Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie

23-04-2021 12:45 3128 berichten
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen. De een is nog zwaarder in de leer dan de ander. Ik vraag mij af waar zijn de “wappies”? Ik vind het persoonlijk niet zo erg een wappie te zijn. Ik vind mijzelf geen wappie maar ik lig er niet wakker van als mensen dat anders zien. Ik ben tegen de maatregelen op 1 na, als je ziek bent blijf je thuis. Ik ben erg opgevoed met het idee even proberen en dat heeft mij een aantal jaren geleden de kop gekost en oa door corona besef ik mij wel dat we onze gezondheid iets serieuzer mogen nemen.

Dus ja ik geloof dat corona bestaat en nee niet in die maatregelen. Niet in vaccins die in testfasen zitten en zoek mensen die het ook zo zien. Dus behalve als er een leuke vraag bij zit zal ik niet reageren op mensen die voor zijn. Dit is net als uitgerekend in augustus topic een draadje voor mensen die het ook maar vreemd vinden en niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn.
-Shifty- schreef:
30-04-2021 08:13
Ik heb het idee dat één van beide het niet heel serieus bedoelde :biggrin:
Ik vrees het ook 😂
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
30-04-2021 08:17
Ik vrees het ook 😂
oh dom, met mijn suffe kop te snel gelezen, nou gelukkig maar dan!
Alle reacties Link kopieren
Precies.
Mijn partner is jonge vader, heeft een chronische ziekte en dat was voor covid al belastend. Hij krijgt uit voorzorg jaarlijks gesprekken met een psycholoog omdat het hebben van een chronische ziekte elke dag, de rest van zijn leven f*cking zwaar is en nu is dat extra zwaar.

Door te roepen dat je 'de zwakkeren' wil beschermen maar jezelf niet wil laten vaccineren rijmt totaal niet.
Envelop schreef:
30-04-2021 08:15
Je plaatst hierbij een aantal aannames die niet correct zijn. Ik snap ook dat je horeca mensen niet zomaar kan neerzetten op de IC. Maar ik geloof wel dat we in een jaar tijd meer hadden kunnen doen voor de zorg.

Ik doe wel een mondkapje op, niet omdat ik geloof dat het iets helpt maar voor de gemoedsrust van anderen. Mijn handen ben ik niet meer of minder gaan wassen overigens. De maatregelen gaan natuurlijk wat verder dan deze twee dingen.

Verder eens dat we allemaal een vertroebeld beeld hebben, het is gewoon onmogelijk om alles eerlijk en objectief te kunnen bekijken (dat geld ook voor degene die hier aangeven dat zij dat wel zo zien, dat kan gewoon niet). Goed dat je daar het besef van hebt.
Gelukkig maar dat we dat besef hebben. Daarom hebben we de experts ook niet meer nodig. Al dat objectieve gedoe. Dat hele RIVM en hun wetenschappelijke geneuzel is ook maar een mening.
Envelop schreef:
30-04-2021 08:16
Idd zwaar overdreven om mensen verplicht te vaccineren. Helemaal goed om deze helft wel zo snel mogelijk te vaccineren.
Ja hoor, die vaccinatieplicht moeten ze zo snel mogelijk weer afschaffen. En dat het in die 50% door muteert is helemaal niet erg: kunnen Pfizer en Co hun vaccins weer aanpassen en nog mooie winsten maken ook. Waarschijnlijk muteert het dan door naar varianten die bij niet-gevaccineerden gevaarlijker zijn, zoals juist onder jongere mensen, dus die moeten dan ook een prik, én eerst veel extra werkgelegenheid in de ziekenhuizen, én daarna bij de farmaceuten, win win zeg ik!
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 30-04-2021 08:49
7.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
30-04-2021 08:42
Gelukkig maar dat we dat besef hebben. Daarom hebben we de experts ook niet meer nodig. Al dat objectieve gedoe. Dat hele RIVM en hun wetenschappelijke geneuzel is ook maar een mening.
Begrijpend lezen is een vak, uiteraard zeg ik nergens dat we geen experts nodig hebben. Als je terugleest kan je zien dat ik het met een gedeelte niet eens ben en nee ik volg niet alles omdat een "experts" dat zegt. Dat is wat anders als dat ik aangeef dat er geen experts nodig zijn. Er zijn ook experts in ondersteuning van je imuunsysteem en psychische ziektes

Maar ik ga stoppen met deze discussie, ik word moe van alle aannames en het verdraaien van mijn woorden. Ik wens jullie veel gezondheid, wijsheid en liefde!
Envelop schreef:
30-04-2021 08:48
Begrijpend lezen is een vak, uiteraard zeg ik nergens dat we geen experts nodig hebben. Als je terugleest kan je zien dat ik het met een gedeelte niet eens ben en nee ik volg niet alles omdat een "experts" dat zegt. Dat is wat anders als dat ik aangeef dat er geen experts nodig zijn. Er zijn ook experts in ondersteuning van je imuunsysteem en psychische ziektes

Maar ik ga stoppen met deze discussie, ik word moe van alle aannames en het verdraaien van mijn woorden. Ik wens jullie veel gezondheid, wijsheid en liefde!
Ik was het juist helemaal met je eens?
Envelop schreef:
30-04-2021 07:48
Respect voor iedereen die in de zorg werkt (ook voor corona)

Ik snap heus wel .. snap ik het echt niet.

Je doet alsof anderen niet zien wat jij beschrijft en daar koppel je dan een validatie aan dat jouw oplossing beter is dan de huidige maatregelen. Je doet ten eerste of de rest van de wereld blind is en 'het' probleem niet snapt. En ten tweede doe je alsof de rest van de wereld zo stom is om niet aan jouw oplossing te hebben gedacht.

Dat is geen heel open principe voor een inhoudelijk gesprek. Vind je het nou echt heel raar dat je niet heel serieus genomen wordt?

Jouw oplossing is niet beter omdat er aan de huidige maatregelen nadelen kleven (alsof we dat niet weten). Je moet kijken naar de voor en nadelen die aan elke oplossing vast zitten. Ook aan jouw oplossing. Het is echt niet heel raar dat er niet voor wordt gekozen om de zorg nog verder op te schalen zodat we veel meer mensen gewoon ziek kunnen laten worden.

Nog los van het feit dat de zorg al opgeschaald is (wat jij maar blijft negeren) is dat principe gewoon verkeerd (mensen ziek laten worden omdat je genoeg pillen hebt) EN praktisch onhaalbaar. De opleiding tot verpleegkundige duurt bijvoorbeeld 4 jaar en van een verpleegkundige tot IC-verpleegkundige duurt dan nog 1,5 jaar. Ze lopen nu al tegen de grens aan dat de nieuwe instroom wordt opgeheven door de natuurlijke uitstroom. En dan zou jij in die situatie ervoor kiezen om juist de jonge fitte mensen die aan je bed moeten staan gewoon maar ziek te laten worden omdat er genoeg bedden klaar staan.

Er is geen simplistische benadering nodig maar een ingewikkeld samenspel van verschillende maatregelen waaronder de opgeschaalde zorg, waarvan je maar blijft beweren dat daar niet al hard aan is en wordt gewerkt.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 30-04-2021 10:21
40.19% gewijzigd
Envelop schreef:
30-04-2021 07:48
Respect voor iedereen die in de zorg werkt (ook voor corona)

Ik snap heus wel dat je de capaciteit in de zorg niet in één week hebt opgeschroefd. Maar als een Diederik gommers dan aangeeft niet voor structurele vergroting te willen gaan omdat de zorg zich anders verveeld snap ik het echt niet. We zijn al meer dan een jaar verder en ik kan mij niet voorstellen dat we in dat jaar niet al meer hadden kunnen doen om de zorg iets meer ruimte te geven.

Doordat je zijn woorden uit verband rukt snap je hem niet meer en laat jij hem iets zeggen wat hij niet zegt. Bekijk gewoon wat hij wel zegt dan snap je hem wel.

1. Hij geeft aan dat de zorg en de IC wel is opgeschaald.
2. Hij geeft aan dat de opschaling van de zorg en de IC structureel moet worden benaderd.
3. Hij geeft aan dat er praktische grenzen zijn aan de opschaling van de zorg en IC.
4. Hij geeft aan dat behalve structurele opschaling er ook een plan moet zijn voor incidentele opschaling om calamiteiten zoals een pandemie op te vangen.

Hij geeft aan dat de zorgcapaciteit structureel op het niveau brengen van een zorgcalamiteit praktisch onhaalbaar is en ook niet zinvol is .. en nou komt ie .. omdat die extra capaciteit dan niks staat te doen op het moment dat er geen calamiteit is.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat Shifty zegt.

Al zou ik het niet verkeerd vinden om wat meer jongeren mensen ziek te laten worden, waar ongetwijfeld ook mensen zullen sterven of ernstig ziek worden, als daardoor het land weer meer open kon. Maar dat is gewoon onmogelijk, omdat de zorg overloopt. Tijdelijk opschalen kan nu niet verder. Structureel zou je kunnen kijken of we de capaciteit iets kunnen vergroten. Maar je wilt niet de zorgcapaciteit vergroten naar datgene wat nodig is in geval van een calamiteit zoals een pandemie. Want dan staat inderdaad bijna altijd 90% van de bedden leeg.
Zwetser
Tenzij je code zwart toepast op de niet-gevaccineerden. Maar vraag me af of dat écht is wat ze willen.
AMSTERDAM - Rachel Velberg, artiestennaam MC Boogshe, deed vorig jaar nog mee aan een Instagram-actie onder de hashtag #ikdoenietmeermee, tegen het coronabeleid van de regering. Deze week moest Rachel met coronaverschijnselen naar het ziekenhuis. „Corona is geen grap gewoon”, schrijft ze in een story op Instagram.

De actie werd vorig jaar september gestart door Viruswaarheid-oprichter Willem Engel. Onder meer Famke Louise, Bizzy, Tim Douwsma en Gers Pardoel deelden video’s waarin ze zeiden: „Alleen samen krijgen we de overheid weer onder controle, ik doe niet meer mee, free the people.”

Mensen reageerden verontwaardigd op de actie. „Mogen de artsen als jij hulp nodig hebt dan ook zeggen #ikdoenietmeermee?” vroeg Claudia de Breij zich af. Freek Vonk reageerde onder het bericht van Tim Douwsma: „Gebruik je invloed beter man. Ik heb je hoog zitten. Hier bereik je niets mee.” Minister de Jonge noemde de actie op zijn beurt onverantwoord en gevaarlijk.

Weer thuis

MC Boogshe laat op Instagram weten dat ze inmiddels weer thuis is. Ze legt uit dat het maken van de longfoto’s goed is gegaan. „Het is super druk in het ziekenhuis, ze nemen niet zomaar meer mensen op. Het zuurstofgehalte in mijn bloed was op het randje”, schrijft ze.

Bekijk hier de video die MC Boogshe eerder plaatste.

Telegraaf
doornroosje9 schreef:
29-04-2021 23:14
Ik hoop het ook!

Het bakje met egelvoer is trouwens zo goed als op. En nee, niet opgegeten door een egeltje. Ze kijkt rond en begint dan doodleuk dat voer op te likken. Het is ook nog eens fijn gemalen, dus geen idee of dat lekker is voor een kat. Er ligt nog een klein hoopje, maar geen idee of egels nog komen als andere dieren ervan gegeten hebben. Morgen gaan we achter in de tuin ook een bakje zetten. Daar komt de kat niet. ;-D
Die kat eet ook echt alles :proud:

Hoop dat achter in de tuin het egeltje meer geluk heeft :D
Julus schreef:
30-04-2021 16:51
AMSTERDAM - Rachel Velberg, artiestennaam MC Boogshe, deed vorig jaar nog mee aan een Instagram-actie onder de hashtag #ikdoenietmeermee, tegen het coronabeleid van de regering. Deze week moest Rachel met coronaverschijnselen naar het ziekenhuis. „Corona is geen grap gewoon”, schrijft ze in een story op Instagram.

De actie werd vorig jaar september gestart door Viruswaarheid-oprichter Willem Engel. Onder meer Famke Louise, Bizzy, Tim Douwsma en Gers Pardoel deelden video’s waarin ze zeiden: „Alleen samen krijgen we de overheid weer onder controle, ik doe niet meer mee, free the people.”

Mensen reageerden verontwaardigd op de actie. „Mogen de artsen als jij hulp nodig hebt dan ook zeggen #ikdoenietmeermee?” vroeg Claudia de Breij zich af. Freek Vonk reageerde onder het bericht van Tim Douwsma: „Gebruik je invloed beter man. Ik heb je hoog zitten. Hier bereik je niets mee.” Minister de Jonge noemde de actie op zijn beurt onverantwoord en gevaarlijk.

Weer thuis

MC Boogshe laat op Instagram weten dat ze inmiddels weer thuis is. Ze legt uit dat het maken van de longfoto’s goed is gegaan. „Het is super druk in het ziekenhuis, ze nemen niet zomaar meer mensen op. Het zuurstofgehalte in mijn bloed was op het randje”, schrijft ze.

Bekijk hier de video die MC Boogshe eerder plaatste.

Telegraaf
Vaak is het zo als mensen zelf iets mee maken dat er dan anders over dat iets gedacht wordt.

Zo is dat nu ook met MC Boogshe het geval.
Alle reacties Link kopieren
MC Boogshe??????
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
30-04-2021 21:06
Die kat eet ook echt alles :proud:

Hoop dat achter in de tuin het egeltje meer geluk heeft :D
Ze is afgelopen nacht de rest ook nog komen opeten en is overdag 3! keer komen kijken of er weer iets lag. Die egel heeft pech hoor. :proud:

Maar idd, achter in de tuin staat nu ook een bakje, hopelijk ontdekt ze dat niet.

Edit: Ze heeft normaal gezien geen honger hoor, want bij de buren staat haar bakje eten en haar mandje (Zwerfkat die ze ergens van meegebracht hebben en die nu bij de buren rondloopt. Yep, uit haar omgeving gehaald...)
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
30-04-2021 21:28
Ze is afgelopen nacht de rest ook nog komen opeten en is overdag 3! keer komen kijken of er weer iets lag. Die egel heeft pech hoor. :proud:

Maar idd, achter in de tuin staat nu ook een bakje, hopelijk ontdekt ze dat niet.
Egeltjesvoer is ineens favo eten van die kat :lol:

Hoor graag hoe het afloopt met het schoteltje eten achter in de tuin :D
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
30-04-2021 21:32
Egeltjesvoer is ineens favo eten van die kat :lol:

Hoor graag hoe het afloopt met het schoteltje eten achter in de tuin :D
Ik laat het weten! Daar staat nog geen camera, jammer genoeg. Maar goed, eerst kijken of ervan gegeten wordt.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
30-04-2021 21:35
Ik laat het weten! Daar staat nog geen camera, jammer genoeg. Maar goed, eerst kijken of ervan gegeten wordt.
Leuk dank je, ben benieuwd.

Als die kat alleen maar dikker wordt weet je dat hij het schoteltje achter in de tuin ook ontdekt heeft :-D
Alle reacties Link kopieren
moeras schreef:
30-04-2021 21:39
Leuk dank je, ben benieuwd.

Als die kat alleen maar dikker wordt weet je dat hij het schoteltje achter in de tuin ook ontdekt heeft :-D
:rofl:
Life is short. Eat dessert first.
moeras schreef:
30-04-2021 21:39
Leuk dank je, ben benieuwd.

Als die kat alleen maar dikker wordt weet je dat hij het schoteltje achter in de tuin ook ontdekt heeft :-D
Dat heeft me tot nog toe tegengehouden egeltjes bij te voeren. Zielig uiteraard. Maar ik wist nooit of het wel effectief was.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
30-04-2021 23:31
Dat heeft me tot nog toe tegengehouden egeltjes bij te voeren. Zielig uiteraard. Maar ik wist nooit of het wel effectief was.
Ik heb 4 kg gekocht, die egel zal eten! ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Net in bed aan het kijken of de camera nog iets opgenomen heeft. Het egeltje was er 20 min geleden! Liep langs het eten naar het gras. :hihi:

We hebben rare dieren hier rondlopen...
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
01-05-2021 00:29
Net in bed aan het kijken of de camera nog iets opgenomen heeft. Het egeltje was er 20 min geleden! Liep langs het eten naar het gras. :hihi:

We hebben rare dieren hier rondlopen...
Haha, misschien moet je premium voer voor ‘m kopen!
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
01-05-2021 00:40
Haha, misschien moet je premium voer voor ‘m kopen!
Echt he. Deze voeding had goede reviews, dus het zou oké moeten zijn.

Vannacht is hij of zij er nog twee keer langs gelopen. De kat alleen gisteravond, dus er ligt nog voer in. Afwachten dan maar.

Mss zijn er veel wormen te vinden in het gras ofzo?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven