Dreumes topic V

03-03-2021 08:58 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5! :cheer2: :cheer2:

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten :popcorn:
- Kleding B-)
- Speelgoed :duckie:
- Slapen :sheep:
- Vervoer
- Uitstapjes :sun:

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
@nushy
Heb je toevallig een zandbak? Of een loopfietsje? Hier is de speeltuin favoriet!
Heb ook klei gekocht (dochter is 22mnd), vingerverf en stabilo krijtpotloden met een kleurboek.
Verder kan dochter zich uren vermaken met keukenspulletjes en onze lege flessen/melkpakken.
Nushy schreef:
13-04-2021 20:18

Eten gaat wisselend, ze stopt tegenwoordig na een halve portie met avondeten en wil dan de rest alleen maar hebben met Boursin cuisine (“kaasj?”) erdoor. Als ze te weinig avondeten eet wordt ze in de nacht wakker met honger dus dan maar zo.
En ze probeert me enorm uit, roept dan “nee” terwijl ze me aankijkt en dingen doet die niet mag. En een enorm theater als ik dan boos word. Soms moeilijk om mijn lachen in te houden.
Iemand nog tips voor activiteiten in en om huis? Ze is snel verveeld.

Ooo hier kan ik me van alles bij voorstellen haha :twisted: Onze dochter (13m) praat nog niet maar heeft sinds kort aanwijzen als communicatievorm uitgevonden en daar maakt ze dankbaar gebruik van haha. Ze gaat pas rustig eten als ze alles wat ze heeft aan kunnen wijzen op de tray van haar kinderstoel heeft staan :facepalm:

Haar ding 's nachts is nu haar slaapzak openritsen, terwijl de nachten nog behoorlijk koud zijn, hopelijk is dat een hobby die snel weer over gaat.
pavo07 schreef:
13-04-2021 19:46
Zou ik ook doen hoor. Zal even wennen zijn, maar dat is maar even. Grote kans dat tie wat langer gaat slapen in de middag. Hij is al 14 maanden toch? Hier hadden we toen ook die rommelfase, toch doorgezet met 1 slaapje en na week of wat ging het prima. Soms een beetje bezig houden/de deur uit rond 11e want dan wordt ze moe.

Eerst sliep ze van 12 tot 14/14.30 en dan om 18.30 er weer in. Nu is het een half uurtje later.

Hoe laat is je dochter s ochtends wakker? Onze zoon om 7u. Hij was vanmorgen ontzettend actief (zoals altijd eigenlijk) en liep net alweer te gapen en in z’n ogen te wrijven dus heb hem toch maar even in bed gelegd. IVind het wel lastig merk ik.

Misschien inderdaad even een week doorzetten en kijken hoe dat gaat.
Patatje15 schreef:
14-04-2021 09:00
Haar ding 's nachts is nu haar slaapzak openritsen, terwijl de nachten nog behoorlijk koud zijn, hopelijk is dat een hobby die snel weer over gaat.
Ik heb al even een paar maanden dreumes meer, maar keek hier toevallig nog. Als je de slaapzak achterstevoren aandoet, wordt het een stuk lastiger open ritsen ;)
Leuke speelgoed tips trouwens!
Onze zoon begint nu echt een beetje te spelen, zo gezellig om te zien.
Favoriet is momenteel een houten brandweer auto waar hij blokjes in en uit doet.
Hij heeft ook een mand met allemaal (kartonnen) boekjes waar hij zich lang mee kan vermaken. Beetje bladeren, in en uit de mand etc.
Little people kende ik nog niet. Ziet er wel geinig uit maar is het erg hysterisch? qua geluiden enzo? :hyper:
Weetiknogsteedsniet schreef:
14-04-2021 13:12
Ik heb al even een paar maanden dreumes meer, maar keek hier toevallig nog. Als je de slaapzak achterstevoren aandoet, wordt het een stuk lastiger open ritsen ;)
Haha idd. Hier hetzelfde bij beide dochters. Vanaf maand of 13 hadden ze dit door. Slaapzak achterstevoren was de enige oplossing.
*LaDolceVita* schreef:
14-04-2021 09:14
Hoe laat is je dochter s ochtends wakker? Onze zoon om 7u. Hij was vanmorgen ontzettend actief (zoals altijd eigenlijk) en liep net alweer te gapen en in z’n ogen te wrijven dus heb hem toch maar even in bed gelegd. IVind het wel lastig merk ik.

Misschien inderdaad even een week doorzetten en kijken hoe dat gaat.
Meestal is ze rond 6.30/7 uur wakker nu. Soms een uitschieter naar 7.30 (lang leve zomertijd).

Wij deden eerst het volgende: rond 9
30 naar bed voor max een half uurtje en dan na de lunch weer (min 1,5 uur). Maar het duurde steeds langer voordat ze in slaap viel sochtends en smiddags.
Weetiknogsteedsniet schreef:
14-04-2021 13:12

Ja zeiden ze op kdv ook al, even proberen of ie dan een beetje zit haha
*LaDolceVita* schreef:
14-04-2021 13:31
Leuke speelgoed tips trouwens!
Onze zoon begint nu echt een beetje te spelen, zo gezellig om te zien.
Favoriet is momenteel een houten brandweer auto waar hij blokjes in en uit doet.
Hij heeft ook een mand met allemaal (kartonnen) boekjes waar hij zich lang mee kan vermaken. Beetje bladeren, in en uit de mand etc.
Little people kende ik nog niet. Ziet er wel geinig uit maar is het erg hysterisch? qua geluiden enzo? :hyper:

Volgens mij heb je met Little People zowel hysterische als niet hysterische optie. Ik had voor kerst de ark op mp gekocht en daar zitten geen knopjes of geluid op. Daar heeft ze gewoon maandenlang de poppetjes in en uit gehaald en de deurtjes van open en dicht gedaan, dus die is nu weer even minder interessant. Ik heb ook een trekker gekregen en daar zit wel heftig geluid op dat niet uit kan, kan misschien ook wel zijn dat de nieuwere versies dat meer hebben (?), maar mp staat er in ieder geval vol mee ;)
Wij hebben van Little People het speelhuis en het frozenkasteel. Het kasteel maakt behoorlijk wat geluid ( het albekende Let it go zonder zang), maar het huis is echt fantastisch. Er zitten wel geluiden op, maar niet hysterisch. Het doorspoelen van het toilet bijvoorbeeld. Dat huis vind ik echt een uitkomst, want is heel makkelijk dicht te klappen en mee te nemen. Zeker voor vakanties, bezoek aan familie zonder kinderen ed super handig om snel mee te nemen.

Ik vind het geweldig, naar Zoef zoef dieren ( die geluiden kan ik dromen...) wordt nauwelijks meer omgekeken en het is een opstapje (hopelijk) naar Playmobil. Onze oudste ( gaat richting de 4), speelt daar nu meer mee en met Lego, dus ik heb goede hoop dat dreumes daar veel naar kijkt en mee gaat doen. Daaaaaaag geluidjes!
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 14-04-2021 15:51
17.26% gewijzigd
Hoi allemaal,
Vaak genoeg meegelezen maar nu loop ik ook tegen het volgende aan met onze dreumes van 20 Mnd. Wat te doen qua speelgoed?!
Wij hebben een keukentje met keukenspullen, drie bakken met speelgoed (toren bouwen, muziek, boekjes, auto’s, smartmax, Duplo) en tafeltje / stoeltje en loopfiets en bal.
Maar eigenlijk speelt hij bijna nergens mee, af en toe kort met iets.. sowieso alleen spelen is moeilijk.
eigenlijk wil hij alleen maar met onze stofzuiger spelen, met zijn stoel naar de magnetron of buiten spelen wat helemaal fantastisch is ;) of met de snoertjes van onze laptop / stofzuiger etc.
En dan zit je nu te zoeken naar nog wat ander speelgoed wat hem wellicht wat uitdaagt, maar ik weet het ff niet... jullie nog tips?
Stephanie05 schreef:
13-04-2021 22:12
@nushy
Heb je toevallig een zandbak? Of een loopfietsje? Hier is de speeltuin favoriet!
Heb ook klei gekocht (dochter is 22mnd), vingerverf en stabilo krijtpotloden met een kleurboek.
Verder kan dochter zich uren vermaken met keukenspulletjes en onze lege flessen/melkpakken.
Ik heb wel een schelp maar nog geen zand erin. Misschien dat maar eens doen als het iets warmer is buiten. De speeltuin is hier ook een succes maar vind het daar zelf vaak op een gegeven moment saai worden haha.
Loopfiets check, eentje buiten en eentje binnen, maar die voor buiten is een soort driewieler waar ze nog niet echt mee overweg kan.
Die potloden zijn ook een goeie, zal eens kijken waar die te krijgen zijn. Lege flessen zijn hier idd ook een succes.
Dank voor de tip!
Hoe gaan de slaapjes nu LaDolceVita?
Zoals verwacht is bij ons na een weekje weg het hele slaapritme ook uit de deur en ik heb ook steeds meer het idee dat ze klaar is om naar 1 dutje te gaan.

Iemand nog adviezen voor een dreumes die elke vorm van fruit weigert? Stukjes gooit ze op de grond en prakjes/potjes hebben ook steeds minder succes. We hebben op advies geprobeerd het te mixen door iets wat ze wel lust, zoals pap, maar dan eet ze dat ook niet meer :bonk:

Hebben de andere moeders trouwens ook chronische rugklachten na een jaar baby/dreumes meesjouwen :lol: :-?
Ik heb geen rugklachten maar dreumes wilde vanaf een maand of 6-7 niet meer in de draagzak. Daarna nog maar 1x gelukt toen ze ziek was. Wel jammer want vond het best gezellig. Hoef haar niet vaak te dragen, ze loopt nu het liefst zelf en anders de buggy mee.
Hier geen ervaring met fruit weigeren. Wel fases dat het iets moeizamer gaat omdat ze het graag zelf wil doen (zelf prikken kan ze nog niet goed dus dan geef ik de vork aan met fruit eraan geprikt en eet ze het wel). Anders snackgroente zoals komkommer en tomaat als vervanging proberen?
Wat vervelend patatje! Was de vakantie verder wel leuk? En wilde ze daar ook niet slapen?

Eet ze wel groenten? Dan zou ik daar gewoon extra van geven.
Onze dreumes is gek op fruit maar eet dan weer geen zuivel, ik laat het maar even zo. En appelstroop? Daar zit ook veel ijzer in.

Hier gaat het matig qua slapen haha.
Overdag slaapt hij soms wel in de ochtend en soms niet maar ik heb het idee dat hij het slaapje nog wel nodig heeft. Als hij die overslaat dan wordt hij erg mopperig (gillen etc) op den duur. Het ligt er ook aan hoe laat hij die dag wakker wordt. Als hij om 6u wakker wordt dan slaapt hij sowieso nog even in de ochtend. Om 7u wakker redt hij het wel tot iets voor 12en maar is dan meestal niet de gezelligste, lastig hoor! Hij slaapt ook maar 1,5 u tussen de middag, ongeacht of hij wel of niet ‘s ochtends heeft geslapen.

Het ‘s avonds in slaap vallen gaat een stuk beter. Hij valt nu zelf in slaap en loopt niet meer zo te keten. Alleen na een paar uur, meestal als wij zelf net in bed liggen, wordt hij verdrietig wakker en wil niet meer in z’n eigen bed. Niks helpt dan. Dus hij slaapt eigenlijk altijd tussenin, hier sta ik wat dubbel in.
*LaDolceVita* schreef:
25-04-2021 12:47
Wat vervelend patatje! Was de vakantie verder wel leuk? En wilde ze daar ook niet slapen?

Eet ze wel groenten? Dan zou ik daar gewoon extra van geven.
Onze dreumes is gek op fruit maar eet dan weer geen zuivel, ik laat het maar even zo. En appelstroop? Daar zit ook veel ijzer in.

Ja was heerlijk om even weg te zijn. Ze sliep 's nachts in principe prima, maar het lukte overdag gewoon echt niet om het ritme aan te houden en ze is niet meer zo flexibel dat ze in de buggy of auto slaapt haha. Vanochtend wilde ze weer niet slapen, dus nu eens even afwachten hoe lang ze het nu uithoudt in bed, want het middagslaapje is nog wat kort om te hele dag op vol te houden.

Wat een puzzel he die slaapjes, hopelijk komt er snel weer rust en ritme in bij jullie.

Groente gaat verder prima, dus dat misschien maar even proberen op te schroeven idd, heb sowieso het idee dat ze niet echt van zoete dingen houdt.
Melk wil ze ook niet maar dat kunnen we gelukkig nog een beetje opvangen met pap en kwark voorlopig.
Zeker een gepuzzel, irritant soms he? :lol:

Ja gewoon extra groenten geven joh, is toch ook super gezond.
En een knijpfruitje, patatje?
Wij hebben die van servero en zonnatura; dochter vindt ze heerlijk!
Stephanie05 schreef:
26-04-2021 08:57
En een knijpfruitje, patatje?
Wij hebben die van servero en zonnatura; dochter vindt ze heerlijk!

Dat kunnen we ook nog wel eens proberen ja. We zijn er laatst wel achter gekomen dat ze die nog niet zonder begeleiding kan eten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
We gaan hier weer een uitdagende fase in. Dochter is opeens minder snel vermaakt, speelgoed is niet interessant meer maar het is niet zo duidelijk wat ze wel wil. Ze kan wel heel duidelijk (en luid) laten weten wat ze niet wil, dus elke zoveel minuten krijgen we hevig protest te horen.

Uitjes helpen meestal nog wel, maar ik zie nu al dat er weer een regenachtige hemelvaart voorspeld wordt en winkelen vind ik helaas nog geen fijne bezigheid in dit Covid tijdperk. We moeten dus weer creatief zijn.

We zijn nu ook voorzichtig aan het kijken naar vakanties boeken, we kijken nu iets naar iets wat waarschijnlijk 2 dagen reistijd gaat hebben (16 uur in de auto). Ik kan me er stiekem wel druk om maken of dat te plannen/te doen valt met een dreumes. Maar het is iets waar we om praktische redenen heen willen en het liefst met hond, dus even kijken of we dat onszelf aan willen doen haha.
Wat een herkenbaar verhaal patatje!

Onze dreumes vermaakt zich momenteel goed met een kastje die op en dicht kan en daarin zitten allemaal boekjes. Verder is hij graag buiten maar met dit K-weer is dat wel lastig soms. Buiten is alles makkelijker vind ik.
We hebben nu ook een modderkeuken in de tuin, zorgt ook voor vermaak!

Wij zijn toevallig ook voor een vakantie aan het kijken met langere reistijd. We hebben bedacht om dan s nachts te gaan rijden. Wij zijn het nu wel gewend om een nacht nauwelijks te slapen dus dat scheelt. Ik weet nog niet of we het echt gaan doen (ook ivm corona natuurlijk) maar het lijkt me heerlijk om er echt een langere periode uit te zijn.
*LaDolceVita* schreef:
10-05-2021 12:51
Wat een herkenbaar verhaal patatje!

Onze dreumes vermaakt zich momenteel goed met een kastje die op en dicht kan en daarin zitten allemaal boekjes. Verder is hij graag buiten maar met dit K-weer is dat wel lastig soms. Buiten is alles makkelijker vind ik.
We hebben nu ook een modderkeuken in de tuin, zorgt ook voor vermaak!

Wij zijn toevallig ook voor een vakantie aan het kijken met langere reistijd. We hebben bedacht om dan s nachts te gaan rijden. Wij zijn het nu wel gewend om een nacht nauwelijks te slapen dus dat scheelt. Ik weet nog niet of we het echt gaan doen (ook ivm corona natuurlijk) maar het lijkt me heerlijk om er echt een langere periode uit te zijn.

Haha zo herkenbaar, zeker die boekjes. Ik ben ook marktplaats aan het afspeuren voor een zandbak nu ;)

Ja ik zat ook te denken aan 's nachts rijden maar ik had nog niet helemaal praktisch bedacht hoe dat beter zou zijn in ons geval. 16 uur aan een stuk, zelfs als we met zijn 2en rijden gaat toch te lang zijn en als dochter eenmaal slaapt is wakker maken of overleggen ook vragen om problemen :mrgreen:
Ik zat nu te denken om dag 1 in 3x3 uur rijden te verdelen en dan nog 2x3 de 2e reisdag, in theorie zou dat kunnen werken :proud:
Ah die fase is herkenbaar hoor Patatje! Hier hebben beide dochters dat wel even gehad. Nu mag ik totaal niet klagen, want ze hebben verder altijd heel fijn zelf gespeeld, maar die periode dat het even niet zo lukte vond ik wel lastig.

Wij hebben nu een discobal en daar gaat dreumes echt helemaal los op, in combinatie met verschillende liedjes die we gewoon via Youtube afspelen op de tv.

Wij hebben eind juli een stacaravan geboekt in Zuid-Frankrijk, vlak onder Avignon. Dreumes wordt daar dan 2 en ik hen nog altijd goede hoop dat we echt mogen reizen :-)

Tot nu toe gingen de vakanties met de auto altijd prima, zowel in de winter naar Italie als in de zomer naar Frankrijk/Italie. We overnachten wel altijd en houden rekening met nog zo'n 4 uur reistijd op de 2e dag.

Mijn ouders reden altijd 's nachts en waren dan zelf altijd geradbraakt, terwijl wij behoorlijk uitgerust waren en toch vervelend werden, want we moesten even wennen aan een nieuwe omgeving.
Chantilly21_2 schreef:
10-05-2021 13:07
Ah die fase is herkenbaar hoor Patatje! Hier hebben beide dochters dat wel even gehad. Nu mag ik totaal niet klagen, want ze hebben verder altijd heel fijn zelf gespeeld, maar die periode dat het even niet zo lukte vond ik wel lastig.

Ik weet dat ik ook echt niet mag klagen want ze vermaakt zichzelf normaal gesproken zo goed met blokjes in doosjes doen en dingen opstapelen en weer afbreken haha. Maar de dagen zijn nu even zooo intensief dat ik tenminste een plan wil hebben voor de vrije dagen :-D

Het reizen word denk ik gewoon proberen en zien hoe het gaat, het zal ook erg aan de stemming van de dag liggen, fingers crossed.
Ben benieuwd hoe de reis gaat verlopen! Overdag rijden is toch wel het prettigst.

Hebben jullie kinderen de bmr vaccinatie (14 maanden vaccinatie) al gehad? Mijn zoontje krijgt hem deze week en ik zie er tegen op. Van de vorige vaccinatie was hij best uit z’n doen namelijk. Hij het verhoging en erg last van z’n benen na de hand.

Ik vind het ook altijd zo zielig om te zien dat ze hem “pijn” doet :( gelukkig hoeft hij hierna pas weer als hij 4 jaar is, dat scheelt haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven