Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Pebbles, die curve houd ik al bij en daar buigt het lijntje van het gewicht nu wel af. Maar goed, ze doet het verder goed; is vrolijk en gezellig dus het zal wel loslopen. Ze was in januari 11,4 kg bij 90,5 cm. en nu 11,6 kg bij 91 cm. (lengte weet ik niet helemaal zeker; zelf gemeten en ik weet niet of ik het goed heb gedaan). Hanna houdt ook wel van snoepen, maar ik ben er voorzichtig mee; heb liever dat ze gezond eet, anders is haar maag al gevuld met troep en groeit ze ook niet (hoewel; wel lekker veel calo's natuurlijk haha). Ze krijgt wel een snoepje als ze op potje plast. Ik ben er nu wel heel serieus mee bezig; hoop toch wel haar binnen enkele maanden overdag zindelijk te hebben; ze is er echt aan toe merk ik. Nu wel een voordeel dat ze zo enorm weinig drinkt (het is weer bar op het moment; komt niet boven de 300 ml. vocht (dat is dus inclusief melkproducten etc.); hoeft ze niet vaak te plassen.

Ringel, wat is Mayte groot (lang!). Is Ella nog de kortste hier, of is Aimee dat? Max blijft de grootste denk ik...hem haalt niemand meer in .

Fluffy, al uitverhuisd?

Niniaan, Pepiet, hallooo? Gaat het goed?
Hoi allemaal!

Er is weer lekker veel geschreven! Hier gaat alles super lekker. Jasmijn heeft vanochtend tot bijna negen uur (!) geslapen en heeft dus een heerlijk uitgeruste en gezellige dag. Vanmiddag laat ik haar een keertje niet slapen zodat ze er vanavond vroeg in kan; morgen moet ze weer vroeg op voor de psz. We hebben net een doos Little People van zolder gehaald die ze al een tijd niet heeft gezien dus zit ze weer heerlijk te spelen.

Ook Thijmen doet het super. Gisteren geprobeerd hem op vaste tijdstippen te voeden, ook omdat dat handiger is als ik Jasmijn naar de psz moet brengen enzo. Meestal kreeg hij dan net honger en lag hij de hele weg te huilen. Nu kreeg hij gisteren om 7.30, 11.30, 15.30, 19.30 en om 23.00 uur een voeding. Bij die laatste moest ik hem echt wakker maken maar hij dronk nog wel redelijk wat. Na de laatste voeding is hij gaan slapen tot vanochtend 7.30 uur! Alleen rond vijf uur vannacht heb ik hem even neusspray en zijn speen gegeven, want hij lag weer te 'stikken' door zijn verstopte neus. Super hè!?! En nu probeer ik de voedingstijden van gisteren aan te houden, dat zijn 'logistiek' ook makkelijke tijden vind ik. Gaat tot nu toe prima! Na de ochtendvoeding is hij heerlijk gaan slapen, daarna even douchen met mij en toen weer een voeding... en vanaf dat moment slaapt hij nu nog steeds! Wat een heerlijk makkelijk kind, ik weet niet waar ik het aan verdiend heb hoor...maar we genieten er heel erg van, het is zó'n lieverd!!!!

@Mirjam: Ik heb ook een curve voor beide kinderen aangemaakt op borstvoeding.com. Thijmen is qua gewicht precies op het gemiddelde en qua lengte op +1. Morgen moet ik weer met hem naar het cb dus weet ik weer meer...krijgt hij ook zijn eerste prikjes Jasmijn zit met haar gewicht net iets boven het gemiddelde maar qua lengte bijna op +2!!! Ik ga haar morgen ook even meten en wegen als het mag, ik geloof dat ze nu ong. 98 cm is en gewicht ruim 14 kilo. Maar da's een gokje hoor. Ze draagt wel kledingmaat 98/104 dus...

@Ringel: Hier ook zo'n snoepdoos. Maar ze eet haar 'gewone' maaltijden op het moment ook erg goed, dus dat is wel fijn. Ze mag 's ochtends en 's middags wat lekkers. Maar op dagen als vandaag, dat we naar oma gaan enzo, scoort ze vaak toch wat extra's...ach, ze heeft het van geen vreemde

@Pebbles: Zo, dat was kort, ben je drukdruk???

@Krokus: Fijn dat die vrouw weer zwanger is...ook wel heel spannend denk ik, zoiets drukt toch wel een stempel op volgende zwangerschappen...duimen dat alles goed zal zijn!!!

@Babba: Aimee is dus ook een klein poppetje nog. Ze doet het verder goed, toch?

O, Thijmen wordt wakker...even spelen!
Wat kunnen die kleintjes lekker zeuren en drammen...om alle verleidingen om hen heen....

Hier heerlijke zondag, alleen jammer van het weer,,,,

Mmmoi: fijn dat Thijmen het zo goed doet. Groeit goed en houdt van slapen...

Gewicht en lengte van Aimee is van begin maart. Gok dat ze nu zeker 88 cm is en 12 kilo of iets meer.

Ze zat toen met lengte en gewicht iets onder gemiddelde volgens cb. Krijg nooit te horen van mensen dat ze klein zou zijn. En oogt ze ook niet met haar stevige stappers. Moeten weer keer meeten, hebben we vergelijking. Ik weet het anders nooit zo vergeleken met leeftijdsgenoten.

Ik ben zelf maar 1,57 dus kans dat ze heel lang wordt, is denk ik niet zo groot.
@Babba: Idd, ik herinner me jou als niet zo groot dus Aimee zal ook wel geen reuzin worden. Helemaal niet erg toch? Ik heb ook wel weer een keer zin in een meeting, in een binnenspeeltuin ofzo? Of met het oog op het mooie weer, een keertje buiten ergens?
Hi meiden ik ben er nog steeds en lees wel regelmatig. Maar op een of andere manier komt schrijven er even niet van. Het gaat goed met ons allen maar het is echt enorm druk met twee van die kleintjes en als ik dan even tijd heb om te zitten dan denk ik vaak ook niet direct aan de computer. Ook veel diensten gehad op werk en dat vesrtoort mijn dagritme ook altijd enorm.

Eigenlijk herken ik wel ringels probleem. Niet dat het bij mij zo zwaar valt als bij haar. Maar ik moet ook alle zeilen bijzetten om het hier leuk te houden voor mezelf, de kinderen en natuurlijk voor N-man.

Ben woensdag een dag vrij zonder kinderen heb dan echt tijd voor mezelf en vast ook voor jullie. Moet nu weer even een kind aan gaan kleden Myrddin loop nu het zijn romper onder zijn oksels......?!?
Hoi hoi

Kyteman was helemaal te gek. Heerlijk zo mooie avond mey goede muziek, lekkere sfeer!

Qua gewicht; ik denk dat Mats iets over de 15 kilo zou zijn. Hij heeft flinke benen en de bouw van papa (brede schouders en een slanke taille, al is de taille van papa iets minder slank geworden, hihihihi), Mats is een soort van Jerommeke zeg maar. Zijn lengte zal zo rond de 93 cm zijn. Toch oogt hij noet heel dik. Maar dus ook niet bepaald dun...

Meeting, lekker ergens buiten. leuk. In een grote speelthuin ofzo? Of een dierenpark?

Weet iemand iets van Fluf? Ik probeerde laatst te kijken of ze nog ergens anders gepost heeft, maar ik denk dat ze geen acount meer heeft ofzo.
Het zou ook kunnen dat ze door de verhuizing enzo nog geen internet aansluiting heeft....

Hier verder alles wel oke.....begin nu pas een beetje een ritme te vinden in huishouden, kinderen en mezelf.....

Ook zo stom....zonder Lief, heb ik de boel redelijk voorelkaar, meisjes gewassen en in de kleren, ik zelfook (ook wel fijn) en Mayte die d'r broodjes gewoon eet, plus fruit. Fenna die gewoon lekker drinkt (behalve dan de fles grmbl, zaterdag een avent fles gehaald.....zet ook nog niet echt zoden aan de dijk) Enalles optijd en ook op logistiek handige tijden. Maar zodra Lief er is, is er onrust! Mayte wil niet meer eten, wil niet slapen, wil helemaal niks...Lief wil vanalles en nog wat doen in de dagen dat hij vrij is.....Ik wordt onrustig...best naar. En het hele schema ligt aan barrels, met als gevolg dat ik op maandag weer van voor af aan kan beginnen.

Misschien Lief toch maar eens voorstellen om de routine van de dag aan mij over te laten en zich er even niet teveel mee te bemoeien, zodat hij er ook in kan groeien?
Ringel; hoe herkenbaar!!! Zit je lekker in de flow en dan gaat Lief het verstoren! Hier ook, en dat gebeurt niet doelbewust, maar het gebeurt wel.... Wil hij in de tuin gaan helpen, naar de stort met zijn vader en ik kan de hele dag thuis blijven (ipv iets voor mezelf doen). En iets samen doen, zit er dan helemaal niet in....

En je kunt het proberen (Lief in jouw schema te laten groeien), maar hier werkt het niet, of de kinders het voelen, maar het schema van Gijs is al anders als de man thuis is. Wordt hij ineens om half 6 wakker en daarna pas tegen 9 uur, heel mijn ritme eruit...

Gisteren hadden we feest van de opa van manlief. Hij is 93 en zou vorige week 70 jaar getrouwd zijn geweest. Oma is al heel wat jaren geleden overleden, maar opa vond het tijd voor feest omdat voor de rest de hele familie nog compleet is. Dus alle kinderen met aanhang, kleinkinderen met aanhang en achterkleinkinderen waren er. HEel gezellig!

Er is ook een grote groepsfoto gemaakt door een fotograaf (die onze trouwdag ook heeft gedaan, maar ik vind 'm met grote groepen en kleine kinderen; die van ons dus, niet zo geweldig...) Maar goed.

einde bericht, gijs wil voer... Sorry!
Ringel, kun je zo iets niet beter in goed overleg met je lief doen? Gewoon bespreken hoe de verzorging van je meiden het best kan plaats nemen. Hier gaat dat heel goed, op de dag dat papa thuis is, weet hij precies wat hij moet doen en hij doet het hardstikke goed. In de weekenden als we allemaal thuis zijn, is ons schema uiteraard anders, maar daar ben ik net zo schuldig aan, dat ligt echt niet alleen aan lief. Wij overleggen goed met elkaar, ik hoop dat jij en je lief (en Ris ook) wat meer steun aan elkaar gaan hebben!
We overleggen ook wel heel veel hoor...en hij doet het hartstikke goed. waar ik alleen niet goed van wordt, is hetzelfde als bij Ris.....Hij is thuis moet van alles gebeuren..en dat doet hij. Waardoor ik weeeer in huis bij de meiden ben. Ikwil ook wel eens de duer uit zonder meissies en even zonder nadenken iets kunnen doen....

Voorbeeld, afgelopen zaterdag hebben we wat te lang omgelummeld maar we moesten nog wel een paar dingen bij de winkel halen....Lief bedenkt dan dan Mayte nog een tuk moet doen (het was 12.00) Fenna was net gevoed....maar dit moest nog en dat moest nog. Zegt ie...:" anders ga ik wel even snel alleen" Is goed bedoeld en ook wel logisch...maar hij ging er op dat moment wel even aan voorbij dat ik de hele week al bij de meiden thuis zit en niet zo heel mobiel ben (dubbele wagen komt eraan, ga woensdag een phil en teds bekijken is een kiwi explorer??? en kan em overnemen voor 40 euro!!!)

Opzo'n moment flip ik dan bijna waardoor hij weer chago wordt..(en heb ik het weer gedaan natuurlijk) Uiteindelijk zijn we met de trein naar de stad gegaan:-)

Hij bedoelt het allemaal wel goed en wil het ook allemaal goed doen...maar hij moet zoveel van zichzelf op de dagen dat hij thuis is.....en omdat hij onrust heeft straalt dat ook bij mij en de meiden over....beejte ibbelig wordt iker van....
eigenlijk is het enige waar man en ik in de opvoeding bonje over hebben is eigenlijk dat ik er veel vaker en sneller voor hem uitga dan man. Daar hadden we een week of wat terug wat gedoe over. Verder nooit opvoed- of taakverdeelstress. Is wel prettig. Hij doet in huis meer dan ik. Ik houd niet zo van poetsen . Ach, we werken ook ongeveer evenveel. Ik werk 1 dag minder dan hij dus ik verwacht ook dat we ongeveer evenveel doen. Ik pak de wat grotere huishoudklussen. Ramen lappen, keuken poetsen. Sommige dingen liggen wel bij mij. De was, bedden verschonen, nagels van Roan knippen. Grappig is dat. Dat je heel makkelijk een verdeling krijgt.

Vanmiddag even opvangstress. Uiteindelijk geregeld dat Roan anderhalf uur langer op de creche is gebleven. Is daar dus op bed gegaan. Moet ik een hele middag afnemen! Ik snap het wel natuurlijk, ze kunnen niet bezig blijven met uitzonderingen. Hij heeft daar echter alleen maar op bed gelegen in die anderhalf uur. Houd hem dus volgende week maar een middag thuis.

Hm, merk toch echt dat jullie mijn kluppie meiden zijn hoor. Ben ook begonnen met schrijven bij november, maar merk dat ik het steeds vergeet. Er schrijven meer dan 20 meiden mee geloof ik.
heb ik idd ook met februari...tis wel gezellig daar, maar ik merk dat ik hier gewoon veel meer bonding mee heb.

Ha een vriendinnetje vanme is dus in oktober uitgerekend en was daar laatst even spieken. Al die verhalen over die plopjes en leven voelen enzo, begon het al weer helemaal te kriebelen...erg he.
Hé meiden,

Lekker weer wat te lezen hier, leuk!

Ik schrijf ook mee op het maart-topic maar ook daar ben ik nog niet helemaal 100% ingeburgerd Wij kennen elkaar ook al zó lang, dat schept een band en je weet gewoon heel veel van elkaar nu. Ik heb toevallig gisteren in ons vorige topic zitten lezen, dat begon toen de kids een halfjaartje oud waren. Leuk om weer terug te lezen joh!

Ik herken dat ook, van wat jullie schrijven over de mannen. De mijne wil 's avonds, zeker nu het weer lekkerder weer wordt, altijd klussen. Zo moet bijv. de dakkapel nog geschilderd en de zolder opgeknapt en ingericht worden. Daar komt nooit zoveel van. De man wil altijd na het eten daarmee aan de slag en ik vind dat nog wel eens vervelend, want dan heb ik altijd de kids. Nou is dat niet zo'n probleem als ze slapen maar Jasmijn maakt er de laatste dagen nogal een potje van, zal ik zo wel vertellen... Ik weet wel dat het ook in mijn belang is dat hij gaat klussen maar ik vind het ook wel eens vervelend om alleen met huilende kids te zitten en ook ongezellig dat hij dan 'weg' is (buiten meestal). Hij staat nu ook de verf van een antieke deur af te föhnen, die gaan we dan als zolderdeur gebruiken.

Jasmijn heeft de laatste paar dagen weer niet zo'n leuke bui. Echte peuterpuberbuien met de bijbehorende 'nee!'. Zo gaat ze bijv. standaard als ze in de auto moet gaan zitten, in het midden van de bank zitten. Tussen maxi van Thijm en haar eigen stoel in. Dan kan ik haar moeilijk te pakken krijgen... met allerlei spelletjes en grapjes probeer ik haar d'r stoel in te praten maar meestal lukt het niet en resulteert het weer in dat ik kwaad word en haar haar stoeltje in sleur. Iédere keer hetzelfde...vermoeiend... Verder ben ik vorige week 2x met haar naar de ha geweest omdat ze een ontstoken grote teen had. Er zat een enorme blaar op en er kwam allemaal pus uit. Heb ik geloof ik wel verteld. Ik kreeg toen een ab-zalf en toen genas het snel. Nu blijkt echter de nagel van die teen er af te gaan. Hij zit nog maar aan een 'haartje' vast. Ik mag er nog niet eens naar kíjken, dan gilt ze al. En dit geeft steevast drama als ze 's avonds naar bed moet. Ze wil niet met een sok aan slapen (logisch, blergh!) maar voor pleisters is ze ook panisch. Maar die losse nagel doet wel zeer in bed natuurlijk, als hij overal langs schuurt...dus ligt ze eerst een uur in bed te huilen en concludeert uiteindelijk dat er toch maar een pleister om moet. Dan gaat ze wel slapen. Wat een gedoe...ik heb daar weinig geduld mee hoor. Morgen ga ik maar weer met haar naar de ha. Ze zei zelf al toen ik dat aankondigde: 'Dan krijg ik er weer een bandje (=verbandje) om'. Tja, ik hoop het voor je dat het daarbij blijft meid...

Vandaag leuke dag gehad. Bij hoogzwangere vriendin in de tuin gezeten. Ze heeft al ruim een week last van voorweeën maar het zet maar niet door. Zeer vermoeiend. 's Middags een boodschapje gedaan en daarna naar mijn moeder, mijn nichtje was er ook. De meisjes hebben lekker gespeeld. Daarna heeft Jasmijn thuis nog een tijd buiten gespeeld. Lekker hoor, zo'n buitenkind. En nu ligt ze dus na het tenenritueel nog steeeeds wakker en moet ze dus eigenlijk slapen...zucht...

Thijmen slaapt gelukkig inmiddels wel dus ik ga zo aan de strijk, niet dat dat leuk is, maar ja.

Ik wilde nog wat zeggen maar ik weet het niet meer...
Hoi meiden,

hier geen last van onrust als man thuis is. Hij is door de week ook regelmatig thuis (3 ochtenden, waarvan 2 korte, een middag en een hele dag). In het weekend werkt hij dan juist wel weer af en toe. Alleen zoon kan in het weekend wel eens wat onrustig zijn (door zijn stoornis; niet-ingevulde tijd is kliertijd). Maar als hij eenmaal op gang is (buitenspelen meestal), is er niets aan de hand en volgen we verder gewoon ons ritme.

Krokus, dan krijg je toch ook weer meer vergoeding van de overheid? Natuurlijk kost het je ook wel wat, dat is waar.

Mmmoi, vervelend dat Jasmijn niet zo hanteerbaar is op het moment. Hoe was het bij het cb gisteren? Heb je haar nog laten wegen/meten (en hoe deed Thijmen het?).

Ringel, gaat het dan echt weer kriebelen als je dat leest over die schopjes? Ik zou verwachten dat jij je buik wel weer even vol had (nou ja; juist niet haha) van zwanger zijn en bevallen. Ik ben zelf blij dat mijn (/onze) kriebels nu voorgoed afwezig zijn, geeft wel veel rust.

Annie, Pebbles, Ris, Fluffy, Niniane, Pepiet, Babba, hoi en doei!
Trouwens Mmmoi, ik had het gemist van die teennagel van Jasmijn. Naar zoiets, bah. Hopelijk valt het morgen weer mee bij de h.a.

Hier zijn we druk bezig met potjestraining. Hanna vindt het wel heel interessant en het gaat redelijk goed. Hopelijk valt het definitieve kwartje nu ook snel en is ze van de zomer (met 2,5 jaar dus) gewoon lekker droog overdag.
Heu heu,

Net weer lekker gezongen, heerlijk zo'n hobby!

Ik he destijds zelf een juli-topic opgericht. Maar kon daar ook niet aarden. Merk dat ik hier echt op mijn plek ben, qua onzekerheden, opvoedingsperikelen en frustraties zit ik met jullie het meest op 1 lijn, maar vooral omdat het zo gezellig is. Ik heb het thuis ook veel over jullie, maar dan wel met jullie topicnamen, hihihi!

Mmmoi, sjee, ik sta iedere keer weer versteld van de wijsheid van Jasmijn, Gaaf hoor! Sneu van haar teen.

Met Mats werkt het heel goed (hij wil aldoor achter het stuur zitten in de auto, hihi) dat ik heel duidelijk zeg wat de bedoeling is, wat we gaan doen en dat het allemaal langer duurt als hij niet naar me luistert. Ook geef ik hem taken; hou dit maar even vast, zoek even zus enz. Met veel geduld en een beetje mee gaan in zijn spel duurt het ook lang, maar wel veel korten dan dat we ruzie krijgen, hahahaha!!! PFFF, tis me wel wat met onze banjers!

Ik had leuke potjes met groenten en kruiden in de tuin staan. Heeft Mats ze vanmiddag allemaal omgekiept in de border en alles mooi plat gemaakt, GRRRRRRR!!!! En mijn mooie aarbeienplnat fungeert meer als doelpaal en heeft nu een groot gat in het midden.....
Hee meiden, druk geweest hier maar ik wilde toch nog even hier schrijven. Morgenmiddag gaan we een lang weekend weg in een huisje. Waarschijnlijk heb ik wel internet dus dan heb ik weer wat meer tijd voor jullie.

@ringel: phil and teds is super!! Ik heb er zelf ook 1 en ben er super blij mee. Floor wil zelfs altijd onderop zitten, had ik niet verwacht.

@mmmoi: arme Jasmijn met haar teen. En arme Mmmoi met de peuterpuberbuien van Jasmijn. Grappig want vandaag deed Floor dus precies hetzelfde, tussen de kinderstoelen in gaan zitten. En slapen werd hier de laatste 2 weken ook steeds meer drama. Gisteren heeft ze 2 gieters vol zand in de kamer leggegooid en dan alles met een uitdagende lach en een heel gemeend (NOT) "solly".

We zijn dus even heel streng en dat helpt wel. Overal een consequentie aan verbinden en ook echt uitvoeren.

@krokus: ik schrijf ook met de augustus 2009 mama's maar mijn vaste plekje is toch echt wel hier.

@annie: ik zit stiekem wel een beetje te lachen over de streken van Mats. En dan moeten de streken van Sverre nog gaan komen, haha.

Jij hebt echt van die Daltons volgens mij.

Het slapen van Eva is weer pet nadat het juist wat beter ging. Komt volgens mij ook omdat mijn productie weer wat is teruggelopen dus dan heeft ze wat eerder voeding nodig.

Ze slaapt gelukkig heel makkelijk maar wordt dug nog wel 2 keer wakker voor een voeding.

En ze heeft bijna de vooruit gevonden. Achteruit en draaiend komt ze ook al een eind maar het zou een boel frustraties schelen als ze straks vooruit kan.
@pebs....klinkt misschien als vloeken in de kerk, maar is het dan niet prettiger om helemaal over te stappen op flesvoeding? Kan me voorstellen dat het voor Eva ook niet fijn is om 2 keer wakker te worden van de honger (euh...trek)

ga ff afsluiten wnt moet meisejs naar oppas brengen...
Goedemiddag!

Hier een relaxed nachtje gehad, Thijmen had om 22.30 uur gedronken, 23 uur sliep hij en hij werd pas weer wakker om 6.30 uur! Tussendoor heeft de man hem nog 1x zijn speen en neusspray gegeven en verder hebben we hem niet gehoord. Lekker hoor. Jasmijn heeft vanaf 21.30 uur (!) ook prima geslapen en ligt nu haar achterstand in te halen, voor het eerst dat ze 's middags zonder morren gelijk in slaap is gevallen sinds daaaagen. Mooi zo! Ik heb vanochtend nog kraamvisite gehad en straks ga ik lekker in het zonnetje zitten! Het bezoekje aan de huisarts heb ik toch maar even uitgesteld, ik heb (wel onder dwang helaas, maar toch) de teennagel zo goed en kwaad als het ging afgeknipt en nu heeft ze er minder last van. Hij hing natuurlijk helemaal los en dat voel je continu. Er is al een compleet nieuwe nagel onder gegroeid!!!

@Mirjam: Ik dacht gisteren al, wat wilde ik ook alweer nog typen? Maar dat was natuurlijk over het cb! Thijmen heeft het weer heel goed gedaan, hij woog al 5625 gram bij een lengte van 59 cm. Allebei precies op het gemiddelde geloof ik volgens borstvoeding.com. Men, wat groeit dat ventje hard. En bij de eerste prik kreunde hij alleen even en bij de 2e ging hij wel even huilen maar was gelukkig snel getroost met zijn speentje. Zucht...brekend moederhart...

@Pebbles: Waar ga je eigenlijk heen? Als je hier in de buurt komt moet je een bakkie komen doen hoor, haha. Vervelend dat Eva nog steeds wakker wordt 's nachts. Ik neem aan dat het één keer laat in de avond is en één keer in de nacht? Misschien is het idd handig haar een fles te geven voor de nacht, dan kun je er rijstebloem door doen, misschien zit ze dan wat meer vol en slaapt ze langer door?

@Annie: Ach, wat zonde van je mooie plantjes...ik had gisteren Jasmijn een croissantje gegeven in de auto en helaas niet omgekeken...ze had hem helemaal versnipperd en overal lagen kruimels en natuurlijk geen hap gegeten...dus gisteren kon ik de hele auto uitzuigen, rotwerk. Heb wel gelijk Jasmijns autostoel uit elkaar gehaald en de bekleding gewassen. Die is verkleurd door de zon joh! Niet normaal. Hij hoort zwart te zijn maar is nu grotendeels bruin!

Ik ga lekker in de zon nu het kroost nog slaapt...
Mmmoi, ik ga vrijdag een dagje strand doen bij jou in het dorp. (en dan 's middags naar die kerkdienst in de Nieuwe Kerk). Hopelijk kan Hanna dan in haar campingbed in de consistoriekamer ofzo. (zoon gaat maar gewoon mee de dienst in). Ik zal zwaaien he!

Had je Jasmijn nog laten wegen gisteren?
Hahahaha, Mmmoi, die Jsmijn is ook een boef he! Heerlijk!

En Pebs, dat 'solly', hoe herkenbaar. Mats zegt het ook te pas en te onpas. 'Solly mama', wel heel schattig.

Maar ja, met Mats heb ik inderdaad wel een dalton, hihi. Iedere dag verbazen we ons om zijn streken en zijn humor. We noemen het zelf ondernemend. Hij is gewoon nergens bang voor. Mijn moeder zegt altijd dat het zo moeilijk is omdat ie van die mooie bruine (onschuldige) ogen heeft; je kan gewoon niet kwaad op hem worden.

...zucht....

Ik ben bang dat Sverre zijn streken al goed in zich opneemt. Die lacht zich rot om Mats..

Hahahaha
hmmm hier dus Dalton sisters....ook Fenna prent zich al goed in wat voor streken Mayte uithaalt om ze straks ook nog eens uit te proberen ben ik bang.....Mayte's favo woord...astebieft...en dankem....om iets voorelkaar te krijgen..heerlijk he die boefjes..

Ik ben zoooooo benieuwd hoe Fenna het momenteel doet bij de oppas...toen we binnenkwamen was het meteen al bleren. (ze weet dat ze een fles krijgt) heb d'rwat eigen speelgoedjes meegegeven....anders ben ik nu tot 17.00 "vrij" raar hoor. ga wagen bekijken

toedels!
Geweldig; Daltons zijn toch super! Ik houd wel van ondernemende kinderen, ook al kost het je handen vol energie, hartverzakkingen, bergen met geduld....

Gijs heeft een tandje door! En dat zonder gebrul, spuitluiers of koorts! Hopelijk gaat de rest van het gebit ook zo! Hij kruipt de hele kamer rond (en ik sjees 'm achterna) en probeert inmiddels ook te staan. Trekt zich op aan een krukje en schuifelt dan vooruit, hij weet duidelijk hoe het moet, alleen het duurt heel lang... zie je zo'n dikke denkfrons in zijn hoofd, hoor je een hoop gekreun en dan hup, daar gaan zijn voetjes!

Nu ff rust dus ik ben vanalles heel snel heel vluchtig aan het doen, ik weet nooit hoe lang het duurt!

dus ik ben weer weg! XXX
Leuk veel geschreven...

Ja dat sorrie zeggen is herkenbaar...Boefjes...

Aimee praat tegenwoordig heel goed. In zinnen en grammaticaal steeds beter...Ook met ik, jij en jouw. Gaat hard.

Ook kan ze haar kleren uitdoen en behalve trui alles zelf aan doen, tot schoenen aan toe...Allemaal klittenband. Het is nu een echte peuter.

En behalve dat ze heel stout is, zingt ze heel de dag. Wel fonetisch...slaap kindje slaap, kabouter loopt een sjaap..?!

En ze eet en drinkt heel de dag. Dat die niet moddervet is...Fruit etc doet ze ook prima, dus ook de gezonde dingetjes. En koekjes favoriet.

Aimee update!

Ringel: heerlijk nog een paar bonusweken, valt er een last van je af? En Fenna nog lekker dwars met de fles.

Krokus: hoe gaat het met de zw, hoeveel weken nu. Begrijpt Roan het een beetje...?

Mmmoi: moet jij nog werken voor de zomer, of pas na de grote vakantie? Hoe heb jij de opvang geregeld?

Annie: leuk die streken van Mats. Echt een jongetje!

En Sverre ook al bijna 1. Ben je even van de babytijd af.

Mirjam: hoe gaat het met banenzoeken. Niet de beste tijd zeker. Maar financieel maakt het bij jullie niet zoveel uit. Geen stress over dat.

Ik heb mijn vaste contract gelukkig binnen. Wel fijn idee.

Pepiet, Niniane...hoi hoi hoe is het met jullie???
Vandaag een lekker dagje thuis. Heb dus echt nog helemaal niets gedaan behalve in de tuin een boek gelezen. Is nu eindelijk uit. Was er al een maand of drie in bezig. Spaart wel geld uit zo vroeger (voor de kinderen) las ik vaak wel een boek per week.

Kyran en Myrddin gingen weer naar de oppasmoeder. Daar waren ze al drie weken niet geweest Zij had ehbo cursus en was daarna nog twee weken op vakantie geweest. N-man zei dat hij weer helemaal moest wennen. Was weer heel verlegen en wilde niet naar binnen. Myrddin vind zoals gewoonlijk alles best en had negens problemen mee.

Gister ben ik met Kyran naar de proefochtend op psz geweest per 1 juni mag hij echt. Je mag de met je kind een uurtje langskomen. Kan Kyran daar lekker spelen en jij kan kijken hoe het daar allemaal werkt. Hoop dat hij het leuk vind. Hij is echt zo verlegen en laat zich zo snel het kaas van het brood eten. Hij is daar nu in de groep echt de jongste met twee jaar en vier maanden. Het grootste deel loopt al tegen de drie of is al drie. Die staan op de wachtlijst om door te stromen naar de volgende groep. Mss is het wel goed voor hem en leert hij een beetje van zich af te bijten. Ik vond wel dat de juffen het goed deden. Ze hebben echt goed door welke kindjes de baas zijn en welke vaak het onderspit delven. Ook de ruimte is heel groot en leuk aangekleed. Nu maar hopen dat Kyran daar een beetje kan aarden.

@Annie Moest wel lachen om je plantjes verhaal. Hier luisteren de mannen toch best (nog) wel goed. Na een paar keer boos zeggen laten ze de stoute dingen wel links liggen.

Ik heb vroeger ook een keer de aardbeien plant van mijn ouders gesloopt. Dat hoor ik nu 30 jaar later nog steeds. Ik kwam heel blij met een bosje bloemen uit de tuin en gaf die aan mijn moeder. Die was minder blij dan ik want ik had echt alle bloemen van de aardbeistruik gehaald. Geen aardbeien dus dat jaar voor ons...

@mannen en schema's

Dat is hier ook altijd prut als N-man thuis is. Zowieso omdat er zaterdag boodschappen gedaan moet worden en de voetbal de hele middag in beslag neemt. Dus de enige dag dat ik iest voor mezelf kan doen is zondag en die gaat dan vaak verloren aan suffe klusjes als schoonmaken ed. Of hij wil klussen in huis. Als ik hem er dan op wijs dat zondag mijn dag volgens de afspraak is de sfeer vaak al weer ver te zoeken. Hij boos omdat een of andere deur nog steeds niet geverfd is, ik boos omdat weer een gezellige zondag niet gezellig is. Vaak kies ik er namelijk niet voor om echt iets alleen voor mezelf te doen maar ik doe liever een gezinsuitstapje, bv boswandeling of naar de dierentuin. Als hij zo nodig op zaterdag van 1300 tot 1830 moet voetballen dan heb ik toch ook recht op mijn eigen tijd? (heb overigens nooit begrepen dat je voor een voetbalwedstrijd van anderhafl uur zo veel tijd nodig hebt) Gaat hij maar de voetbal af zeggen en in die tijd een deur verven. Dit is dus een ander probleem dan dat van jullie bedenk ik me nu. Mijn schema loopt vaak niet in de war omdat Ik vaak degene ben die alles moet regelen. Ik zeg gewoon tegen N-man om 9.30 gaan we weg en dan moet iedereen klaar zijn. Dan komt het meestal wel goed.

@Ringel hoe gaat het nu. Nog een paar weken extra vrij dus. Hoop dat dat genoeg is om weer een beetje tot rust te komen. En vandaag een lekker dagje 'vrij' gehad? En was die wagen nog wat? Had je nog geen duowagen dan?

Verder ierdeeen haaaiiiiiii!!!!

Iemand nog iets van Fluf gehoord? Haar hyve is ook heel stil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven