Dreumes topic V

03-03-2021 08:58 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5! :cheer2: :cheer2:

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten :popcorn:
- Kleding B-)
- Speelgoed :duckie:
- Slapen :sheep:
- Vervoer
- Uitstapjes :sun:

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
Dochter draagt het ielmpak in het voorjaar& najaar over haar kleding; in de winter heeft ze haar wollen Engel Natur jasje eronder aan. Pas op dat je geen dikke winterjas eronder doet; die pakken zijn van zichzelf al warm zat.
Ielm pak is besteld, ben benieuwd!
Die jasjes van Engel Natur vind ik ook zo leuk Stephanie, lijkt me leuk voor deze winter. Eerst maar eens een lekker voorjaar en zomer. Serieus, waar blijf die zon?!
*LaDolceVita* schreef:
16-05-2021 17:21
Ielm pak is besteld, ben benieuwd!
Die jasjes van Engel Natur vind ik ook zo leuk Stephanie, lijkt me leuk voor deze winter. Eerst maar eens een lekker voorjaar en zomer. Serieus, waar blijf die zon?!
Hier de hele dag (op een uur vanmorgen na) volle bak zon. Zelfs op het terras gezeten zojuist. Sorry😅

Ben benieuwd hoe het pak je bevalt! Engel Natur is een dikke aanrader. Voor dan; koop een maatje groter. Zit wat wijds in eerste instantie, maar dan kun je er wel 2 jaar mee doen:)
Wat doen jullie op deze regenachtige dagen met dreumes? Mijn inspiratie is echt op, ik weet niet hoe ik haar binnen vermaakt kan houden :@@:
Laarzen en ielmpak aan, zelf een paraplu mee ebn plassenstampen!
Stephanie05 schreef:
23-05-2021 10:02
Laarzen en ielmpak aan, zelf een paraplu mee ebn plassenstampen!

Ze loopt nog niet ;)
Patatje15 schreef:
23-05-2021 08:01
Wat doen jullie op deze regenachtige dagen met dreumes? Mijn inspiratie is echt op, ik weet niet hoe ik haar binnen vermaakt kan houden :@@:
Wij gaan tussen de buien door naar buiten. Verder wissel ik regelmatig zijn speelgoed, na zijn middagdutje ligt er dan “ineens” wat anders en dat is dan interessant.
Afspreken met andere mensen (liefst met kinderen) geeft ook afleiding. Maar het moet gewoon weer goed weer worden natuurlijk.
Patatje15 schreef:
23-05-2021 08:01
Op visite gaan :idee: , werkt hier vaak het beste. Breekt de ochtend.
Ik weet niet of hier meer fans zijn van de producten van Naïf maar, bij Holland and Barrett is het nu in de aanbieding. 2e product voor 50% korting. Even een tip van Flip.
pavo07 schreef:
23-05-2021 14:09
Op visite gaan :idee: , werkt hier vaak het beste. Breekt de ochtend.
Ja dat werkt hier ook! En anders tussen de buien door in de wagen, regenkap erover, zelf een plu mee en gaan!😃
Hey allemaal!

Tot welke leeftijd mag je officieel in het dreumestopic? :hyper: Ik heb een zoontje van 18 maanden en heb best zin in een kletstopic!
Gewoon gezellig meekletsen hoor! Dreumes is de leeftijd van 1 tot 2 jaar :)

Het ielm pak is binnen! Het is nog wel wat groot maar dan kunnen we voorlopig vooruit.
Leuk, ga ik maar deze avond op de bank even bijlezen :popcorn:

Zoals gezegd heb ik dus een knul van 18 maanden en soms... Ja soms wil ik 'm even wel achter het behang plakken :lol: Hij begint echt grenzen af te toetsen en dan denk ik weleens "dan moet die peuterpuberteit nog komen" haha.
Mijn niet zo baby meer is net een dus kom graag meeschrijven!

Hij heeft gister de spiegel van de muur getrokken, schrok me dood: kwam de kamer binnen en zag hem niet omdat hij onder de spiegel lag.
Gelukkig valt het allemaal mee, bult is klein en hij was vooral geschrokken en ik ook ;)

Maar merk wel dat een nieuwe fase aanbreekt! en hij is gek op eten, niet normaal. Op de crèche wordt hij gek als anderen kinderen eten en hij heeft al gegeten. Of wanneer ik aan het koken ben en hij met zijn rijstwafel op de grond zit. Wel goed dieet voor mezelf, eet niks meer als hij wakker is.
Haha herkenbaar Arequipa!
Als ik iets eet dan moet ik mijn zoontje ook wat geven anders is het mis.

Het is inmiddels 2 weken na de bmr vaccinatie en ons zoontje is niet ziek geworden gelukkig! Wel was hij twee dagen echt mopperig maar dat heeft hij wel vaker dus weet niet of dat door de vaccinatie komt. Ik ben in ieder geval blij dat het nu voorlopig achter de rug is.
Hier vandaag echt :@@: Geen idee wat er scheelde!! Van thuiskomst tot bedtijd, geen minuut zonder huilen gehad. Maar ook niet zomaar huilen, echt intens krijsen. Had echt geen flauw idee wat er was. Ligt in z’n slaap ook al de hele tijd zachtjes te snikken :uh?:
Welkom nieuwe schrijfsters!

Hier zijn we bijna dreumes af, nog 2 maanden en ze is alweer 2. Bizar hoe snel dat tweede jaar voorbij gaat..

Oh en die peuterpubertijd? Mijn bijna 4 jarige had een heftige tijd tussen 2,5 en 3, maar het fijne aan die leeftijd was dat je beter kunt praten, ze zijn zelf vaak ook taliger op die leeftijd en kunnen daardoor beter aangeven wat er scheelt.
Dat vond ik aan de dreumesleeftijd soms nog wel eens lastig, zeker omdat uitleg van mijn kant gewoon niet gehoord wordt ;-)

Liever een koppige 3 jarige, dan een hele dwarse dreumes van 1,5 ;-)

Eten is herkenbaar, ook onze oudste deed dat ook, tot het moment dat bepaald eten ineens uit de gratie raakte en ze weken alle groente heeft willen vermijden..Dat is gelukkig sinds een paar maanden weer bijgetrokken, maar ik schrok echt even van het contrast alleseter/niets willen eten.

Wat fijn dat de BMR mee is gevallen LaDolceVita! Hier was dat ook het geval :)

Oh en Patatje, ik ging ook altijd op stap, soms gewoon een rondje met de auto om even weg te zijn uit huis.

Hier is onze jongste dame 2 weken behoorlijk ziek geweest. Eerste week erg verkouden, waardoor we bij de spoedpost uit zijn gekomen in het weekend ivm hoogoplopende koorts en hoestbuien waar ze zo'n beetje in leek te blijven. Mij ook aangestoken, heerlijke bijholteontsteking die nu wat aan het afvlakken is. Toen de verkoudheid over was, kreeg het arme ding een buikgriep.. Echt, wat zo'n lijfje toch kan produceren.. Zo zielig..
En die laatste kiezen die doorkomen ( krengen zijn het) zorgen dan ook niet voor fijne eetmomenten.

Hopelijk is het nu allemaal over en kunnen we komend weekend genieten van ons weekendje weg in eigen land :)
Elyani schreef:
26-05-2021 20:29
Hier vandaag echt :@@: Geen idee wat er scheelde!! Van thuiskomst tot bedtijd, geen minuut zonder huilen gehad. Maar ook niet zomaar huilen, echt intens krijsen. Had echt geen flauw idee wat er was. Ligt in z’n slaap ook al de hele tijd zachtjes te snikken :uh?:
Hoe oud is hij nu? Hier een 23 maander (oei, moet de groep al bijna verlaten!) die uit een periode van een dikke 6 weken continu huilen komt. Poeh. Mega heftig!!
Arequipa schreef:
26-05-2021 15:53
Mijn niet zo baby meer is net een dus kom graag meeschrijven!

Hij heeft gister de spiegel van de muur getrokken, schrok me dood: kwam de kamer binnen en zag hem niet omdat hij onder de spiegel lag.
Gelukkig valt het allemaal mee, bult is klein en hij was vooral geschrokken en ik ook ;)

Maar merk wel dat een nieuwe fase aanbreekt! en hij is gek op eten, niet normaal. Op de crèche wordt hij gek als anderen kinderen eten en hij heeft al gegeten. Of wanneer ik aan het koken ben en hij met zijn rijstwafel op de grond zit. Wel goed dieet voor mezelf, eet niks meer als hij wakker is.

:hihi: Het is altijd zo schrikken als ze opeens zoiets uithalen.

Hier kan ik inderdaad ook het niet in mijn hoofd halen om zomaar iets in te eten. Dan komt er iemand aan mijn benen hangen: DIE! DIE! DIE! (behalve als het fruit is, krijgen we er nog steeds met geen mogelijkheid in)

En verder herkenbaar dat de eerste tekenen van prepeuterpubertijd verschijnen. Dochter is nog steeds vrolijk en goedslachs maar dat kan opeens omslaan als iets niet gaat zoals zij in gedachte heeft (en probeer er maar eens achter te komen wat dat is).

Tolereren jullie kindjes nog een hoedje of petje. Ik had weer wat voor de zomer besteld maar ze laat niks op haar hoofd zitten, twijfel nu of ik het terug zal sturen want het lijkt er op of we er niks aan gaan hebben dit jaar (6)
@Patatje dat is ZO herkenbaar, ik moet maar iets in mijn handen hebben en het is alsof hij er een extra zintuig voor heeft. In no time hangt hij aan mijn broek :facepalm: Overigens is hier fruit echt nog een grote hit! Hij heeft recent aardbeien ontdekt en sindsdien is dat toch een ECHTE topper. Wanneer begint dat moeilijk eten doorgaans? Daar kijk ik wel tegenop.
Hier heeft zoontje trouwens nooit wat op z'n hoofd gewild. Vorige zomer was hij nog echt baby en zelfs toen was het echt niet te doen. Dat gaat er met zijn sterke willetje dit jaar niet beter op worden.

@Chantilly Oh wow zeg wat een pittige weken achter de rug! Ik hoop echt dat jullie snel weer lekker in de rust en routine kunnen terechtkomen, wat heerlijk is dat dan hé. De routine is echt zoiets waarvan ik pas weet hoezeer ik het waardeer, eens er iemand ziek is en het in duigen valt :lol: En een weekendje weg, héérlijk! Ze geven eindelijk ook eens wat beter weer, dus hopelijk kunnen jullie echt genieten.

@LaDolceVita Ja die vaccins zijn echt stom. Een noodzakelijk kwaad, maar echt dikke shit als ze er ziek van zijn. Gelukkig ben je de dans deze keer ontsprongen lijkt het! :jump:

Hier heb ik gisterenavond nog een hele poos op gezeten met een krijsend kind. Normaal heb ik dus echt een goede slaper, ik moet zo goed als nooit nog opstaan of met hem op zitten eens hij in zijn bed gaat. Maar nu dus geen houden aan, wat een verdriet. Ik dacht eerst dat hij last had van doorkomende tanden, hij zit namelijk al enkele dagen enorm te bijten en kwijlen. Maar hij zat ook enorm te overstrekken en windjes te laten, dus misschien had hij wel gewoon krampen. Lijkt me niet dat hij iets bijzonder gegeten had, maar goed. Wie weet het soms hé met die kleine dreumesen :sherlock: Hopelijk bellen ze vandaag niet van de opvang dat hij ziek is en ik hem moet halen, want ik heb nog veel werk :hyper:
Hier hebben beide dochters nooit hoedjes/petjes getolereerd.
Bijna-kleuter nu wel, maar die loopt het liefst de hele dag rond met haar Elsa-kroon en jurk.

Slechter eten gebeurde hier rond 2,5, daar zet ik nu op weer op in ;-) Tot die tijd ging het prima en dreumes eet tot nu toe ook goed.
'Slechte eter' was ze hier al vanaf het begin, maar het was een flesweigeraar en die zijn daar berucht om. Ze eet prima, maar weigert hele specifieke dingen zonder ze ooit geproefd te hebben.

Hoedje en petje kunnen dus weer retour :facepalm: zonnebril van vorig jaar zal dan ook wel geen optie meer zijn :hihi:

Ik vermoed dat hier de laatste set kiezen onderweg is trouwens, maar ik mag toch niet in haar mond kijken dus dat merken we ooit vanzelf wel :hyper:
Patatje15 schreef:
27-05-2021 10:09
'Slechte eter' was ze hier al vanaf het begin, maar het was een flesweigeraar en die zijn daar berucht om. Ze eet prima, maar weigert hele specifieke dingen zonder ze ooit geproefd te hebben.

Hoedje en petje kunnen dus weer retour :facepalm: zonnebril van vorig jaar zal dan ook wel geen optie meer zijn :hihi:

Ik vermoed dat hier de laatste set kiezen onderweg is trouwens, maar ik mag toch niet in haar mond kijken dus dat merken we ooit vanzelf wel :hyper:
Dan is ze er wel vroeg bij met de laatste kiezen Patatje!
Hier hadden ze met 15 maanden beiden 4 kiezen en oudste had met 2 jaar en 3 maanden haar gebit compleet ( 8 kiezen).
Jongste heeft er nu al 6 en ik denk dat de laatste 2 er ook aan gaan komen nu.
Die achterste kiezen zijn de grootste krengen.
Alle tanden waren hier bizar snel, daarom zou het me niet verbazen, maar we zien ze vanzelf wel een keer verschijnen.

We gaan hier nu ook heel langzaam beginnen met de vakantievoorbereidingen voor volgende maand, kijk toch wel op tegen de reis met een dreumes in de wil-niet-stilzitten-fase.
Onze jongen heeft ook al heel veel tanden, heeft daar ook veel last van gehad. Ben blij dat het waarschijnlijk niet meer zo erg wordt nu.

Ik snap dat je tegen die reis opkijkt Patatje. Wij gaan een weekje naar Texel maar dan zit ik al te stressen op welk tijdstip we het beste kunnen vertrekken aangezien dreumes niet in de auto wil slapen.

Hier gaat het qua slapen ineens super goed! Ik had er laatst een topic over geopend dat ons zoontje alleen tussenin wilde slapen maar ineens was dit over. Sinds 2 weken slaapt hij in zijn eigen bed, de hele nacht. Erg fijn.
Hij doet nu overdag 1 slaapje van 2,5 uur (!!!) en gaat er rond 18:30/19:00 uur in en slaapt dan tot ongeveer 7:00 uur. We weten niet wat we meemaken.

Volgens mij heeft hij ook een sprong gehad want hij snapt nu veel meer en kan ook dingen beter duidelijk maken. Hij kijkt ook anders naar dingen nu, is bijvoorbeeld druk met een bal ergens onderdoor laten rollen etc.

Ik vind het zo gezellig met hem erbij. Het eerste jaar vond ik vooral erg zwaar maar nu is het echt genieten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven