Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Wat leuk dat de eerste geslachtsecho's al zijn geweest! Wij gaan volgende week, ik ben super nieuwsgierig.

Een zwangerschapscursus ga ik niet doen denk ik. Bij de vorige heb ik een informatieavond over bevallen bij de verloskundige gehad en een 'cursus' van een halve dag gedaan, dat was voor mij voldoende.

Zwemmen zou ik ook heel graag doen! Kan niet wachten tot de zwembaden weer open gaan, vooral in warm water lijkt me lekker als je buik al wat groter is. Nu loop ik nog hard, hoewel het niet echt hard meer gaat. ;) Maar ik denk dat dat niet heel lang meer zal gaan. Ook wandel ik elke dag en doe 1x per week mom in balance, dat mag gelukkig wel in het echt doorgaan. En af en toe die ik yoga van YouTube met Adriene, maar die heeft helaas niet veel voor tijdens de zwangerschap.
De vaccinatie weet ik nog niet zo goed. Gelukkig hoef ik er nog geen keuze in te maken want ik hoor zo internet bij de laatste groep die opgeroepen zal worden. ;-)
Ik zou wel graag een zwangerschapscursus doen. Liefst gecombineerd met sporten en in een groepje. Lijkt me leuk om andere zwangere vrouwen te ontmoeten. Maar hier in de buurt gaat vooralsnog niks door. Zwemmen lijkt me ook echt heerlijk. Deed ik eerder ook. Op het moment doe ik te weinig. Ik ga 2x/wk een flink stuk wandelen (1,5/2uur) en dan nog ca 2x 30 min. Maar dat is dan ook alles 🙈 Jullie triggeren me wel om weer echt iets op te gaan pakken. Vóór Corona en zwangerschap ging ik 2/3× hardlopen en 1x boodcamp. Toen had ik best een goede conditie. Daarvan is dus niks meer over...
Ik heb nog geen zwangerschapscursus gepland maar doe wel mee met een groepje “centering pregnancy” vanuit de verloskundige. Is nu helaas digitaal, maar je steekt er wel veel van op en het is leuk om met andere zwangeren die ongeveer net zo ver zijn als ik te kletsen.

Wil wel graag nog een baby ehbo cursus volgen, maar dat gaat nu ook live niet door. Hoop dat dat binnenkort wel weer kan.

Sporten deed ik al weinig, deed vooral yoga. Op t moment zijn wij echter ons huis aan het verbouwen dus ik “sport” me rot haha. Wel fijn hoor, die beweging. Al merk ik wel dat ik sneller moe ben en dat mn onderrug sneller pijn gaat doen. Dus dan neem ik maar weer wat rust.
Ja, zwemmen is zo fijn. Vind ik sowieso al, maar heb de vorige zwangerschap echt doorgezwommen tot week 39. Goed te doen. In pre corona tijden kreeg ik wel af en toe een por in mijn buik :P

@Crewgirl: Goeie tip van die fit by amy. Ga ik proberen :)

@Bbubbels: kan me voorstellen dat dat al een aardige workout is. Wel fijn dat jullie nu bezig zijn en niet de laatste maanden. Of denk je dat je dan ook nog aan het verbouwen bent?

@die ene: er zijn dames die het hardlopen nog super lang volhouden! Zo lang het nog goed voelt.. t is er nu wel lekker weer voor.
@Squirrel: we hopen in augustus klaar te zijn. Wel ff spannend nog dus haha. Maarja dit huis kwam op ons pad voordat ik zwanger raakte, dus het is wat het is 🙈
Squirrel8 en April ik heb jullie ook toegevoegd aan de app groep.

Squirrel8 lekker dat je zo lang hebt kunnen sporten!
Ik baal ook zo enorm dat de zwembaden nog steeds dicht zijn :cry: m'n hele conditie is aan gort. Zwemmen was eigenlijk het enige wat ik deed, maar dan makkelijk 50-60 baantjes in flink tempo. En verder op het werk heel actief en thuis achter een peuter aan rennen is ook best goed voor de conditie :biggrin:

Maar die conditie is nu echt wel weg na maanden niet zwemmen. Maar goed vorige zwangerschap kon ik op een gegeven moment ook amper nog actief zijn dus dat is sowieso m'n voorland weer denk ik... De laatste weken rolde ik op een eetkamerstoel met wieltjes naar de keuken en weer terug :facepalm: kon gewoon niet meer lopen van de rug en bekken pijn.
Gelukkig was dat na de bevalling allemaal snel weer over. Heerlijk was dat om toen weer te kunnen sporten! Ik mag hopen dat tegen die tijd ook de hele corona crisis achter de rug is...
@squirrel: ik heb inderdaad wel eens vrouwen zien hardlopen die al heel ver in hun zwangerschap waren. Maar omdat ik zelf bij de eerste een flinke bekkeninstabiliteit heb gehad en ik mijn breken nu af en toe alweer voel ben ik bang dat het over een paar weken afgelopen is. Maar nu geniet ik er nog van zolang het nog kan!

@bbubbels: ik flink in beweging dus! Ben jij ook nog 'ingepland' om tot aan het einde mee te helpen met alles?

@otta: dat andere zwangere vrouwen uit de buurt ontmoeten was ook voor mij een reden om zo'n groepje te gaan doen. Hopelijk gaat er snel weer meer open!

@mieremuis: wat rot dat jij ook zo'n last hebt gehad van je bekken! Ik plande het in mijn verlof ook zo dat ik vanaf een plekje op de bank alles binnen handbereik had. Heb je nu nog geen klachten?
@die ene: nee hoor, ik ben sowieso niet zo van t klussen. Ben niet super handig. Dus ik regel vanalles en doe de catering :P Dus kan gelukkig genoeg doen vanaf de bank. Echt hele dag fysiek werk doen nu gaat gewoon niet, dus fijn dat dat niet hoeft. En vriend werkt voor 10 om te zorgen dat t op tijd af is, de schat :flirting:
Wat leuk dat zoveel al een geslachtsecho hebben gehad of hebben gepland!

Wij wachten ook nog even af tot de 20 weken. Vind het eigenlijk wel lekker om nu in mijn bubbel te zitten en even geen afspraken te hebben :).

Wat betreft sporten, momenteel rijd ik nog 4x in de week paard, en hoop dit tot de 20 weken vol te houden. Al merk ik inderdaad ook al dat ik iets minder energie / vaker wat rustiger aan moet doen als voorheen. Zodra ik stop met rijden ga ik verder op de crosstrainer om mijn conditie wel een beetje op peil te houden.
Och ja sporten! Wat knap dat jullie nog sporten die ene en Roossie! Van mijn conditie is niks meer over en na een halfuurtje fysiek bezig zijn (kan al stofzuigen zijn) doet m’n lijf gewoon pijn, is dat herkenbaar voor anderen of is het een beetje gek dat ik dat heb?
Ik zit er aan te denken om zwangerschapssport te gaan doen via de fysio als dat weer kan. En zwangerschapsyoga lijkt me ook wel wat. Ik moet me er nog eens goed in verdiepen. Zo balen dat alles nu online moet hè! Ik zou ook graag andere zwangere vrouwen uit de buurt ontmoeten.

Succes met verbouwen Bbubbels! Wat fijn dat je het fysieke aan je vriend kunt over laten!
Even een vraag aan alle zwangere die al een kindje of kinderen hebben. Paste je met 25/26 weken nog in een normaal ruimvallende (zomer)jurk? Of is een positiejurk beter dan? Vriend en ik hebben besloten om nog even snel te gaan trouwen voordat de kleine komt. Dus ben op jurken zoektocht! :yes:
Wat leuk Penne, gefeliciteerd! Ik ben niet eerder zwanger geweest, maar op 24baby.nl kan je per zwangerschapsweek buikfoto’s zien. Misschien heb je daar iets aan?
Ik heb ook geen idee Penne! Maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord want ik heb eind juli een bruiloft van een vriendin. Denk dat ik maar een positiejurkje moet gaan kopen! Tis gala dus met een zomerjurkje kom ik niet weg.

Ik heb gisteren een kinderwagen gekocht! Maakt het toch weer een stukje extra echt! Was eigenlijk alleen met mn moeder kijken bij een babywinkel maar ze hadden echt een super aanbieding op een vet volledige Maxi Cosi kinderwagen. Dus hij staat nu te pronken in de woonkamer :high5:
Wat knap dat zoveel van jullie nog zo actief/sportief zijn! Ik had daar de eerste 10 weken echt helemaal geen puf voor, blij als ik een dag weer overleefd had haha. Vanaf daarna wandel ik weer meer, en 1x in de week een uurtje fitness. Maar daar vind ik nu ook niet veel aan, buiten in een tent. Ik hoop dat de groepslessen snel weer beginnen, dat vind ik toch een stuk leuker. En ik denk dat ik misschien tegen de zomer een yoga groepje voor zwangere vrouwen ga zoeken.

Qua vaccinatie denk ik wel dat ik Moderna of pfizer ga halen als ik de kans krijg. Die andere merken niet. Ben nu al 2x flink verkouden geweest tijdens m'n zwangerschap (negatief getest) en merk dat ik toch iets banger ben om het nu te krijgen.

Wat leuk al zoveel geslachtsecho's! Ik mag vandaag, toch spannend op een leuke manier natuurlijk! Hebben jullie al flink inkopen gedaan qua wandelwagen, kamertje etc? Wij wachten daar denk ik mee tot na de 20 weken echo, als ik het vol kan houden na vandaag haha!

Het appgroepje sla ik voor nu even over, ben al slecht met snel reageren op de app ;) mocht ik me later alsnog willen aansluiten dan meld ik me!

Voor de tabel: 20 weken echo op 26 mei en UD is 16-10 geworden
Gefeliciteerd Penne, wat leuk! Een vriendin van mij is een tijdje terug getrouwd met ongeveer net zo lang zwanger, en zij droeg wel echt een positiejurk
@Penne: ik denk dat het heel erg verschilt per vrouw. Ik kon met 24 weken prima in een normale jurk die een beetje meerekt. Deze tweede keer denk ik dat dat niet meer gaat lukken. Sommige positiejurken sluiten ook nog niet zo mooi aan als je nog een klein buikje hebt.
Bbubbels schreef:
05-05-2021 08:52
Ik heb ook geen idee Penne! Maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord want ik heb eind juli een bruiloft van een vriendin. Denk dat ik maar een positiejurkje moet gaan kopen! Tis gala dus met een zomerjurkje kom ik niet weg.

Ik heb gisteren een kinderwagen gekocht! Maakt het toch weer een stukje extra echt! Was eigenlijk alleen met mn moeder kijken bij een babywinkel maar ze hadden echt een super aanbieding op een vet volledige Maxi Cosi kinderwagen. Dus hij staat nu te pronken in de woonkamer :high5:
Vet gaaf! Wij hebben ook net onze kinderwagen en maxi cosi binnen. Wij hebben de complete set ook snel aangeschaft ivm een super aanbieding. Misschien dezelfde? Hahaha

Gefeliciteerd penne! Heerlijk vooruitzicht. Qua kleding pas ik momenteel alleen nog A-lijn jurken, rest is positie kleding. Dus ik zou zo’n jurk nemen en anders gewoon een positie jurk. De buik wordt steeds meer aanwezig!
@April: leuk he! Ik heb een showmodel gekocht. Hij was echt nog super netjes. Tis de Jade reiswieg en de Lila kinderwagen (die kan je allebei op het onderstel klikken). De reiswieg is ook een autowieg. Dus we hebben nog geen aparte autostoel nodig voor de eerste zes maanden. Leek me ideaal dat je de baby gewoon in de reiswieg kan laten liggen en zo kan overtillen naar de auto. Zat ook een luiertas en een trappelzak bij.

Welke heb jij gekocht?
Leuk, Bbubbels en April :D de voorpret is begonnen :) hier zijn we bezig om voor ons zoontje een andere kamer in te richten. Net een bedje voor hem gekocht. Hopelijk is ie daar straks aan gewend voordat de baby 2 komt! Hij slaapt nu nog zo lekker in zijn ledikantje, maar zijn nieuwe bed heeft ook aan alle kanten een verhoging, dus dan voelt het nog wat veiliger hoop ik.

@arcoboleno: heel benieuwd naar jouw echo! Nog meer roze of blauwe hartjes erbij.

Hier net een controle gehad en het hartje gehoord :love: Wat is dat fijn zeg! De 20 weken echo is gepland op 10 juni. Wel even geduld hebben dus!

Edit: oh ja wou ik nog zeggen; ik heb echt mega craving voor karnemelk of ayran (soort Turkse variant). Super raar. Hebben jullie ook al zin in dingen die je normaal gesproken nauwelijks eet/drinkt?
@bbubbels: wat fijn dat hij zo hard eraan werkt dat alles op tijd af is en dat jij niet fysiek hoeft mee te helpen. En leuk dat je een kinderwagen hebt gekocht!

@teresita: pijn bij veel beweging niet herkenbaar gelukkig. Wel bij mijn vorige zwangerschap, toen had ik een flinke bekkeninstabiliteit.

@penne: gefeliciteerd! Bij mijn vorige paste ik nog heel lang in wijdere jurken en tunieken. Je zou ook eens kunnen kijken naar swing jurkjes, die zijn heel wijd vanaf je taille. Daar hebben ze ook leuke trouwjurk achtige varianten van.

@arcobaleno: gedeeltelijk herkenbaar, de eerste 10 weken bestond mijn leven vooral uit werken en slapen. En wandelen is ook heel goed voor je. Veel plezier bij de echo vandaag!

@april: leuk dat jullie ook een kinderwagen hebben!

@squirrel: hoe vindt jullie zoon een nieuwe kamer met groot bed etc? Wij willen binnenkort ook de eerste overdoen naar een andere kamer en bed. Dat er een baby bij komt is wel heel leuk, maar ook erg spannend. Daarom ook al binnenkort een kamer, zodat ze niet haar kamer op moet geven voor de baby. Cravings herken ik heel erg! Sinds ik zwanger ben vind ik kwark heerlijk. En beschuit met muisjes of kokosbrood. Eet ik normaal allemaal bijna nooit.

Wij hebben bij de verloskundige naar het hartje mogen luisteren, zo leuk om het te horen! Soms voel ik ook al wat, dacht dat het nog niet kon, maar blijkbaar wel. Hebben jullie ook dat je snel duizelig wordt? Sinds een week moet ik vaker eten en rustiger aan doen met opstaan omdat ik anders duizelig word.
Thanks allemaal, heb er heel veel zin in, ook al gaan we heel simpel trouwen. Ik ga mijn jurken zoektocht nog even uitstellen. Het is pas over 2 maanden dus kan beter even aankijken hoe mijn buik er tegen die tijd uitziet. En dit is zo verschillend bij iedereen.

Leuk dat de eerste kinderwagens al gekocht zijn, hier gaan wij binnenkort ook naar kijken.

@ Mieremuis, ik heb je een pb gestuurd met mijn nummer voor het appgroepje.
Wat grappig al die verschillende ervaringen hoe de zwangerschap verloopt, het is ook echt geen enkele keer hetzelfde, zo bijzonder!

Ik voel ook al een beetje beweging, dat herken ik van m'n vorige zwangerschappen toen was het zelfs wat eerder, nu dus bij 16 weken. Echt fijn die bevestiging dat het kindje het nog doet! :kneel:

Spulletjes hebben we nog helemaal niet gekocht want we hebben eigenlijk alles wel :P dat wordt echt erg als het weer een jongetje is, dan mag ie alles afdragen wat we nog hebben.

Die ene: duizeligheid is bij mij ineens minder, dat was het eerste trimester dus wel heel erg, elke keer bij te snel opstaan even vast moeten houden omdat ik dan zo wankel was, nu helemaal niet meer! Maar de klacht herken ik dus wel.
Ook de kortademigheid is minder, ik liep eerst enorm te hijgen, ook gewoon hormonale verandering in je ademhalingsproces. Ook niet meer echt moe. Maar wel echt flinke bekken klachten ineens! Balen dat jij dat ook had, maar wel fijn een lotgenoot die weet wat het is!
Als ik even scheef op de bank zit of scheef til loop ik mank :facepalm: en het ligt echt niet aan mn gewicht want ben gewoon slank, het is gewoon dat hele bekken wat 'los' zit door de hormonen. Echt irritant want ik weet hoe pijnlijk dat gaat worden als je buik op een gegeven moment écht zwaar is. Dat wordt echt hulp inschakelen thuis want een peuter verzorgen gaat m dan echt niet worden.

Penne gefeliciteerd wat leuk! Ga je voor een klassieke jurk, wit? Of iets heel anders? Of ga je het nog helemaal geheim houden :)
Mieremuis: wat leuk dat jij het ook al voelt! Zo gezellig voelt dat. Tot de trappen erg hard worden. ;)
Fijn dat bij jou de duizeligheid juist over is! Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook, dus het is blijkbaar iets wat er voor mij bij hoort.
En wat vervelend van je bekken! Ik begin het nu soms te voelen, wat beurs als ik een actieve dag heb gehad. Binnenkort maar eens langs de fysio voor tips.

Wij hebben vandaag de pretecho gehad. Leuk om weer even te mogen kijken en te weten dat alles goed is. Wij krijgen een jongetje!
Wat leuk dat jullie al beweging voelen! Lijkt me echt heel speciaal. Ik denk dat ik misschien gisteren voor het eerst een plopje voelde, maar omdat het m'n eerste kindje is weet ik nog niet zo goed wat ik moet voelen. Dus even afwachten of dat zo is! Mijn placenta lag wel gunstig zei de verloskundige, en ben morgen alweer 17 weken dus het zou kunnen natuurlijk.

Hier wordt het ook een jongetje! Ik vind het heel leuk en ook echt bij ons passen, maar toch even wennen ofzo in m'n hoofd. Echt geen teleurstelling, dat bedoel ik niet, maar blijkbaar had ik dus toch een meisje verwacht! Maar we zijn al volop aan het nadenken over de babykamer en jongensnamen, dus dat went vanzelf lijkt me.

Hebben jullie al namen? Ik had dus een meisjesnaam al soort van klaar, maar voor jongens vind ik het lastig. Vind er wel een paar leuk, maar dat zijn top 20 namen en daar twijfel ik dan weer over. Hoe staan jullie daarin?

Fijn dat de temperatuur omhoog gaat he! Kunnen we onze buikjes echt gaan showen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven