Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk om alle foto's te zien. Na mij 'groot terras is heet' vraag ook even wat plaatjes om te laten zien dat het hier zeker niet alleen steen is;

Nieuw hoekje tuin. Plek voor meer plantjes, waarschijnlijk dit jaar moestuin van de kinderen.
Afbeelding

Waterloopje na het afkoppelen van het dak (denk de regen er even bij). De bonte dovenetel woekert als een gek maar is erg in trek bij de hommels.
Afbeelding

Poging tot opfleuren van de lelijke bakstenen muur + niet te maaien gazonrand. Als ze de week overleven krijgen ze een klimrek.
Afbeelding

I :heart: madeliefjes.
Afbeelding

Tulpen uit de megadoos die hier eind vorig jaar werd getipt doen het goed. Vult mooi de gaten tussen het sedum.
Afbeelding

Bosanemonen fleuren de schaduwhoek lekker op.
Afbeelding

We doen niet zo aan strikte scheiding van plantjes...
Afbeelding
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
mooi Kleinezon!
Ik houd wel van dovenetel, zou ik ook aan moeten schaffen. Zijn er ook met paarse bloemetjes. Als kind trok ik voorzichtig de bloemetjes uit, en zoog dan aan het onderste puntje. Lekker zoet! Ik snap die insecten wel... :)
Je kunt zo een stek meenemen als je een keer in de buurt bent (oosten, zelfde als lady V). Of zou opsturen lukken?
ha, ik woon zelf in het Oooosten, geen idee waar Lady V woont. Ik woon in A met de lange ooooo.
en opsturen lukt zeker, in een vochtige bubbelenvelop. We kunnen ook ruilen, heb zelf nog heel veel zaailingen van van alles.
Momo schreef:
03-05-2021 12:01
Wat nieuwe foto's *klik*

1. Poes op avontuur 2. Viola Heartthrob in de nieuwe bak 3. Nieuwe bak in de schaduw 4. Nieuwe zon bak
Mooi,
Van die bladplanten wil ik ook halen en een bak vullen
Zag deze
Afbeelding

Afbeelding

Kleine zon en love2dance de foto's van jullie zijn ook mooi
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Tuingravin schreef:
03-05-2021 14:52
ha, ik woon zelf in het Oooosten, geen idee waar Lady V woont. Ik woon in A met de lange ooooo.
Hey, daar moet ik over een paar weken sowieso heen. Ik zal je even PB-en als ik die kant op ga, stoplichten zoeken.
mama-inge schreef:
03-05-2021 15:04
Mooi,
Van die bladplanten wil ik ook halen en een bak vullen
Zag deze
Afbeelding

Afbeelding

Kleine zon en love2dance de foto's van jullie zijn ook mooi
Dat zijn allemaal kamerplanten die ik heb staan. Tof
Been there, done that, got the T-shirt.
ik heb mijn vaccinatie binnen!
friezinnetje2014 schreef:
03-05-2021 16:05
ik heb mijn vaccinatie binnen!
Hopelijk niet te veel last van bijwerkingen.
De eerste uren was ik ook helemaal heppie de peppie, maar daarna.....toch iets minder :-[
duet schreef:
03-05-2021 19:31
Hopelijk niet te veel last van bijwerkingen.
De eerste uren was ik ook helemaal heppie de peppie, maar daarna.....toch iets minder :-[
kwart over 1 geprikt, tot nu toe nog geen last
Ik kreeg hem donderdag, maar geen centje pijn hoor. :)
Ik vind hier dingen van.
welke hebben jullie gekregen? Ik Jansen
Pfizer
Ik vind hier dingen van.
Ik ben nog niet aan de beurt.

Net garden resceu gekeken op bbc.
Die mensen hadden een tuin gelijk een plein, vreselijk
En onder die tegels lagen 3 lagen beton.
Uiteindelijk was het eindresultaat een plaatje met een aantal bomen, mooie planten en gras
Ik heb ook pfizer gehad, al in januari. Heb er toch behoorlijk last van gehad.
Ik wil heel graag worden gevaccineerd maar ben helaas nog niet aan de beurt.

Leuk om weer zoveel mooie foto's voorbij te zien komen hier.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
Vandaag het gras weer eens gemaaid :). En straks weer even de tuin sproeien. Vandaag was het zonnig en droog :daisy:
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb geen prik gekregen en ben ook nog lang niet aan de beurt, maar fijn dat jullie hem hebben!

Ik heb vandaag vier enorme plastic bloempotten gekocht (diameter = 50 cm, hoogte dik 40) voor een kruidenuitbreiding. Op de grond is alles slangenvoer, maar hier geef ik ze een kans. Vorig jaar vanuit Italië allemaal zaden meegenomen (helemaal niet sexy verzameld hoor, gewoon bij de supermarkt) dus die moeten er in. Mét een plantje van de markt voor het zichtbare groen (ik ben niet ongeduldig, ik ben mezelf). Zou ik trouwens bollen knoflook daarbij in de aarde stoppen? Er is vast wel een beestje dat dat vies vindt en daarom mijn Menta, Basilico gigante Napoletano, Prezzemolo gigante d’italia en Timo met rust laat....
O, en ik heb nog doperwten die slechts 40 cm hoog worden, die mogen ook een hoekje.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 20:16
Vandaag was het zonnig en droog :daisy:
:'( nat en zelf hagel hier :thunder:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 20:16
Vandaag het gras weer eens gemaaid :). En straks weer even de tuin sproeien. Vandaag was het zonnig en droog :daisy:
Er trekt vanavond/vannacht en morgen een groot regenfront over het hele land GT. Volgens de weerheren en -mevrouwen althans :fortune:
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
Zijn jullie al gevaccineerd? Stelletje ouwe lijken zijn jullie. Behalve degenen die in de zorg werken uiteraard ;-D
Tjezus, wat vals
Ik ga over een maand een weekje naar Limburg, misschien ook eens een kijkje nemen bij Bastin.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
03-05-2021 20:49
Zijn jullie al gevaccineerd? Stelletje ouwe lijken zijn jullie. Behalve degenen die in de zorg werken uiteraard ;-D
Dik oud lijk meldt zich. :hello:
Ik vind hier dingen van.
MevrouwJack schreef:
03-05-2021 20:49
🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven