Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Kimbritt schreef:
29-04-2021 20:02
Vraagje,
Ik moet helaas uit 2019
wat kinderopvangtoeslag terug betalen. Wordt dit automatisch verrekend met teruggave van de inkomstenbelasting?

Weet iemand dit?
heb je hier al een lopende betalingsregeling voor?

ik had dit helaas ook in 2018 dit was dan wel kindgebondenbudget.. maar dit betaalde ik netjes elke maand af nooit telaat oid.

maar het bedrag wat daar nog van open stond werd toen wel verrekend met het bedrag wat ik toen terug kreeg van de belastingteruggave.
Kimbritt schreef:
29-04-2021 20:27
Oké, omdat er altijd op je aanslag staat : te ontvangen en/of te verrekenen dacht ik misschien verrekenen ze dat dan meteen.
Met een inkomstenbelasting schuld wel
BlueShoe schreef:
29-04-2021 20:29
heb je hier al een lopende betalingsregeling voor?

ik had dit helaas ook in 2018 dit was dan wel kindgebondenbudget.. maar dit betaalde ik netjes elke maand af nooit telaat oid.

maar het bedrag wat daar nog van open stond werd toen wel verrekend met het bedrag wat ik toen terug kreeg van de belastingteruggave.
Ah oké dus wel dan.
Ja ik kreeg vorige week bericht dat ik terug moet betalen van de toeslag en meteen gebeld voor een regeling.
Als om 2 verschillende belastingdingen/soorten gaat, zoals de vraagsteller zei, echt niet dat ze dat zomaar mogen verrekenen of dat vanzelf doen.
Luci_Mster2 schreef:
29-04-2021 21:02
Als om 2 verschillende belastingdingen/soorten gaat, zoals de vraagsteller zei, echt niet dat ze dat zomaar mogen verrekenen of dat vanzelf doen.
Oké bedankt voor u reactie. Ik ga morgen nog wel even bellen, dan weet ik het zeker :) :-D
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
29-04-2021 14:31
Ja, hier hetzelfde
Yup hier 23/4 vaststelling inkomen en verder niets. Aangifte gedaan 8maart
Alle reacties Link kopieren
Kimbritt schreef:
29-04-2021 20:02
Vraagje,
Ik moet helaas uit 2019
wat kinderopvangtoeslag terug betalen. Wordt dit automatisch verrekend met teruggave van de inkomstenbelasting?

Weet iemand dit?
Jep. Ook openstaande wegenbelasting of inkomstenbelasting.
Krijg je ook niet van tevoren te horen, je krijgt gewoon veel minder en een week later krijg je dan nog een brief met de verrekingsuitleg🙈
Alle reacties Link kopieren
Jeeej, definitieve brief is onderweg, dagtekening 11 mei! Aangifte gedaan op 3 maart..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook inmiddels brief onderweg met dagtekening 11 mei.. 1 maart aangifte gedaan.
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
30-04-2021 09:06
Jeeej, definitieve brief is onderweg, dagtekening 11 mei! Aangifte gedaan op 3 maart..
Er staat bij mijn overheid 11 mei definitieve aanslag alleen staat er geen brief bij die ik kan openen. Heb jij dat ook?
Alle reacties Link kopieren
jeleza schreef:
30-04-2021 11:39
Er staat bij mijn overheid 11 mei definitieve aanslag alleen staat er geen brief bij die ik kan openen. Heb jij dat ook?
Klopt, heb ik ook. De brief zal wel komen van de week
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
30-04-2021 12:42
Klopt, heb ik ook. De brief zal wel komen van de week
Yeeeesss!!!
Alle reacties Link kopieren
zijn er hier nog meer mensen met dagtekening 7 / 8 mei die nog niks hebben gekregen in mijn overheid ?
Alle reacties Link kopieren
BlueShoe schreef:
30-04-2021 15:52
zijn er hier nog meer mensen met dagtekening 7 / 8 mei die nog niks hebben gekregen in mijn overheid ?
Mijne 11 mei definitief in mijnbastingdienst.NL wel staat er geen brief die ik kan openen. En in mijn overheid helemaal niks
Alle reacties Link kopieren
BlueShoe schreef:
30-04-2021 15:52
zijn er hier nog meer mensen met dagtekening 7 / 8 mei die nog niks hebben gekregen in mijn overheid ?
Hier ook nog niks, zal begin komende week wel komen ga ik vanuit.
BlueShoe schreef:
30-04-2021 15:52
zijn er hier nog meer mensen met dagtekening 7 / 8 mei die nog niks hebben gekregen in mijn overheid ?
Ja ik

Maar dat is toch niet raar? Het is nu pas 30 april!
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
29-04-2021 13:37
Weet je zeker dat dat al definitief was? Het klinkt namelijk als wel erg vroeg.

En nee, daar houden ze volgens mij geen rekening mee hoor.
Euh nee verkeerd gekeken toch inderdaad :$

“ Vaststelling inkomen: 28-03-2021

Dit inkomen hebben wij geregistreerd op basis van uw aangifte inkomstenbelasting. Het kan zijn dat u daarvan een voorlopige aanslag ontvangt. Of u hebt die misschien al ontvangen. In uw aangifte en aanslag wordt dit inkomen omschreven als verzamelinkomen.

U ontvangt in elk geval nog een definitieve aanslag van ons. Het verzamelinkomen op die definitieve aanslag kan afwijken. In dat geval passen wij ook uw geregistreerde inkomen aan.”
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
30-04-2021 18:53
Ja ik

Maar dat is toch niet raar? Het is nu pas 30 april!

ik heb te vroeg de vraag gesteld , heb net bericht gekregen in mijn overheid :proud:
Alle reacties Link kopieren
BlueShoe schreef:
30-04-2021 15:52
zijn er hier nog meer mensen met dagtekening 7 / 8 mei die nog niks hebben gekregen in mijn overheid ?
Ik heb ook dag tekening 8 mei maar nog geen melding in mijn overheid.

Wel dat definitieve vastelling 21 april is brief 26 april verzonden iets daar van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net het bericht staan in mijn overheid.
Dagtkekening 7 mei dus zal niet lang meer duren
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
01-05-2021 12:58
Ik heb ook dag tekening 8 mei maar nog geen melding in mijn overheid.

Wel dat definitieve vastelling 21 april is brief 26 april verzonden iets daar van.
Ik heb ook dagtekening 8 mei en 5 minuten geleden mail van mijn overheid, daar staat de brief nu ook ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook zojuist bericht in Mijn Overheid.
Dagtekening 8 mei. Dan duurt het nog een week voordat het geld er is?
steppie wijzigde dit bericht op 01-05-2021 16:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LadyPhoxy schreef:
01-05-2021 15:50
Ik heb ook dagtekening 8 mei en 5 minuten geleden mail van mijn overheid, daar staat de brief nu ook ik.
Yep ik zie nu net de brief binnen komen!
Alle reacties Link kopieren
Yes ik heb nu ook bericht in mijn overheid. Iemand enig idee wanneer het uitbetaald wordt met dagtekening 8 mei of is dat echt ieder jaar verschillend?
Alle reacties Link kopieren
NadiaR schreef:
01-05-2021 17:17
Yes ik heb nu ook bericht in mijn overheid. Iemand enig idee wanneer het uitbetaald wordt met dagtekening 8 mei of is dat echt ieder jaar verschillend?
Staat in de brief binnen een week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven