Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Hoi daar,

Op de hyves staat een bericht van Fluf dat ze even een forumpauze heeft genomen ivm met drukte om haar heen..ik hoop dat alles goed gaat en dat we snel een Maxupdate krijgen!

Niniaan, meid, wat heb je het toch altijd druk! 1 boek in 3 maanden; ik voel me haast schuldig met mijn meerdere boeken per maand. Ik lees graag in bed, heerlijk, maar ook gewoon lekker in de tuin, als de jongens aan het spelen zijn.

Kanp hoor Baba, van Aimee. Mats kan zich wel goed uitkleden, aankleden is wat lastiger!
Lekker rustig hier!!!

Vroeger (voor de kinderen) las ik ook vaak in bed. 's Avonds voor het slapen kon dat uren doen. Nu ben ik vaak zo moe dat ik al na een halve pagina in slaap val. Dan doe je dus wel lang met een boek. Ook lezen als de kinderen spelen lukt niet echt. Er is altijd wel iets wat kennelijk geregeld moet worden na 20 regels. Of er moet weer een of ander lego-ding in elkaar gezet worden of er rijdt een autootje onder de kast (Kyran kan niet bijhij!!!) of de een legt een hoopje zand op het hoofd van de ander (gevolg zand in ogen en brullen). Ik heb het lezen dus maar opgegeven en ben driftig aan het legoen en zandtaartjes bakken geslagen. Hahahaha. (Desalniettemin was ik erg blij met deze vrije dag)

Knap van alle kinderen die al zelf iets aan of uit kunnen doen. Hier kan Kyran alleen zijn rits losmaken en zelf zijn sokken uitdoen. Myrddin kan dat overigens ook heel goed. Beetje lastig nu N-man zijn zootjes kwijtgemaakt heeft, die dingen zijn nergens meer te vinden. Ik neem Myrddin de laatste dagen maar blootvoets overal mee naar toe anders raak ik die sokken toch alleen maar kwijt.

Beetje in dubio of ik nu schoenen voor Myrddin moet kopen (hij kan nog niet lopen) of nieuwe slofjes. Die dingen vind ik zo duur en hij heeft ze alleen aan als we weggaan hier thuis loopt iedereen (ook wijzelf) altijd op blote voeten.
Hè hè, eindelijk heb ik even tijd om te reageren. Die foutmeldingen iedere keer, hebben jullie daar geen last van!?!!

Thijmen heeft net lekker zijn laatste voeding voor vandaag gedronken en ligt bij papa uit te buiken Wij hebben vanavond bij de Mac gegeten, Jasmijn vond het helemaal leuk. Ze kreeg een Hello Kitty opschrijfboekje bij d'r Happy Meal, dat vond ze super natuurlijk! Ze lag er daardoor wel wat laat in, dus ik hoop dat we kunnen uitslapen morgenochtend.

@Mirjam: Leuk dat je naar een bruiloft gaat in mijn woonplaats, waar ken je die mensen dan van? Misschien ken ik ze ook wel?!? Dat je dat aandurft, Hanna meenemen en misschien in de consistorie leggen! Ik ken die kerk niet goed genoeg dus kan je ook geen tip geven. Je kunt haar anders ook altijd nog bij mij brengen! Gaat je man ook mee?

@Niniane: Boeken kun je ook uit de bieb halen hoor...is stukken goedkoper! Ik kom ook niet aan lezen toe sinds Thijm er is. Ben al blij als ik al mijn tijdschriften uit heb iedere maand...

@Babba: Ik moet nog vier weken werken tot aan de vakantie. De maandagen is mijn man dan thuis en de dinsdagen neemt mijn moeder nog even voor haar rekening. Na de zomervakantie komt hier een oppas aan huis oppassen. Goed geregeld dus!

@Ringel: Hoe was het gegaan bij de oppas???

@Annie: Bedankt voor de fluf-update. Hoop dat ze snel weer langs kan komen! Fijn dat je zo geniet van je knullen. Jij klinkt altijd zo heerlijk relaxed en positief!

@Ris: Fijn dat het tandjes doorkomen bij Gijs niet zoveel moeite kost! Hopelijk komt zijn hele gebit op die manier door

Hè, jammer, ik heb net Thijmen even in zijn wieg gelegd omdat hij bij papa lag te slapen en nu begint hij toch weer te jengelen...even aankijken of hij nog stopt.

Wij hebben de koelkast vol liggen met bbq stuff in de hoop het te kunnen gebruiken morgen of in het aankomende weekend...

Ga nu ons bed opmaken (blergh!) en dan slapen. Tot morgen!
Mmmoi is Thijmen nog lekker gaan slapen?

Hier geen last van foutmeldingen, kan alleen geen kleurtjes meer kiezen.

Vandaag late dienst. Mocht wel uitslapen gelukkig maar ben nu toch weer druk in de weer omdat N-man zo nodig vandaag nieuwe veluxdakramen moet gaan kopen. Ik vind het dus waardeloos om halve dag bezig te zijn met de kinderenen dan nog van 3 tot 11 te gaan werken. Kinderen zijn ook nog een heel verevelend, jengelen om niets zeg maar. Zou dit nou dan toch komen omdat N-man thuis is en alles toch net even anders doet?
Lekker rommeldagje, straks barbeque bij vrienden.

Niniane: wat typisch dat Kyran zo verlegen is. Ben benieuwd of dat blijft. Aimee is niet echt verlegen, stapt vrij makkelijk op mensen af. Soms te...zou met iedereen meegaan. Maar weet niet of dat fase is of dat karakter is.

Mmmoi: net je foto's gezien. Thijmen lijkt veel op jou en Jasmijn op pappa. Of zie ik dat verkeerd?

Oja net Aimee gemeten en gewogen bij mijn ouders, Precies 12 kilo en 88/89 cm.

Ik ga heerlijk in bad, voordat muppet alweer wakker is...
hai,

ff kort. Roan is een draak vandaag. Niet geslapen vanmiddag dus niet te genieten. Vanochtend naar een hemelvaartsmarkt geweest in een dorp in de buurt. Lief vanmiddag naar voetbal. Ik dus met het monster. Heb het nu goed gehad met hem.
Hé hallo,

Iedereen aan het genieten van het lekkere weer? Wij wel hoor. Vanochtend in het bos geweest met vrienden (zie foto op mijn hyves) en vanmiddag een bbq met andere vrienden bij ons in de tuin. Heerlijk! Jasmijn wel op bed gelegd maar ze sliep niet dus na een uurtje er weer uit tussen de middag.

@Krokus: Ligt je monstertje nu wel lekker te slapen?

@Babba: Onze kinderen zijn echt mengelmoesjes, ik vind het heel moeilijk te zeggen op wie ze lijken en mensen zeggen het ook allemaal door elkaar. Het gekke is dat ik groen/bruine ogen heb, de man bruine en Jasmijn ultradonkerbruine (bijna negerinnenoogjes ) en Thijmen heeft knalblauwe!!! Echt van de melkboer dus

@Niniane: Thijmen is heerlijk gaan slapen gelukkig. 22 uur de laatste voeding en om 6 uur was hij weer wakker.

Meisje ligt lekker te slapen, knulletje bij papa op schoot met kramp...zielig altijd. En ik, ik ga maar eens in bad denk ik Ik heb een heel raar reactiescherm en allemaal foutmeldingen, dus eerst maar even posten...
Hihi, die smilies werken dan weer wel...geinig...
Mmmoi, zie je Hyves voor een paar vraagjes.

Fijne dag iedereen!
Arme krook. Leef echt met je mee.

@Babba Ik was (en ben nog steeds) heel verlegen Vooral in grote groepen mensen voel ik me niet echt op mijn gemak. N-man heeft dat ook wel een beetje dus het zal wel een beetje in de genen zitten. Dat maakt Kyran voor mensen die hem niet goed kennen een beetje een saai kindje denk ik. Op verjaardagen (met veel vreemden) zit hij het liefst dicht bij ons op de bank. Ook al zijn er veel andere kindjes om mee te spelen. Is ons neefje er ook dan wordt het nog erger omdat dat een heel spontaan en vrolijk kind is. En dan lijkt Kyran nog stiller.

@Mmmoi Wij gaan ook vaak wandelen in dat bos. Echt leuk daar met veel afwisseling in landschap en voor kinderen ook nog wel wat te doen. Kyran zag daar voor het eerst een eekhoorn en daar heeft hij het nu af en toe nog over. De ontmoeting met de kikkers daar was minder leuk omdat er een in zijn gezicht sprong. Voor ons erg grappig, hij was not amused. Hahaha

Hier op het moment twee draakjes want als ik late dienst heb (duurt gelukkig maar drie dagen) zijn de kinderen ook helemaal ontregeld en hebben om de haverklap een drift/huilbui. Meestal probeer ik zo weinig mogelijk te doen overdag maar ga zo toch maar even een wandeltje maken. worden we allemaal weer rustig van.
Babba, Mats is ook wel eens te spontaan. De postbode heeft wel eens een kus gekregen, hahaha. Maar we hebben ook wel eens gead dat Mats boos was en huilde en van ons weg liep (was in de Ikea) en dat een mevrouw zei; kom maar. En Mats liet zich zomaar door een vreemde troosten. Daar schrok ik van. Ook op verjaardagen krijgt iedereen van hem een kus, zelfs de mensen die hij voor het eerst ziet. Ik vind dat zelf niet zo prettig maar wil hem niet beperken in zijn spontaniteit. We kunnen Mats gewoon nooit een seconde uit het oog verliezen.

Maar feit is dat Mats graag in de picture staat, dol is op aandacht en dat vraagt door te zingen, te dansen en gek te doen.

Krook, sorry, moest stiekem even lachen om je monster. Ik hoop dat ie vandaag weer lief is en jij je frustraties weer beetke kwijt bent. Lekker van je afschrijven!!!!

Niniane, ik zou voor nieuwe slofjes of in ieder geval heel soepele schoentjes gaan. Het zomerseizonen komt eraan, dan loopt ie vast veel op blote voeten. En dan voor de herfst, wanneer hij vast weel goed loopt, mooie stoere schoenen kopen.
Annie heb net idd hele soepele schoentjes gekocht bij de hema. Is geen topkwaliteit maar voor die paar keer dat hij ze aan moet kan het best. Idd lopen we hier ook in de tuin bijna altijd op blote voeten. Krijg ik overigens heel veel commentaar op. Van: is dat niet te koud of gevaarlijk? Voor kleding maakt kwaliteit me niet zoveel uit maar schoenen moeten echt van goede kwaliteit zijn vind ik. Maar om nu al schoenen te kopen vind ik iets te vroeg. Hij wil overigens zijn nieuwe schoentjes niet aan. GGGRRRR.
Ik heb voor Gijs Bobux gekocht, soepele leren slofjes en hij kan er nu al mee gaan staan... dus stroef genoeg. En superleuk! Ik zou er best meer willen kopen, maar ik vind 31 euro best veel geld (voor sloffen!)

We hebben vanmorgen een nieuw tuinset gekocht met super-relaxte- standen stoelen (van Hartman; DaVinci) en een gave tafel van aluminium met een glasplaat. Zwarte kussens erin en dat met een lekkere korting. Maandag worden ze gebracht, moet het nog wel 3 weken in de schuur staan, dan is de tuin pas klaar.. Hmmmmm

gisteren naar de film geweest; Angels en Demons; wat een gave spannende film! Heb het boek (Bernini-mysterie) ook gelezen en herkende veel, maar toch, rete spannend! Ga nu mijn manneke zijn fruit maar eens geven, hij is al ruim een uur aan het rondkruipen en zich aan het optrekken. HIj zal wel honger hebben gok ik zo..., hihi
hier druk druk druk...Mams is woensdagavond aangekomen...veelgedoe en gedonder....

vandag een leukere dag..beide meiden doen het prima en zijnerg gezwellie. HebMAyte vandag d'reerste eigen makeupjes gekocht. Ze ging er steeds met de mijne vandoor...dus ze heeft de rest van de middag heerlijk met Beppe zitten tutteren...hahahaha.

Fenna wil nog steeds geen fles..lijkt net alsof ze niet snapt dat ze door haar neus moet blijven ademhalen. Hebvandaag ook tepelhoedjes gekocht maar ook daar wil ze niks van weten. Ga toch maandag die Saakje da Costa maar weer eens bellen of zij toch watkan doen...heb nog maar 4 weken ben een beetje ten einde raad.

Sorry evenego...wel alles bijgelezen maar mot weer aan de bizznizz.....
Jee, Ringel, wat een gedeoe allemaal zeg. Komt heus wel goed hoor.

Hier druk met van alles, veel verjaardagen en leuke dingen. Net uitgeslapen, de mannen warenm pas wakker om 9.15 uur....
ook hier even ego. Zit er even doorheen met Roan. Kan de laatste dagen totaal niet omgaan met zijn drukte. Het lijkt wel nog extremer dan normaal. Tel daarbij op dat het een gewone peuter van 2 is, die vindt dat luisteren niet tot het vocabulaire hoort, en ik zit er even door. Soms zou ik zo graag een rustig en verlegen kind willen. Zit stiekem al op sites van adhd te kijken, maar die kant wil ik helemaal nog niet op met mijn zoon. Hij is nog maar 2,5.

Gelukkig heb ik de liefste man van de wereld die mij vanochtend lekker weer in bed gestopt heeft met een kopje thee. Hij is zelf met onze boef op pad gegaan, even boodschapjes gedaan, zodat ik eventjes tot mezelf kon komen.
Ha Krokus...wat een mannetje...Lieve man heb je, jij hebt ook je rust nodig,

Beschrijf eens een dag met Roan als je wil. Of het meer druk/ anders is dan gemiddelde 2 jarige. Wat zeggen ze op KDV erover?

Het is me een karakter zeg....;)
Hoi meiden,

Mmmoi, het was leuk hoor in jouw dorp. Mooi strand ook. Wat moet het heerlijk zijn om daar zo dichtbij te wonen..kan je er gewoon tussendoor even naar toe met de kids.

Krook, vervelend dat Roan nu zo'n energievretertje is. Dat kan je er even niet bij hebben nu met je zwangerschap. Net als Babba ben ik benieuwd hoe en waarin hij dan zo druk is? Hier dus wel zo'n rustig en verlegen kindje. In een vreemde omgeving is ze steeds bij mij in de buurt. Gisteren is ze een groot deel van de trouwdienst waar ik was, ook in de kerk gebleven. Zat ze heel stilletjes te tekenen met haar grote broer. Maar ja, dat is ook meteen weer het andere uiterste, daar moet je Roan ook niet meer willen vergelijken. En ADHD is inderdaad nog wel wat vroeg. Zeggen ze op het kdv niets over zijn gedrag? Kan het ook zijn dat hij net is als altijd, maar dat jij het nu niet trekt nu je zwanger bent?
Nou, de hormonen zijn wat tot rust gekomen. Heb de halve dag geslapen en dat heeft me goed gedaan. Op internet gezocht naar peuterpubertips en daar haal ik ook wel wat vandaan.

Een gemiddelde dag met Roan is lastig te omschrijven. Weet niet of ik het hier schreef of het er met man over had. Roan is gewoon een ontzettend druk kind. Altijd door het huis aan het stuiteren, altijd lawaai, heel erg snel gefrustreerd en ik krijg er, op dagen als vandaag, geen rem op. Tel daarbij op dat het een GEWONE peuter van 2 is die z'n grenzen probeert te zoeken en ik was het vanmorgen gewoon zat.

Hij zal dus niet rustig zitten tekenen tijdens een trouwdienst. Hij is degene die heel hard door de kerk holt. Het is allemaal net wat extremer dan wat ik zie bij andere kinderen. Ik weet dat ik het me op momenten als dit meer aantrek dan normaal. Heb echter ook wel de bevestiging van mensen om mij heen dat het wel een heel druk en beweeglijk mannetje is.

Ach, het is wel mijn mannetje hoor. Vanochtend was ik echt even verdrietig. Man kwam even bij mij op bed en Roan kwam er ook aan. "tisser mama? Mama beetje verdrietig? Niet huilen!" en 1000 kusjes krijg ik van hem.

Hij telt trouwens tot 11, daarna raakt hij de weg kwijt! Dikke bikkel.
hoe is het trouwens met solliciteren mir?
Krokus, het lijkt me heel vervelend voor je. Kan Krokusman het een beetje aan? Vinden de mensen om jullie heen hem té druk? Hoe speelt hij? Kun je daar een voorbeeld van geven. Hanna scharrelt vaak gewoon een beetje rond, speelt soms met haar Litte People, komt even bij mij buurten, zet een paar strepen op een blaadje ("tekenen" dus), zingt haar zelfverzonnen liedjes/mix van wat ze op het kdv leert. Maar dit soort dingen doet Roan helemaal niet?
Knap dat hij al tot 11 kan tellen trouwens!

En qua solliciteren; ik mag hoogstwaarschijnlijk een training van 4 weken gaan doen om een beetje omgeschoold te worden voor een administratieve/secretariële baan in de gezondheidszorg (omdat daar nog wel banen te vinden zijn). In die opleiding zit ook een deel Schoevers (en het wordt volgens mij helemaal vergoed door het UWV). Ik heb er wel zin in. Het salaris zal niet meer zijn wat ik had, maar ach, dan krijgen we weer meer kinderopvangtoeslag en kindertoeslag..dus elk nadeel hep zijn voordeel en leuk werk is ook heel wat waard.
jawel hoor, dat soort dingen doet hij ook. Het is ook echt een gewone peuter van 2. Hij doet dingen gewoon extremer. Als ik hem dingen verbied, zie ik hem er extremer tegen in gaan dan andere 2-jarigen, zelfs lol hebben doet hij extremer. Vanochtend heeft hij de hele ochtend door het huis lopen rennen en boos worden als iets niet mag. Tsja, het kan niet altijd feest zijn, en soms gaan dingen niet op de manier zoals hij wil. En dat merken we dan heeeeel goed. Het luisteren is op het moment ook een drama, maar daarbij ga ik er maar vanuit dat het een fase is die bij z'n leeftijd hoort. Dat maakt me ook niet zo uit.

In gezelschap is het trouwens het liefste kind dat bestaat. Alleen als hij helemaal op z;n gemak is gaat hij los.
Krokus: gewoon een bewerkelijk mannetje met heel veel pit hihi.

Vanaf dat hij klein is, wist je al dat het geen gemiddeld kind is toch. Hij ontwikkelt zich goed voor de rest, dus gelukkig daarover geen zorgen...Roan heeft in ieder geval heel duidelijk karakter!

Mir: oh wie weet snel weer aan het werk. En ach als de arbeidsmarkt weer aantrekt, kun je altijd weer switchen,
Lieve Krook,

Ik herken heel veel wat jij vertelt. Jasmijn is ook zo'n drukke stuiter en hier uit het ook in dwars zijn, niet luisteren en vooral: heel veel lawaai maken. Ze maakt de héle dag geluid. Continu. En dat vind ik nog wel eens erg vermoeiend. Bij totaal vreemden kan ze ineens heel verlegen doen maar als ze zich op haar gemak voelt is ze ontzettend druk en walst ze ook over andere kindjes heen. Zij is degene die bepaalt wie waarmee speelt, hoe lang enz. enz. En dat vind ik heel erg moeilijk. Vanmiddag hebben we haar niet in bed gelegd omdat ze de laatste dagen steeds niet wil slapen 's middags, maar dat gaf aan het eind van de middag drama. Bij alles drammen, zeuren en huilen. Ze stond met papa onder de douche en ik dacht haar blij te maken met een verrassing: een Hello Kitty shortama die ik al in huis had liggen. Het is nu zo warm dat ik zo'n ding wel handig vond nu. Dus ik beloof haar een verrassing als ze uit de douche komt, ze stuitert richting haar kamertje en is zichtbaar teleurgesteld als ze het ding ziet. Kitty vindt ze leuk maar het shirtje is grijs melee en niet roze. Dus niet mooi. Ze weigert hem aan te doen, huilt, boos, vind ik niet mooi etc. etc. Op zo'n moment zit ik er echt doorheen. Ik was super kwaad op haar dat ze zo reageert maar dan zegt de man weer: ze is moe, morgen vindt ze hem wel leuk enz. dat is ook wel zo maar ik was ook zwaar teleurgesteld in haar nu.

Ik heb me ook wel eens afgevraagd of ze adhd had, toen ze heeeel klein was al, heb ik ook wel eens hier neer gezet. Roan en Jasmijn waren ook allebei van die veeleisende babies...misschien zelfde karaktertje.

En oja: dat hele lieve herken ik ook. Het kan soms een hele dag heeeel goed gaan, alleen maar lief en gezellig en voor haar doen rustig. Toen ik vanavond verdrietig was om haar reactie kwam ze bij me zitten en kusjes geven, ze voelt gevoelens wel een beetje aan. Maar ja...de ene dag kan ik er beter mee omgaan dan de andere, soms moet ik haar echt even in een andere kamer hebben anders zou ik gaan slaan en dat wil ik niet. De man kan het dan gelukkig rustig relativeren en pakt haar dan op zijn manier aan.

sterkte en kom hier maar lekker uitblazen af en toe!

Vandaag een gezellige dag gehad met vrienden in de tuin. De meisjes hebben zelfs al in het zwembadje gespeeld. Daarna pannenkoeken gegeten hier, dikke pret. Gisteren ook druk geweest, o.a. nieuwe bestrating voor de voortuin uitgezocht met de buren. Gaat heel mooi worden denk ik!

Vanmiddag heb ik om vier uur Thijmen gevoed en sindsdien slaapt hij! Hij is wel af en toe even wakker geweest en op schoot geweest maar heeft nog geen voeding gehad. Ik ga hem zo maar eens wakker maken! En oja Pebbs, hij heeft vandaag voor het eerst jouw stelletje aan gehad (eindelijk warm weer!) en het staat hem hartstikke mooi, met die blauwe ogen!

Sorry dat ik niet reageer maar ik ben moe. Manlief is stappen. Ik ga mezelf klaar maken voor de nacht en dan thijmen voeden. Ik maak hem maar wakker en hoop dat hij daarna nog slapen wil...

groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven