Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:14
Op dit moment is het, zoals het omschreven is door to, geen misdrijf.

Het is wel absoluut niet goed te praten.
Waarom doe je dat dan?
Am Yisrael Chai!
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:17
Ja dat zou heel goed kunnen. Het is absoluut geen normaal gedrag.
De OP niet gelezen?
Lachattenoir schreef:
Ik weet ook echt niet wat ik hier lees.
Ik begrijp er niks van. Ik zou solidariteit verwachten van juist andere vrouwen. Maar het lijkt wel alsof dit onderwerp het allerslechtste in mensen naar boven haalt. Mensen die, als ze bloed ruiken, harteloos hun tanden in het slachtoffer zetten. Je kan zo goed het kaf van het koren scheiden, dat wel.
Iedere dag is gehaktdag
rosanna08 schreef:
02-05-2021 18:16
laat die advocaat nou eens er buiten, het gaat niet om het juridische verhaal
Of iets al dan niet een misdrijf is, is per definitie juridisch.
Sjulia schreef:
Zeg je dat ook tegen je dochters wanneer ze dit meemaken? :-( Ze bevroor!
Je kan beter vragen of hij het zelf ook prima vindt om hem er gewoon in te steken ook al zegt een vrouw meerdere keren nee.
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:14
Op dit moment is het, zoals het omschreven is door to, geen misdrijf.

Het is wel absoluut niet goed te praten.
Kaf
Iedere dag is gehaktdag
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:19
De OP niet gelezen?
Kaf
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:21
Kaf
De OP goed lezen komt niet goed in je straatje te pas is het wel?
Sjulia schreef:
Het is een feitelijke constatering.

Het is absoluut niet ok en ik ben ook blij dat de wet op dit punt gewijzigd gaat worden, maar dat doet niets af aan de feitelijke constatering.
Ik mag toch hopen dat sommigen anders met dit onderwerp zouden omgaan wanneer ze dit met bijv. hun zoons en dochters zouden bespreken.

Wat schadelijk voor vrouwen, sommige posts.
rosanna08 schreef:
waarom ben je het hier mee eens?
Haar man is een schoft geweest en dat lijkt mij wel iets om over te praten. Meteen de relatie beëindigen vind ik geen goed advies.
Sjulia schreef:

Of wanneer het hemzelf overkomt. Dan denkt ie net zo:"Ik werd tegen mijn wil in genomen in mijn kont door een dronken man, maar het is geen misdrijf. Foei ladderzatte vent!"

Geloof er geen reet van dat mensen werkelijk zo denken wanneer ze zelf in die situatie terechtkomen.
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:27
Na de gruwelijke verkrachting die ik heb moeten ondergaan denk ik dat ik het verschil wel besef.
Wat is dit voor misplaatste aandachttrekkerij? Het gaat niet over jou.
Kaf.
Iedere dag is gehaktdag
Friezin71 schreef:
02-05-2021 18:18
Waarom niet? Er is geen consent en haar lichaam wordt binnengedrongen.
Omdat nu nog geen consent nodig is, maar sprake moet zijn van verzet. De aanpassing van de wet is inmiddels in consultatie.
Cateautje schreef:
De OP goed lezen komt niet goed in je straatje te pas is het wel?
Misschien moet jij de titel van het topic eens lezen en ophouden van dit topic de grote Cateautje-die-verkrachting-goedpraat-show te maken.

Degene om wie het gaat zegt Man gaat over mijn grens. Bovendien zei ze meermaals nee. Ze wilde dus geen seks, maar toch is het gebeurd. Dat noemen we in de volksmond verkrachting, al haal je er 300 miljoen messteken en ander dom gezwets bij.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
02-05-2021 18:19
Waarom doe je dat dan?
Ik doe dat niet. Dan lees je niet goed.
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:23
Wat is dit voor misplaatste aandachttrekkerij? Het gaat niet over jou.
Kaf.
Ja hoor Slager en iedereen die krijst verkrachting, off with his head, is koren.
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:24
Omdat nu nog geen consent nodig is, maar sprake moet zijn van verzet. De aanpassing van de wet is inmiddels in consultatie.
Telt herhaaldelijk "Nee ik wil dit niet" zeggen dan niet als verzet?
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:24

Dat verzet was toen ze aangaf dat ze het niet wilde.
fashionvictim schreef:
02-05-2021 18:20
Je kan beter vragen of hij het zelf ook prima vindt om hem er gewoon in te steken ook al zegt een vrouw meerdere keren nee.
Wat een walgelijke suggestie.

Doe normaal!
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:12
Je zou je af kunnen vragen wat de dader gedreven heeft om als een waanzinnige door te blijven steken.

Eentje zou je koelbloedig kunnen noemen.

Ja joh, boeie wat zo iemand gedreven heeft, je lult gewoon recht wat krom is! Wat een armoe en gebrek dat je dit zelf niet ziet.
fashionvictim schreef:
02-05-2021 18:25
Misschien moet jij de titel van het topic eens lezen en ophouden van dit topic de grote Cateautje-die-verkrachting-goedpraat-show te maken.

Degene om wie het gaat zegt Man gaat over mijn grens. Bovendien zei ze meermaals nee. Ze wilde dus geen seks, maar toch is het gebeurd. Dat noemen we in de volksmond verkrachting, al haal je er 300 miljoen messteken en ander dom gezwets bij.
Je weet het weer mooi te vertellen. :biggrin:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:42
Reden: Ongepast
98.60% gewijzigd
DS1971 schreef:
02-05-2021 18:26
Wat een walgelijke suggestie.

Doe normaal!
Oh, dan is het ineens walgelijk maar als de man van TO het doet dan moet ze eens een goed gesprek hebben over waarom ze hem steeds afwijst?

Doe zelf normaal met je rare reacties.
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
Het is een feitelijke constatering.

Het is absoluut niet ok en ik ben ook blij dat de wet op dit punt gewijzigd gaat worden, maar dat doet niets af aan de feitelijke constatering.
Godzijdank gaat de wet gewijzigd worden. Ik hoop dat de reacties dan ook zullen veranderen, maar ik vrees van niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven