Moeten sieraden matchen?
woensdag 28 april 2021 om 08:49
Ik word er een beetje gek van dat mijn zilveren sieraden steeds erg snel zwart worden. Tegenwoordig zijn er ook erg mooie rosé-gouden sieraden en ik zit eraan te denken dat meer te kopen, zodat ik niet steeds hoef te poetsen.
Wat denken jullie? Kun je zilver en rosé-goud met elkaar mixen? Dragen jullie alles gewoon lekker door elkaar of stem je het nauwkeurig op elkaar af? Als je tenminste sieraden draagt.
Wat denken jullie? Kun je zilver en rosé-goud met elkaar mixen? Dragen jullie alles gewoon lekker door elkaar of stem je het nauwkeurig op elkaar af? Als je tenminste sieraden draagt.
woensdag 28 april 2021 om 08:58
woensdag 28 april 2021 om 09:22
Zelf vind ik goud en zilver door elkaar niet mooi.
Dus bij het gele of rosé goud van ringen geen zilveren oorbellen of omgekeerd.
Uitzondering als je een bi Color gouden sierraad draagt waarbij wit en geel goud wordt gecombineerd. Dan vind ik dat je het door het witte goud wat wel wat van zilverkleur heeft er wel zilveren en geheel gouden sierraden bij kan dragen.
Dus bij het gele of rosé goud van ringen geen zilveren oorbellen of omgekeerd.
Uitzondering als je een bi Color gouden sierraad draagt waarbij wit en geel goud wordt gecombineerd. Dan vind ik dat je het door het witte goud wat wel wat van zilverkleur heeft er wel zilveren en geheel gouden sierraden bij kan dragen.
woensdag 28 april 2021 om 09:35
Ik heb vanalles. Mijn trouwring is witgoud met rosègoud en diamantjes. Zoiets als dit :

Aan de andere hand draag ik dit :

Ketting is zilver met een klavertjes hanger met witte steentjes erin en een zilveren hartje met dochter haar naam erop. Alles door elkaar dus hier
maar ik draag gewoon wat ik mooi vind.

Ketting is zilver met een klavertjes hanger met witte steentjes erin en een zilveren hartje met dochter haar naam erop. Alles door elkaar dus hier
woensdag 28 april 2021 om 09:35
Ik vind een complete set (oorbellen, ring, armband) die overduidelijk matcht al snel een beetje tuttig overkomen. Ik vind het leuker, speelser, vlotter als het nét niet precies matcht. Dus goud, zilver en rosé kan wat mij betreft allemaal samen. Dat betekent niet dat alle sieraden allemaal even mooi zijn bij elkaar; ik vind het wel mooi als de stijl van de sieraden wel enigszins matcht.
Ik moet zeggen dat ik vaak alleen oorbellen draag, en daarbij mijn trouwring, die eigenlijk nergens mee matcht.
Ik moet zeggen dat ik vaak alleen oorbellen draag, en daarbij mijn trouwring, die eigenlijk nergens mee matcht.
woensdag 28 april 2021 om 09:44
Ik ben voor mixen, misschien kun je qua vorm precies dezelfde sieraden combineren in zilver en rosegoud? Dan is het ook duidelijk dat je met opzet de kleuren mixt.
Ik moet gelijk (al zit er geen zilver in) denken aan de trinity de cartier. Ik kan m never nooit betalen maar staat toch al jaren op mijn verlanglijstje
, vind m zo mooi (bedoel de volledig metalen armbanden, niet de variant met het touwtje)
Ik moet gelijk (al zit er geen zilver in) denken aan de trinity de cartier. Ik kan m never nooit betalen maar staat toch al jaren op mijn verlanglijstje
woensdag 28 april 2021 om 09:47
Hangt er een beetje vanaf hoe. Lekker druk verschillende armbanden en ringen vind ik leuk Zeker als er nog andere kleuren bijzitten door de edelstenen of kralen. Maar als je bijvoorbeeld 3 vrij 'saaie' gouden ringen hebt en dan 1 zilveren erbij dan vind ik dat zelf wat minder mooi. Geelgoud vind ik zelf überhaupt al wat minder. Rosé goud draag ik zelf ook meer.
Dus wat novaviva plaatst vind ik prachtig en prima kunnen.
Dus wat novaviva plaatst vind ik prachtig en prima kunnen.
woensdag 28 april 2021 om 09:48
woensdag 28 april 2021 om 09:54
Dat is een vrij unieke combinatie van sieraden. Je beseft dat je nu heel herkenbaar bent?Irregular_Choice schreef: ↑28-04-2021 09:35Ik heb vanalles. Mijn trouwring is witgoud met rosègoud en diamantjes. Zoiets als dit :
Ketting is zilver met een klavertjes hanger met witte steentjes erin en een zilveren hartje met dochter haar naam erop. Alles door elkaar dus hiermaar ik draag gewoon wat ik mooi vind.
woensdag 28 april 2021 om 09:55
woensdag 28 april 2021 om 10:11
Ik draag alles door elkaar heen.
Zilveren ring en armband om rechterarm/hand. Is geen echte set maar wel allebei modern.
Linkerarm horloge van kunststof met 'zilveren' details. Gouden trouwring.
Hals en gouden ketting. Officieel bi-color maar het witte goud is aardig vergeeld. Trouwring en ketting draag ik meer dan dertig jaar dagelijks. Andere sieraden wisselen nog wel eens.
Zilveren ring en armband om rechterarm/hand. Is geen echte set maar wel allebei modern.
Linkerarm horloge van kunststof met 'zilveren' details. Gouden trouwring.
Hals en gouden ketting. Officieel bi-color maar het witte goud is aardig vergeeld. Trouwring en ketting draag ik meer dan dertig jaar dagelijks. Andere sieraden wisselen nog wel eens.
woensdag 28 april 2021 om 10:25
Links een zwart plastic Casiohorloge en een geelgouden ring met agaat (erfenis van mijn oma).
Rechts een geelgouden vriendschapsring met een patroontje en een geelgouden ring met vier diamantjes (cadeau van ouders voor geboorte zoon). Rechts ook een armband van platte amberkraaltjes, de enige die ik goed verdraag. Ik kan niets met armbanden, hoewel ik ook een zilveren bedelarmband heb met veel bedeltjes.
Om mijn nek een geelgouden ketting met hanger.
Rechts een geelgouden vriendschapsring met een patroontje en een geelgouden ring met vier diamantjes (cadeau van ouders voor geboorte zoon). Rechts ook een armband van platte amberkraaltjes, de enige die ik goed verdraag. Ik kan niets met armbanden, hoewel ik ook een zilveren bedelarmband heb met veel bedeltjes.
Om mijn nek een geelgouden ketting met hanger.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 28 april 2021 om 10:26
Ik sluit me hierbij aan. Ik vind de getoonde voorbeelden hier ook niks, maar het blijft persoonlijke smaak.
woensdag 28 april 2021 om 10:28
woensdag 28 april 2021 om 10:29
Goud is een ander metaal dan zilver en reageert dus ook anders.