Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde, vaststelling 23/4 maar geen correspondentie.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog niet eens bij correspondentie gekeken hier was het dus vaststelling inkomen 20-4 per brief 25-4 dagtekening 7 mei !

Bij mijn partner precies het zelfde. zou het tijdstip van de aangifte er wat mee te maken hebben ? hier hebben we 1 maart aangifte gedaan rond kwart over 7 s'ochtends :huh:
Alle reacties Link kopieren
Hier vaststelling 24 april en geen correspondentie en manlief vaststelling 20 april en dagtekening 7 mei en we doen samen aangifte. Verwacht de mijne dan ook wel snel.
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Alle reacties Link kopieren
BlueShoe schreef:
28-04-2021 19:37
Ik had nog niet eens bij correspondentie gekeken hier was het dus vaststelling inkomen 20-4 per brief 25-4 dagtekening 7 mei !

Bij mijn partner precies het zelfde. zou het tijdstip van de aangifte er wat mee te maken hebben ? hier hebben we 1 maart aangifte gedaan rond kwart over 7 s'ochtends :huh:
Hier ook op die dag en rond dat tijdstip aangifte gedaan, inkomen 21-04, brief 26e en dagtekening 8 mei van mij en m’n vriend beide.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar had ik dit ook definitief 21 april dag tekening 8 mei en die dag kreeg ik ook het geld
Alle reacties Link kopieren
Ohh het wordt nu wel spannend hoor... :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hoe/waar zie je dat het inkomen definitief is vastgesteld? Geen bericht gehad nog, aangifte is 13/3 gedaan.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Links bovenin,ga naar mij gegevens en tik op inkomen 2020
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk schreef:
28-04-2021 19:24
Hier hetzelfde, vaststelling 23/4 maar geen correspondentie.
Hier 23/4 ook geen correspondentie. Wanneer had jij aangifte gedaan?
Bij mij was dat 8/3
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen correspondentie, alleen dat ik voor 1 juli bericht krijg.
Ik had 14/03 aangifte gedaan.

Heb het idee dat het trager dan vorig jaar gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vastgestelde inkomen klopt helemaal niet. Geen idee waar ze dit bedrag op baseren ook. Maar is nog niet definitief toch?
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
29-04-2021 07:46
Mijn vastgestelde inkomen klopt helemaal niet. Geen idee waar ze dit bedrag op baseren ook. Maar is nog niet definitief toch?

Dan staat erbij “U ontvangt in elk geval nog een definitieve aanslag van ons”.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
3 maart aangifte gedaan, aanslag vastgesteld 8 mei. Geld is onderweg!
Precies dezelfde dagtekening als vorig jaar overigens.
Alle reacties Link kopieren
Lees al even mee in dit topic, altijd weer spannend wanneer je bericht krijg.
Hier natuurlijk ook want ook dit jaar weer een leuk bedrag terug te verwachten. Helaas nog geen definitieve vaststelling. Aangifte gedaan 3 maart. Vorig jaar was het zoals eerder al genoemd, veel sneller.Ben heel benieuwd wanneer er bericht gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Hier al inkomen vastgesteld op 29-3, voorgaande jaren steeds eind april en dan begin of midden mei geld. Maar ik heb nu dus nog steeds niks gehoord. Zouden ze wachten tot vriend (aangifte samen gedaan) ook definitief is zodat ze voorkomen dat de een moet betalen als de ander nog niks gehad heeft? :O
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
29-04-2021 13:24
Hier al inkomen vastgesteld op 29-3, voorgaande jaren steeds eind april en dan begin of midden mei geld. Maar ik heb nu dus nog steeds niks gehoord. Zouden ze wachten tot vriend (aangifte samen gedaan) ook definitief is zodat ze voorkomen dat de een moet betalen als de ander nog niks gehad heeft? :O
Weet je zeker dat dat al definitief was? Het klinkt namelijk als wel erg vroeg.

En nee, daar houden ze volgens mij geen rekening mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
29-04-2021 07:46
Mijn vastgestelde inkomen klopt helemaal niet. Geen idee waar ze dit bedrag op baseren ook. Maar is nog niet definitief toch?
Dat staat erbij. Er staat, als het niet definitief is, dat je inkomen is vastgesteld op basis van je aangifte. Als het definitief is staat er dat het is vastgesteld op basis van je definitieve aanslag.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
28-04-2021 17:46
Zijn er meerdere die nog geen verdere correspondentie hebben? Vaststelling 24/4, verder niets :(
Ja, hier hetzelfde
Ik heb mijn belasting 3 maart ingevuld en de vastgestelde datum staat op 19/3.
Dit is nog maar op basis van de aangifte, dus nog niet definitief.

Wachten duurt altijd zo lang, zeker als je een lekker centje terugkrijgt.
anoniem_64a999961108a wijzigde dit bericht op 29-04-2021 15:33
Reden: woord onnodig
0.68% gewijzigd
Op mijn belastingdienst staat dagtekening 7 mei en definitieve aanslag. Ik kan daar helaas niet zien wat het definitieve bedrag is😉 maar denk dat mijn aangifte klopt en dus nog even wachten en dan extraatje meegenomen!
Vraagje,
Ik moet helaas uit 2019
wat kinderopvangtoeslag terug betalen. Wordt dit automatisch verrekend met teruggave van de inkomstenbelasting?

Weet iemand dit?
Kimbritt schreef:
29-04-2021 20:02
Vraagje,
Ik moet helaas uit 2019
wat kinderopvangtoeslag terug betalen. Wordt dit automatisch verrekend met teruggave van de inkomstenbelasting?

Weet iemand dit?
In dit stadium nog niet schat ik in.

Pas veel later als je nergens op reageert en niets betaalt zou het wel kunnen bij nieuwe teruggaves

Tref zsm een regeling.

En bel de belastingdienst voor het antwoord op maat gebaseerd op jou dossier.
Alle reacties Link kopieren
Kimbritt schreef:
29-04-2021 20:02
Vraagje,
Ik moet helaas uit 2019
wat kinderopvangtoeslag terug betalen. Wordt dit automatisch verrekend met teruggave van de inkomstenbelasting?

Weet iemand dit?
Meestal krijg je een aparte acceptgiro wanneer je beschikkingtoeslagen is vastgesteld. Dat kun je in 'mijn toeslagen' zien.
Kimbritt schreef:
29-04-2021 20:02
Vraagje,
Ik moet helaas uit 2019
wat kinderopvangtoeslag terug betalen. Wordt dit automatisch verrekend met teruggave van de inkomstenbelasting?

Weet iemand dit?
Nee. Dat mogen ze niet zomaar doen, zijn 2 verschillende zaken.

Pas als je echt achterstallige schulden hebt is dat een optie. Maar nooit vanzelf.
Luci_Mster2 schreef:
29-04-2021 20:22
Nee. Dat mogen ze niet zomaar doen, zijn 2 verschillende zaken.

Pas als je echt achterstallige schulden hebt is dat een optie. Maar nooit vanzelf.
Oké, omdat er altijd op je aanslag staat : te ontvangen en/of te verrekenen dacht ik misschien verrekenen ze dat dan meteen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven