ik dat best spannend vind.

Hij zegt van de ene kant lieve dingen tegen me. Bv dat hij alleen online is om te kijken of ik er ben. Ook dat hij me lief vindt. Ik heb een beetje het beeld van hem dat hij altijd erg gericht is geweest op spullen/materialistische dingen maar nu tot conclusie komt dat geluk ook in andere dingen zit. Hij wil heel graag een fijne relatie.

Hij zegt dat hij met mij een goede klik heeft en het meeste praat. Dat hij 1 ander contact heeft maar dat loopt beetje stroef.
Ook vertelt hij mij dat hij onzeker is over bepaalde dingen van zichzelf.

Toch heb ik mijn twijfels. Hij vertelt veel over zichzelf. Maar bij mij vraagt hij niet echt door. Alleen of ik hoop dat we elkaar ooit ontmoeten en het zou klikken in het echt zoals nu. Of hoeveel relaties ik heb gehad.
Ook vroeg hij eens wat ik aan het doen was toen ik niet meteen antwoordde.
Of hij vroeg eens of ik ander contact heb waar ik meer mee heb.
Dit zijn 2 dingen die ik eigenlijk niet zo oké vind.

Sinds kort sluit hij berichtjes af met een x. Ook vraagt hij of ik van knuffelen hou in een relatie.

Van de andere kant vind ik het kletsen wel weer gezellig.

Ik weet alleen niet zo goed hoe je kan weten dat iemand echt goede bedoelingen heeft. Misschien wil hij alleen seks maar dat idee heb ik ook niet.
Mooi boomklevertje!

Ik wil nog even laten weten dat jullie gelijk hadden.
Die man maakte een opmerking gericht op seks. Ik liet merken dat ik dat niks vond. Volgens hem was het een grap en reageerde ik verkeerd. Sinds dat moment had hij niet veel tijd meer voor me.

Er stond wel een afspraak al eerder gemaakt maar daar zei hij niks meer over. Die dag is stil voorbij gegaan. Maar hij bleef wel contact houden. Toen ik vroeg waarom het zo gegaan was legde hij het bij mij neer. Dat ik zelf niks meer gevraagd had enz. Hij vind het allemaal maar moeilijk maar wil nog wel contact houden en dat het weer leuker wordt net als eerst. Ik snap niet waarom. Vaag
Heb je m nu nog steeds niet ontmoet dan?
Want dan is het al 2 maanden aan de gang dat appen denk ik?
Kijk, ik heb zelf natuurlijk pas 2 online dates gehad (nou ja, 1 x met de breadcrumber en nu dan al 3 x met mijn schatje Putin) maar zelfs ik denk dat het dan echt niet wat wordt hoor. Beter fladder je door naar de volgende.
Gewoon gaan appen met wat andere mannen.
Jillian80 schreef:
10-04-2021 10:25
Mooi boomklevertje!

Ik wil nog even laten weten dat jullie gelijk hadden.
Die man maakte een opmerking gericht op seks. Ik liet merken dat ik dat niks vond. Volgens hem was het een grap en reageerde ik verkeerd. Sinds dat moment had hij niet veel tijd meer voor me.

Er stond wel een afspraak al eerder gemaakt maar daar zei hij niks meer over. Die dag is stil voorbij gegaan. Maar hij bleef wel contact houden. Toen ik vroeg waarom het zo gegaan was legde hij het bij mij neer. Dat ik zelf niks meer gevraagd had enz. Hij vind het allemaal maar moeilijk maar wil nog wel contact houden en dat het weer leuker wordt net als eerst.[b] Ik snap niet waarom. Vaag[/b]

Misschien je eigen post nog een keer lezen? Volgens mij staan alle antwoorden waarom dat niet slim is er eigenlijk in. Misschien was het contact voor jou belangrijker dan voor hem? Op jou heeft hij indruk gemaakt, maar ik weet bijna zeker van andersom niet. Hij houdt gewoon het contact nog een beetje aan omdat hij vast wel merkt dat je hem leuk vindt.

Hij vindt dat je verkeerd reageert op zijn seksueel gerichte opmerking. Je reageert zoals je dat zelf wil en waarschijnlijk was het gewoon proberen hoe je daarop reageert, Jouw reactie maakt dat hij minder reageert en de date zonder wat te zeggen voorbij laat gaan. Dan ga je zelf nog vragen waarom. Voor hem ben je waarschijnlijk overduidelijk geïnteresseerd en misschien probeert hij het de volgende keer subtieler om je in bed te krijgen. Met de houding die je nu hebt gaat dat nog wel lukken ook misschien.
Boomklevertje schreef:
10-04-2021 10:37
Want dan is het al 2 maanden aan de gang dat appen denk ik?
Kijk, ik heb zelf natuurlijk pas 2 online dates gehad (nou ja, 1 x met de breadcrumber en nu dan al 3 x met mijn schatje Putin) maar zelfs ik denk dat het dan echt niet wat wordt hoor. Beter fladder je door naar de volgende.
Gewoon gaan appen met wat andere mannen.
Ja echt heel lang al. En ook vaak. Hij wilde steeds afspreken maar ik zelf niet.

Hij zegt nu dat hij het contact maar moeilijk vindt en daarom het geen goed idee vond om af te spreken.
Dat had hij gewoon kunnen zeggen. Vond het raar dat hij niks erover heeft gezegd.
Dat noemen ze ook wel een smoesje.
In_Tenebris schreef:
10-04-2021 10:43
Misschien je eigen post nog een keer lezen? Volgens mij staan alle antwoorden waarom dat niet slim is er eigenlijk in. Misschien was het contact voor jou belangrijker dan voor hem? Op jou heeft hij indruk gemaakt, maar ik weet bijna zeker van andersom niet. Hij houdt gewoon het contact nog een beetje aan omdat hij vast wel merkt dat je hem leuk vindt.

Hij vindt dat je verkeerd reageert op zijn seksueel gerichte opmerking. Je reageert zoals je dat zelf wil en waarschijnlijk was het gewoon proberen hoe je daarop reageert, Jouw reactie maakt dat hij minder reageert en de date zonder wat te zeggen voorbij laat gaan. Dan ga je zelf nog vragen waarom. Voor hem ben je waarschijnlijk overduidelijk geïnteresseerd en misschien probeert hij het de volgende keer subtieler om je in bed te krijgen. Met de houding die je nu hebt gaat dat nog wel lukken ook misschien.
Ik heb het op een andere manier gevraagd. Dat vond hij niet zo leuk.

Ik begrijp sommige dingen niet. Als hij niet geïnteresseerd is dan kan hij dat gewoon zeggen.

Hij gaf aan niet meer af te spreken omdat we weinig contact hadden gehad. Maar hij was zelf offline. Dat wilde hij niet horen/over hebben.

Ik vroeg of hij geen tijd meer voor me had door mijn reactie. Hij zei toen dat hij liever over leuke dingen wilden hebben.

Daarna zei hij dat hij dus hoopte op contact zoals eerst. En zei dat hij offline ging.

Toevallig begon toen iemand anders tegen mij te praten. Ondertussen logde hij nog 6 keer in maar zei niks.
Ik ga ervan uit dat hij met anderen wilde praten. Dat kan toch gewoon als je geen interesse hebt. Maar daarvoor bleef hij te kort ingelogd.

Ik ga vanuit dat hij geen interesse heeft. Maar snap niet dat hij dat niet zegt. En mij niet verwijderd.
Dat veel mensen dat niet eerlijk zeggen is een bekend fenomeen bij online daten. Ik kan me voorstellen dat als je leuk met iemand in gesprek denkt te zijn en die laat niets meer horen dat niet fijn is. Dat hoort er alleen wel bij en het zal vast ook wel wennen. Dat iemand niks meer laat horen zegt genoeg denk ik.

Ik zou me ook afvragen of zoveel gedoe met iemand met wie je nog niks hebt je de moeite waard is. Leuke dingen gaan vanzelf denk ik.
Verlies alsjeblieft niet uit het oog dat mannen sowieso en hoe dan ook hele rare menspersonen blijven!!
In_Tenebris schreef:
10-04-2021 12:03
Dat veel mensen dat niet eerlijk zeggen is een bekend fenomeen bij online daten. Ik kan me voorstellen dat als je leuk met iemand in gesprek denkt te zijn en die laat niets meer horen dat niet fijn is. Dat hoort er alleen wel bij en het zal vast ook wel wennen. Dat iemand niks meer laat horen zegt genoeg denk ik.

Ik zou me ook afvragen of zoveel gedoe met iemand met wie je nog niks hebt je de moeite waard is. Leuke dingen gaan vanzelf denk ik.
Her is eigenlijk sinds die opmerking dat het contact veel minder werd. Eerst elke dag minimaal 1 uur. Na die opmerking was hij een paar dagen offline. Maar hij zocht toch af en toe contact nog.

Hij zegt juist dat ik moeilijk ben en dat het nu juist leuk zou moeten zijn. Maar hij vindt het vooral moeilijk door hoe ik doe. En hoopt dat het contact weer wordt zoals eerst zonder moeilijk doen.

Ik begrijp niet waarom hij mij dan niet verwijderd. Maar misschien reageren mannen inderdaad apart wat boomklevertje zegt hierboven.
Beetje moeilijk in te schatten waarom hij vindt dat je moeilijk doet. Als dat echt alleen samenhangt met zijn opmerking en jouw reactie daarop vind ik dat hij moeilijk doet door erover door te gaan. Als je merkt dat iemand zich aan een opmerking heeft gestoord of het verkeerd opvat kun je natuurlijk ook sorry zeggen. Nu ligt het volgens hem aan jou en ondertussen trekt hij zichzelf terug. Ik zou het gewoon zelf erbij laten zitten.

Wat Boomklevertje zegt ben ik het niet mee eens, mensen kunnen gewoon raar zijn, mannen en vrouwen.
Het is wel bij de opmerking begonnen dat daarna hij geen tijd had.

Hij vindt dat ik moeilijk doe. Als ik vraag/aangeef of zijn afstand nemen door mijn reactie komt of dat het door mij komt dat er weinig contact was wil hij er niet over hebben.

Ik begrijp niet waarom hij me niet verwijderd. Hij wil gewoon verder kletsen zonder moeilijk doen.
Jillian80 schreef:
10-04-2021 16:14

Hij vindt dat ik moeilijk doe. Als ik vraag/aangeef of zijn afstand nemen door mijn reactie komt of dat het door mij komt dat er weinig contact was wil hij er niet over hebben.

Ik begrijp niet waarom hij me niet verwijderd. Hij wil gewoon verder kletsen zonder moeilijk doen.

Ik denk dat Tenebris gelijk heeft. Hij houdt het contact warm om je wellicht op een later moment het bed in te lullen.

Waarom verwijder je hem niet?
Jillian80 schreef:

Dat hij je niet verwijdert is denk ik echt omdat hij denkt dat er nog wel een kansje is. Misschien niet nu, maar over een tijdje als het geen onderwerp van gesprek meer is. Dat hij vindt dat je zeurt is natuurlijk ook raar. Het is niet gek om aan iemand te vragen wat er aan de hand is als het contact ineens verandert. Dat hij dat zeuren vindt geeft aan dat hij je vraag niet serieus neemt. Ook al bedoelde hij het niet zo, hij kan er wel iets over zeggen.

Gewoon zelf afkappen. Hij heeft geen oog voor jou en wat jij vindt. Dat moeilijke gedoe is zonde van je tijd omdat het nooit echt leuk gaat worden met hem denk ik.
Jillian80 schreef:

Het maakt niet zoveel uit toch, wat wil jij?

Voor mij zou het vooral met (uitgesproken) verwachtingen te maken hebben. Als ik al máánden met iemand chat waarbij ik zelf aangeef (uiteindelijk) te willen afspreken en de ander blijft dat afhouden zonder geldige reden, dan zou ik er op een gegeven moment ook genoeg van hebben. Wel of geen seks doet er dan ook niet toe, daarvoor zou je toch eerst moeten afspreken.

Ik gok dat hij allang is uitgecheckt en er niet eens over nadenkt om jou al dan niet te verwijderen.
DillKarlings schreef:
10-04-2021 16:56
Het maakt niet zoveel uit toch, wat wil jij?

Voor mij zou het vooral met (uitgesproken) verwachtingen te maken hebben. Als ik al máánden met iemand chat waarbij ik zelf aangeef (uiteindelijk) te willen afspreken en de ander blijft dat afhouden zonder geldige reden, dan zou ik er op een gegeven moment ook genoeg van hebben. Wel of geen seks doet er dan ook niet toe, daarvoor zou je toch eerst moeten afspreken.

Ik gok dat hij allang is uitgecheckt en er niet eens over nadenkt om jou al dan niet te verwijderen.
Als hij zelf al lang is afgehaakt zou goed kunnen. Maar hij blijft zelf wel contact zoeken. Ik zou het logisch vinden als hij me zou verwijderen of niets meer zou laten horen. Maar dat is nog niet zo.
Ook raar dat hij nog 6 keer inlogt. Dat snap ik ook niet.
Jillian80 schreef:
Ik begrijp niet waarom jij hem niet verwijderd. Je wil hem immers niet ontmoeten, je bent bang dat hij een creepy stalker is, hij maakt opmerkingen die je niet aanstaan en hij vindt dat je moeilijk doet. Nou, op naar de volgende dan.

Je kunt het tot in den treuren blijven analyseren natuurlijk, maar volgens mij passen jullie gewoon niet bij elkaar. En misschien is online daten gewoon jouw ding niet. Want op een gegeven moment is het toch wel de bedoeling om iemand live te ontmoeten...
Jullie hebben helemaal gelijk dat het niks is en niks gaat worden.

@cassata ik wilde hem wel ontmoeten en hadden een datum afgesproken. Maar hij liet die dag zo voorbij gaan. Had het over andere dingen maar niet over dat we hadden afgesproken of dat het niet door zou gaan.

Ik snap gewoon niet hoe die man reageert. En dat hij me dan niet verwijdert. Ik vind het niet logisch.
Jillian80 schreef:
10-04-2021 17:08
Als hij zelf al lang is afgehaakt zou goed kunnen. Maar hij blijft zelf wel contact zoeken. Ik zou het logisch vinden als hij me zou verwijderen of niets meer zou laten horen. Maar dat is nog niet zo.
Ook raar dat hij nog 6 keer inlogt. Dat snap ik ook niet.
Ik hoor nog steeds niet wat jij hier nou (nog) mee wil...je kunt het allemaal gaan invullen voor hem, maar daar schiet je niks mee op. Jij zou hem ook kunnen verwijderen als het je zoveel energie kost...maar blijkbaar hoop je ergens toch nog op 'iets'.

En in het algemeen; online daten is toch een kwestie van je gevoel volgen, maar ook je gezonde verstand gebruiken. De kans dat je een seriemoordenaar treft is zo goed als uitgesloten, maar er zijn genoeg mannen die seks willen. Sterker nog; vrouwen willen óók seks, alleen zijn de voorwaardes vaak nét iets anders dan bij mannen. Maar daar ben je zelf bij; als jij geen seks wilt, dan zorg je ervoor dat de situatie er niet naar is. Hoe dan ook kan ik je aanraden om bij de volgende iets sneller af te spreken, zonder het hierboven genoemde uit het oog te verliezen.
Jillian80 schreef:
10-04-2021 17:16
@cassata ik wilde hem wel ontmoeten en hadden een datum afgesproken. Maar hij liet die dag zo voorbij gaan.
Jij ook blijkbaar. Je had hem natuurlijk zelf ook een berichtje kunnen sturen: "Ik heb zin in onze date! Hoe laat en waar treffen we elkaar vanmiddag?"
Ik snap gewoon niet hoe die man reageert. En dat hij me dan niet verwijdert. Ik vind het niet logisch.
Je hoeft het toch ook niet te snappen? Jullie communicatiestijlen matchen niet. Let it go.
cassata schreef:
10-04-2021 17:28
Jij ook blijkbaar. Je had hem natuurlijk zelf ook een berichtje kunnen sturen: "Ik heb zin in onze date! Hoe laat en waar treffen we elkaar vanmiddag?"

Ja dat had ik kunnen doen. Dat heb ik bewust niet gedaan. Omdat hij minder tijd voor me had na die opmerkingen. Ik wilde weten wat hij met die date zou doen. Omdat ik het gevoel had dat hij geen interesse meer had.
Het was heel raar want 1 week ervoor hadden we nog erover gehad om elkaar te zien. Daarom begrijp ik het niet goed.
Maar je hebt gelijk om het te laten gaan.
Veel mannen zien het over en weer appen als een soort tijdverdrijf, denk ik. Je moet er vooral niet te zwaar aan tillen. En al helemaal niet nu je elkaar nog niet eens hebt ontmoet. Iemand die het serieus meent met je, zal zo snel mogelijk willen afspreken.
Jillian80 schreef:
10-04-2021 17:52
Ja dat had ik kunnen doen. Dat heb ik bewust niet gedaan. Omdat hij minder tijd voor me had na die opmerkingen. Ik wilde weten wat hij met die date zou doen. Omdat ik het gevoel had dat hij geen interesse meer had.
Het was heel raar want 1 week ervoor hadden we nog erover gehad om elkaar te zien. Daarom begrijp ik het niet goed.
Maar je hebt gelijk om het te laten gaan.
Misschien kwam er - in zijn ogen - iets interessanters voorbij.
Daveotion schreef:
10-04-2021 17:58
Veel mannen zien het over en weer appen als een soort tijdverdrijf, denk ik. Je moet er vooral niet te zwaar aan tillen. En al helemaal niet nu je elkaar nog niet eens hebt ontmoet. Iemand die het serieus meent met je, zal zo snel mogelijk willen afspreken.
ja dat wilde hij wel, alleen was ik degene die dat niet snel deed. Uiteindelijk wel een afspraak gemaakt. En toen deed hij zo.
Jillian80 schreef:
10-04-2021 18:00
ja dat wilde hij wel, alleen was ik degene die dat niet snel deed. Uiteindelijk wel een afspraak gemaakt. En toen deed hij zo.
Dan duurde het hem misschien te lang en/of is hij in de tussentijd iets interessanters tegengekomen. Hij heeft je nog niet ontmoet, dus het is ook niet zo vreemd dat hij nog geen 'binding' met je voelt. Ik denk dat je of zelf initiatief moet nemen om alsnog iets af te spreken (als je hem tenminste nog wilt ontmoeten), of dat je dit moet laten voor wat het is en je op andere mannen moet richten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven