Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
maandag 3 mei 2021 om 14:40
Zo leuk om alle foto's te zien. Na mij 'groot terras is heet' vraag ook even wat plaatjes om te laten zien dat het hier zeker niet alleen steen is;
Nieuw hoekje tuin. Plek voor meer plantjes, waarschijnlijk dit jaar moestuin van de kinderen.

Waterloopje na het afkoppelen van het dak (denk de regen er even bij). De bonte dovenetel woekert als een gek maar is erg in trek bij de hommels.

Poging tot opfleuren van de lelijke bakstenen muur + niet te maaien gazonrand. Als ze de week overleven krijgen ze een klimrek.

I
madeliefjes.

Tulpen uit de megadoos die hier eind vorig jaar werd getipt doen het goed. Vult mooi de gaten tussen het sedum.

Bosanemonen fleuren de schaduwhoek lekker op.

We doen niet zo aan strikte scheiding van plantjes...
Nieuw hoekje tuin. Plek voor meer plantjes, waarschijnlijk dit jaar moestuin van de kinderen.

Waterloopje na het afkoppelen van het dak (denk de regen er even bij). De bonte dovenetel woekert als een gek maar is erg in trek bij de hommels.

Poging tot opfleuren van de lelijke bakstenen muur + niet te maaien gazonrand. Als ze de week overleven krijgen ze een klimrek.

I

Tulpen uit de megadoos die hier eind vorig jaar werd getipt doen het goed. Vult mooi de gaten tussen het sedum.

Bosanemonen fleuren de schaduwhoek lekker op.

We doen niet zo aan strikte scheiding van plantjes...
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
maandag 3 mei 2021 om 15:04
Mooi,Momo schreef: ↑03-05-2021 12:01Wat nieuwe foto's *klik*
1. Poes op avontuur 2. Viola Heartthrob in de nieuwe bak 3. Nieuwe bak in de schaduw 4. Nieuwe zon bak
Van die bladplanten wil ik ook halen en een bak vullen
Zag deze

Kleine zon en love2dance de foto's van jullie zijn ook mooi
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
maandag 3 mei 2021 om 15:38
Hey, daar moet ik over een paar weken sowieso heen. Ik zal je even PB-en als ik die kant op ga, stoplichten zoeken.Tuingravin schreef: ↑03-05-2021 14:52ha, ik woon zelf in het Oooosten, geen idee waar Lady V woont. Ik woon in A met de lange ooooo.
Look at the stars, look how they shine for you
maandag 3 mei 2021 om 15:44
maandag 3 mei 2021 om 19:31
Hopelijk niet te veel last van bijwerkingen.
De eerste uren was ik ook helemaal heppie de peppie, maar daarna.....toch iets minder
maandag 3 mei 2021 om 20:07
Ik ben nog niet aan de beurt.
Net garden resceu gekeken op bbc.
Die mensen hadden een tuin gelijk een plein, vreselijk
En onder die tegels lagen 3 lagen beton.
Uiteindelijk was het eindresultaat een plaatje met een aantal bomen, mooie planten en gras
Net garden resceu gekeken op bbc.
Die mensen hadden een tuin gelijk een plein, vreselijk
En onder die tegels lagen 3 lagen beton.
Uiteindelijk was het eindresultaat een plaatje met een aantal bomen, mooie planten en gras
maandag 3 mei 2021 om 20:25
Ik heb geen prik gekregen en ben ook nog lang niet aan de beurt, maar fijn dat jullie hem hebben!
Ik heb vandaag vier enorme plastic bloempotten gekocht (diameter = 50 cm, hoogte dik 40) voor een kruidenuitbreiding. Op de grond is alles slangenvoer, maar hier geef ik ze een kans. Vorig jaar vanuit Italië allemaal zaden meegenomen (helemaal niet sexy verzameld hoor, gewoon bij de supermarkt) dus die moeten er in. Mét een plantje van de markt voor het zichtbare groen (ik ben niet ongeduldig, ik ben mezelf). Zou ik trouwens bollen knoflook daarbij in de aarde stoppen? Er is vast wel een beestje dat dat vies vindt en daarom mijn Menta, Basilico gigante Napoletano, Prezzemolo gigante d’italia en Timo met rust laat....
O, en ik heb nog doperwten die slechts 40 cm hoog worden, die mogen ook een hoekje.
Ik heb vandaag vier enorme plastic bloempotten gekocht (diameter = 50 cm, hoogte dik 40) voor een kruidenuitbreiding. Op de grond is alles slangenvoer, maar hier geef ik ze een kans. Vorig jaar vanuit Italië allemaal zaden meegenomen (helemaal niet sexy verzameld hoor, gewoon bij de supermarkt) dus die moeten er in. Mét een plantje van de markt voor het zichtbare groen (ik ben niet ongeduldig, ik ben mezelf). Zou ik trouwens bollen knoflook daarbij in de aarde stoppen? Er is vast wel een beestje dat dat vies vindt en daarom mijn Menta, Basilico gigante Napoletano, Prezzemolo gigante d’italia en Timo met rust laat....
O, en ik heb nog doperwten die slechts 40 cm hoog worden, die mogen ook een hoekje.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 3 mei 2021 om 20:26
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 3 mei 2021 om 20:32
Er trekt vanavond/vannacht en morgen een groot regenfront over het hele land GT. Volgens de weerheren en -mevrouwen althansGroenTuintje schreef: ↑03-05-2021 20:16Vandaag het gras weer eens gemaaid. En straks weer even de tuin sproeien. Vandaag was het zonnig en droog
![]()
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
maandag 3 mei 2021 om 20:57
Dik oud lijk meldt zich.MevrouwJack schreef: ↑03-05-2021 20:49Zijn jullie al gevaccineerd? Stelletje ouwe lijken zijn jullie. Behalve degenen die in de zorg werken uiteraard![]()
Ik vind hier dingen van.
maandag 3 mei 2021 om 20:59
MevrouwJack schreef: ↑03-05-2021 20:49Zijn jullie al gevaccineerd? Stelletje ouwe lijken zijn jullie. Behalve degenen die in de zorg werken uiteraard![]()