Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Disco, het is hier heel droog-warm, dus heter dan in NL. En er is bijna nooit wind, wat het ook meteen heel warm maakt.

30 graden is misschien wel wat overdreven hoor, dat schudde ik ook maar even zo uit mijn mouw . Maar er hangt een thermometer op mijn terras (altijd in de schaduw) en die had 's middags 24 graden. In de zon was het dus echt heel warm.

Gek he? Dat er toch nog zo'n groot verschil in het klimaat zit. De zomers hier zijn echt geweldig, met als enige nadeel dat het wel eens een paar dagen kan regenen, waardoor Oostenrijk wel bekend staat als minder geschikt voor zomervakantie. Het valt echt heel erg mee en het kan ook heel snel omslaan. Zo heb je zon, dan ineens trekken er wolken samen en heb je regen/onweer en na een uur is het weer zonnig, alsof er niets gebeurd is.

Maar het kan ook spoken, enorme onweersbuien, waarbij het op meerdere plekken flitst en dondert. Of die hagelstormen waarbij het pleister van je huis/je auto/tuin/etc eraan gaat.

Qua klimaat vind ik het hier fijner dan in NL, veel minder vochtig.

Anais, ik geloof er niets van, dat die foto's niet mooi zouden zijn. Zelf kijk je er sowieso heel anders tegenaan.

Wat leuk is dat he? Dat je nog napret kan hebben met de foto's.. Dat is ook zo leuk van foto's maken. Ik maakte eigenlijk nooit foto's, dacht er niet over na. Maar de au pair was zo slim om wel aan een camera te denken, waardoor we heel veel leuke foto's hebben kunnen maken afgelopen winter.

Vooral een van de eerste stapavonden van het seizoen, toen de bauleiter een feestje had georganiseerd, was een geweldige avond. Nog regelmatig kijk ik die foto's terug en kan ik nog een beetje nagenieten van de lol die we hadden.

Ben heel benieuwd naar je kiekjes ;).

Hoe is het met je voet?

Heb nog even gekeken naar het Adam&Eve.. wow. Dat is echt schitterend! Krijg er zin in vakantie van..

Oja, via een reisbureau heb ik nog eens gekeken wat Hillside Su zou kosten, 8 dagen, HP, bijna 1000 euro. Dus die BM aanbieding is idd niet goedkoop.

Is het sowieso rustig in de toerisme?

In NL heb ik van die showshakers gezien, wow! Als ik een beetje handiger zou zijn geweest en een beetje sneller, had ik ook zo'n cursus willen doen. Dat is zo gaaf! Net als in de film Cocktail.

Heerlijk.. aan het zwembad liggen, cocktail erbij..

Snjokorn, wat naar van je zusje. Mijn vriendin heeft ook ooit zoiets meegemaakt. Ze lag in bed en werd wakker toen er iemand door haar huis liep. Hij heeft de deur van de slaapkamer open gemaakt, en zelfs in haar nachtkastje enzo gekeken. Ze is doodstil blijven liggen, zooooo bang.

Nog altijd heeft ze er last van. Ze slaapt niet graag op de BG (zoals toen wel het geval was) en kan nog ineens wakker worden en bang zijn. Ze heeft hier ook een paar keer bij mij geslapen, dan voelde ze zich toch niet heel fijn.

Het zal nog wel een tijdje duren voordat ze weer rustig kan slapen.. is ze weer een beetje van de schrik bekomen?

Ainne, hoe is het met de potty training? Ga zo even buurten op het andere topic.
Alle reacties Link kopieren
wat gaat het snel hier met posten, kan het bijna niet bijhouden en nog steeds moeite erin te komen.

Inbraak is vreselijk, je voelt je even helemaal ontheemd, ik heb ook een keer meegemaakt dat mijn flat helemaal overhoop is gehaald, overdag toen ik even weg was, denk net een half uurtje, ze hebben dus gewoon op de uitkijk gestaan.

bah ellende., gelukkig was toen net mijn huidige man bij me ingetrokken anders had ik die flat niet meer ingedurfd.

tis hier prachtig weer, ga ik eens lekker van genieten, gister niet veel aan gehad, met de opendag.
@Ine, ik zal weleens voor je kijken als je wilt, wat een losse boeking zou kosten naar Hillside Su. Dus een vlucht en hotelboeking en dan op HP basis. dan krijg je je vouchers gewoon digitaal opgestuurd.

Als je nagaat dat wij voor het 5 sterrenhotel ongeveer 37 euro pp per nacht betaalden inclusief al het eten en drinken 24 uur, vind ik 1000 euro voor 1 persoon in een hotel met alleen een ontbijtje erg veel geld. Ok, de vlucht komt er dan voor jou bij maar toch... Je geeft dan nog zoveel extra uit aan drankjes en de lunch en diner. Als je dat erbij optelt kom je misschien wel op 1300 euro voor een weekje. het personeel loopt ook in witte kleding rond daar, ik had in Hillside Su een beetje het gevoel dat ik in een ziekenhuis was beland!

Antalya heeft zoveel gave hotels, Delphin Palace of Delphin premium bijvoorbeeld, met veel a la carte restaurants en werkelijk alles inbegrepen en vlakbij de luchthaven dus weinig transfertijd. Door de a la carte restaurants hoef je ´s avonds niet in de algemene restaurants te eten, en is de weerstand die sommigen voelen tegen all inclusive concepten, al snel wat lager. Zelf snap ik die drempel van sommigen niet op dat vlak. Nee, niet dat jij dat schreef maar ik hoor dat vaak. Waarom voor alles betalen tijdens de vakantie als je het in de totale reissom al af kunt kopen voor weinig geld?

Als je trouwens eens een echt vette onvergetelijke week in Turkije wilt, kijk dan eens naar het boetiekhotel www.oysterresidences.com in Oludeniz of www.montanapineresort.com

De eerste, dat boetiekhotel is schitterend, ligt aan de Blue Lagoon in het mooiste gedeelte (vind ik personlijk) van Turkije.

Montana Pine ligt op een berg, beide hotels hebben gigantisch goed eten (Hp) en in Oyster Residence heb je echt rust en gezelligheid tegelijkertijd en alle kamers zijn anders ingericht (eigenaresse is een ontwerpster). Alleen zijn kinderen onder de 14 niet toegestaan, maar ik heb de indruk dat je een weekje alleen of met een vriendin overweegt?

ps. ik heb net nog een stukje tekst voor je toegevoegd in mijn vorige berichtje.
Woah! Veel geschreven zeg! Ga ik nu niet redden om bij te lezen, met de gezellig familie in huis, doe ik morgen, op mijn werk, haha.

Anais, leuk je weer terug te hebben in ieder geval.

Mooi weer hier, dus we gaan verplicht naar de meren straks. We gaan niet eens meer vragen of ze zin hebben, we pleuren ze gewoon in de auto.
Hoi Allemaal,

Het gaat wel goed met m'n zusje hoor, wilde vannacht wel in d'r eigen huis slapen (zou eigenlijk naar moeders gaan want die viert haar verjaardag). Ze wilde niet in d'r eigen bed slapen maar is op een matras in de kamer gaan liggen. 1 x Wakker geworden vannacht maar verder toch redelijk geslapen (nu is ze al een slechte slaper van zichzelf).

Moeders had al aageboden om te blijven slapen maar zusje vond dat niet nodig; gaan we dan allebei niet slapen dan, lekker handig.

Ze heeft de buren al ingelicht (het complex waar ze woont gaat binnen een jaar gesloopt worden dus veel leegstand de komende tijd) en dinsdag is er iets van een buurtvergadering.

Nu even iets anders, het regent hier dat het giet. Bah en ik moet zometeen aan het werk, ga mooi met de auto, lekker lui (ik neem aan dat jullie weten dat NL staat voor Niet Lopen).
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn, he gelukkig.. Is denk ik ook wel het beste om maar meteen weer in eigen huis te slapen, anders wordt de drempel steeds groter om terug te gaan.

Ondertussen ben ik hier een soort scheidsrechter tussen zoon en hondje. Onvoorstelbaar hoe wreed kinderen kunnen zijn! Even de deur tegen de muur klemmen met hondje ertussen, met de fiets tegen hondje aanrijden (en niet zachtjes), met een schep op hondje slaan, keihard aan de riem trekken, op hem zitten, schoppen, duwen, ik kon echt net voorkomen dat hij met een schaar aan de slag zou gaan :S. Moe word ik er van, want ik heb het gevoel dat ik niets meer kan doen. Onzin natuurlijk, want ieder normaal mens met een hond en kind kan alles nog doen, maar ik ben het gewoon niet gewend en kan er ook moeilijk aan wennen.

Het is wel een superschattig hondje, hij is zo leuk en zooooo lief! Ik zal straks een foto op FB plaatsen.

Ondertussen ben ik vanalles aan het uitzoeken mbt de boedelscheiding. Gek word ik er van.

De ouders van ex hebben een tijdje geld van ons geleend, wat best tot een behoorlijk bedrag is opgelopen. Ex negeert dat echter compleet, terwijl ik het meerdere keren heb aangegeven. Nu vond ik gelukkig bij mijn ouders tussen mijn oude spullen nog gegevens over die lening. Dat zet ik nu op een rijtje. Hij doet zo naar en zo vervelend via de mail, dat ik er nu ook genoeg van heb. Bloeden zal hij.

En het belachelijkste van alles is dat hij mij overal de schuld van geeft. Ik heb alles zo gewild, dus heb ik ook alles verkeerd gedaan en op mijn geweten enzo. Nou, zak patat, zoek het lekker uit en stik er maar in. Zo.

Hij is, volgens hemzelf, heel positief bezig, zonder negatieve gevoelens en zonder verwijten. Ik ben de dramaqueen en de zeikerd. Brrrr.. En die alimentatie weet hij nu zo te draaien dat hij degene is die dat altijd wel gewild heeft, maar blijkbaar via een rechter moest laten afdwingen dat ik het zou willen ontvangen. Huh? HUH????? Die vent is gek.

Sorry, als ik bezig ben met zulke dingen word ik altijd heel agressief.

Dus ik ga nog even verder met mijn speurtocht. En kijken wat ik nog meer kan bedenken wat in zijn nadeel zou zijn.

Lekker puh.

Ow, Anais, mag ik even lekker wegdromen bij jouw verhalen en die heeeeeerlijke hotels?

Ik zou het eigenlijk best willen, een weekje Antalya. Niet om bij jou op de lip te komen zitten hoor, vrees niet, ik kan me heel goed alleen vermaken. Lekker bij het zwembad liggen, tutten, niksen, lezen, luieren. Het moet alleen in overleg met ouders en na het seizoen, dus in september en het liefst met een weekend in het midden van de vakantie.

Een ticket vanaf Munchen kostte me vorig jaar iets meer dan 400 euro. Ik zal eens kijken wat het nu zou kosten. Vanaf Munchen is voor mij het makkelijkst en goedkoper dan Salzburg of Innsbruck. Maar ik zal even speuren.

Mijn vriendin had ook nog een leuk hotel als alternatief. Even kijken of ik nog kan vinden hoe het heette. Het lag volgens mij vlak bij Club Med en dicht in het centrum/vlakbij clubs.

Ik zou een auto kunnen huren om haar op te zoeken.

Wat all inclusive betreft, het viel mij op dat veel mensen daar over klagen. Toch denk ik dat het meer te maken heeft met het beeld dat mensen hebben, dan dat het echt zo slecht is. Veel mensen klaagden bijvoorbeeld over gebrek aan diversiteit, maar als mijn vriendin (reisleidster) doorvroeg, bleek dat mensen dat idee hadden omdat elke dag alles op dezelfde plek op het buffet stond. Er waren 10 soorten broodbeleg, maar mensen hadden het gevoel dat ze geen keus hadden, omdat alles er hetzelfde uitzag.

En hetzelfde met het diner. De pasta, friet, aardappels, groente, desserts en salades stonden elke dag op dezelfde plek.

Natuurlijk zijn er ook allinhotels waar het aanbod echt slecht en vies is, dat risico loop je. Maar dan nog, uit eten gaan is niet de hoofdprijs, dan is dat alsnog een optie. Toch?

Ik ga eens kijken of ik dat hotel kan vinden.
Nee, mijn geschiedenis gaat niet zo ver terug als ik dacht. Misschien schiet me nog iets te binnen, straks.

Zoon loopt nog altijd in zijn pyjama.. Dit is bij deze officieel Een Extreem Luie Zondag.

En om het te vieren eten we vanavond patat met mayo en satesaus en frikandelletjes :D.
Ja! Anais, Alp Pasa.
Hebbe jullie onderling een fotoboek, ik volg en vat hem niet
@Sarah, FB is FACEBOOK.

@ Ine, wat zou dat mega gezellig zijn als je een weekje deze kant op kunt komen. Ik kan weleens kijken of ik goedkopere vluchten kan vinden voor jouw vluchtroute dan 400 Euro.

Kom ik ook een paar dagen naar het hotel, gaan we lekker de zon in, zwemmen, kletsen. Hotels vind ik hier echt altijd voor goeie prijzen, geen probleem hoor.

Over het all inclusive concept heb je gelijk met die zeurende mensen. Ze roepen heel vaak dat het altijd hetzelfde is. Maar zij zijn degene die bepalen wat ze kiezen qua eten.

Wij hadden echt een goed hotel (ik zou niet snel een 3 of 4 sterrenhotel kiezen qua eten, met 5 speel je meer op safe in Turkije) en er was bij elke warme maaltijd - lunch en diner - keuze uit:

2 soorten soep

2 soorten pasta

2 soorten kip

Rundvlees

Kofte

2 tot 3 soorten vis

Pides/Turkse pizzaas

Aardappelgerechten, aardappelkroketjes, puree etc.

Rijst

Een tafel van 4 meter lang vol met producten om verse salades samen te stellen

6 soorten brood

alle turkse verse kruiden in potjes die je kon toevoegen

8 soorten dressings voor de salades

Kortom, je bepaalt zelf wat je wilt eten en sommige mensen zijn erg gewoontegetrouw, eten dan elke dag kip met patat en een stuk tomaat ofzo en gaan dan klagen dat het elke dag hetzelfde was. Ook hadden wij a la carte restaurants voor Mexicaans, Vis en Italiaans en thema-avonden.

De nagerechten bestonden uit maar liefst 20 soorten gebakjes en een ruime keuze uit baklava en puddingsoorten. Grote schalen verse aardbeien, sinaasappels, bananen en appels plus gesneden vers fruit. Elke dag andere varianten in de nagerechten. Dan was er nog schepijs dagelijks. Tja, wat wil je dan nog meer? Wat heb je dan te klagen, wat mis je dan? Toch zeuren mensen erover, zo van, er was elke dag hetzelfde! Het is gewoon niet waar wat ze roepen. Ik dacht dan ook vaak, reken evne uit wat je hier per dag betaalt en hoe goed je daarvoor eet en drinkt. Daar kan ik in Holland net een standaard lunch buitenshuis met 1 glas wijn van betalen, zonder hotelovernachting en de andere maaltijden en drankjes, kom op zeg. lachen, wat je vriendin stelt... nooit over nagedacht dat mensen dit zelfs kunnen denken omdat het eten op dezelfde plek staat.

Alp Pasa in AYT is een goed hotel, 3 sterren volgens mij maar met hele goeie service en schoon en in het centrum. Alleen vind ik hier het echte centrum niet zo leuk, wel gezellige straatjes maar de sfeer staat me op de een of andere manier niet zo aan. Je kunt volgens mij beter een verwenhotel aan zee nemen en een dagje de stad in. Het prijsverschil is volgens mij ook niet zo groot met Alp Pasa. Het is wel een sfeervol hotelletje, zeker weten.
aaaaaaah, fotoboek, hihiih,

facebook, okay, ben meer van de hyves.
Hyves is niet meer zo mijn ding. En het voordeel van FB is dat het internationaal is, dus vrienden van hier uit het dorp kan ik er ook op vinden.
mmhmh all inclusief hotel.. ik ben echt helemaal in de juiste sferen.. gisteren uit eten geweest met de dames en hun mannen en vandaag is het zon overgoten heerlijk prachtig weer.. heb net 3 uur bij mn ouders in de tuin gezeten... een duik in het zwembad en een cocktail kan er wel in :D bij gebrek aan beiden heb ik mezelf maar een wiskey cola ingeschonken...

@ anais, ik heb nix gekregen, heb jou maar ff een vriendenverzoek hier op viva gestuurd maar snap er de ballen niet van...
Anais, geweldig, je vakantieverhalen. Zo hoort een relaxvakantie te zijn. Heb je ál je nieuwe bikini's aangehad? (Het is toch schande, een vrouw van jouw leeftijd in een bikini.... ). En ik lees dat je je kledingkast weer aangevuld hebt. Je hebt vast zo'n inloopkast met kleding en schoenen, zoals in die Heineken reclame. Enne, TB is super romantisch. Daar kan die van mij nog een puntje aan zuigen.

Ik moet ook erg lachen om de vreemdgangers in je dorp Ine. Dat doet me een beetje denken aan de tijd dat ik bij een groot bedrijf in Engeland werkte en daar werden nogal wat scheve schaatsen gereden. Dan hadden we weer eens een bedrijfsfeestje en hoppakee, zuipen (want dat kunnen die Engelsen, zei zij generaliserend) en de koffer in. Yalla!!

Snjokorn, dapper hoor van je zus, dat ze gelijk weer in haar eigen huis is gaan slapen.

Kan je wat van die regen hierheen sturen. Het is hier in de schaduw 31 graden en al mijn plantjes verpieteren en mijn grasveld wordt al bruin. Meestal gebeurt dat pas in juli.

Ine en Anais, jullie hebben me op een idee gebracht met jullie verhalen over dat eten dat elke dag hetzelfde is. Als ik hier het ontbijt klaarzet voor de gasten, dan zet ik de tafel altijd goed vol met allerlei soorten brood, jam, sap, cornflakes, broodbeleg, etc. Er is dus keuze genoeg, maar het ziet er elke dag hetzelfde uit. Misschien is het beter om wat minder neer te zetten en dan elke dag een beetje te varieren. Ga ik eens proberen.

Whisky Cola, goed idee Discovery. Laatst zei iemand dat ik eens Malibu Cola moest proberen. Kennen jullie dat? Was voor een keertje wel lekker, maar zeker niet mijn favoriet.
Ow, arme Rubis.. ontbijt. Ik mopper al als ik 's ochtends vroeg broodjes moet gaan halen (en let wel, die hoef ik alleen maar in zakjes aan de deur te hangen voor 8 uur 's ochtends.. that's it). Een tijd lang heb ik ook eitjes gekookt, maar dat sloeg nergens op, want elk app heeft een eierkoker in de keuken, dus dat kunnen mensen ook zelf wel doen. Het koste mij een hoop stress, want ik had altijd net te weinig eieren en de eierkoker moest eigenlijk aan voordat ik brood ging halen, dan was de timing top. En dan 2 cent per ei verdienen ofzo. Nou, nee.

Bak jij zelf de broodjes af 's ochtends? Ik haal ze bij een bakkerij, op loopafstand eigenlijk, dus dat is in principe wel te doen. Ware het niet dat ik een steile helling op moet, dus ik ga met de auto .

Over dat eentonige enzo. Ik snap het niet, maar het werkt volgens mij wel zo. In Alanya ging ik met mijn vriendin mee langs de hotels en er waren veel mensen die zich beklaagden over de beperkte keuze bij de buffetten. Toen vroeg mijn vriendin of ze eens op wilde noemen waar ze keuze uit had en kwamen die gasten met lijsten, zoals die van Anais. Dus echt een reuzekeuze.

Mensen kiezen dan voor veilig-hetzelfde ofzo. Geen idee. Maar dat mensen verplicht elke dag friet met kip en appelmoes moesten eten, nee.. dat klopte niet.

Malibu-cola is prima te doen, net als bacardi-ijsthee. Ik word misselijk na vier glazen van die troep, dan moet ik over op iets anders ;). Whisky-cola vind ik lekkerder, of jenever-fanta.

Zei de zuiplap.

Foto geplaatst! In de map van zoonlief, aan het eind staan ze.
Rubis schreef: Anais, geweldig, je vakantieverhalen. Zo hoort een relaxvakantie te zijn. Heb je ál je nieuwe bikini's aangehad? (Het is toch schande, een vrouw van jouw leeftijd in een bikini.... ). En ik lees dat je je kledingkast weer aangevuld hebt. Je hebt vast zo'n inloopkast met kleding en schoenen, zoals in die Heineken reclame. Enne, TB is super romantisch. Daar kan die van mij nog een puntje aan zuigen.

Gek mens!!! Jaaaaaaa, heb elke dag schandelijk rondgelopen in mijn nieuwe bikini outfits, soms in de ochtend een andere als in de middag. Met mijn bijpassende MINI strandjurkjes waar de bikinirokjes weer ietsjes onderuit kwamen. Vond dat wel iets hebben hoor.

En die inloopkast? Grrrr, jij mag nooit meer raden. Tb schudt zijn hoofd altijd als hij er af en toe rondkijkt en zegt dan dat ik zoveel kleding en schoenen heb waarin hij me nooit in ziet. Het is hier ook zo lekker shoppen, het kost niks en je komt met 10 tasjes met kleding thuis voor 100 euro ofzo. De strandjurkjes waren maar 10 euro per stuk en toen keek ik er alsnog gewoontegetrouw moeilijk bij (oef, wat DUUR!) en heb ze voor 7.50 gekregen.
Discovery, ik stuur je even een e-mail (nu)
Het kwijl loopt uit mijn mond van Anais haar shopping habbits,
Hier ff een egopost. Ik dacht gewoon virus te hebben (heel veel mensen ziek hier), maar ik hoestte nogal. Man ongerust, wilde mee naar de arts, want: bronchitis. Ik ga weer plat, dan ben ik t snelst ervan af. Lekker weer antibiotica, dus niets rum/cola of het gezonde sinaasappelsap/vodka
Ine, dit is Frankrijk, dus 's morgens naar de bakker voor croissantjes en stokbrood, dat is het enige waar je de Fransen een plezier mee doet. Die croissantjes worden in de koffie gedoopt en al die lekkere zelfgemaakte jam wordt niet aangeraakt, grrrr. Soms bak ik zelf brood wat ik er dan bij leg en ik doe ook altijd iets van beschuitjes of knackebrod erbij.

En een gekookt eitje doe ik alleen als er Nederlanders of Duitsers zijn. Ik zou graag een paar kippetjes in mijn tuin willen, zodat ik de gasten verse eitjes voor kan zetten.

Wat een viespeuk ben je toch ook: bacardi-ijsthee, malibu-cola en getverdegetver jenever-fanta. Ik hou het lekker bij mijn wijntje.

Anais, heb jij dat nou ook, dat je ergens naar toe moet, feestje of zo, en dat je "niks hebt om aan te trekken".

Specu, beterschap.
ja die croissantjes.. vriendin was net terug van 7dg rondreis cappadocie en er waren Hollanders geweest die een officieele klacht hadden willen indienen omdat tussen de 20 verschillende broodsoorten GEEN croissantje had gezeten.... ongelooflijk... kan me wel voorstellen dat de menselijke geest denkt dat het eentonig is als er elke dag 10 dezelfde verschillende soorten beleg liggen. Kun je idd beter 7 neerleggen en elke dag 2 anderen wisselen..

@ specu, owh weer ziek.. t zit ook niet mee he? ga idd maar lekker plat, is het klauwtje ook bij gebaat.

@ rubis ja hij was erg lekker.. kwam alleen wel hard aan want ik had nog niet zoveel gegeten vandaag ivm de verschrikkelijke overdaad van gisteren (en de tol die ik daar vannacht voor moest betalen)

ik overigens mooi tankini van vriendin gekregen. had ze nul keer aangehad en paste nu niet meer. en ik kon nergens nix geschikts vinden dus mocht ik em zo hebben. afgezien dat t voor nop was, ben ik giga blij dat ik eindelijk iets passends heb gevonden voor aan het strand en in het water (ja 1 ja.. geen 11 )
Specu, beterschap, waardeloos bronchitis, ik ken het, bah!!!!

Goed uitrusten meid!
Laat ik mij na een lange tijd toch maar eens melden op deze TO.

Lees af en toe mee aangezien reizen het forum is waar ik normaal ben te vinden.

Zit praktisch elke dag op de Amerika TO maar maak net zoals Bloemetje maar eens de stap.

SFO zegt het al een beetje, California US.

Woon hier nu 3 jaar en geniet hier elke dag.
Anais, ik kom bij jou shoppen. Ik durf alleen geen minijurkjes meer aan. Maar ze hebben vast ook wel wat anders toch?

He SFO, gezellig dat je hier ook even komt kijken.

Specu, beterschap.

Leuk Disco, een tankini. Ik heb vorige maand nog een nieuwe bikini gescoord voor als ik naar Malta ging. Ik heb hem daar dus niet 1 x aan gehad vanwege 5 dagen regen, haha. Maar vanmiddag op het terras had ik wel lekker aan, voor het eerst dit jaar.

Rubis, hier ook altijd croissantjes en koffie voor het ontbijt. De bakker in het dorp hiernaast maakt de lekkerste roombotercroissants, ik ben gek op die dingen.

Het was hier vandaag bloedheet en we zitten nu binnen voor de tv met de ventilator aan. Otto en Tako zitten de hele dag te poedelen in hun zwembadje, zo'n kinderzwembadje van plastic in de vorm van een bootje . Ot gaat er helemaal plat in liggen om af te koelen en huppelt dan vrolijk met zijn natte lijf naar binnen. Of springt op je schoot zodat je ook drijfnat bent, de lul.

Oh ja Anais, ik heb die site met die luxe hotels even bekeken. Wauw, daar wil ik ook heen. Ik heb meteen even bekeken hoe duur een ticket is. Prijs viel wel mee, maar we zijn nogal lang onderweg met een overstap ergens. Nog eens goed zoeken hoe ik het snelst en goedkoopst kan vliegen vanaf Geneve.
De zon aan de helderblauwe lucht heeft mij weer vroeg uit bed getrommeld vanmorgen, terwijl ik er toch pas tegen een uurtje of twee inlag vannacht. Kon onmogelijk blijven liggen omdat ik zo geniet van ochtenden als deze. Tijdens het koffie zetten keek ik vanuit de keuken naar de bergen en zag dat ze een rode gloed hebben, wat een prachtig gezicht. De terrasdeuren staan wagenwijd open en de temperatuur is meer dan aangenaam.

@ Lapin, welk hotel heb je bekeken, was dat Adam & Eve in Belek of Oyster Residences in Oludeniz? Vanaf Geneve vlieg je volgens mij eerst naar Istanbul en vaak zit er veel tijd voor je de overstap voor de vlucht naar Antalya kunt maken. Vliegen Sky Airlines en Pegasus niet rechtstreeks of kun je niet naar een pakketreis kijken? Die gaan misschien wel met charters die zo mogelijk rechtstreeks gaan.

Shoppen is hier echt zo feestelijk. In het centrum vind ik de kleding niks (armoedige troep) maar in de grote shopping mall bij de luchthaven (outlet shops) is het heel gaaf. Er zitten daar ook veel goeie lunchtentjes waar je even bij kunt komen tussen het shoppen door. Ik doe me vaak tegoed aan een overheerlijke Pizza met een drankje voor omgerekend nog geen 4 Euro.

Even wat anders... hoeveel graden is het nu eigenlijk bij jullie?

@ Specu, beterschap hoor, wat vervelend die bronchitis. En van dat gehoest worden je longen zo mega moe. Doe maar even rustig aan. Wat lief trouwens dat Specuman zo bezorgd om je is en mee ging naar de arts.

@ Ainne, wat doe jij eigenlijk voor werk? Dat weet ik nu nog steeds niet, ik zal wel ergens overheen gelezen hebben.

@ Oh jaaaaaa, Rubis, NIKS OM AAN TE TREKKEN, wat een probleem kan dat toch zijn. En mannen begrijpen niet altijd dat dit betekent dat je gewoon iets nieuws wilt. Ik heb zin om in Istanbul te shoppen, ook zo´n feest en gelukkig houdt Tb daar ook van en roept hij soms al uit zichzelf dat ik weer eens wat stijlvolle kleding erbij moet naar de nieuwste mode. Daar kopen we de zakelijke kledingstijl voor heel weinig geld en hij laat er ook maatpakken maken. In Antalya scoren we meestal sportieve kleding.

@ SFO, welkom hier, wat doe je precies in California, waar woon je ongeveer en hoe bevalt het leven daar?

@ Discovery, gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst, de Tankini van je vriendin, bofferd! En wie weet vind je in Bodrum nog een leuke voor erbij? Kun je een beetje afwisselen als je in dat schitterende hotel bent. Volgens mij krijg jij een mega gezellige vakantie.

Oh ja, mijn nieuwtjes oftewel goede voornemens voor de komende maand: Tb en ik hebben sinds gisteren besloten om een maand geen alcoholische drankjes meer te drinken voor de verandering en in plaats daarvan nemen we mineraalwater. Niet in de eerste plaats vanwege de alcohol maar omdat er best veel calorietjes inzitten. Ook nagerechten willen we even laten staan en ik ga weer ijverig elke dag even sporten aan zee, waar allemaal sporttoestellen staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven