Een jaar geen kleding kopen 2020

donderdag 9 januari 2020 om 12:48
Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!
Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.
Veel succes!
zondag 18 april 2021 om 19:34
Precies dat houdt mij tegen Marana. Ervaring leert dat ik zelf in 'hoeveelheid' meteen dat 'stukje' spot en man mijn beste personal shopper is. Stom voor jou, fijn voor mij om te lezen want ik ben was ook op het punt om dat te boeken. Ga ik dus niet doen na jouw ervaring (wat ik stiekem al wel wist dat dat voor mij ook niet gaat werken). Gewoon nog wat geduld blijkt trouwens prima: Mijn > 10 kg zat eerst vooral op mijn romp. Dat was ondanks heel gewenst best raar/naar. Een buik/bult en tieten maar de rest nog even benig. Nu is eea verdeeld: Ik heb de valse billen uit mijn broeken gehaald en mijn broeken zitten net te strak maar vorm! Buik is geslonken naar bultje en ik heb een volle C-cup. Mijn lijf is weer evenwichtiger maar dus groter en daar wil ik uitgebreid de mooiste aankleding voor zoeken.
En ja, ik draag die huispakken heel veel. Het zijn dan ook geen yoga- of joggingpakken. Al zitten ze wel zo, heerlijk comfortabel. Eentje ziet er vanaf een afstandje uit als parelgrijs suède pak: Broek met hoge brede tailleband, rond gesneden op de heup met een smalle rechte pijp met een jasje met knopen, revers en getailleerd. Tweede is een haremachtige broek in zwaar tricot met een wikkeltop. Ik zie stukken uit deze lijn vaak in het straatbeeld maar ik kom er niet mee buiten. Wel voel ik me ook thuis aangekleed en 'plakken' er geen kattenharen op deze materialen. (Heb er voor een snelle zoomvergadering wel eens gewoon een ketting en oorbellen bij....
)
En ja, ik draag die huispakken heel veel. Het zijn dan ook geen yoga- of joggingpakken. Al zitten ze wel zo, heerlijk comfortabel. Eentje ziet er vanaf een afstandje uit als parelgrijs suède pak: Broek met hoge brede tailleband, rond gesneden op de heup met een smalle rechte pijp met een jasje met knopen, revers en getailleerd. Tweede is een haremachtige broek in zwaar tricot met een wikkeltop. Ik zie stukken uit deze lijn vaak in het straatbeeld maar ik kom er niet mee buiten. Wel voel ik me ook thuis aangekleed en 'plakken' er geen kattenharen op deze materialen. (Heb er voor een snelle zoomvergadering wel eens gewoon een ketting en oorbellen bij....

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 19 april 2021 om 16:32
Wat jammer dat het tegenviel Marana. Wat slecht eigenlijk dat je het voorwerk voor ze doet en ze lezen het niet eens. Dan kan je beter naar een kleinere gaan idd. Hoop voor je dat het boetiekje nog bestaat. Maar wat in het vat zit verzuurt niet. Dan heb je tenminste nog iets om naar uit te kijken.
@Oudblond, wat fijn dat je bent afgevallen.
@Hobbelster, ja dat soort reacties zijn erg leuk. Heb nu ook een heel leuk bericht gekregen van een andere Française. Die is ook helemaal blij met haar MK jack. Ik prijs best scherp omdat het gewoon de deur uit moet, dan krijg ik het op de heupen haha.
@Lady,ja Lancel is topkwaliteit. Een ouder Frans merk. De portemonnee was me te groot. Tot de conclusie gekomen dat die clutch achtig portemonnees niets voor mij zijn. Zij blij, ik blij
. Heb nu toch maar iets besteld van een Engels merk. Zeker gezien het gedoe met Brexit en alle porto. Het zal me benieuwen.
Verkoop gaat hier gestaag door. Lekker opgeruimd huis
@Oudblond, wat fijn dat je bent afgevallen.
@Hobbelster, ja dat soort reacties zijn erg leuk. Heb nu ook een heel leuk bericht gekregen van een andere Française. Die is ook helemaal blij met haar MK jack. Ik prijs best scherp omdat het gewoon de deur uit moet, dan krijg ik het op de heupen haha.
@Lady,ja Lancel is topkwaliteit. Een ouder Frans merk. De portemonnee was me te groot. Tot de conclusie gekomen dat die clutch achtig portemonnees niets voor mij zijn. Zij blij, ik blij

Verkoop gaat hier gestaag door. Lekker opgeruimd huis

maandag 19 april 2021 om 16:40
Ze is juist aangekomen Broodtrommel 
Hobbelt, ja, misschien te hoge verwachtingen, maar is het echt zo raar gedacht dat een personal shopper even leest wat je zoekt?
Ik ben maar eens op Marktplaats gaan kijken. Heb 3 jurken van dezelfde aanbieder gekocht, ben heel benieuwd hoe me dat bevalt. Ik las vorige week over Vinted, en dat dat beter beviel, maar ik vind die reclames zo irritant, en dat is wel een drempel.
Blondje, fijn dat het 'herverdeeld' is, ben benieuwd naar je nieuwe vorm. Klinkt als mooie rondingen nu, fijn! En ook wat meer reserves nu qua energie? Je huispakken klinken heerlijk comfortabel.
Even een vraag voor iedereen: kleed jij jezelf om als je thuiskomt van je werk of wat je ook maar buitenshuis hebt gedaan? Ik doe hooguit een jasje uit en een vest aan, en ik vervang mijn schoenen door pantoffels of slippers.

Hobbelt, ja, misschien te hoge verwachtingen, maar is het echt zo raar gedacht dat een personal shopper even leest wat je zoekt?
Ik ben maar eens op Marktplaats gaan kijken. Heb 3 jurken van dezelfde aanbieder gekocht, ben heel benieuwd hoe me dat bevalt. Ik las vorige week over Vinted, en dat dat beter beviel, maar ik vind die reclames zo irritant, en dat is wel een drempel.
Blondje, fijn dat het 'herverdeeld' is, ben benieuwd naar je nieuwe vorm. Klinkt als mooie rondingen nu, fijn! En ook wat meer reserves nu qua energie? Je huispakken klinken heerlijk comfortabel.
Even een vraag voor iedereen: kleed jij jezelf om als je thuiskomt van je werk of wat je ook maar buitenshuis hebt gedaan? Ik doe hooguit een jasje uit en een vest aan, en ik vervang mijn schoenen door pantoffels of slippers.
maandag 19 april 2021 om 16:49
Nee, dat is helemaal niet raar gedacht! Ik zou er ook op gehoopt / gerekend hebben. En toch verbaast het me niet. Het service niveau is in heel veel zaken nu eenmaal niet heel hoog, helaas. Verder is het ook een kwestie van geluk hebben dat er net in de collectie van een bepaald seizoen veel dingen zitten die je mooi vindt en je goed staan, dat kan ook soms veel verschillen tussen diverse seizoenen.Ze is juist aangekomen Broodtrommel
Even een vraag voor iedereen: kleed jij jezelf om als je thuiskomt van je werk of wat je ook maar buitenshuis hebt gedaan?
Ja, ik wel. Ik loop thuis veruit het liefst in mijn nachthemd met alvast mijn slaapbeha (hele zachte comfortabele zonder beugels, bamboe topjes / beha's van de Hema), mijn joggingbroek, slippers, en een zacht fleece vest in de winter of een dunner vest / geen vest in de zomer. Heb beha's nooit fijn gevonden en voorheen trok ik hem uit zodra ik thuis kwam, maar nu met wat extra kilo's en after borstvoeding slaap ik niet lekker zonder iets, dus ik heb gewoon bijna altijd zo'n topje aan. Fietsen is niet fijn zonder echte beha dus helaas draag ik ze toch nog altijd buitenshuis...
Nu met Corona heb ik wel heeeeeeel veel in mijn thuis-kloffies rondgehangen. Toevallig heb ik vandaag voor de verandering en voor 't eerst in lange tijd weer eens een jurkje aan

@Broodtrommel, fijn dat bij jou ook zo goed verkoopt! Hier ook! er gaat bijna

maandag 19 april 2021 om 18:34
Goed bezigHobbeltVerder schreef: ↑19-04-2021 16:49@Broodtrommel, fijn dat bij jou ook zo goed verkoopt! Hier ook! er gaat bijnameer uit dan in de laatste maanden
![]()

Telt lekker aan hé. MP loopt voor geen meter qua kleding, Vinted kwakkel lekker door.
As we speak heb ik weer 3 pakketjes weg gebracht en liggen er 2 klaar voor een andere vervoerder voor morgen. Het geld wat ik hiermee "verdien" stop ik in mijn kleedgeld potje. Ik wil graag toe naar een kleinere maar blije garderobe: de dingen waar ik echt blij van word. Nu aan het sparen voor een mooie trenchcoat en een tas, de Alexa.
Afgelopen zondag trouwens ook een ander concept uitgeprobeerd: The Swapshop. Maar dat vond ik geen succes. Je kan dan oude kleding inleveren, daar krijg je punten voor en dan kan je nieuwe kleding uitkiezen. Je betaald dan enkel nog een service fee, maar die vond ik weg hoog voor wat er hing. Dan moet of je kwaliteitscontrole omhoog of de prijzen naar beneden. Bij Appel en Ei krijg je tenminste nog opbrengst en dat tegoed kan je opnemen of besteden. Die hanteren een beetje dezelfde prijzen, dus je bent voor een Swap best veel kwijt in verhouding al is het concept erg sympathiek
broodtrommel wijzigde dit bericht op 19-04-2021 18:51
0.56% gewijzigd
maandag 19 april 2021 om 18:42
Je hoort ook niet zo heel vaak dat iemand heel blij is met tien kilo meer

@ Marana: Ja ik kleed me meteen om als ik thuis kom en geen visite meer verwacht. Ik trek zo'n huispak aan omdat ik mijn 'gewone kleren' kattenhaarvrij wil houden en met twee giga haarballen in huis is dat de enige manier.

maandag 19 april 2021 om 21:24
Dat omkleden deed ik altijd al (in de badkamer omdat dat de enige ruimte is waar de katten niet komen) en nu met de corona toestand wil ik zeker als ik thuis kom meteen 'wassen'. Voordeel: ik haal meteen mijn make-up er af en verzorg mijn gezicht. Is dat vast gebeurd en mijn lief vindt me gelukkig even leuk met blote billen snoet 
Voor de zomer/warmte heb ik trouwens voor thuis 2 spaghettibandjurkjes met een soort 'triangel-bikini achtige bovenkant' en die dan iets uitlopen naar beneden toe. Dan heb ik geen bh aan maar worden mijn borsten wel een soort van 'ondersteund' (is niet nodig, maar ziet er leuker/aangekleder uit).

Voor de zomer/warmte heb ik trouwens voor thuis 2 spaghettibandjurkjes met een soort 'triangel-bikini achtige bovenkant' en die dan iets uitlopen naar beneden toe. Dan heb ik geen bh aan maar worden mijn borsten wel een soort van 'ondersteund' (is niet nodig, maar ziet er leuker/aangekleder uit).
maandag 19 april 2021 om 22:02
Lief HobbeltHobbeltVerder schreef: ↑13-04-2021 13:22
OudBlond ook jij houdt het goed vol, zelfs met een veranderd figuur!![]()
Jullie zijn een voorbeeld voor velen (en ook een voorbeeld dat ik niet kan volgen, ik shop te graag en heb regelmatig updates in mijn kledingkast nodig, dat is wel weer gebleken).

woensdag 21 april 2021 om 22:21
Nee, maar wel heel suf dat ik het anders heb gelezen. Ik had haast zullen we maar zeggen. Was druk bezig met pakketjes droppen. Maar wel fijn dat je blij bent met je nieuwe figuur!Oudblond schreef: ↑19-04-2021 18:42Je hoort ook niet zo heel vaak dat iemand heel blij is met tien kilo meerMaar ikke dus echt wel na meer dan 20 jaar ondergewicht.
@ Marana: Ja ik kleed me meteen om als ik thuis kom en geen visite meer verwacht. Ik trek zo'n huispak aan omdat ik mijn 'gewone kleren' kattenhaarvrij wil houden en met twee giga haarballen in huis is dat de enige manier.

zaterdag 24 april 2021 om 12:39
Hier gaat het goed. Nog niks gekocht.

En als ik zo de reacties lees, ben ik de enige. Ik snap het nut van dit topic dan niet. Er wordt zelfs uitgebreid een shopsessie beschreven.
zaterdag 24 april 2021 om 12:50
Uhhh....Marana opende dit topig met de titel; Een jaar .... in januari 2020. Een heleboel mensen waaronder Marana en ik hebben dat jaar meer dan vol gemaakt. Doel behaald en nu met het 'geleerde' verstandig de garderobe op peil brengen. Al ben ik daar nog niet aan toe.
Dus voor heel veel schrijvers hier

zaterdag 24 april 2021 om 13:03
Ja sorry, maar dit topic dateert van vorig jaar. En na anderhalf jaar niet shoppen wou ik toch echt in mijn eigen topic beschrijven hoe de eerste keer is bevallen (tegengevallen).
Als je dit jaar, 2021, geen kleding wilt kopen en daar met andere gelijken over wilt kletsen snap ik dat heel goed maar denk ik dat je beter een nieuw topic kunt openen, met 2021 in de titel. De mensen die vorig jaar meededen zijn nu ondertussen wel aan wat nieuwe kleding toe. Ik kon het in ieder geval niet nog langer rekken.
Maar: goed bezig! Het is al bijna mei, je hebt het dus al vier maanden volgehouden? Lekker!

zaterdag 24 april 2021 om 13:26
Door een error kun je niet meer teruglezen, maar als ik het me goed herinner is dit topic vanzelf overgegaan in dit jaar. Waarom zou er anders 2 weken geleden gevraagd worden hoe het gaat met niet-kopen?
Dus om het nu op de titel te gooien vind ik een beetje flauw. Waarom dan niet ook tegen die poster zeggen dat ze een nieuw topic moet maken maar wel tegen mij?
Ik heb vorig jaar ook mee gedaan met de challenge. Dit jaar heb ik in het begin wel een aantal dingen gekocht en ben dus pas later gestart met de uitdaging, dus de teller staat nog niet op 4 maanden.
Dus om het nu op de titel te gooien vind ik een beetje flauw. Waarom dan niet ook tegen die poster zeggen dat ze een nieuw topic moet maken maar wel tegen mij?
Ik heb vorig jaar ook mee gedaan met de challenge. Dit jaar heb ik in het begin wel een aantal dingen gekocht en ben dus pas later gestart met de uitdaging, dus de teller staat nog niet op 4 maanden.

maandag 21 juni 2021 om 13:48
Toch nog even een update en een afscheid. Na mijn wat tegenvallende shopsessie ben ik losgegaan op marktplaats. Ik heb vier keer een doosje tweedehands kleding gekocht, drie verkopers stopten er nog wat extra’s bij. Niet alles paste goed, ik heb een aantal dingen aan een vriendin doorgegeven. Uiteindelijk heb ik weer een flinke garderobe, maar voor een prikkie. Echt minder kleding in mijn kast is dus niet gelukt. Maar minder uitgeven en zo wat verduurzamen wel.
Dank voor het meedoen en meeleven het afgelopen jaar
Dank voor het meedoen en meeleven het afgelopen jaar

maandag 21 juni 2021 om 16:51
Leuk, maar 2e hands is helemaal prima toch. Er wordt niet meer geproduceerd op deze manier. Dit soort topics zal ik wel missen. Op Reddit heb je ze ook wel, maar in het Engels met veelal Amerikanen is het toch wat anders.-Marana- schreef: ↑21-06-2021 13:48Toch nog even een update en een afscheid. Na mijn wat tegenvallende shopsessie ben ik losgegaan op marktplaats. Ik heb vier keer een doosje tweedehands kleding gekocht, drie verkopers stopten er nog wat extra’s bij. Niet alles paste goed, ik heb een aantal dingen aan een vriendin doorgegeven. Uiteindelijk heb ik weer een flinke garderobe, maar voor een prikkie. Echt minder kleding in mijn kast is dus niet gelukt. Maar minder uitgeven en zo wat verduurzamen wel.
Dank voor het meedoen en meeleven het afgelopen jaar![]()
Heb zelf een aantal dingen gratis gescoord de laatste tijd. Ik zit in zo'n kledingketting (ben beheerder) met ongeveer 85 leden. Er worden dan telkens tassen doorgegeven met kleding. Zo heb ik een zga nieuwe King Louie double breasted mantel gescoord, een blouse en bootcut jeans van 7 for all Mankind, een parka van Zara en een leren Cowboysbag achtige tas. Superblij mee.
Ben nu aan het sparen voor een dure tas. Ben aan het tobben of ik deze nieuw ga kopen of 2e hands aangezien het een dure tas is. Ik heb geen zin in per ongeluk fake te kopen.
Wat zouden jullie doen. Het is veel geld voor een tas

dinsdag 6 juli 2021 om 13:49
broodtrommel schreef: ↑21-06-2021 16:51Leuk, maar 2e hands is helemaal prima toch. Er wordt niet meer geproduceerd op deze manier. Dit soort topics zal ik wel missen. Op Reddit heb je ze ook wel, maar in het Engels met veelal Amerikanen is het toch wat anders.
Heb zelf een aantal dingen gratis gescoord de laatste tijd. Ik zit in zo'n kledingketting (ben beheerder) met ongeveer 85 leden. Er worden dan telkens tassen doorgegeven met kleding. Zo heb ik een zga nieuwe King Louie double breasted mantel gescoord, een blouse en bootcut jeans van 7 for all Mankind, een parka van Zara en een leren Cowboysbag achtige tas. Superblij mee.
Ben nu aan het sparen voor een dure tas. Ben aan het tobben of ik deze nieuw ga kopen of 2e hands aangezien het een dure tas is. Ik heb geen zin in per ongeluk fake te kopen.
Ik zou dan voor de echte gaan, je hebt er tenslotte jarenlang plezier van.
dinsdag 6 juli 2021 om 14:56
Hangt ervan af hoe duur de tas is. Ik heb wel eens tweedehands gekocht maar dan echt van verkopers waarvan ik zeker wist dat ze geen fakes verkopen.broodtrommel schreef: ↑21-06-2021 16:51
dinsdag 6 juli 2021 om 17:11
Rond de 900 euro nieuw volgens mij. Ze gooien de prijzen alleen omhoog de laatste tijd en heb nog niet weer gekeken. Het is wel een tas die ik al 10 jaar mooi vindt.