Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Oei Mmmoi, bij jou dus ook wat gedoe vandaag (en de laatste dagen). Altijd lastig met verrassingen; jij denkt dat ze het super zal vinden, en dan valt het haar tegen. Dat kan gebeuren; ze heeft natuurlijk het "recht" om iets niet mooi te vinden. Maar de timing van haar afkeuring was een beetje onhandig..ik kan me voorstellen dat je even heel boos bent geworden..jij verwachtte een dolblij kind dat ook direct wel iets gezelliger zou zijn.. Ik had er geen idee van dat Jasmijn zo'n luidruchtig kind is. Nou ja, hopelijk gaat het morgen weer beter! Slaap lekker voor nu!
Krook, lastig hoor allemaal. Bij Mats merk ik heel erg dat hij lastig is in fases. Ook op dit moment hebben we er mee te kampen; hij is onbesuisd, brutaal, druk en luistert slecht en van sommige dingen maakt hij echt een drama. Meestal is dat een een dag of 2 a 3 ofzo. En daarna kan hij ineens weer iets nieuws. Herkennen jullie dat ook?

Mirjam, spannend hoor, een nieuwe carriere-wending. Kun je wat meer details vertellen over die opleiding?
Hoi Annie, nee, sorry, ik weet even niet veel meer over die opleiding. Maandag moet ik nog voor een soort "sollicitatiegesprek" om die opleiding echt te mogen gaan doen (even laten merken hoe ontzéttend gemotiveerd ik ben haha, nee echt) en dan hoor ik ongetwijfeld meer.

En buien..sorry, die zijn hier niet eigenlijk. Ze is altijd wel zo'n beetje hetzelfde (al gooit ze heus ook wel eens haar kontje tegen de krib natuurlijk). Als ze gilt om niks, kan de man haar nog het beste tot de orde roepen; ze vindt hem zo geweldig dat ze dan zwaar onder de indruk is.
@mmoi, hahaha, ik vind het ook altijd heel prettig om jouw stukjes te lezen wanneer Jas weer een drakendag gehad heeft. Weet inderdaad van de afgelopen jaren dat onze kinderen altijd gelijk op zijn gegaan in karakter. Dank voor je lieve woorden.

@annie, ik herken wel het stukje van dat het in fases gaat. Bij Roan duren die fases vaak wat langer dan een paar dagen. Net wat ik eerder zeg, hij reageert voor mijn gevoel overal wat extremer op. Had het er vanmiddag ook met man over. Ik wilde dat het bij ons lag, want dan kon iemand ons wijzen op de dingen die wij anders zouden kunnen doen. Het ligt echter gewoon bij het karaktertje van mijn manneke. Tuurlijk weet ik dat ik me niet moet laten opnaaien zoals ik vanochtend deed, dat is wat ik er vandaag dan maar weer als leermoment uigehaald heb.

Hoe gaat het verder met je annie?
Wel grappig die ADHD angst bij verscheidenden hier.In drukke periodes ben ik daar bij Aimee ook wel eens bang voor. Vanuit mijn werk veel mee te maken, dus ik toets nog al eens diagnoses bij Aimee...paranoie...Maar ze zijn nog zo jong.

Ik denk ook dat we 2 jarigen snel overvragen. Ze lijken ineens veel te kunnen en daarop ontstaan bij ons verwachtingen. In wezen reageren ze nog heel primair. Hebben nu, wel leuk/niet leuk. En reageren ze vanuit basisgevoel. Denk niet dat ze al echt een mening hebben of zich kunnen inleven in anderen. Eigen emoties kunnen ze amper benoemen. Emoties overkomen hun. Als Aimee niet lekker in haar vel zit, hoef ik niet met spannende dingen te komen, Dan vraagt ze juist vaak om flesje melk, heel veilig en vertrouwd.

Jaaaa 2 jarigen!
Haha, gezellig druk hier op de zaterdagavond...

Hier weer een gezellig drukke peuter. Lekker geslapen tot half acht. Ze zei vanochtend al dat ze vanavond d'r Hello Kitty pyjama aan wil Ben benieuwd...

Thijmen heb ik om 22 uur wakker gemaakt, gevoed en weer naar bed gedaan. Daar heeft hij geslapen tot vier uur vannacht, toen werd hij wat onrustig. Maar met een speentje hield hij het toch uit tot zeven uur, toen heb ik hem weer gevoed. De man lag pas om half drie in bed van het stappen dus die is aan het uitslapen vanochtend. Maar ik ben ook nog behoorlijk brak omdat ik vanaf vier uur niet echt vast geslapen heb. Nou ja, misschien vanmiddag nog wat dutten in de tuin, het schijnt mooi weer te worden Verder nog geen plannen, die komen er vanzelf wel straks, haha.

@Babba: Wat jij zegt is waar, zeker omdat Jasmijn verbaal zo sterk is heb je gauw de neiging haar te 'overvragen'. Dat zeiden ze pas op het cb nog zelfs. Ze lijkt zo oud en wijs maar is in haar gedrag nog heel primair en dus echt een 2 jarige. Gelukkig ook maar eigenlijk!

@Krokus: Ach, zo kunnen we elkaar helpen relativeren, toch? Roan al in een rustiger bui vandaag?

@Annie: Wat jij zegt lijkt op wat in 'Oei ik groei' altijd staat. Die sprongetjes had Jasmijn ook altijd precies. Helaas loopt dat boek niet door in de peutertijd Ik heb er eigenlijk niet op gelet of Jasmijn na een vervelende periode wat nieuws kan, maar dat zou best eens kunnen.

@Mirjam: Ach, ze valt ook wel mee... Jasmijn is druk qua kwebbelen e.d. (hele dag geluid) maar als ze goed geslapen heeft is ze ook heel lief en goed te handelen. Af en toe heeft ze zo'n bui dat ik echt boos moet worden maar vaak is dat nog mijn eigen schuld ook; te veel prikkels overdag gehad en te weinig middagslaap; zoals gisteren. In sommige dingen is ze juist weer heel makkelijk, bijv. eten en 's avonds gaan slapen. Ze is nergens bang voor en huilt helemaal niet gauw, dat is ook wel makkelijk. Echt een eigen karaktertje. En een eigen smaak, nu al En idd, ze heeft het recht om iets niet mooi te vinden, maar je wordt wel eens gek van ál dat roze en van het feit dat ze alleen maar rokjes en jurkjes aan wil bijv....Gelukkig ben ik gisteren niet boos op háár geworden maar heb haar aan papa gegeven en ben zelf even in een andere kamer gaan zitten Nu zit ze alweer een halfuur lekker met haar Little People te spelen en hoor je haar niet, althans, ze houdt wel hele verhalen tegen en over die popjes, dat wel...

Nog zo'n raar iets van Jasmijn, ze trekt nu ineens altijd haar schoenen en sokken uit. Binnen maar als we in de tuin zitten, ook buiten. En omdat ze pas die ontstoken teen heeft gehad wil ik graag dat ze wat aan haar voeten houdt, maar dat is niet te doen. Herkenbaar?

Oja, nog iets wat ik wilde vertellen, Jas heeft gisteren en eergisteren op de wc gepoept! Omdat ze 's middags niet naar bed ging kreeg ze geen luier aan om het in te doen en moest ze wel naar de wc. Het ging ook één keer mis en had ik zo'n lekkere stinkemmer staan..blergh... maar ik ben wel trots, behalve 's nachts nu helemaal uit de luiers!!!

Waar is Pebbles eigenlijk, ik mis haar al een tijdje!
Mmmoi, wat ontzettend goed dat Jasmijn overdag al helemaal zindelijk is!! Zij is wel de eerste van ons groepje he! En handig dat ze niet veel huilt en nergens bang voor is. Daar zou Hanna wel iets meer van kunnen gebruiken, angstig als ze is (voor honden, het konijn in zijn ren), harde geluiden etc.etc. Dat schoenen uitdoen herken ik niet helemaal, al vindt Hanna het wel heerlijk om op haar blote voetjes te lopen.

Wij zijn naar de kerk geweest en daar werden we door vrienden uitgenodigd voor een barbecue bij hen in de tuin vanmiddag. Leuk!

Fijne middag nog iedereen!
@Ris ik vind die bobux schoentjes ook erg leuk maar wel duur voor even erbij. Vooral die met die helicoptertjes vond ik stoer. Heb ze bijna besteld maar gelukkig waren ze uitverkocht. Hahaha.

@Ringel hoop dat het allemaal lukt met Fenna binnen vier weken. En ga je dan weer helemaal werken want dat heb ik nog niet helemaal begrepen geloof ik. Ik dacht dat je mss even zou stoppen met werken?

@Krook lijkt met heel lastig zo'n druk mannetje. Ik kan je geen advies geven op dat gebied denk ik. Of je hebt alle tips al gehad. Wij hebben hier thuis wel een heel strak schema waar ik me echt aan probeer te houden. Wijk ik daarvan af dan wordt het hier echt een stuk minder gezellig. Zoals de laatste paar dagen als ik late dienst heb. Dan hoor je ze dus de hele dag jengelen en huilen, rennen en vliegen. Zo'n strak schema beperkt je wel in je doen en laten. Een hele dag met vrienden erop uit doen we dus niet. Wij gaan dan alleen de ochtend mee of zo. Omdat ik de kinderen weer redelijk op tijd op bed wil hebben voor middagdutjes. We hebben ook vrienden die dat niet doen en die kinderen zijn een stuk drukker. Kan natuurlijk ook aan het karakter van die kindjes liggen en niets met regelmaat te maken hebben. Maar bij ons werkt het wel. Al denk ik ook dat rustig zijn wel in je karakter moet zitten. En het blijven peuters natuurlijk. Succes met je mannetje.

@Mirjam Hoop dat je die opleiding mag gaan doen. Zit er ook meteen een baan aanvast of is het alleen die opleiding en moet je daarna dan weer op pad om wat te gaan zoeken?

@Mmmoi jammer dat ze je pyjama niet helemaal top vond. En goed dat je dan even afstand neemt als je het even niet meer trekt. Ik zit hiet thuis ook wel eens op de trap om even tot rust te komen. Want ook rustige kindjes kunnen af en toe het bloed onder je nagels tevoorschijn toveren. Na zo'n break kan ik het dan wel weer aan. Maar soms is het wel heel moelijk om je te beheersen. Ik ga meestal schreeuwen tegen de mannen. Heel pedagogisch verantwoord. Not.

Vanochtend lekker uitgeslapen. N-man was met de kinderen vroeg gaan wandelen zodat ik geen last had van gejengel. Als ik late dienst heb ben ik rond twaalf uur thuis en kan dan niet direct slapen. Ik moet altijd mijm hoofd even leegmaken. Dus ik mocht lekker uitslapen. Vandaag gaan we moederdag vieren bij mijn ouders. Eerder was er zijn tijd voor. Ik ben nu eten aan het koken voor vanavond, een soort minirijsttafel. De mannen liggen nu alledrie te slapen dus even rust in de tent.
Mirjam Kyran is dus net zoals Hanna. Overal bang voor. Harde geluiden, vreemde mensen, etc. Dan gaat hij dus huilen en wil opgetild worden. Gelukkig niet bang voor honden met dank aan de golden retriever van de oppasmoeder.

En onze held heeft gister op de kinderboerderij een slang en een schilpad geaaid. Er was daar een tentoonstelling met exotische dieren. Best leuk gedaan. Die jongen met de dieren was ook erg leuk met de kleintjes en heeft Kyran dus zover gekregen dat hij toch bij een vreemde een raar dier ging aaien. Dan ben ik best trots op mijn kleine man dat hij toch zijn angst even opzij zet. Hij praat er nu dus nog over dat hij een schildpad geaaid heeft.
Echt raar eerst kan ik wel kleurtjes en nu niet meer...
Niniane, ik denk dat Kyran en Hanna elkaar wel zouden mogen haha. Ik weet niet of Hanna dat ook gedurfd zou hebben, om die beesten te aaien. Brr, een slang..
Dat bang zijn herken ik wel. Aimee is panisch voor wanneer buren gaan boren/klussen. Dan klampt ze zich vast. Ze heeft een periode gehad dat ze zelfs bang was voor vliegen. Ineens is dat over en nu loopt ze kevertjes te vermoorden met haar hark. En ze gaat nu weer naar de poes van mijn ouders. Was ze die periode ook bang voor. Honden moest ze ook niets van hebben. Komt door mij, ik haat honden en die hoeven niet bij mij in de buurt te komen. Bij vrienden met grote herdershond, mag deze meteen in de ren als wij komen '). Pas wou Aimee ook op straat een hondje aaien. Mag ze echt niet. Ik vind dat zo vies. Sorrie voor evt hondenliefhebbers....Dus toekomstige angst voor honden, komt door mij....

Wat heerlijk weer. Aimee al heel de ochtend in haar blootje in de tuin. Ook in kader van zindelijk...maar ze doet niets. Of ze het nu ophoudt???
@Niniaan, ik ben ook heel erg van de ritme en regelmaat. Word ik vaak om uitgelachen door mijn omgeving. Ik hoorde vanochend nog van mijn broertje "nou, ik word wel een stuk makkelijker als ik een kleintje heb". Heb maar even beleefd uitgelegd dat zoiets vaak toch echt afhankelijk is van het soort kind dat je hebt.

Roan z'n bui is nog niet veel anders. Hahaha. Ach, hij is gewoon enorm aan het peuterpuberen, en zoals alles, doet hij ook dit wat extremer. Vanochtend stuiterde hij bij mijn broertje ook weer het huis door. Gelukkig heb ik een fantastisch man waar ik de hele opvoeding mee deel. Hij pakt alles nu dus even op. We hebben deze buien (dat we ff genoeg van de situatie hebben) gelukkig apart van elkaar.

Nou, later weer op iedereen reageren en niet meer over mezelf praten. Nu even lekker de tuin in.
Hoi Meiden,

Sorry voor het verwaarlozen van het forum. Ik kom er gewoon niet aan toe om bij te lezen en te reageren. Het is hier superdruk. Bram die nog steeds niet lekker gaat, Mees in de Nee fase en een man die ook niet goed in zn vel zit. Daarbij ben ik meer gaan werken en hebben we een caravan gekocht in Drenthe.

Ik kom gewoon af en toe langs waaien en als jullie gaan meeten dan wil ik natuurlijk graag weer eens mee
he pepietje, fijn dat je er even bent. Wat is nu de stand van zaken met Bram dan?

En wat betreft meeten. Wat dachten jullie van

ZATERDAG 20 JUNI! Ik zie dat er in Wijhe (ligt vlak onder Zwolle) een BALLORIG zit. Is vanaf Groningen ruim een uur rijden. Zit ik dan een beetje op gemiddelde reistijd? Anders even via hyves wat afspreken? Anders komt het er ook weer niet van. Is ook jammer.

We kunnen natuurlijk ook naar de caravan van Pepiet komen!
Ben ik weer! Heerlijk een weekendje in limburg geweest.

Super weer gehad en veel gedaan; fietsen met een bakfiets (konden de meiden allebei op de fiets), zwemmen, klimmen in bomen op een parcours, bowlen, jeu de boules en heerlijk gegeten. Familieweekend is zo gek nog niet.

En Floor heeft 5 dagen lang in het middelpunt van de aandacht gestaan en dat is er haar opperbest bevallen. Zo stoer hoe ze in haar eentje naar het huisje van opa en oma loopt, ze wordt echt groot.

@mmmoi: ik was dus een weekend weg. Ik ga zo je foto's even bekijken.

@ris: geld teveel? Die stoelen van Hartman willen wij ook hebben maar ze waren wel erg duur. Hopelijk zijn ze aan het eind van het seizoen ergens in de aanbieding.

Bobux heb ik trouwens ook voor Eva, zijn heel fijn. Voor Floor had ik roosjes en die waren eigenlijk hetzelfde maar wel een stuk goedkoper.

@babba: heeft Aimee eindelijk geplast?

Floor heeft even zindelijkheidspauze volgens mij. Ze heeft het heel lang prima gedaan overdag maar nu heeft ze er geen zin meer in. Ik heb er dus maar geen druk op gezet en een weekje de luier weer omgedaan.

Morgen de luier maar weer af doen, kijken of ze er weer zin in heeft.

Op de creche gaat het nog wel goed.

@druk/peuterpuber: Floor is ook wel een aardig karaktertje, dingen als aankleden, verschonen, schoenen aandoen etc. gaan altijd met strijd. Ik ben zelf alleen vrij makkelijk en zie het als een onderdeel van het opvoeden. Het gebeurt zelden dat ik me er echt aan stoor, meestal alleen als ik zelf echt moe ben.

@meeting: 20 juni kan ik niet, dan ga ik naar Joseph (gingen we daar niet ook een keer samen naar toe?).

Maar een andere datum lijkt me super gezellig!

Zo'n ballorig is heel leuk maar als we ergens anders naar toe gaan vermaken die kinderen zich waarschijnlijk ook prima met elkaar.
Nee, Pebbs... gespaard, heel veel... willen al 3 jaar een andere tuin met alles erop en eraan....

verder neit veel puf, ga slapen!!

Pepiet, fijn je even te lezen!
haha, da's ook een optie, sparen.

hallo was ik weer ff....

peuteruberitis check! Ik herken wel veel in het verhaal van baba over Aimee. Eerst bang zijn voor vliegjes en mugjes (echt tot bijna in het panische) en nu schept ze er bijna een sadistisch genoegen in om ze te pletten met d'r schoen.... (kijk mama beestje doodgemaakt!!)

Ook hier in fases dat ze niet wil luisteren, schreeuwen, gillen en lawaai maken om het lawaai maken. Ik ben degene die niet zo geod tegen lawaai kan (tv en radio tegelijk aan is mij een doorn in het oor) en ik merk dat Fenna er ook erg onrustig van wordt....

Heb wel een leuk boek over peuters "de peuterjaren, van 13 tot 36 maanden" Is een erg leuk boek (heb net nog ff zitten neuzen) en heel veel dingen die we hier aan elkaar beschrijven worden daarin ook geneomd, met tips om er mee om te gaan of om te buigen...

Kunnen we niet ergens gaan picknicken ofzo? lijkt me superenig! En ik wil je buik binnenkort ook wel eens komen bewonderen Krook...

Verder een paar drukke dagen achter de rug. Moeders is hier dus geweest om de spanning thuis even te ontvluchten...veel praten, koffie en sigaretten...En Beppe heeft lekker met de kleindochters kunnen spelen. Lief en ik zijn met de meiden nog naar de Hornbach geweest om mijn zo gewilde fotobehang te halen (uitvergroot gras!!! Yessss ik kan los) Plannen en kleuren voor Fenna's kamertje uitgezocht en bepaald (ze gaat binnenkort over naar d'r ledikant, ze groeit nu al uit de wieg) Wordt met paars en zilver.

Voortuin is zo goed als klaar...(yeeeee)

Vandaag naar schoonouders gewest om te bbquen, ben verbrand...en de meisjes hebben zich keurig gedragen. Alleen oma snapt nog niet helemaal dat wanneer Mayte iets lekkers in d'r mond heeft, je niet meteen iets anders lekkers moet geven. Met als gevolg dat overal ijsjes lagen te smelten (en de bejaarde paaseitjes) overal en nergens drinken stond...broodjes enz enz....

Nou ja ik heof het niet op te ruimen:-)
Hysterisch voor vliegen, hier ook! Zo raar, van de een op andere dag gekomen. Gaat dus ook weer over gelukkig begrijp ik.

Meeting: Heel leuk, maar helaas moet ik dan werken.

Krook hier krijg ik ook wel eens opmerkingen over ons strakke schema. En er wordt waarschijnlijk veel over geroddeld zoals dat gaat bij een grote vriendengroep als het onderwerp van de roddel er zelf niet bij is. Een ander stel met al iets oudere kinderen kregen ook altijd opmerkingen over hun strakke schema en daar werd ook altijd veel over gekletst. Ik laat het maar langs me heen gaan en doe wat ik zelf wil. Als ze eenmaal van de middagslaapjes af zijn kunnen we weer hele dagen op stap.

Vandaag weer even puinruimen van het weekend of toch maar niet en genieten van het mooie weer. Bij de buren worden nu nieuwe kozijnen gezet dus dat maakt een boel herrie. Voorspeld niet veel goeds voor mijn strakke schema.....
Ringel; dat foto behang heb ik ook in de slaapkamer hangen! met de regen druppels heb je die ?) waar ga je het plakken?

@meeting; ik kan in principe wel de 20 ste hoor.

Mees is sinds kort ook panisch voor spinnen? en kleine kruipende/vliegende beestjes. wij hebben nooit verteld dat ie er bang voor moet zijn.
Môge meiden!

Peuterpuberbui is hier weer voorbij hoor, het was echt vermoeidheid denk ik. De pyjama is inderdaad aan gegaan gisterenavond en ik denk dat ze zich schuldig voelde want vanochtend zei ze heel theatraal: 'Ik heb heeeeerlijk geslapen in mijn Kitty pyjama!' hahahaha, lekker ding.

Gisteren hebben we met mijn ouders gevaren, heerlijk was dat. Thijmen lag lekker in zijn wagenbakje in de schaduw en Jasmijn vermaakte zich prima met wat speelgoed aan boord maar vooral met zwaaien naar andere varende mensen Ze zag er ook schattig uit met haar bikini aan en zonnebril en pet op, daar zwaaien mensen wel naar terug, hihi, is echt zo. Aan boord heeft ze nog op het wc-emmertje geplast dus ik was hartstikke trots, want ze zei zelf dat ze moest.

@Pebbles: Welkom terug! Ik wist natuurlijk wel dat je weg was maar dat zeefhoofd van mij was het weer even kwijt. Was trouwens ook niemand die me even hielp herinneren Jullie hebben zo te horen een leuk weekend gehad, welk park zaten jullie?

@Ringel: Dat boek heb ik ook!!! Moet ik ook maar weer eens tevoorschijn toveren dan. Enneh, begrijp ik dat Fenna nu al een hele nieuwe kamer krijgt? Voldoet haar retro babykamer niet meer dan? Thijmen krijgt voorloooopig geen nieuwe inrichting, alleen gaat hij binnenkort ook van wieg naar ledikant want hij begint te bewegen in bed en dus de wanden te raken.

@Pepiet: Fijn je weer even te lezen. Heb je een keer tijd voor een Bram-update? Lachen, regendruppels behang, ik kan me er wel wat bij voorstellen!

@Niniane: Lekker niks van aantrekken, sommige kinderen hebben de rust en regelmaat nou eenmaal meer nodig dan andere. Jasmijn heeft dat echt nodig want anders wordt ze een stuiter, helaas wil ze 's middags niet meer slapen meestal, ik leg haar wel altijd in bed maar vaak hoor ik haar alleen maar zingen en kletsen. Maar Thijmen is een heel ander kind, merk ik nu al. Die is supermakkelijk en rustig en kun je overal mee naartoe nemen als hij maar te eten krijgt als hij honger heeft Hij kan heel lang zonder bv maar áls hij dan honger heeft gaat de sirene ook af en is het NUNUNUNU! En geen seconde later...

@Ris: Genieten is dat hè, als je tuintje helemaal opgeknapt is. Dat is het waard om voor te sparen, toch? Vandaag kun je er ook weer lekker zitten want het schijnt bloedheet te worden.

@Mirjam: Eigenlijk wel beter dat Hanna een beetje terughoudend is, soms is het best moeilijk als je kind nergens bang voor is. Maar nu ik er over nadenk is het meestal makkelijker

@Krokus: Lekker in je tuintje gezeten? Vandaag ook weer? Ik ga zo wel even!

@Babba: Heeft het bloot lopen van Aimee nog wat opgeleverd later op de dag?!?! Grappig dat die angsten maar tijdelijk zijn. Zoals ik al zei, Jasmijn is nergens bang voor. Beestjes en zo kijkt ze eigenlijk nog niet naar om. Slakken pakt ze op aan hun huisje en verzamelt ze in een emmer...yak. Ik ben ook vies van dieren, steeds meer eigenlijk, als kind was ik er juist dol op. Maar mijn schoonzus heeft bijv. een hond die bij d'r in bed slaapt en dat vind ik echt vreselijk, bleeeeerrrrhhhh!

O, het Thijmen alarm gaat af, dat mag ook wel want hij heeft om zes uur vanochtend voor het laatst gedronken. Ik moet aan de bak meiden!
Meeting van de 20 kan ik niet. Ik heb dan familieweekend in Drenthe. Zijn jullie vlak bij mij in de buurt, ben ik er zelf niet. Misschien andere datum prikken?

Pepiet, ik heb je wel gemist zeg! Het loopt dus niet zo lekker allemaal? Gaat het met je zelf wel allemaal goed? En je bent dus veel in Drenthe te vinden. Waar precies?

Mmmoi, hahaha, die Jasmijn met haar praatjes. Ik ben eigenlijk wel jaloers op die kitty-pyama. (op mijn werk heb ik een hele kitty-poppetjes verzameling om mijn bureau heen staan)

Ben gisteren beetje verbrand. We hebben een route gelopen die je op je blote voeten moest voldoen. Jongens warebn goed ingesmeerd met P20, mezelf een beetje vergeten. Gelukkig geen pijn maar zie er niet charmant uit!
@pepiet, ja die! die komt bij ons in de woonkamer....Lijkt me zo gaaf van dat grote gras (totaal uit proportie in vergelijking met de rest van de woonkamer) en ook nog siergras in de vensterbank met oranje potten. Leuke caracvan hebben jullie gekocht btw (stiekem ff foto's gekeken op je hyve) is het incl inrichting?

@Annie, hahahaha zoals jij er bij loopt ikke idem! de meiden wel ingesmeerd mte factor 50 en mezelf doodleuk vergeten en dan op het heetst van de dag in de volle zon gaan zitten (heu lang leve de bbq) auw. Vooral m'n schenen zien er erg charmant uit, ene helft wit (witterdan wit) en de andere helft kreeftenrood.....

@ninaan lekker laten kletsen hoor. Hebben wij ook. Iedereen vond onze meisjes schatjes (en zo netjes en beleefd) maar ze roepen allemaal dat ze het later wel anders gaan doen. Ik neem maar niet eens meer de moeite om uit te leggen van het hoe, wat en waarom. "later" komen ze er wel achter waarom het gewoon beter is om structuur aan de kinderen te geven (he ze komen niet vanzelf zo netjes en beleefd...dat noemt men ook wel eens"opvoeden" Duhuhuh)

OOOOOOo ik zit ech zo op hete kolen momenteel. Meisjes zijn weer naar de oppas. afgelopen woensdag was het wel goed gegaan, behalve het drinken van Fenna (selbstverstandelich) en werd ik om 15.30 gebeld of ik ze wilde komen halen, omdat ze erg lang aan het huilen was. En de fels niet wilde. Nu is het geen kwestie van niet willen, graag juist (dat maakt het ook zo raar) maar ze weet gewoon niet hoe! Ze stopt met ademen door d'r neus als ze de flesspeen in de d'r mond krijgt. Ze is wel een beetje snotterig, maar aan de borst heeft ze er verder geen last van.
Meeting leuk...is wel ver voor mij, toch wel meer dan 1,5 uur.

Zal me nog niet bemoeien met waar het is want ik weet niet zeker of ik kan, weekend half afgesproken met vriendin..

Wat hebben mensen altijd makkelijk commentaar op mensen met kinderen. Denk dat ik dat ook wel eens had, toen ik ze niet had. Of in ieder geval vanalles dacht,

Elk kindje is anders en daar heb je als ouder alleen beperkte invloed op. Toch aanpassen op wat nodig is.

Aimee is niet van de strakke schema's en die konden we overal heenslepen en nu nog. Dus ik hou nooit rekening met slaapjes. Slaapt ze de ene dag weinig, dan haalt ze het de volgende dag wel in. Ik ben er blij mee, want ben zelf geen gestructureerd persoon. Mocht een volgend kind dit niet trekken, dan krijgt die net zo goed een mooi schema.

Vandaag weer gewerkt, dus weinig nieuws hier!

Pepiet fijn wat te horen. Succes met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven