Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
03-05-2021 22:46
Bedankt voor de inspiratie :lightbulb: . Ik heb vage plannen om een naar twee kanten scharnierend tuinhek te maken van iets ijzerachtigs en weet nog niet precies hoe. Met twee plantenrekken lukt het misschien ook. Ik ga even verder broeden ...
Dat klinkt zeker leuk :). Ik heb ooit bij de xenos een soort antieklook tuinhekje gekocht. Maar bij dat soort winkels vind je dus ook vaak leuke dingen voor in de tuin
Voor iedereen een groene tuin
Meerkat schreef:
03-05-2021 22:51
Hoe groot is jouw tuin GT? Ik wil dat ook, dat het zo zonder einde lijkt, maar ik denk altijd dat dat bij mij niet kan.
Plant een woekerbamboe. Zeker weten dat het dan lukt ;-D
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
Meerkat schreef:
03-05-2021 22:51
Hoe groot is jouw tuin GT? Ik wil dat ook, dat het zo zonder einde lijkt, maar ik denk altijd dat dat bij mij niet kan.
Het is ongeveer 10 meter diep en 5,5meter breed ( alleen door de dikke haag aan de zijkant en schuur schuin achter, is de tuin qua oppervlakte kleiner ( gok intotaal 44m2?)
Calamitycat schreef:
03-05-2021 22:53
:HA: ervaring hiermee ;-D ?
Calamitycat schreef:
Ehm.... ik zou eigenlijk een keer foto's moeten plaatsen van de eerste pak 'm beet, 8 jaar dat ik hier woonde. Ik kwam niet verder dan het terras dat tegen het huis aan ligt want verder kón niet: klimop, zevenblad en gras all over, met twee dikke coniferen achterin. Toen we eenmaal gingen 'ontginnen' bleken er geweldige keien onder te liggen, een hekje naar de buren en nog zo wat. Dat stuk voorbij het terras wás gewoon nooit van mij, haha!
Dankje CC, Apatura en Sterrenstof :)
Meerkat schreef:
03-05-2021 22:57
Ehm.... ik zou eigenlijk een keer foto's moeten plaatsen van de eerste pak 'm beet, 8 jaar dat ik hier woonde. Ik kwam niet verder dan het terras dat tegen het huis aan ligt want verder kón niet: klimop, zevenblad en gras all over, met twee dikke coniferen achterin. Toen we eenmaal gingen 'ontginnen' bleken er geweldige keien onder te liggen, een hekje naar de buren en nog zo wat. Dat stuk voorbij het terras wás gewoon nooit van mij, haha!
:proud: Nu maak je me wel heel nieuwsgierig naar die foto's.
Ik heb altijd als tip aan mensen die bezig zijn met hun tuin inrichten; plaats je planten niet altijd langs de zijkant, maar ook eens in het midden een strook. Of gewoon overdwars in de tuin. Dat maakt het veel speelser dan rechttoe rechtaan.
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 22:55
Het is ongeveer 10 meter diep en 5,5meter breed ( alleen door de dikke haag aan de zijkant en schuur schuin achter, is de tuin qua oppervlakte kleiner ( gok intotaal 44m2?)
O, da's eigenlijk vergelijkbaar met hier. Alleen geen schuur, maar een trampoline achterin. Dikke heg: check.
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 22:56
:HA: ervaring hiermee ;-D ?
Yep. Maar toch hou ik van hem al heb ik dan soms de blaren op mijn handen staan van het in toom houden van dat groene monster.
Ik :heart: bamboe. Hij is nog steeds niet bij de buren opgedoken dus helemaal prima :D
Calamitycat schreef:
:HA:
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 23:00
Ik heb altijd als tip aan mensen die bezig zijn met hun tuin inrichten; plaats je planten niet altijd langs de zijkant, maar ook eens in het midden een strook. Of gewoon overdwars in de tuin. Dat maakt het veel speelser dan rechttoe rechtaan.
Hoe zit het met het plaatje van je Ava eigenlijk? Die is echt rechttoerechtaan. Toch denk ik altijd dat je die gekozen hebt omdat je het mooi vind. Voor niet mooi had je iets veel veel ergers kunnen verzinnen.
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 23:00
Absoluut waar. Vandaar hier slingerpad, heuvels etc. Was gewoon broodnodig met zo'n lange smalle tuin.
Volgens mij heeft Friez ook nog spul in de aanbieding waarmee je je tuin gemakkelijk in een ondoordringbaar woud kan veranderen.
GroenTuintje schreef:
03-05-2021 22:55

Oh dat zou bij mij dan toch ook echt moeten kunnen... 8 breed bij 10 diep hier!
Meerkat, heb je al een vlinderstruik? Die wordt lekker hoog en breed.
Calamitycat schreef:
03-05-2021 22:59
:proud: Nu maak je me wel heel nieuwsgierig naar die foto's.

Ik zal morgen eens zoeken, die staan zéker niet op deze laptop. ;-)
aaaanne schreef:
03-05-2021 23:03
Hoe zit het met het plaatje van je Ava eigenlijk? Die is echt rechttoerechtaan. Toch denk ik altijd dat je die gekozen hebt omdat je het mooi vind. Voor niet mooi had je iets veel veel ergers kunnen verzinnen.
Dat plaatje heeft ook een coulisse effect door de brede struiken links en rechts :). Maar volgens mij is die tuin in mijn avatar veel groter dan je op de foto ziet :-D
groentuintje wijzigde dit bericht op 03-05-2021 23:09
0.88% gewijzigd
Calamitycat schreef:
03-05-2021 23:06
Meerkat, heb je al een vlinderstruik? Die wordt lekker hoog en breed.
Drie! Twee achter, eentje voor. En een zaailing in het portiek naar de huizen hierboven, haha.
Tijgergras is ook zo mooi. Woekert niet, wordt hoog (ca. 1.80 mtr.) en heeft mooi groen blad met lichte stippen.
Afbeelding
Meerkat schreef:
03-05-2021 23:05
Oh dat zou bij mij dan toch ook echt moeten kunnen... 8 breed bij 10 diep hier!
Ja dat moet dan zeker wel goed komen :)
Meerkat schreef:
03-05-2021 23:09
Drie! Twee achter, eentje voor. En een zaailing in het portiek naar de huizen hierboven, haha.
Ah, mooi zo :D
Calamitycat schreef:
03-05-2021 23:10
Ah, mooi zo :D
Alles wat bloeit en/of vlinders en bijen aantrekt is mijn motto. Nou ja en eventueel wat kruiden die niet bloeien.
Calamitycat schreef:
03-05-2021 23:03
Absoluut waar. Vandaar hier slingerpad, heuvels etc. Was gewoon broodnodig met zo'n lange smalle tuin.
Precies :) jij hebt ook zo’n oneindig lijkende prachtige tuin :heart:
Meerkat, je kan ook de hoogte ingaan met een pergola en die dan laten begroeien met van alles. Dat maakt ook dat je zichtlijnen doorbreekt
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven