Dreumes topic V

03-03-2021 08:58 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5! :cheer2: :cheer2:

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten :popcorn:
- Kleding B-)
- Speelgoed :duckie:
- Slapen :sheep:
- Vervoer
- Uitstapjes :sun:

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
*LaDolceVita* schreef:
10-05-2021 19:29
Ben benieuwd hoe de reis gaat verlopen! Overdag rijden is toch wel het prettigst.

Hebben jullie kinderen de bmr vaccinatie (14 maanden vaccinatie) al gehad? Mijn zoontje krijgt hem deze week en ik zie er tegen op. Van de vorige vaccinatie was hij best uit z’n doen namelijk. Hij het verhoging en erg last van z’n benen na de hand.

Ik vind het ook altijd zo zielig om te zien dat ze hem “pijn” doet :( gelukkig hoeft hij hierna pas weer als hij 4 jaar is, dat scheelt haha

Ik keek er ook enorm tegenop.
De prik zelf ging prima (oke, even huilen maar da’s niet heel gek ofzo)
De klachten bleven uit. Tot 9 dagen erna. Daar staat de bmr om bekend. Tot 2 weken er na kunnen ze er ziek van worden. Dochter kreeg een flinke allergische reactie over haar hele lichaam (soort kleine spikkeltjes/vlekjes). 1 dag flink hoge koorts. En toen was het over. De vlekken waren ook plots weer weg.
Komt goed!
Ik heb hier de laatste maanden niet echt meer meegeschreven, maar kom toch nog even doei zeggen. Dochter is afgelopen vrijdag 2 geworden, dus we hebben nu 2 peuters is huis :cheer:.

Veel plezier en succes met jullie dreumessen!
Stephanie05 schreef:
10-05-2021 20:11
Ik keek er ook enorm tegenop.
De prik zelf ging prima (oke, even huilen maar da’s niet heel gek ofzo)
De klachten bleven uit. Tot 9 dagen erna. Daar staat de bmr om bekend. Tot 2 weken er na kunnen ze er ziek van worden. Dochter kreeg een flinke allergische reactie over haar hele lichaam (soort kleine spikkeltjes/vlekjes). 1 dag flink hoge koorts. En toen was het over. De vlekken waren ook plots weer weg.
Komt goed!

Hier hetzelfde, anderhalve week na de prik echt een paar nare dagen gehad, met koorts naar huis gestuurd op kdv, niet eten en ook uitslag. Heeft een dag of 2/3 geduurd en nu is alles weer normaal.
Patatje15 schreef:
10-05-2021 21:14
Hier hetzelfde, anderhalve week na de prik echt een paar nare dagen gehad, met koorts naar huis gestuurd op kdv, niet eten en ook uitslag. Heeft een dag of 2/3 geduurd en nu is alles weer normaal.
Hier hetzelfde. De BMR vaccinatie is berucht om de late reactie. Heb dochter bijna een week thuis moeten houden.
He bah, dat klinkt niet erg hoopvol.
Hier een positief verhaal hoor!

Beide meisjes geen last gehad. En dat was bij dreumes best wonderbaarlijk, want de vaccinaties daarvoor zorgden altijd voor koorts en een paar dagen ongemak en dikke bulten op de prikplekken.
Dat is fijn Chantilly!!
Ons zoontje was van de vorige vaccinaties ook een beetje ziek. Misschien zie ik er daarom ook zo tegenop, dat ik denk, nu wordt hij nog zieker dan toen. Maar ja, dat hoeft dus helemaal niet. We gaan het meemaken.

Vanmorgen als “uitje” met de auto naar de prenatal. Ik had verwacht dat er winkelwagens met zitje waren maar die waren er niet. Zoontje mocht dus loslopen met als gevolg dat ik niks kon bekijken. Uiteindelijk in een buggy gedaan die je mocht pakken maar dat wilde hij natuurlijk niet. Gelukkig had ik een koekje mee en lukte het daarom alsnog maar hij was mopperig. Snel kaplaarsjes gepakt en weer naar huis. Kom ik thuis zie ik dat het twee linkerschoenen zijn :facepalm:

Ik ga binnenkort wel even alleen terug :proud:

Het moet gewoon mooi weer worden!! :sun:
Onze dreumes loopt tegen de muren omhoog als hij binnen “moet” blijven, gelukkig is het nu droog en kunnen we vanmiddag weer naar buiten.
O ja en ik zoek een windjack/zomerjas maat 86 (of 92) maar ik kan geen leuke vinden. Op alle jassen staan dino’s en bij de prenatal hadden ze alleen een lelijke kleur bruin. Iemand ergens een leuke gezien toevallig?
Haha geen advies van mij want dochter loopt veel in Marktplaats dingen die ik in de buurt op weet te pikken maar niet perse mijn smaak zijn :proud:

Als ik je shopervaringen zo lees ben ik blij dat het lopen hier nog niet begonnen is, al zal dat niet lang meer duren.
Weten jullie trouwens de schoenmaat van jullie dreumes? Dochter groeit weer uit haar sokken en zal ook binnenkort aan de slofjes of schoentjes moeten maar ik vraag me af of moeders dat dan thuis op staan te meten haha.
Het winkelt een stuk rustiger als je kind nog niet loopt maar verder is het juist heel leuk hoor! Je kunt ook meer buiten eropuit zeg maar. Ik geniet er enorm van. En je komt zelf ook aan je beweging want je kunt er de hele dag achteraan :yes:

Ik heb tijdens de lockdown dit meetding besteld voor schoenen, erg handig: https://www.shoesme.nl/shoesme-meetsyst ... ysteem2019

Hij heeft nu maat 21. Shoesme is sowieso een fijn schoenenmerk, bevalt tot nu toe goed in ieder geval.
En ik vind net leuke jassen op NextDirect dus het gaat goed komen. Maar ik zal ook nog eens op marktplaats kijken, qua kleding koop ik daar eigenlijk nooit iets. Z’n schoenen heb ik daar wel gekocht.
Jaaa ik kijk er ook wel naar uit dat ze zelf een beetje kan gaan rondrazen, volgens mij is ze daar wel aan toe :-D

Ik heb op Marktplaats altijd de tab 'in mijn buurt' open, maar ik woon in een klein dorp dus ik weet niet of het bij grotere plaatsen ook goed werkt. Hier best een kinderrijke buurt dus ik scoor voor elk seizoen ergens een kledingpakket dat ik een straat verderop op kan halen haha, maar dat is allemaal een beetje lui/praktisch moederschap van mijn kant ;)
Wel heel duurzaam!
Nushy schreef:
10-05-2021 22:00
Hier hetzelfde. De BMR vaccinatie is berucht om de late reactie. Heb dochter bijna een week thuis moeten houden.
Hoelang duurt dat dan?

Wat leuk om allemaal te lezen en zo herkenbaar :-D
Leeuw32 schreef:
11-05-2021 13:50
Hoelang duurt dat dan?

Wat leuk om allemaal te lezen en zo herkenbaar :-D
Hier was het na 10 dagen dat ze ziek werd geloof ik en het duurde een dag of 5.
@ schoenen: dochter liep rond haar eerste verjaardag al dus toen op de gok schoenen gekocht, maat 21 paste. Inmiddels maat 23, recent wel een afspraak gehad bij een schoenenwinkel om 1 paar “goede” schoenen te hebben. Dochter kan nu kiezen uit regenlaarzen, laarsjes, sneakers en sandalen.
@ zomerjas: hier een van marktplaats. Daarnaast voor als het regent ook een iELM pak, dat houdt de wind wat beter tegen.
Tip voor schoenen!!
Even het binnenzooltje eruithalen en het voetje er plat opzetten (op de grond); zo zie je precies hoe het voetje in de schoen zit (en dus wellicht al te klein is)
Teentjes voelen heeft geen zin; kleintjes krullen de teentjes vaak op:)
@bmr: zoon heeft ie gehad. Enige prik waar hij ziek van werd. Na anderhalve week had hij paar dagen koorts/hangerig. Duurde niet langer dan 3 dagen.

@kleding: overal dino s op jongenskleding idd. Zo jammer :hamer:
Wij krijgen veel kleding van familie doorgeschoven. Dus zoon heeft een derdehands zomerjasje van ter stal volgens mij.
Vaak hoef ik alleen aan te vullen met rompers, schoenen, en een keer een spijkerbroek. :-D
*LaDolceVita* schreef:
11-05-2021 13:06
En ik vind net leuke jassen op NextDirect dus het gaat goed komen. Maar ik zal ook nog eens op marktplaats kijken, qua kleding koop ik daar eigenlijk nooit iets. Z’n schoenen heb ik daar wel gekocht.
Kiabi heeft ook altijd hele leuke jasjes. Al 3 seizoenen jassen gekocht. Nu een zomerjasje voor €18. Mega mooi jasje.
Daarnaast een ielmpak en een wollen vest van Engel Natur; die kan ze nog wel 1/2 jaar aan (groot gekocht).
Ja ielm pak hebben wij ook gekocht en echt op de groei haha. Is al een uitkomst gebleken op het strand, zeker zo lang het bij kruipen blijft :-D
Patatje15 schreef:
12-05-2021 09:41
Ja ielm pak hebben wij ook gekocht en echt op de groei haha. Is al een uitkomst gebleken op het strand, zeker zo lang het bij kruipen blijft :-D
Onze dochter liep pas met 21 maanden (nu 23) en wat denk je? Dat pak past nog beter nu🙌🏼 De pijpjes leken korter (of haar benen langer, haha), maar nu ze loopt past ie weer helemaal prima🙌🏼
Vanmorgen vaccinaties gehad, blijft zielig. Vooral die bmr prik is een gemene, die geeft ongeveer 10 seconden een prikkend gevoel zei de arts. Dreumes was erg verdrietig maar tijdens het omkleden ging het wel weer. Hopelijk valt het mee met de bijwerkingen. Hij liep net alweer vrolijk rond gelukkig :)

Ziet er schattig uit zo'n Ielm pak! En Kiabi kende ik niet, bedankt voor de tip!
*LaDolceVita* schreef:
12-05-2021 12:14
Vanmorgen vaccinaties gehad, blijft zielig. Vooral die bmr prik is een gemene, die geeft ongeveer 10 seconden een prikkend gevoel zei de arts. Dreumes was erg verdrietig maar tijdens het omkleden ging het wel weer. Hopelijk valt het mee met de bijwerkingen. Hij liep net alweer vrolijk rond gelukkig :)

Ziet er schattig uit zo'n Ielm pak! En Kiabi kende ik niet, bedankt voor de tip!
Zorg dat je een ielmpak in de sale koopt! Er is een pagina voor op de website waar iedere dag nieuwe op komen:)
Kiabi altijd een maatje groter is mijn ervaring:)
Bedankt! Zoontje heeft nu maat 86 maar denk dat ik dan een maatje groter bestel van van Ielm. Gebruik je die alleen wel in het voorjaar/ de zomer? Misschien kan ik het beter in het najaar bestellen.
*LaDolceVita* schreef:
12-05-2021 14:05
Bedankt! Zoontje heeft nu maat 86 maar denk dat ik dan een maatje groter bestel van van Ielm. Gebruik je die alleen wel in het voorjaar/ de zomer? Misschien kan ik het beter in het najaar bestellen.

Ik heb voor dochter met maat 80 nu 92 in gebruik en dat gaat op zich prima omdat de mouwen en pijpen aan de uiteindes elastiek hebben :-D
Als de zomer Nederlands weer krijgt, verwacht ik dat ie hier nog wel gebruikt gaat worden haha
*LaDolceVita* schreef:
12-05-2021 14:05
Oom in het najaar. In de winter een gevoerde denk ik. Zijn heerlijke dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven