Dreumes topic V

03-03-2021 08:58 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5! :cheer2: :cheer2:

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten :popcorn:
- Kleding B-)
- Speelgoed :duckie:
- Slapen :sheep:
- Vervoer
- Uitstapjes :sun:

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
Leeuw32 schreef:
18-09-2021 07:58
Wij hebben op vakantie nu 2 mindere nachten gehad, vraag mij echt af hoe doet de rest dat structureel in combinatie met werk? Onze dreumes slaapt eigenlijk 9 van de 10 keer door, maar als je iedere nacht zo vaak wakker wordt of slecht slaapt dan is een fulltime baan toch niet te doen?
Het went. Ik ben vaak blij als de nacht erop zit en dat ik uit bed mag. Werk geeft afleiding dat is wel fijn. Maar soms sleep ik mezelf een beetje door de dag, klinkt misschien wat dramatisch haha.
Leeuw32 schreef:
18-09-2021 11:57
Jeetje, ik duim maar dat onze 2 ook zo makkelijk is. En anders maar red bull. Lijkt mij erg pittig. Hoop dat jullie achterband hebben. Wisselen jullie niet af?
Ik duim met je mee! Helaas laat de gezondheid van man het momenteel niet toe dat hij de zorg voor haar op zich neemt zoals hij zou willen. Hij doet wat hij kan, maar in de praktijk komt de zorg dag en nacht grotendeels op mij neer. Er zit gelukkig langzaam progressie in zijn situatie en daarmee ook in die van mij :).
*LaDolceVita* schreef:
18-09-2021 13:02
Het went. Ik ben vaak blij als de nacht erop zit en dat ik uit bed mag. Werk geeft afleiding dat is wel fijn. Maar soms sleep ik mezelf een beetje door de dag, klinkt misschien wat dramatisch haha.

Klinkt echt herkenbaar hoor! Vooral de eerste uren is t slepen, later op de dag gaat het wel weer en als ze eenmaal slaapt stort ik zelf ook finaal in haha. Het is een faaaaase, zeggen ze...
Gatonegro schreef:
18-09-2021 14:24
Klinkt echt herkenbaar hoor! Vooral de eerste uren is t slepen, later op de dag gaat het wel weer en als ze eenmaal slaapt stort ik zelf ook finaal in haha. Het is een faaaaase, zeggen ze...
Ja precies haha. Na de lunch ben ik er vaak wel weer 🤣 het is ook een fase, komt goed!
Maken jullie je kindjes wel eens wakker uit een slaapje overdag? Ik weet nooit waar ik goed aan doe.... wakker maken is gegarandeerd een chagrijnig kind. Bestaat er zoiets als te veel slaap overdag? Of moet ik gewoon maar denken: als ze slaapt zal ze t' wel nodig hebben.
Gatonegro schreef:
19-09-2021 13:01
Maken jullie je kindjes wel eens wakker uit een slaapje overdag? Ik weet nooit waar ik goed aan doe.... wakker maken is gegarandeerd een chagrijnig kind. Bestaat er zoiets als te veel slaap overdag? Of moet ik gewoon maar denken: als ze slaapt zal ze t' wel nodig hebben.
Meestal laat ik haar slapen, want denk inderdaad dat ze het dan nodig heeft. Als een dutje langer dan drie uren duurt of ik sta op tijd, dan maak ik haar wel wakker.
MaEve12 schreef:
19-09-2021 13:25
Meestal laat ik haar slapen, want denk inderdaad dat ze het dan nodig heeft. Als een dutje langer dan drie uren duurt of ik sta op tijd, dan maak ik haar wel wakker.
Merk je daardoor enig verschil in hoe de nacht loopt? Slapen doet slapen, zeggen ze, maar ik vind de grens zo moeilijk te bepalen. Soms slaapt ze overdag kort en slecht en gaat de nacht onverwachts heel prima, soms slaapt ze overdag goed en is de nacht drama. Of is dat gewoon dreumes eigen, dat ze niet voldoen aan de theorie?
Gatonegro schreef:
19-09-2021 13:01
Nooit, tenzij we echt ergens heen moeten. Doen slaapt ie dan pas om 8 uur of half 9 maar dat vinden geen probleem.
Vinden jullie je dreumes soms ook raar?

Die van mij is echt geobserveerd door alles met wielen en stuurtjes. Als we naar de kinderboerderij gaan kan ik echt een (half) uur een boek lezen omdat ie alle driewielers/tractors etc uitprobeert. Moet ik me zorgen maken :-$ ?
Leeuw32 schreef:
19-09-2021 16:22
Vinden jullie je dreumes soms ook raar?

Die van mij is echt geobserveerd door alles met wielen en stuurtjes. Als we naar de kinderboerderij gaan kan ik echt een (half) uur een boek lezen omdat ie alle driewielers/tractors etc uitprobeert. Moet ik me zorgen maken :-$ ?
Haha lijkt me heerlijk! Ik hoor niks geks :)
Gatonegro schreef:
19-09-2021 13:35
Merk je daardoor enig verschil in hoe de nacht loopt? Slapen doet slapen, zeggen ze, maar ik vind de grens zo moeilijk te bepalen. Soms slaapt ze overdag kort en slecht en gaat de nacht onverwachts heel prima, soms slaapt ze overdag goed en is de nacht drama. Of is dat gewoon dreumes eigen, dat ze niet voldoen aan de theorie?
Het lijkt volstrekt willekeurig :mrgreen:
Maar als ze veel wil slapen zal ze het wel nodig hebben, denk ik dan.
Heeft mijn kind nou van die kleine voetjes? Ze loopt nog niet, maar nu het wat kouder wordt vind ik buiten met alleen sokjes toch wat fris. Nu schoentjes voor haar gekocht in maat 19, maar die zijn echt te groot! Welke maat heeft/had jullie dreumes bij 15 maanden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven