Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
-April- schreef:
19-04-2021 21:44
Hebben jullie ook vaak buik krampen? Ik heb regelmatig lichte pijn in mijn buik
Iedereen incl verloskundige zegt dat het van de groeiende baarmoeder is
Maar ik ben wel benieuwd of anderen dit ook voelen

Ik begin trouwens serieus al een buikje te krijgen
Vooral in de eerste 8 weken gehad, toen kon ik soms zelfs niet normaal zitten en liggen door de kramp en na 2 minuutjes was het dan ook weer weg. Nu heb ik af en toe een wat 'trekkerig' gevoel, maar zie het als iets positiefs, dat idd mijn baarmoeder aan het groeien is :). Ik begin nu ook echt wel een beetje een harde bol te voelen net boven het schaambeen (als ik erop druk).
Hier ook inderdaad af en toe een trekkerig gevoel, maar verder niks spannends. En verder voel ik mijn buik de hele dag, maar dat heeft meer met de misselijkheid te maken :P.

Nog mensen die binnenkort controles of pretecho's hebben? Vind het wachten op de volgende controle best lang duren! En de nipt is ook nog niet binnen. Spannend..
Hier ook wel wat last van krampen maar als je moet niezen dan doet het echt zeer in mijn liezen en onder mijn navel. Volgens mijn moeder zijn dat dan echt je banden haha.

Spannend hè squirrel ik zit ook met smart te wachten op de uitslag! Hopelijk zijn snel de resultaten binnen en ook voor alle andere bloedonderzoekjes. Zou ook echt balen als de Suikertest niet goed zou zijn ofzo, geeft toch een hoop gedoe enzo.
Eerst een hoop felicitaties met jullie goede echo's en/of NIPT uitslagen, Roosie1990, Femmy89, Keranet, die ene en Bbubbels! Hopelijk vergeet ik niemand en anders ook gefeliciteerd ;-)

Wat leuk Keranet, een jongetje. Lijkt me best gek als het dan toch anders is dan je gedacht had, even schakelen ofzo. Hier denkt echt de hele omgeving dat we een jongetje krijgen, maar zelf heb ik echt geen idee. Heb ook geen voorkeur ofzo en ook niet een gevoel dat het een van beide is. Alleen herken ik wat je zegt Keranet dat een jongensnaam lastiger is! En ook nog Spaans bij jullie, daar heb ik helaas helemaal geen verstand van.

April wat fijn dat je maag rustiger is, althans ik hoop nog steeds?

Bij mij is de misselijkheid gelukkig helemaal niet zo erg geweest. Alleen de moeheid blijft. Ik slaap wel weer wat beter, de eerste weken had ik echt veel last van m'n rug en ook gewoon onrustig. Dat gaat nu wat beter. Ik ben langzaam weer wat gaan sporten, hopelijk doet dat ook goed. De eerste 11 weken had ik daar echt geen puf voor, blij als ik wat gewandeld had die dag. Maar nu rustig aan weer wat fitness (buiten in de tent) en hardlopen gaat wel weer prima eigenlijk. Dus hoop dat 2 a 3x per week vol te houden de komende weken! Zo'n online sportclubje trekt me ook niet zo, ik hoop dat er later dit jaar weer meer fysiek mogelijk gaat zijn en dan zoek ik misschien een yoga groepje of ander clubje op.

Krampen heb ik niet echt, meer een zeurderig gevoel aan het eind van de dag. Even liggen is dan wel fijn. En ook die banden, als ik nies moet ik echt mijn buik vast houden anders wel steken! Weten jullie of je een kruik op je buik mag gebruiken? Ik lees wat tegenstrijdige dingen op internet en denk dan meteen 'laat maar'. Maar zou wel fijn zijn qua ontspanning.

Ik draag al een week of 2 zwangerschapsbroeken maar vooral omdat ik die knoop op m'n buik niet meer verdraag bij andere broeken. Vandaag op het werk voor het eerst zo'n broek aan met een normaal (niet wijd) shirtje en voelt toch gek ofzo, terwijl collega's het gewoon weten ;-)

Hebben jullie al veel zwangerschapskleding in huis? Ik dacht dat het meeviel maar nu ik ging typen bedacht ik me dat ik toch al 2 broeken, 2 shirts en 2 jurkjes (online) geshopt heb, oeps :)
Als je t over de duivel hebt.. nipt net binnen en geen bijzonderheden :). @Mms: ik duim even door voor jou! Die suikertest hoef ik volgens mij niet te doen.

@Arcobaleno: haha, begint al te kriebelen he, om dingen te shoppen. Ik heb nog veel spullen van de vorige zwangerschap, maar niks voor de zomer, dus dat wordt nog leuk :). En die knopen wilden bij mij ook echt niet meer lekker dicht, dus de zwangerscgapsbroeken heb ik ook alweer uit de kast getoverd. Laat die buikjes maar zien deze lente/zomer :sun:
Yes Squirrel, gefeliciteerd! Opluchting he!
Krampen heb ik ook. Ik kan ze alleen niet goed herkennen omdat ik sinds ik zwanger ben ook met regelmaat last van mijn darmen heb.

Positiekleding heb ik nog niet. Ik draag veel jurken die wijd uitlopen vanaf de taille. En rokken die ik iets hoger kan dragen dan normaal, dus ik heb tzt alleen speciale panty's nodig. De laatste maanden misschien weer speciale kleding, maar ik hoop zo min mogelijk.
arcobaleno schreef:
20-04-2021 11:48

April wat fijn dat je maag rustiger is, althans ik hoop nog steeds?

Bij mij is de misselijkheid gelukkig helemaal niet zo erg geweest. Alleen de moeheid blijft. Ik slaap wel weer wat beter, de eerste weken had ik echt veel last van m'n rug en ook gewoon onrustig. Dat gaat nu wat beter. Ik ben langzaam weer wat gaan sporten, hopelijk doet dat ook goed. De eerste 11 weken had ik daar echt geen puf voor, blij als ik wat gewandeld had die dag. Maar nu rustig aan weer wat fitness (buiten in de tent) en hardlopen gaat wel weer prima eigenlijk. Dus hoop dat 2 a 3x per week vol te houden de komende weken! Zo'n online sportclubje trekt me ook niet zo, ik hoop dat er later dit jaar weer meer fysiek mogelijk gaat zijn en dan zoek ik misschien een yoga groepje of ander clubje op.

Krampen heb ik niet echt, meer een zeurderig gevoel aan het eind van de dag. Even liggen is dan wel fijn. En ook die banden, als ik nies moet ik echt mijn buik vast houden anders wel steken! Weten jullie of je een kruik op je buik mag gebruiken? Ik lees wat tegenstrijdige dingen op internet en denk dan meteen 'laat maar'. Maar zou wel fijn zijn qua ontspanning.

Ik draag al een week of 2 zwangerschapsbroeken maar vooral omdat ik die knoop op m'n buik niet meer verdraag bij andere broeken. Vandaag op het werk voor het eerst zo'n broek aan met een normaal (niet wijd) shirtje en voelt toch gek ofzo, terwijl collega's het gewoon weten ;-)

Hebben jullie al veel zwangerschapskleding in huis? Ik dacht dat het meeviel maar nu ik ging typen bedacht ik me dat ik toch al 2 broeken, 2 shirts en 2 jurkjes (online) geshopt heb, oeps :)
Ja hoor gaat echt veel beter! Heb eigenlijk geen klachten meer behalve de steekjes in mijn buik die ik eigenlijk wel geruststellend vind

Ik heb al zwangerschapskleding besteld maar die is nog niet binnen. Ik pas namelijk niets meer! Heb een opgezwollen buik en zelfs anderen valt het al op. Maar het is geen grote buik, het valt mijn omgeving met name op omdat ik voor de zwangerschap heel plat was

Wij hebben 7 mei weer een echo bij 16 weken, hopelijk is alles dan nog steeds goed. En 1,5 week later hebben we dan een pretecho met geslachtsbepaling
Wat fijn om te lezen dat bij iedereen tot nog toe de nipt goed was!

Omdat ik met name bij jeans last had van de knoop heb ik 2 weken geleden één zwangerschapsbroek gekocht. En die heb ik nu voortdurend aan, zit toch veel lekkerder. Echt een buik heb ik echter niet. En vond mezelf ook wat overdreven met die broek. Ben blij om te lezen dat er meer dames zijn die deze stap al zetten!

Verder nog steeds geen kwaaltjes. Geen steekjes in de buik, geen trekkende banden. Ik kan de baarmoeder ook niet voelen als ik op mijn buik druk. Daar kan ik me dan wel weer zorgen over maken. Inmiddels 14+2 dus zou dat wel moeten kunnen. Volgende week weer naar de verloskundige en ik snak ernaar om het hartje te horen. En ben een klein beetje bang om het niet te horen.

@arcobaleno; van die kruik weet ik ook niet. Ik heb begrepen dat vooral je lichaamstemperatuur niet te veel mag stijgen omdat het dan ook warm wordt bij de baby. Lijkt me dat een kruik daar niet direct voor zorgt. Je mag daardoor bijvoorbeeld niet lang in bad. Maar zelf heb ik een paar keer getemperatuurd als ik in bad was en mijn lichaamstemperatuur stijgt max 0.2 graad wat me dan weer niet zorgelijk lijkt. Dus badderen doe ik gewoon weer :)
Hi meiden,

Wat is er al weer veel geschreven. Wat fijn dat iedereen tot nu toe goede echo- en niptuitslagen heeft. Voor degene die nog in spanning zitten te wachten, ik duim voor meer goede uitslagen :) Ook ik zit nog te wachten op de NIPT. Spannend hoor!

Ik herken de steken en krampen in mijn buik. Ga er inderdaad vanuit dat dit mijn banden en baarmoeder zijn. Alles wordt lekker opgerekt daarbinnen. Ik heb ook al een behoorlijke buik. Ik heb een zak met tweedehands zwangerschapskleding gekocht een tijdje terug. Daar zaten ook wat broeken in. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds 8 weken zwangerschap al niks meer om mijn buik verdraag. Dus ook die broeken met zo'n band om je buik vind ik niks. Ik werk gelukkig thuis en doe dat dus de hele dag in de joggingbroek van mijn man. Alleen als ik naar buiten moet trek ik snel zo'n zwangerschapsbroek aan die ik vervolgens snel weer uittrek als ik binnen ben :p

De misselijkheid is hier trouwens ook een stuk minder gelukkig. Wij hebben 6 mei een pretecho. Ben benieuwd!
Hoe is het met iedereen?

Hier gaat alles goed! Wij gaan volgende week (15 weken) een geslachtsbepalingsecho laten doen! Ben zo benieuwd! Verder de week erna weer een controle :) Heb nu vakantie, dus kan echt even van de rust genieten. Heb soms het idee dat ik iets voel “flutteren” in mn buik. Ben benieuwd wanneer ik de baby echt ga voelen. Kijk daar naar uit!
Hier alles ook nog steeds goed, heb voorzichtig toch weer meegetraind met volleybal. Natuurlijk niet duiken enzo maar wel heerlijk om weer buiten te kunnen trainen! En natuurlijk mijn vriendinnen van het volleybal weer te zien :)

De NIPT hebben we gisteren terug gekregen en was helemaal goed, ook geen nevenbedingen. Voor ons een enorme opluchting omdat we hier wel een verhoogde kan op hebben omdat ik draagster ben. Dus heel blij.

Hebben jullie inmiddels al geshopt? Ik heb vorige week een tweedehands joolz day gekocht, zag er echt top uit zeker nu ik hem grondig gereinigd heb. Verder nog niks aangeschaft.
Wij hadden voor het laatst een echo bij 11 weken en bij 13 weken alleen naar het hartje geluisterd. Sindsdien geen nieuws meer en ook niet meer kunnen kijken. Maar nu bij 14+1 geen tekenen dat er iets niet goed gaat.

Onze volgende echo is bij 16 weken en 1,5 week later een pretecho met geslachtsbepaling.

Niemand meer iets van ellie Jane gehooord? Ze post hier niet meer. En de tabel is ook allang niet meer aangepast. Mijn uitgerekende datum is 22 okt en niet 25
Wat fijn dat bij de mensen met misselijkheid het de goede kant opgaat :). Ik heb gisteren voor het eerst niet overgegeven!

Leuk die pretecho's! Ben erg benieuwd. Ik doe er zelf niet één, maar misschien verderop in de zwangerschap. Hebben jullie een voorgevoel voor een meisje of jongen?

Het lijkt erop dat ellie Jane inderdaad niet meer meeschrijft. Jammer dat we dan de tabel niet meer kunnen updaten. We kunnen een nieuw topic beginnen. Wat willen jullie? Het is mij om het even, maar wel handig om te zien wie wat wanneer heeft.
Bij mijn vorige zwangerschap zijn we uiteindelijk vanaf Viva overgestapt op een Whatsapp groepje, eigenlijk vond ik dat wel leuk en praktisch, kan je ook foto's delen enzo... Nu de kleintjes al 2 jaar zijn geweest hebben we nog steeds contact! Heel leuk om te zien hoe de rest opgroeit.
Als er gegadigden zijn kan je evt een PB sturen en dan kan ik een groepje openen...

Fijn dat de meesten zich wat beter voelen! En de eerste geslachts echo's komen er aan... Mijn voorgevoel zegt een meisje, maar wij wachten tot de 20 weken echo denk ik. Meisje omdat de zwangerschap toch anders is dan bij de eerste, misselijkheid is sneller over, en moeheid ook al sneller verbeterd, bekken klachten zijn wat minder... Maar we zullen het beleven!
We gaan denk ik wel wat verderop in de zwangerschap een 3d echo doen, dat hebben we bij de eerste ook gedaan, was zo gaaf om vantevoren al zijn gezichtje te kunnen zien en het was bizar dat het zo hetzelfde was toen hij er eenmaal uit was gekomen :heart:

Het blijft een gek idee voor ons dat we in oktober naar alle waarschijnlijkheid echt een tweede kindje gaan krijgen... Zo lang mee bezig geweest en op gehoopt en deze keer lijkt het gewoon goed te gaan!
Over 2 weken tussendoor nog een keer naar het hartje luisteren, wel fijn want de 20w echo is pas eind mei.

De buik is ook echt erg aanwezig hier, valt erg op omdat ik slank ben normaal gesproken. Ik draag veel jurkjes altijd maar heb nu ook een nieuwe positie broek aangeschaft, hem hem even gepast echt heeeeeerlijk die ruimte aan je buik! Haha! Mijn nieuwe favoriete de komende maanden. :lol:
Ik heb de afgelopen tijd wel meegelezen maar niet geschreven, goed om te lezen dat iedereen positieve uitslagen heeft gekregen!
Ik heb de termijn echo vorige week gehad, was allemaal goed en heb gisteren een positieve uitslag van de nipt test terug gekregen. Ben blij dat het allemaal zo goed gaat, het was nog even spannend hier de afgelopen weken omdat mijn vriend en ik corona hebben gehad, hierdoor moesten we de termijnecho verzetten. Gelukkig zijn we er met milde klachten vanaf gekomen en ben ik nu weer helemaal hersteld. Dit was wel even schrikken, vooral omdat wij allebei heel voorzichtig zijn, ik heb het hoogstwaarschijnlijk op mijn werk opgelopen. Voor de rest zijn we nu druk met dingen regelen, binnenkort de 1e rondleiding op het kdv en afgelopen week heb ik al kraamzorg en een kraampakket geregeld.
Ooja, de uitgerekende datum is bijgesteld naar 26 oktober.
Ik ben er ook eindelijk weer! Sorry voor mijn ellenlange afwezigheid. :'-( Ik heb me echt nog weken beroerd en verdrietig gevoeld. Ik werk nog steeds gewoon, wel veel flexibeler, maar ben na een dag werken helemaal op.
Ik zit helaas nog steeds aan de medicatie, en dat moet nog tot minstens de 20 weken echo. De zwangerschap was niet helemaal wat ik me er van had voorgesteld en heb er ook nog niet echt van kunnen genieten. Daar werd ik dan ook weer verdrietig van, omdat we dit zo graag wilden en ik voelde me tekort doen naar de baby.. Ik weet dat het nergens voor nodig is, maarja dat gevoel. Het gaat steeds beter trouwens, doordat ik me langzaamaan wat beter ga voelen. Ben nu 15 weken.

We hadden 2 weken geleden een goede 12 weken echo, dus dat was wel heel fijn. De uitslag van het bloedonderzoek was ook helemaal in orde! Dus een hele geruststelling. Ook een soort van bevestiging dat ik het ergens voor doe. Helaas het hartje nog niet gehoord, maar dat zal als het goed is bij de volgende controle in mei.
We hebben dit weekend voor het eerst wat babykleertjes gekocht en dat was zo leuk!!

Ik zal nu ook regelmatig weer meeschrijven! Dus een nieuw topic aanmaken is niet nodig. Ik zal de tabel zo weer helemaal bijwerken en zo ook even op jullie reageren.
Wat fijn dat het goed gaat met jullie baby's dames! En @Ellie Jane, wat balen dat je nog niet echt kan genieten. Als je je zo beroerd voelt, ben je voornamelijk bezig om de dag door te komen. Hoop dat je nu toch snel wat meer kleine mooie momentjes gaat krijgen :redrose:

Voor de tabel: ud 29 okt, leeftijd 35, 2e kindje. 20 weken echo hoor ik denk ik bij de controle volgende week :).

Overigens lijkt een app groepje mij wel leuk, maar als anderen liever hier schrijven, even prima zo.
@ Ellie Jane: jeetje wat rot zeg! Snap dat het lastig is om uit te kijken naar betere tijden! Sterkte! Fijn dat je weer meeschrijft.
Wat zuur dat je je nog steeds zo beroerd voelt ellie-jane! Niet schuldig om voelen hoor! Zwanger zijn is niet makkelijk, uiteindelijk gaat het er om dat je de baby leuk vindt. :)

En wat fijn van alle goede echo's en leuk van de pretecho's die er aan gaan komen! Wij gaan ook voor een tussentijdse pretecho, bij nummer 1 wilde ik het niet per se weten, nu kan ik bijna niet wachten om uit te vinden of het een jongetje of meisje is. Heb ook totaal geen voorgevoel.
Wat fijn dat iedereen een goede echo had en dat de testuitslagen van de nipt ook goed waren. :)
En nu gaan we al richting de geslachtsecho's! Ik denk dat we een meisje krijgen en mn vriend denkt een jongen, haha dus we gaan het zien. Ik wilde het eerst als verrassing laten, maar wil het nu toch wel graag weten. Wij wachten tot de 20 weken echo denk ik..

@Keranet, wat leuk een jongetje! 💙 Maar idd wel moeilijk qua namen voor jongens en dan ook nog een naam die in beide talen goed uitbte spreken is. Gelukkig hebben jullie nog even! Wonen jullie ook in Spanje?

Wat betreft zwangerschapskleding. Ik heb 2 weken geleden ook maar 2 broeken aangeschaft, het is echt hemels met die band! Je ziet er sochtends nog niet veel van maar savonds heb ik een bolle buik hoor! Wel leuk.

Zijn er ook partners van jullie die gebruik maken van het vernieuwde vaderschapsverlof? Heel fijn dat die mogelijkheid er nu in NL is!
Waar ik woon hebben heb ik recht op een jaar, (waarvan 4 maanden volledig doorbetaald, 5 maanden tegen 20% en de laatste 3 maanden niets) en mn vriend 2 weken (tegen 20%). Maar het plan is dat hij de 3 weken erna halve weken gaat werken en dan weer volledig.
Parttime werken is hier niet echt gebruikelijk helaas. Het plan is dat hij 4 dagen volledig werkt en een halve dag flexibel thuis. Ik hoop naar 4 dagen te gaan. Maar dit moet allemaal nog besproken worden op het werk.

Zijn er dingen waar jullie tegen aanlopen qua werk en contracten? Wel fijn dat ouderschapsverlof kan worsen opgenomen, zonder dat het contract aangepast hoeft te worden!
Hier nog geen zwangerschapskleding, wel wat t-shirts gekocht die iets ruimer vallen, daar kan ik voorlopig nog wel even mee vooruit. En nieuwe bh's, een cupmaat groter. Denk wel dat ik komende week naar een zwangerschapsbroek moet gaan kijken, iemand tips waar ik een fijne kan vinden?

Mijn 20 weken echo is op 1 juni , vriend en ik willen het geslacht niet weten.

@ Ellie-Jane, mijn vriend wil gebruik maken van het vernieuwde vaderschapsverlof, erg fijn, volgens mij is hij alles bij elkaar een week of 6/7 (met de feestdagen erbij) vrij. hij gaat dit binnenkort op werk bespreken.
Wat fijn dat je recht hebt op een jaar verlof! Lijkt me heerlijk. Ik heb 3 maanden en ga kijken of het mogelijk is om hier misschien nog wat uren die ik nog heb staan aan vast te plakken.

Ook denk ik erover om deze uren in te zetten zodat ik werk weer rustig op kan bouwen na mijn verlof, ik ga 4 dagen werken met ouderschapsverlof (werk er nu 5) en het lijkt me wel fijn om bijvoorbeeld de eerste week 2 dagen te werken, en de week erna 3. Zodat ik rustig kan wennen aan de combinatie werken en een kind hebben. Vriend gaat ook van 5 naar 4 dagen met ouderschapsverlof.
@Penne: bij mijn vorige zwangerschap heb ik broeken bij de prenatal gekocht. Die waren prima en niet zo duur.

Man gaat zeker gebruik maken van het vaderschapsverlof. Het is alleen nog even de vraag hoe precies. Sowieso wil hij na de bevalling en aan het einde van mijn verlof een paar weken thuis zijn, dus het zal waarschijnlijk een combinatie tussen verlof en vrije dagen worden. Daarna blijven we beiden 4 dagen werken, dat doen we nu ook.
Op werk zijn ze gelukkig heel meedenkend. Een van de voordelen van bij de overheid werken! Ik ga 3,5 dagen werken (ene week 3, de andere 4). In het begin neem ik denk ik om de week nog een dag ouderschapsverlof op zodat ik in t begin maar 3 dagen per weer hoef te werken.

Vriend is eigen ondernemer dus heeft helaas geen vaderschapsverlof. Hij neemt waarschijnlijk 2 weken vrij na de bevalling en gaat dan weer 4,5 dag werken. Hij heeft dan straks een middag per week met de baby alleen aangezien ik dan werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven