Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Mimali schreef:
01-05-2021 22:17
Zo had ik pas een match op Tinder, en hij zou voor me gaan koken maar hij gaf ook aan huidhonger 🙈te hebben.. Ik zei dat ik geen sex heb op eerste date, was prima..
Date ging niet door omdat hij getest moest worden.. hij vroeg dag erna of of ik die avond kon, ik kon niet, daarna reageerde hij niet meer op mijn appjes..
Nu kreeg ik deze week weer een like van hem op Facebook dating en gisteren weer op Tinder 🤔
Heb er op Facebook naar gevraagd, vind het gewoon leuk om je te liken meer niet was het antwoord..
Mannen ik snap er niks van haha..
Dit is ook wel echt raar vind ik
Sodermalm schreef:
01-05-2021 22:06
Jaa snap ik :D. Maar ik bedoelde dat het misschien ook kan zonder dat ze hun account verwijderen, want ik kom ook mensen voor de 2/3/4/5e keer tegen die ik eerder al weg heb geswiped. Dus kennelijk gooit tinder bepaalde profielen na een tijdje weer opnieuw in de grabbelton. Maar weet dus niet of dat ook aan de ''like'' kant zo werkt.

Ik heb een keer een dame gehad die mij middels een enorm lange whatsapp-tekst liet weten mij leuk te vinden en een keertje te willen daten. Daar heb ik toen (een beetje laf misschien) op geantwoord dat ik op dat moment niet er klaar voor was om te daten. Toen na een paar maanden een like van haar op tinder, drie maanden later weer. Inmiddels zijn we 2.5 jaar verder en heb ik al 4 likes in het verloop van die tijd van haar gehad.

Niet om nou ''cool'' te doen ofzo, en ik heb ergens wel respect voor iemand die zoveel initiatief neemt (zelf een schijthuis op dat gebied), maar op een gegeven moment hoop je toch ook wel dat iemand de eer aan zichzelf houdt, zou je zeggen.
Als ik deze tekst leest ga ik bijna denken dat je een lijst bijhoudt van wie je likes krijgt en hoeveel.

Eer aan jezelf houden? Misschien gewoon een kort geheugen van die persoon en gewoon alles wat "leuk" is naar rechts swiped in de hoop ooit een match te hebben.
@moeras
Klinkt als een hele geslaagde date.

Go girl 😉
Mimali schreef:
01-05-2021 22:17
Zo had ik pas een match op Tinder, en hij zou voor me gaan koken maar hij gaf ook aan huidhonger 🙈te hebben.. Ik zei dat ik geen sex heb op eerste date, was prima..
Date ging niet door omdat hij getest moest worden.. hij vroeg dag erna of of ik die avond kon, ik kon niet, daarna reageerde hij niet meer op mijn appjes..
Nu kreeg ik deze week weer een like van hem op Facebook dating en gisteren weer op Tinder 🤔
Heb er op Facebook naar gevraagd, vind het gewoon leuk om je te liken meer niet was het antwoord..
Mannen ik snap er niks van haha..
Huidhonger..zin in seks dus. En hoopt dat je een keer toehapt. Het is gewoon hengelen en wie weet hapt er een visje.
Julia_20 schreef:
01-05-2021 22:25
Als ik deze tekst leest ga ik bijna denken dat je een lijst bijhoudt van wie je likes krijgt en hoeveel.

Eer aan jezelf houden? Misschien gewoon een kort geheugen van die persoon en gewoon alles wat "leuk" is naar rechts swiped in de hoop ooit een match te hebben.
haha nee hoor, maar dit is iemand die ik vrij goed ken (goede vriendin van mijn nicht). Dus daarom dat het me vrij helder voor de geest staat.
Julus schreef:
01-05-2021 22:24
Hahaha dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb die aandrang ook gehad. Voor de vorm deed ik 1 drankje. Je weet het vaak meteen al.
Ja vaak wel he?

Voor de vorm een drankje nemen heb ik vanaf toen ook gedaan. Ik had me er toch slecht van geslapen, ik vond het heel lullig wat ik had gedaan.
Julia_20 schreef:
01-05-2021 22:26
@moeras
Klinkt als een hele geslaagde date.

Go girl 😉
Dank je :)
Sodermalm schreef:
01-05-2021 22:27
haha nee hoor, maar dit is iemand die ik vrij goed ken (goede vriendin van mijn nicht). Dus daarom dat het me vrij helder voor de geest staat.
Ow dat weet zij dus ook wie jij bent.

Is ze niet leuk?
Sodermal je tilt er te zwaar aan. Ik like ook vaker een man die ik al een paar keer gezien heb. Omdat hij me leuk lijkt en hoop dat hij een keer terug liked. Dat is toch wat we allemaal doen? Degenen liken en hopelijk vangen die we leuk vinden? Ik zou het als compliment zien maar jij maakt er iets negatiefs van.
Ik zeg het vaker, maar jij lijkt vaak iets im het negatieve te trekken. Dan trek je ook negativiteit aan als je er zo in staat.

Mijn advies: zie het luchtiger. Dat zware gaat jou niet brengen wat je zoekt ( eem relatie).
Ga eens op date, ipv alles zo te analyseren. Leef! En wie weet matcht het ineens met iemand.
Liefde is,geen formule en al helemaal niet iets wat je kunt sturen. Laat de controle lekke los,want volgens mij ben jij je eigen saboteur.
Julus schreef:
01-05-2021 22:31
Sodermal je tilt er te zwaar aan. Ik like ook vaker een man die ik al een paar keer gezien heb. Omdat hij me leuk lijkt en hoop dat hij een keer terug liked. Dat is toch wat we allemaal doen? Degenen liken en hopelijk vangen die we leuk vinden? Ik zou het als compliment zien maar jij maakt er iets negatiefs van.
Ik zeg het vaker, maar jij lijkt vaak iets im het negatieve te trekken. Dan trek je ook negativiteit aan als je er zo in staat.

Mijn advies: zie het luchtiger. Dat zware gaat jou niet brengen wat je zoekt ( eem relatie).
Ga eens op date, ipv alles zo te analyseren. Leef! En wie weet matcht het ineens met iemand.
Liefde is,geen formule en al helemaal niet iets wat je kunt sturen. Laat de controle lekke los,want volgens mij ben jij je eigen saboteur.
Ik ben het met je eens, een luchtigere aanpak werkt het beste.
alongwiththesunshine schreef:
Wordt een interessante maaltijd dan :p
Ja jammer dat het niet doorging😂
moeras schreef:
Dit is ook wel echt raar vind ik
Ja vind ik ook hoor, en hij heeft gewoon mijn nummer dus had me ook kunnen appen..
Julus schreef:
01-05-2021 22:26
Huidhonger..zin in seks dus. En hoopt dat je een keer toehapt. Het is gewoon hengelen en wie weet hapt er een visje.
Ja dat was wel duidelijk..
Hij had me ook kunnen appen ipv overal liken..
Vivi3338 schreef:
01-05-2021 22:19
Super leuk Moeras! Goed dat je het gesprek over jouw bindingsangst hebt opengegooid en hij daar goed op heeft gereageerd. Had ook niet anders verwacht :) Lijkt me nu met verliefde gevoelens wel erg lastig om van elkaar af te blijven. Wellicht biedt testen van te voren nog een uitkomst. Nu lekker van genieten! Volgende week dus weer wandelen, wonen jullie eigenlijk dichtbij elkaar? Hopelijk had hij dit keer wel een andere broek aan 😂

@Shug, wat een sukkel zeg.. Zo laf van iemand om gewoon niet meer te reageren en je te laten zitten. Gelukkig heb je wel heerlijk shopdagje van gemaakt 😇

Morgen weer mijn date zien, ben benieuwd. Was nog niet echt een ‘wow’ gevoel, maar verbaasde me wel hoeveel uren we konden kletsen en wandelen zonder dat het verveelde. Hopelijk is dat nu ook het geval en kan ik beetje genieten van het moment. Merk dat ik namelijk bepaalde druk op mezelf leg en ook in oude patroon val door ineens weer aan ex dates te denken (en de afwijzingen). Alsof ik de situatie beetje wil saboteren.. Maar ik wil ook door, niet meer in verleden blijven hangen. Wellicht kan ik dat morgen weer beetje loslaten!
Veel plezier morgen!
Klinkt goed moeras! En veel plezier morgen Vivi!
Julus schreef:

Ik ben het hier ook heel erg mee eens.
Vivi ook van mij veel plezier!
moeras schreef:
Ow dat weet zij dus ook wie jij bent.

Is ze niet leuk?
Ze is wel knap, en ook wel lief, maar het is ook iets waar ik al min of meer mijn hele leven mee te maken heb.

Ik ben geen man die om de haverklap wordt benaderd door vrouwen, of die een whatsapp/DM lijst vol met chats met allerlei vrouwen heeft. Maar wat ik wel eens in de zoveel tijd heb, is dat ogenschijnlijk echt vanuit het niets een vrouw van het 1 op andere moment besluit om 300% voor mij te gaan.

Nooit echt geweten wat dat precies is en waar dat dan vandaan komt, maar het is dus wel redelijk alles of niets bij mij kennelijk. Drie keer ben ik hierin mee gegaan en is het uiteindelijk tot een relatie gekomen, maar alle drie die relaties liepen ook stuk. In de tweede helft van mijn twintiger jaren ben ik hier eens goed over gaan nadenken, en mijn conclusie is dat deze vrouwen naar mijn idee een bepaald beeld van mij in hun hoofd hadden op basis van hoe ik volgens hen zou zijn qua gedrag en persoon. Een veel te onrealistisch en perfect beeld, zonder dat ze mij écht goed als persoon kenden.

Dat merk ik wel vaker : mensen hebben soms de neiging om redelijk snel een stempel op mij te plakken : ''volgens mij ben jij echt een goedzak''. ''Volgens mij word jjij écht nooit boos'' ''Huh zag ik jou nou een sigaret roken? Dat is echt zo niks voor jou''.. ''Jouw vrienden zijjn echt branieschoppers, jij bent tenminste rustig en jou kan ik vertrouwen''., ''wow dat was best een harde grap, had ik helemaal niet van jou verwacht'' En dat soort dingen zonder me echt goed te kennen. Want ik ben denk ik geen verkeerde vent, maar ik ben ook echt geen ultieme goedzak, ik kan echt wel eens loeichagrijnig zijn, ik ben eigenwijs en ja ook ik ga wel eens naar een festival waar ik stevig drink, een sigaretje rook en misschien soms ook wat drugs gebruik..

En dan opeens blijkt : hee die sodermalm is toch misschien iets anders als ik vooraf helemaal in mijn hoofd geprent had. Dus inmiddels weet ik dat vrouwen die uit het niks 300% en met 200 km/h voor mij willen gaan, dat vooral doen omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt helemaal te weten hoe ik in elkaar zit, en daar een onrealistisch beeld bij hebben, gebaseerd op hun eigen ideaalbeeld en niet op mijn daadwerkelijke persoonlijkheid. En dat is denk ik ook met. deze dame weer het geval.
anoniem_64afa34a434dc wijzigde dit bericht op 01-05-2021 23:00
2.28% gewijzigd
Oeps, beetje lang :D
Thanks allemaal! Hopelijk kan ik het verleden beetje loslaten, ik laat dingen soms beetje tè dichtbij komen en blijf erover nadenken (en het jammer vinden) terwijl die gasten allang door zijn gegaan 😅 Soms zou ik willen dat ik een ‘uit knop’ had wat betreft mijn gedachtes en analyseren haha. Meer in het moment leven
Sodermalm, obv wat je net schrijft denk ik dat je eigenlijk bang bent om tegen te vallen. Omdat het 3x is uit gegaan met je exen, heb je kennelijk in je hoofd dat dat kwam omdat je tegen viel cq. Niet degene was die zij in hun hoofd hadden. Was dat echt zo? Hebben ze dat gezegd? Of heb je die overtuiging vanuit jezelf bedacht?
Het lijkt er op- icm de controle die je wil en het feit dat je nooit doorpakt- dat dot jou tegenhoudt. Onzekerheid, bang om tegen te vallen en om niet te kunnen voldoen aan een beeld.

Dat zit in jouw eigen hoofd. Ergens kun je niet echt geloven dat er vrouwen zijn die echt iets in je zien.
Dus, je bent je eigen saboteur door allerlei overtuigingen die jou doen blokkeren.

Zolang je hier niks mee doet blijf je hangen.
Het negatieve wat ik las zie ik nu eerder als onzekerheid. Je werpt allerlei beren op de weg zodat je niks hoeft aan te gaan.
Maar je verlangt enorm naar een relatie. Alleen jij kunt hier iets aan doen. Het gaat - ook in een relatie- tegen je werken.
Vivi3338 schreef:
01-05-2021 23:02
Thanks allemaal! Hopelijk kan ik het verleden beetje loslaten, ik laat dingen soms beetje tè dichtbij komen en blijf erover nadenken (en het jammer vinden) terwijl die gasten allang door zijn gegaan 😅 Soms zou ik willen dat ik een ‘uit knop’ had wat betreft mijn gedachtes en analyseren haha. Meer in het moment leven
Veel plezier morgen! Urenlang kunnen kletsen en willen dat het niet stopt is de perfecte date. Enne, wees blij dat je zo goed kunt voelen. Dat is nog altijd beter dan geen gevoel toe kunnen laten. Jij beleeft dingen intens en dat is mooi. Keerzijde is dat je dan idd lastiger kunt loslaten.
Julus schreef:
01-05-2021 23:24
Veel plezier morgen! Urenlang kunnen kletsen en willen dat het niet stopt is de perfecte date. Enne, wees blij dat je zo goed kunt voelen. Dat is nog altijd beter dan geen gevoel toe kunnen laten. Jij beleeft dingen intens en dat is mooi. Keerzijde is dat je dan idd lastiger kunt loslaten.
Lief dat je dat zegt! Het is soms wel eens een struikelblok, zo ga ik soms hele fantasieën en scenario’s in m’n hoofd afspelen van hoe iets had kunnen zijn met een ex date.. Vreselijk 😅 Ik las toevallig dat het 1 van de kenmerken is van hoog sensitiviteit. Probeer in ieder geval om eerlijk tegenover mezelf te zijn met wat ik voel en stukje acceptatie dat ik inderdaad dingen wat intenser voel.
Dit is wel beetje bij jou van toepassing Sodermalm:

Wanneer er sprake is van rejection sensitivity, anticipeer je op wat er mogelijk komen gaat en uit angst voor (teveel) risico’s kun je dan zaken gaan vermijden. Het uit zich bijvoorbeeld ook in moeilijk met kritiek om kunnen gaan, het idee hebben dat het al snel allemaal aan jou ligt en de wereld als onveilig ervaren. Een hoog sensitief persoon is hier sneller gevoelig voor, maar dit zijn geen specifieke HSP kenmerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven