Kans van slagen?
dinsdag 20 april 2021 om 23:55
Als iedereen in je omgeving zegt dat het een slecht idee is dan zullen ze daar wel redenen voor hebben, dat is wat ik bedoel. Je bent duidelijk gek op deze man en wil heel graag dat het werkt en hebt de OP zo geschreven dat je hier te horen krijgt dat he omgeving het verkeerd heeft en dat dit een gelijkwaardige en leuke relatie is. Op basis van de summiere info die hier geven is zou dat ook zo kunnen zijn.
woensdag 21 april 2021 om 00:24
woensdag 21 april 2021 om 00:25
Is hij de man bij wie je dat vertrouwen vindt? Met wie je doet wat je gelukkig maakt?
Uiteindelijk maakt het me niet uit wat je doet maar alleen jij hebt de antwoorden.
woensdag 21 april 2021 om 02:17
Gaat wel sneller als je het niet steeds uitmaakt
woensdag 21 april 2021 om 05:56
Ik denk dat het voor jullie ook een kwestie van loslaten is; loslaten dat de relatie die je hebt moet voldoen aan bepaalde eisen eer die als voorwaardig mag meedoen. Samenwonen is niet de definitie van een volwaardige relatie, dus als jullie zoiets allebei niet willen, dan is dat toch prima? Verder trek je niet zoveel aan van je omgeving.
Ik betwijfel trouwens wel een beetje dat een relatie op die manier echt zo vrij is van drama als je voordoet. Een break betekend pijn en verdriet, doorgaans, en een samenkomen daarna zorgt ook weer voor emoties.
Ik betwijfel trouwens wel een beetje dat een relatie op die manier echt zo vrij is van drama als je voordoet. Een break betekend pijn en verdriet, doorgaans, en een samenkomen daarna zorgt ook weer voor emoties.
woensdag 21 april 2021 om 07:07
Dan blijf je lekker zo doorgaan als het je gelukkig maakt, maar jij opent er een topic over omdat het je dwars zit.Esmaloca schreef: ↑21-04-2021 00:01Ik vind dit wel wat stellig en overtrokken. Ik voel mezelf idd soms beschadigd, maar wil zeker leren weer te vertrouwen in een relatie, hoewel ik weet dat het soms uitdagingen geeft. Wellicht is het handig te noemen dat ik weduwe ben en naast man ook kind daarbij verloren ben. Daarna opkrabbelen heeft me veel moeite gekost. Sinds een jaar of 4 durf ik pas te zeggen dat ik het alleen kan. Aan de slag gaan met mezelf (als in dagelijks bezig zijn met herstellen, dingen veranderen, in therapie gaan) wil ik niet meer. Ik weet dat er een gat zit, en dat gaat nooit meer weg. Ik wil nu vooral vooruitkijken en doen wat me gelukkig maakt.
Ik begrijp nu beter waar jouw probleem vandaan komt maar ik begrijp dan juist nog minder dat je met een man bent die dezelfde soort issues heeft.
Klinkt als zelf sabotage zodat je kan zeggen als t fout gaat “zie je wel” en niet naar je eigen aandeel hoeft te kijken door het verlies wat je al geleden hebt. Je man verliezen is verschrikkelijk maar waarom kies je dan voor een man die wegrent als het moeilijk wordt?
Je wil zo graag vooruitkijken maar dan moet je wel je ogen opendoen.
woensdag 21 april 2021 om 07:27
woensdag 21 april 2021 om 07:27
Klinkt alsof jullie beiden (door ervaringen in het verleden) de overtuiging hebben opgedaan dat jezelf overgeven aan iemand heel veel pijn met zich mee gaat brengen, omdat die ander weggaat. Ik zie jullie inderdaad ook niet zo snel samenwonen, want wat als het misgaat, dan zit iemand zonder huis.
Je kan prima ruimte maken voor iemand in je leven en daarnaast je onafhankelijkheid en eigen identiteit bewaren. Je hoeft jezelf niet te verliezen in de liefde. En die onafhankelijkheid kun je ook behouden zonder allemaal muurtjes op te richten, of de relatie te verbreken als het allemaal te dichtbij komt.
Aan de ene kant is het wel mooi dat jullie dit allebei hebben, jullie begrijpen elkaar en er is veel geduld. Dus als dit jullie tempo is en jullie zijn daar blij mee, prima toch
Aan de andere kant hebben jullie het inmiddels alweer 3x uitgemaakt. Komen jullie daarin wel verder, of strandt het steeds op hetzelfde punt? Een relatie kan echt heel mooi worden, nog mooier dan de beginfase. Hoe meer je elkaar toelaat, hoe beter je wordt als team en met al die liefde erin is dat echt iets heel bijzonders, vind ik. En daarvoor hoef je inderdaad echt niet perse samen te wonen. Ik denk wel dat het steeds uitmaken, niet echt helpt om vertrouwen in elkaar te krijgen. Je zit dan toch steeds in je achterhoofd te denken: waarom zal ik mijn muurtjes laten zakken, hij gaat me toch weer dumpen.
Misschien toch relatie therapie, om uit te zoeken waar jullie precies zo bang voor zijn en die angsten confronteren? Is het inderdaad de pijn en het verdriet om iemand waar je veel van houdt te verliezen, of zit het nog dieper? Uiteindelijk is het leven niet 100% beheersbaar en met krampachtig verdrietige momenten proberen te omzeilen, ontneem je jezelf echt heel veel mooie herinneringen.
Je kan prima ruimte maken voor iemand in je leven en daarnaast je onafhankelijkheid en eigen identiteit bewaren. Je hoeft jezelf niet te verliezen in de liefde. En die onafhankelijkheid kun je ook behouden zonder allemaal muurtjes op te richten, of de relatie te verbreken als het allemaal te dichtbij komt.
Aan de ene kant is het wel mooi dat jullie dit allebei hebben, jullie begrijpen elkaar en er is veel geduld. Dus als dit jullie tempo is en jullie zijn daar blij mee, prima toch
Misschien toch relatie therapie, om uit te zoeken waar jullie precies zo bang voor zijn en die angsten confronteren? Is het inderdaad de pijn en het verdriet om iemand waar je veel van houdt te verliezen, of zit het nog dieper? Uiteindelijk is het leven niet 100% beheersbaar en met krampachtig verdrietige momenten proberen te omzeilen, ontneem je jezelf echt heel veel mooie herinneringen.
woensdag 21 april 2021 om 07:37
Dit heb ik eerlijk gezegd ook. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd had. Of iets in die strekking.
Wat is er nu veranderd? Is er iets gedaan aan de redenen dat het uitging? Wie maakte het uit, wie maakte het aan? Als vertrouwen het grootste ding is, helpt knipperen niet. Waarom zou het de 3e keer beter gaan?
woensdag 21 april 2021 om 07:54
Wat heftig zeg. Ik denk dat jouw omgeving jou een fijne en stabiele en veilige relatie gunt. Met iemand die er voor je is.Esmaloca schreef: ↑21-04-2021 00:01Ik vind dit wel wat stellig en overtrokken. Ik voel mezelf idd soms beschadigd, maar wil zeker leren weer te vertrouwen in een relatie, hoewel ik weet dat het soms uitdagingen geeft. Wellicht is het handig te noemen dat ik weduwe ben en naast man ook kind daarbij verloren ben. Daarna opkrabbelen heeft me veel moeite gekost. Sinds een jaar of 4 durf ik pas te zeggen dat ik het alleen kan. Aan de slag gaan met mezelf (als in dagelijks bezig zijn met herstellen, dingen veranderen, in therapie gaan) wil ik niet meer. Ik weet dat er een gat zit, en dat gaat nooit meer weg. Ik wil nu vooral vooruitkijken en doen wat me gelukkig maakt.
woensdag 21 april 2021 om 09:11
Wat is jouw doel in deze relatie? En wat is zijn doel in deze relatie?
Vind jij trouw belangrijk? Is hij trouw/wil hij dat ook?
Meestal zit het probleem toch in het feit dat de ander niet wil wat jij wil.
Wanneer jij een los/vast relatie en latten prima vindt, dan verwacht ik wel dat dit een succes kan zijn, wanneer hij dat ook wil. Maar ergens wringt toch de schoen, want anders ga je niet steeds uit elkaar.
Vind jij trouw belangrijk? Is hij trouw/wil hij dat ook?
Meestal zit het probleem toch in het feit dat de ander niet wil wat jij wil.
Wanneer jij een los/vast relatie en latten prima vindt, dan verwacht ik wel dat dit een succes kan zijn, wanneer hij dat ook wil. Maar ergens wringt toch de schoen, want anders ga je niet steeds uit elkaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 21 april 2021 om 09:13
Gelukkig Mumper! Ik ben jou wel wat gewend, maar zelfs ik was geschrokken.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
woensdag 21 april 2021 om 09:16
Je kan er van alles bij betrekken. Ik vraag mij af waar het 'wij' nou eigenlijk echt uit bestaat?
Ik hoor dat jij een serieuze relatie wil, maar ik heb niet de indruk dat hij dat ook wil.
Je kan wel alle ouwe koeien uit de sloot trekken, maar soms is het echt zo simpel als: wij willen niet hetzelfde in een relatie.
Het excuus 'bindingsangst, te weinig vertrouwen' gebruik je al 3 jaar. Of dat het echte probleem is bij hem weet je niet. Wanneer dat zo was dan had hij er wel wat aangedaan, zeker wanneer hij de relatie net zo graag wil als jij.
Er bestaan gewoon mensen die flierefluiten en latten prima vinden: wat is daar eigenlijk mis mee?
Je kunt hooguit voor jezelf besluiten dat jij de ander niet kan veranderen en dat je dus deze situatie accepteert of dat je er mee stopt.
Ik hoor dat jij een serieuze relatie wil, maar ik heb niet de indruk dat hij dat ook wil.
Je kan wel alle ouwe koeien uit de sloot trekken, maar soms is het echt zo simpel als: wij willen niet hetzelfde in een relatie.
Het excuus 'bindingsangst, te weinig vertrouwen' gebruik je al 3 jaar. Of dat het echte probleem is bij hem weet je niet. Wanneer dat zo was dan had hij er wel wat aangedaan, zeker wanneer hij de relatie net zo graag wil als jij.
Er bestaan gewoon mensen die flierefluiten en latten prima vinden: wat is daar eigenlijk mis mee?
Je kunt hooguit voor jezelf besluiten dat jij de ander niet kan veranderen en dat je dus deze situatie accepteert of dat je er mee stopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 21 april 2021 om 09:32
Persoonlijk vind ik dit altijd eerder een teken van afhankelijkheid en emotionele onvolwassenheid, maar wie ben ik. Schijnt dat wel meer mensen graag zo in een relatie staan, maar ik krijg het spaans benauwd als ik het alleen al lees. Wie kiest er nu onvoorwaardelijk altijd jouw kant? Da's toch raar? En waarom zou iemand in vredesnaam voor je moeten zorgen?Esmaloca schreef: ↑21-04-2021 00:09Ik weet dat zij van mening zijn dat hij onvoorwaardelijker voor mij zou moeten kiezen, voor me zou moeten zorgen en me nooit in de steek mag laten. Dat hij ook redenen heeft om het eng te mogen vinden zien ze niet zo. Gezien mijn voorgeschiedenis. Ik ben juist blij dat hij mij niet ziet als een of ander triest vrouwtje maar heel bewust kiest om wel of niet bij me te willen zijn. Om mij. Niet als redder in het trieste verhaal.
Anyway, TO, ik lees nu over je weduwe zijn. Ik voel daaraan dat je terughoudend bent in je opnieuw echt binden aan iemand, mogelijk uit zelfbescherming. Als je wilt kun je daar iets mee doen.
woensdag 21 april 2021 om 09:50
Zou het ook kunnen zijn dat als hij dat wel zou doen het voor jou nog onveiliger zou voelen? Want als het er niet is dan kun je het ook niet verliezen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel bang voor bent na wat je hebt meegemaakt.
woensdag 21 april 2021 om 09:51
Valt me op dat je tegenstrijdig bent in je OP. Je wil iets duurzaams opbouwen, maar tegelijkertijd rennen jullie beide weg als het te dichtbij komt. Dit is heel complex en aantrekken afstoten idee. Daar kan je nooit iets duurzaams mee opbouwen als je niet beide aan jezelf werkt. Jouw wens is dus eigenlijk een stabiele relatie en dat is dit niet. Als jullie niet beiden die wens hebben, dan zit het er niet in.