Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
TO zal zich echt beter voelen na het lezen van de reacties. Jezus.

Het gaat erom hoe zij zich voelt, hoe zij het ervaart en wat zij wil. Kunnen we haar niet gewoon steunen, een hart onder de riem steken ipv elkaar aan te vallen?
DeSlager schreef:
02-05-2021 18:53
Onder de boys is dit ook niet normaal hoor. Het is echt niet stoer om je met je dronken kop op te dringen aan de moeder van je pasgeboren kind. Als je dat vertelt tegen je maten, lig je uit de groep.
Dat mag ik hopen, ja. Maar zoals je in dit topic ziet zijn er mannen en vrouwen die het allemaal niet zo erg vinden. Of liever: die vinden dat vrouwen die ongewenste seks verkrachting noemen een groter probleem zijn dan verkrachters die verkrachten.

Kennelijk voelen ze zich daardoor stoer ofzo.
Am Yisrael Chai!
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:27
Je weet het weer mooi te vertellen. :biggrin:
Typische reactie van mensen als ze uitgeluld zijn...
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:21
Hoeveel info heb je nodig? Ga er maar eens in de rechtbank bijzitten om te kijken wat er aan zo'n uitspraak vooraf gaat. Als een vrouw anoniem op internet typt dat haar man seks met haar had terwijl ze niet wilde, betekent dat nog niet automatisch dat hij een verkrachter is. Nogmaals, dat is een heel zware beschuldiging.

En nee ik ga er niet vanuit dat ze liegt, ik beschuldig haar nergens van. Maar het is niet onze plek om hem te bestempelen als zo iets zwaars.
Het is niet pas 'verkrachting' als een rechter het als zodanig heeft bestempeld.
Net zoals het ook gewoon 'diefstal' of 'moord' kan zijn zonder dat je betrapt wordt / opgepakt wordt.
pejeka schreef:
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:14
Reden: Ongepast
85.88% gewijzigd
Een 'onenigheid' ook...
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 18:57
Ah, bij jullie is het anders blijkbaar? Goddank dat dat binnenkort dan aangepast wordt! Dit is de Belgische wetgeving:

“Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.” Zo staat het letterlijk in artikel 375 van het Belgische Strafwetboek.
Tja, wij Nederlanders zijn niet zo extreem feministisch als jullie hoor, een potje ongewenste seks moet af en toe best kunnen.

:frusty:
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
02-05-2021 18:57
Dat mag ik hopen, ja. Maar zoals je in dit topic ziet zijn er mannen en vrouwen die het allemaal niet zo erg vinden. Of liever: die vinden dat vrouwen die ongewenste seks verkrachting noemen een groter probleem zijn dan verkrachters die verkrachten.

Kennelijk voelen ze zich daardoor stoer ofzo.
Op zo’n forum kan iedere idioot meeschrijven he? Ook mensen die in het echte leven geen enkel gehoor vinden. Sommige reacties vind ik pure aandachttrekkerij. Je krijgt nu eenmaal meer aandacht door een afwijkend standpunt in te nemen.
Iedere dag is gehaktdag
pejeka schreef:
Ik vind het geen idiote reactie. Zelfs een heel verstandige. Wat gebeurd is, verdient zeker geen schoonheidsprijs, verre van zelfs, maar om dan maar gelijk te stellen dat hij zijn koffers moet pakken, vind ik ook een brug te ver. Ik snap ook niet zo goed wat TO wil met dit topic. Praat met je man, die volgens TO altijd een goede vader en liefdevolle echtgenoot is, en laat weten dat je zijn (onder invloed van drank) geuite escapades niet fijn vindt. Ik heb ook wel eens onenigheid met mijn man, maar dan praat ik dat uit, ga er geen topic over openen in elk geval.
soms is het fijn om je eigen verwarde gevoelens en gedachten te delen met mensen die wat verder van je af staan.
En dit onenigheid noemen, is een beetje een understatement PJK
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:36
Reden: Ongepast
97.73% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
02-05-2021 18:59
Een 'onenigheid' ook...
Ja die hakte er bij mij ook flink in. Ik geloof dat heel veel mensen zich niet kunnen voorstellen hoe seks tegen je wil voelt.
Mia1981 schreef:
02-05-2021 19:04
[...]
Je hebt je vriend verkracht? Is dat wat je zegt?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:35
Reden: quote verwijderd
50.79% gewijzigd
Iedere dag is gehaktdag
Mia1981 schreef:
[...]
je hebt hem ook gepenetreerd terwijl hij nee zei?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:34
50.59% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Er loopt nog een ander topic over precies dit onderwerp. Beiden heren waren dronken is wat mij opvalt. Als alchohol maakt dat je zulke vreselijke dingen doet moet je er niet aan vergrijpen. Na wat er gebeurd is mag je zeker eisen dat hij voortaan de fles laat staan want veruit de meeste vrouwen hadden denk ik de relatie verbroken met deze man. Dood eng om een dronkaard die zichzelf helemaal niet kan beheersen met een paar slokken op om die in de buurt van je kinderen te hebben
fashionvictim schreef:
02-05-2021 19:00
Tja, wij Nederlanders zijn niet zo extreem feministisch als jullie hoor, een potje ongewenste seks moet af en toe best kunnen.

:frusty:
Er zijn binnen dit topic wat rare ideeën over dwang.
Als jij nee zegt en de ander doet het toch is dat je wil opleggen en dus dwang.
Het is echt niet zo moeilijk. Het vervelende is dat dat gedram van mensen die denken de wet te kunnen interpreteren eventuele meelezers verkeerd informeert.
En zorgelijk wat een ruime interpretatie van dwang bij verkrachting er bestaat.
Nee wat ik zeg is dat die soort onenigheden voorkomen. Nooit in mij opgekomen dat dat dan onder ongewenst of verkrachting valt. Denk dat dit in veel relaties voorkomt. In mijn geval werd hij even geïrriteerd en zei nou is het klaar. Dag erop zei ik sorry en klaar.
Ik moet zeggen dat ik bij beide topics schrik van de reacties. Iemand penetreren tegen zijn/haar zin in = verkrachting. Of het je eigen man is of niet.
Surebaby schreef:
02-05-2021 19:07
Er zijn binnen dit topic wat rare ideeën over dwang.
Als jij nee zegt en de ander doet het toch is dat je wil opleggen en dus dwang.
Het is echt niet zo moeilijk. Het vervelende is dat dat gedram van mensen die denken de wet te kunnen interpreteren eventuele meelezers verkeerd informeert.
En zorgelijk wat een ruime interpretatie van dwang bij verkrachting er bestaat.
Ja, helemaal met je eens.
Am Yisrael Chai!
Sjulia schreef:
Ja die hakte er bij mij ook flink in. Ik geloof dat heel veel mensen zich niet kunnen voorstellen hoe seks tegen je wil voelt.
Ik kan het mij ook niet voorstellen hoor (goddank), maar moest mijn man zoiets doen, dan zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen.

Iemand die het dichtst bij je staat, jij zegt 'nee' (ze heeft verdorie zelfs nee gezegd, hoe zou deze discussie zijn als dat niet zo was???), hij gaat door, jij zegt dat je niet wil, hij gaat volledig die grens over en je kan niets doen. Man, dat lijkt me verschrikkelijk.
Life is short. Eat dessert first.
Mia1981 schreef:
[...].
Als je geen dildo in zijn kont hebt gedrukt terwijl hij nee zei is het niet te vergelijken
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:37
43.91% gewijzigd
Ik denk dat wanneer ik langdurig een vinger in de anus van mijn man zou steken, terwijl mijn man meermaals ‘nee’ zegt, hij dat als meer dan enkel ‘onenigheid’ zou ervaren. Ik weet natuurlijk niet hoe normaal dit soort zaken in andermans relaties zijn, maar bij ons is ongewenste penetratie, welke kant dan ook op, absoluut geen ruzietje meer. Dat zou een bom onder onze relatie leggen en als mijn man zijn verdriet en verwarring daarover met anderen wil bespreken, lijkt me dat stúkken productiever dan het onder de pet houden en doen alsof het normaal is.
Mia1981 schreef:
Nee wat ik zeg is dat die soort onenigheden voorkomen. Nooit in mij opgekomen dat dat dan onder ongewenst of verkrachting valt. Denk dat dit in veel relaties voorkomt. In mijn geval werd hij even geïrriteerd en zei nou is het klaar. Dag erop zei ik sorry en klaar.
Je gaat er aan voorbij dat in het geval van TO zij degene was die geïrriteerd nee zei en hij toen zijn piemel in haar stak. Sorry voor de expliciete taal maar sommige mensen lijken niet zo goed te begrijpen wat "toch doorgaan" inhoudt.

Of stak jij ook iets in je vriend zijn hol?
Am Yisrael Chai!
Mia1981 schreef:
Je seksueel opdringen aan een ander is geen ‘onenigheid’. Het is een misdrijf.
Iedere dag is gehaktdag
Mia1981 schreef:
[...]

En dat vind je vergelijkbaar met TO’s verhaal? TO’s partner ging dóór en drong bij haar binnen. Met zijn penis. Heb je dat bij jouw man gedaan?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:40
36.86% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:41
Reden: quote en reactie verwijderd
99.66% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven