Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Viv veel plezier!

Sodermalm wat je daarnet beschrijft is gewoon hoe het gaat in het leven, de normaalste zaak van de wereld. Jij maakt er iets dramatisch van.
Je ontmoet iemand, je denkt 'dat lijkt me wel een leuke vent', je begint iets en ervaart dan door tijd met elkaar door te brengen en hem beter te leren kennen dat je toch niet bij elkaar past.
Jij omschrijft dat als er 300% voor gaan en een ideaalbeeld in hun hoofd hebben.
Maar dat is een beetje overdreven.
*breekt even in*

Kan iemand aan Moeras vragen of haar date nou weer dezelfde broek aan had.

Ik wil het weten :proud:

*breekt weer uit*
*de mannen die ik leuk vind, lijken mij niet interessant te vinden, de mannen die mij wél interessant vinden, vind ik niet interessant''

Story of my life. Wat ik me dan afvraag : is dat ''gewoon'' toeval, of een kwestie van ''te veel eisen'' hebben / in de verkeerde vijver willen vissen?

Soms denk ik wel eens : stop eens met tegen de stroom in zwemmen, als je besluit met de stroom mee te gaan, heb je morgen nog een relatie. En ik weet uit ervaring dat het best kan werken met iemand waar je niet direct 100% hotel de botel op bent, of waar je op straat misschien niet direct je hoofd voor zou omdraaien. Aan de andere kant voelt dat ook als het doen van een concessie ofzo. Herkenbaar?
Zeker!

Nu een kort gesprekje met iemand. Bij de vraag hoe lang hij single is was het antwoord dat hij nog niet officieel single is. Maar het loopt niet lekker. Zoekt nu al verder dus. Hij komt wel heel oprecht en geinteresseerd over. Zegt dat hij me graag wil leren kennen en geinteresseerd is in wat me bezighoudt.
Ritmodelanoche schreef:
02-05-2021 09:20
*de mannen die ik leuk vind, lijken mij niet interessant te vinden, de mannen die mij wél interessant vinden, vind ik niet interessant''

Story of my life. Wat ik me dan afvraag : is dat ''gewoon'' toeval, of een kwestie van ''te veel eisen'' hebben / in de verkeerde vijver willen vissen?

Soms denk ik wel eens : stop eens met tegen de stroom in zwemmen, als je besluit met de stroom mee te gaan, heb je morgen nog een relatie. En ik weet uit ervaring dat het best kan werken met iemand waar je niet direct 100% hotel de botel op bent, of waar je op straat misschien niet direct je hoofd voor zou omdraaien. Aan de andere kant voelt dat ook als het doen van een concessie ofzo. Herkenbaar?
Heel herkenbaar!
Maar weet ook niet hoe dat te keren..
Julus schreef:
02-05-2021 13:05
Zeker!

Nu een kort gesprekje met iemand. Bij de vraag hoe lang hij single is was het antwoord dat hij nog niet officieel single is. Maar het loopt niet lekker. Zoekt nu al verder dus. Hij komt wel heel oprecht en geinteresseerd over. Zegt dat hij me graag wil leren kennen en geinteresseerd is in wat me bezighoudt.
Pas je wel op dat je geen rebound word?
Yes. Daar ben ik altijd heel alert op.
Ik zie het als gezellig gesprekje, verder niets. Hij is een stuk jonger en woont niet vlakbij.
Ritmodelanoche schreef:

Afbeelding
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Julus schreef:
02-05-2021 13:20
Ik zie het als gezellig gesprekje, verder niets. Hij is een stuk jonger en woont niet vlakbij.
Altijd gezellig een leuk gesprek..
Sodermalm schreef:
01-05-2021 22:06
Jaa snap ik :D. Maar ik bedoelde dat het misschien ook kan zonder dat ze hun account verwijderen, want ik kom ook mensen voor de 2/3/4/5e keer tegen die ik eerder al weg heb geswiped. Dus kennelijk gooit tinder bepaalde profielen na een tijdje weer opnieuw in de grabbelton. Maar weet dus niet of dat ook aan de ''like'' kant zo werkt(...)
Dat zou betekenen dat je steeds opnieuw kans zou maken bij dezelfde personen terwijl je die in eerste instantie al hebt afgewezen en er in potentie geen match is. Lijkt mij voor Tinder niet interessant om wederom aan gekoppeld te worden (tenzij het account wordt gereactiveerd) als er ook nog zoveel andere gebruikers zijn (want Tinder kent enorm veel gebruikers). Maar ik vergeet steeds dat het voor Tinder financieel het beste is je de app blijft gebruiken,
O, ik lees dat je account ook wordt gereactiveerd als je jezelf op onzichtbaar hebt gezet (en vervolgens weer op zichtbaar). Volgens mij heb ik gelezen dat jij dat weleens doet. In zo'n word je ook weer opnieuw getoond aan de ander.

Maar ik heb ook weleens mijn account verwijderd en opnieuw aangemaakt en toen kreeg ik wéér dezelfde man uit Den Haag (totaal niet in mijn buurt) - die ik voorheen als match had - in m'n overzicht. Terwijl ik weet dat we beiden onze afstand niet dusdanig ver hebben ingesteld. Nu weet ik wel dat hij zoveel swipete dat hij vaker de melding kreeg dat er geen potentiele matches meer voor hem in de buurt waren. En in zo'n geval worden voorkeursinstellingen zoals afstand uitgebreid, maar alsnog snap ik niet waarom ik diegene dan weer zo snel in mijn overzicht tegenkom (Ook als hij mij eerder heeft geliked - dan snap ik niet waarom hij mij zo snel in zijn overzicht krijgt).
Alsof Tinder toch niet alles vergeet zodra je je account reactiveert. ("They suit your behavior patterns: they usually match with people based on complex algorithm based on behavior pattern. If the other person fall in that category they tend to show multiple times on your feed.")

Blijft toch een beetje mysterieus hoe het precies in z'n werk gaat allemaal. Permafrost nog een idee erover? :p
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 02-05-2021 14:38
17.53% gewijzigd
wij slapen nooit.
De wintertuin, over een eeuw in Duitsland, gebaseerd op brieven van een heel gewone Duitse familie. Echt prachtig.
alongwiththesunshine schreef:
02-05-2021 13:51
Dat zou betekenen dat je steeds opnieuw kans zou maken bij dezelfde personen terwijl je die in eerste instantie al hebt afgewezen en er in potentie geen match is. Lijkt mij voor Tinder niet interessant om wederom aan gekoppeld te worden (tenzij het account wordt gereactiveerd) als er ook nog zoveel andere gebruikers zijn (want Tinder kent enorm veel gebruikers). Maar ik vergeet steeds dat het voor Tinder financieel het beste is je de app blijft gebruiken,
O, ik lees dat je account ook wordt gereactiveerd als je jezelf op onzichtbaar hebt gezet (en vervolgens weer op zichtbaar). Volgens mij heb ik gelezen dat jij dat weleens doet. In zo'n word je ook weer opnieuw getoond aan de ander.

Maar ik heb ook weleens mijn account verwijderd en opnieuw aangemaakt en toen kreeg ik wéér dezelfde man uit Den Haag (totaal niet in mijn buurt) - die ik voorheen als match had - in m'n overzicht. Terwijl ik weet dat we beiden onze afstand niet dusdanig ver hebben ingesteld. Nu weet ik wel dat hij zoveel swipete dat hij vaker de melding kreeg dat er geen potentiele matches meer voor hem in de buurt waren. En in zo'n geval worden voorkeursinstellingen zoals afstand uitgebreid, maar alsnog snap ik niet waarom ik diegene dan weer zo snel in mijn overzicht tegenkom (Ook als hij mij eerder heeft geliked - dan snap ik niet waarom hij mij zo snel in zijn overzicht krijgt).
Alsof Tinder toch niet alles vergeet zodra je je account reactiveert. ("They suit your behavior patterns: they usually match with people based on complex algorithm based on behavior pattern. If the other person fall in that category they tend to show multiple times on your feed.")

Blijft toch een beetje mysterieus hoe het precies in z'n werk gaat allemaal. Permafrost nog een idee erover? :p

Ook voor permafrost zijn de Tinder internals een beetje een black box, maar ik heb het idee dat aan jou geven likes altijd in jouw wachtrij worden gezet, ook als deze van buiten het door jou aangegeven zoekgebied komen. Er was een tijd dat de enige likes die ik kreeg afkomstig waren uit de Thaise periferie terwijl mijn zoekinstellingen de randstad niet te buiten gingen. Jouw oude match zal dus ook zijn zoekgebied wel weer hebben uitgebreid en zo bij jou uitgekomen zijn.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Gatekeeper* schreef:
02-05-2021 07:31
*breekt even in*

Kan iemand aan Moeras vragen of haar date nou weer dezelfde broek aan had.

Ik wil het weten :proud:

*breekt weer uit*
Date had weer de zelfde broek aan, hij denk zeker dat ik hem mooi vind :hihi:
Ritmodelanoche schreef:

Zeker kan het werken als iemand niet 100% je type is.

Maar je moet natuurlijk ook niet al je wensen omtrent een partner overboord gooien om een relatie te kunnen krijgen. Genoegen nemen met 2de keus lijkt me niet fijn voor jezelf maar ook niet voor de ander. Je doet iemand daarmee te kort, vind ik.
Ik gok dat hij niet veel om kleding geeft en niet zoveel broeken heeft. Past wel bij het type.
Julus schreef:
02-05-2021 13:20
Weet je zeker dat hij ook echt in scheiding is? Soms zoeken bezette mannen (en vrouwen) ook gewoon wat vertier.
Hopelijk heeft hij wel wat verschillende shirts. Anders kun je hem na 2x uittekenen 🤭
moeras schreef:
02-05-2021 16:08
Weet je zeker dat hij ook echt in scheiding is? Soms zoeken bezette mannen (en vrouwen) ook gewoon wat vertier.
Weet ik. Nu meer dan ooit helaas.
Ik kom die regelmatig tegen. Coronasleur.
Julus schreef:
02-05-2021 16:08
Ik gok dat hij niet veel om kleding geeft en niet zoveel broeken heeft. Past wel bij het type.
Gok ik ook op.

Zal toch echt moeten wennen aan die broek, ga hem haast leuk vinden :-D
Komt door de persoon die er in zit, denk ik :)
Hahaha ja zo werkt dat. Dan kijk je daar doorheen.
Julus schreef:
02-05-2021 16:09
Hopelijk heeft hij wel wat verschillende shirts. Anders kun je hem na 2x uittekenen 🤭
Hahahaha ja shirt is iedere keer anders, gister zat er wel een gaatje in. Of beter gezegd gat :lol:
Julus schreef:
02-05-2021 16:12
Hahaha ja zo werkt dat. Dan kijk je daar doorheen.
Ja, was wel een beetje moeilijk in het begin, want je kan onmogelijk om die broek heen :hihi:
Julus schreef:
02-05-2021 16:10
Weet ik. Nu meer dan ooit helaas.
Ik kom die regelmatig tegen. Coronasleur.
Ja precies, ik ben ze ook tegengekomen.
moeras schreef:
02-05-2021 16:12
Hahahaha ja shirt is iedere keer anders, gister zat er wel een gaatje in. Of beter gezegd gat :lol:
Verbaast me niks. Die spendeert gewoon weinig aan kleding. Doet ie goed, want velen blijven shoppen.
Ik ook, sinds corona. Daarvoor jarenlang geen kleding gekocht.

Ik vind alto's leuke types. Was ik vroeger ook en ik vond dat altijd de leukste jongens.
moeras schreef:
02-05-2021 16:15
Ja precies, ik ben ze ook tegengekomen.
Echt ruk want je weet dus nooit ( zeker) of ze single zijn en of ze iets serieus zijn. Dat maakt de kansen nu wel kleiner.
Daarom denk ik ook dat ik volgend jaar meer succes zal hebben, als ik wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven