Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde meerkat. Een vriend van me die heel succesvol is met zaaien zegt dat het probleem vaak is dat je te vroeg zaait en volgens mij dat ze teveel warmte krijgen maar te weinig licht. Maar zelfs als ik dat in gedachten houd lukt het nog vaak niet goed.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
19-04-2021 22:22
Ik heb hetzelfde meerkat. Een vriend van me die heel succesvol is met zaaien zegt dat het probleem vaak is dat je te vroeg zaait en volgens mij dat ze teveel warmte krijgen maar te weinig licht. Maar zelfs als ik dat in gedachten houd lukt het nog vaak niet goed.
Ik moet en ik zal, dus ik blijf het proberen! Haha! Goed te lezen dat ik niet de enige ben. :high5:
Calamitycat schreef:
19-04-2021 22:18
:HA:
(sorry). Bijzondere kat heb je.
haha ja vertel mij wat ;-D

Dit is 'm in een overdreven schattige bui (waarschijnlijk net iets gesloopt)

(niet quoten)

Nee hoor, het is een schat. Maar hij vindt dat hij chronisch te weinig eten krijgt, dus koelt af en toe zijn irritatie op mijn plantjes. Om daarna bij voorkeur alles uit te spugen. Op het enige vloerkleed in huis uiteraard.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 20-04-2021 12:34
Reden: Foto weggehaald
46.88% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Oh wow wat een beauty MevrouwJack! Ik denk dat je de foto's weg gaat halen dus zal het ras niet noemen maar is het een raskat? Heel tof!
Pb gezien Meerkat en antwoord terug.

Dat blijft altijd wel lastig met zaailingen ja. Vooral het verspenen vind ik wel een dingetje. Ik heb de winde al wel gedaan en dieper terug geplant dan dat ze stonden en nu gaat het beter.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Meerkat schreef:
19-04-2021 22:28
Oh wow wat een beauty MevrouwJack! Ik denk dat je de foto's weg gaat halen dus zal het ras niet noemen maar is het een raskat? Heel tof!
Nee hoor, gewoon een mix van van alles. Maar ik vind zijn cyperse vacht erg goed gelukt ;-D
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 19-04-2021 22:31
9.42% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Wat een plaatje van een kat Jack!!! :flirting:
En tuurlijk, altijd op het vloerkleed. Hier laatst een verorberde muis met van alles erop en eraan, darmpjes en zo O_o
Calamitycat schreef:
19-04-2021 22:28
Pb gezien Meerkat en antwoord terug.

Dat blijft altijd wel lastig met zaailingen ja. Vooral het verspenen vind ik wel een dingetje. Ik heb de winde al wel gedaan en dieper terug geplant dan dat ze stonden en nu gaat het beter.

Oh dat ga ik van de week even proberen ja, goeie!

Ik heb inmiddels geleerd om die zaaipotjes niet vol met zaad te plempen maar gewoon al te beginnen met in elke hoek 1 zaadje. Dat helpt alvast wat. Haha!
Calamitycat schreef:
19-04-2021 22:30
En tuurlijk, altijd op het vloerkleed. Hier laatst een verorberde muis met van alles erop en eraan, darmpjes en zo O_o

Het kleed spettert niet terug he? Superslim eigenlijk!

Een van de mijne is vandaag vreemd gegaan; hij rook naar onbekend parfum...
Meerkat schreef:
19-04-2021 22:32

;-D
Tjezus, wat vals
Guavepapaya schreef:
19-04-2021 22:21
Woo Meerkat, dat zijn veel potten! Wel gaaf als alles straks bloeit hoor!

Je brengt me wel op ideeën trouwens...
Nee, eerst alles uitvoeren wat je nog op je lijstje hebt :biggrin:

Oh en mocht er iemand moestuinbakjes niet kwijt kunnen... :lol:
Dan hou ik me aanbevolen... Dan ga ik mijn best doen ze te laten overleven!
Krijg je de mijne sowieso :daisy:
Meerkat schreef:
19-04-2021 22:32
Het kleed spettert niet terug he? Superslim eigenlijk!

:proud:
Meerkat schreef:
19-04-2021 21:58

Er komen een skimmia en een rododendron. En verder nog wat dingen om her en der gaten op te vullen: druipend hartje, camelia, heide, gulden roede, sedum en dahlia bollen.
Ophouden nou hoor :rofl:
Dirty mind wil niet uit Ik ben te lang single Foei Caaf!
Ik vind hier dingen van.
De kat van Jack :heart:
Ik vind hier dingen van.
Afbeelding

Behalve bij mij, daar lukken juist de komkommers niet :'(
Tjezus, wat vals
:rofl:
Ik vind hier dingen van.
MevrouwJack schreef:
19-04-2021 22:22
Dit is het wel exact, de verhouding tussen licht en warmte. Hier laat zaden kiemen in de vensterbank (zuid) boven de verwarming en daarna gaan ze naar een koele plek onder kunstlicht (12u per dag) of de kas in.
Je minikasje op het zuiden klinkt als de beste optie, Meerkat, maar waarschijnlijk was je te vroeg. Of heb je toch weinig licht door bebouwing om je tuin heen? En zo’n klein kasje wordt ook wel weer snel bloedheet..
Mevr. Jack wat een mooie kat
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Calamitycat schreef:
19-04-2021 22:34
Krijg je de mijne sowieso :daisy:
Ah dat is lief :bigkiss:
Ik betaal de verzendkosten, als die er zijn :D
Heb je m'n adres nog?

En wat een super mooie kat MevrouwJ :love:
Mijne moet altijd alle bloemen uit een vaas trekken...
Het was laatst een waar slagveld van tulpen..
Vergeten de vaas op een niet bereikbare plek te zetten :facepalm:
Make it one day
Calamitycat schreef:
19-04-2021 22:30
Gelukkig weten ze hier dat ze het buiten op moeten eten. Nu het weer beter weer is vind ik bijna elke ochtend een verassing op het terras.. meestal alleen bloed en ingewanden.... ugh

Ze hebben ook een fase gehad waarbij ze muizen alleen onthoofden. Ook leuk. Man vermoedde dat ze bij een satanische cult waren gegaan zo kunstig was het neergelegd :nut:
@ Meerkat, wat betreft jouw oleander.....het kan zijn dat hij de sneeuw niet heeft overleefd. Oleanders zouden tot -6 buiten kunnen, maar ik haal de mijne bij nachtvorst altijd naar binnen, want alles onder 0 vinden ze eigenlijk al niet leuk. Dan worden de bladeren ook geel.
Mijn oleanders zijn afgelopen weekend pas voor het eerst naar buiten gegaan en daar gebeurt nu ook nog niks, geen jong groen of zo.
Ik zou dus even afwachten of er nog wat jong groen gaat uitspruiten. Je kunt dan de oleanders ook terugsnoeien om van die lange kale takken af te komen. Ik snoei meestal om en om. De takken die gebloeid hebben snoei ik flink kort en de takken die nog niet gebloeid hebben, laat ik staan, zodat die gaan bloeien.
En een tip van mijn moeder: de wortelkluit eens in de twee jaar met een mes kleiner snijden en dan weer in verse potgrond planten, zodat de wortels vernieuwen.

Ik heb ook van die ellenlange zaailingen en ik heb dit voorjaar ontdekt dat ik ze te warm had staan. Wat ik nu doe is dat ik ze binnen in de warmte laat kiemen en zodra er een plantje zichtbaar is, gaat het bakje naar de koude garage voor het raam. Ik heb 1 bakje met cosmea's waarvan de eersten binnen zijn uitgegroeid tot 5 cm lange slungels en de paar zaadjes die net iets later kiemden, toen ik het bakje in de koude garage had gezet, pas 1 cm lang zijn.
Guavepapaya schreef:
20-04-2021 07:29
Ah dat is lief :bigkiss:
Ik betaal de verzendkosten, als die er zijn :D
Heb je m'n adres nog?

En wat een super mooie kat MevrouwJ :love:
Mijne moet altijd alle bloemen uit een vaas trekken...
Het was laatst een waar slagveld van tulpen..
Vergeten de vaas op een niet bereikbare plek te zetten :facepalm:

Haha die van mij tikte tegen met z'n poot een tulp aan. Was blij verrast toen er blaadjes afvielen en begon het enthousiast bij de andere tulpen ook te proberen. Hij was hevig verontwaardigd toen ik z'n spelletje afpakte ;-D
Tjezus, wat vals
Zo, weer 8 pagina´s bijgelezen! Vandaag eindelijk een vrije dag, en dan ook nog eens eentje met mooi weer. Dus misschien trek ik straks de stoute schoenen aan om wat in de tuin te gaan doen. Er bloeit steeds meer (inclusief onkruid ;-) ) Het gras moet nodig gemaaid, kantjes gestoken, blad van vorig jaar opruimen, uitgebloeide stengels van vorig jaar geknipt, ik kom groene container ruimte te kort.
Bij mij loopt de vijg ook nog niet uit, maar ik denk dat het wel goed komt. Vijgen hebben echt wat meer warmte nodig om uit te lopen. De sering waar vorig jaar alleen maar blad in zat, zit nu vol knoppen.
Ik kan het allemaal wel beschrijven, maar een paar foto's kan natuurlijk ook. (rent naar buiten in pyama, met telefoon).
MevrouwJack schreef:
19-04-2021 22:27
haha ja vertel mij wat ;-D

(niet quoten)

Nee hoor, het is een schat. Maar hij vindt dat hij chronisch te weinig eten krijgt, dus koelt af en toe zijn irritatie op mijn plantjes. Om daarna bij voorkeur alles uit te spugen. Op het enige vloerkleed in huis uiteraard.
Nu moet ik toch even reageren op dit topic. Wat een heerlijk beest. Ik denk dat wij hetzelfde ras hebben. Ik herken zowel het sloopgedrag als t kroelen(en het spugen trouwens ook..). Verder heerlijke poezebeesten!

Ik lees al langer een beetje jaloers mee. We zijn vorig jaar in bezit gekomen van een vrij grote kavel, en als alles op de rit is, hebben we echt een grote tuin om eindelijk in los te kunnen. Het is nu helaas nog een grote berg aarde naast een (bijna klaar) huis. Gelukkig is dit topic er om me te verheugen. Ik doe alvast een hoop goede ideeën op. Momenteel ben ik moed aan het verzamelen om weer een poging passiflora zaaien te doen.
Verder staat de vensterbank vol met de moestuintjes van AH. Verder komen we qua tuinieren momenteel nog niet echt. Nog even geduld...
miss_musica wijzigde dit bericht op 20-04-2021 13:01
5.71% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven