Uitgerekend eerste helft december - deel 2

20-04-2021 11:21 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op zwanger/uitgerekend-1e-helft-december-2 ... ges/475887 omdat topicstarter Metta helaas niet meer mee zal schrijven... :hug:
Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige :hug:
Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!

Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

NaamLeeftijdenKindjeVolgende echo :heart: UitgerekendOverig
Computersaysno31-302e9 juni :heart:24 novemberGoede nipt!
Garnet1234532-331e28 mei:heart:2 december...
Kiwimeisje31-313e21 mei :heart:5 decembergeen nipt, 17 juni geslachtsbepaling
Julia6531-312e 18 mei :heart: 5 decemberGoede nipt!
_Amber_26-301e 18 mei :heart:7 decemberGoede nipt!
Katootje8337-362e16 juli 20 weken:heart:8 decemberGoede nipt! 19 juni geslachtsbepaling
TheDoctor32-331e26 mei:heart:8 decemberGoede nipt!
86Truus34-351e22 juni:heart:8 decemberGoede nipt!
Vlinder5434-333e1 juni:heart:9 december20 weken echo op 13 juli
Daanstje28-342e1 juni:heart:10 decembergeen nipt, 24 juni geslachtsbepaling
DiHappy8634-362e26 mei:heart:13 decembergeen nipt
katootje83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 14:55
41.33% gewijzigd
Paasei987 heel verdrietig! Sterkte met het verwerken!
Julia, Wij willen zeker het geslacht weten! Ik vind het al spannend genoeg en ik vind het ook leuk om een echte jongens of meiden kamer te maken.

Thanks Kiwimeisje!
De nipt weet ik echt heel zeker. Als een kindje niet levensvatbaar is wil ik de zwangerschap niet voldragen. Ook nevenbevindingen willen wij weten, mocht er iets zijn, dan wil me daar graag op voorbereiden en er niet pas bij de bevalling of in de kraamweek achter komen.
De vk had al naar de nekplooi gekeken (zij doet ook 20 weken echo's enzo) en voor zover dat nu te beoordelen is zag ze een mooie smalle nekplooi.
Een geslachtsecho met 15 weken is volgens mij behoorlijk betrouwbaar. Vaak kan je zelf ook mee kijken en kan je het ook wel (of niet) zien. Als ze dan ook nog de 3d aanzetten lijkt het me helemaal duidelijk...
Wow Katootje, wat een toewijding aan dit topic!
Wij doen geen NIPT.

Een geslachtsecho met 15 weken is hartstikke duidelijk! Met zoon hebben we toen een 3D echo laten maken, en daar was echt geen twijfel over mogelijk. Het kan alleen wel zo zijn dat je kindje net niet goed ligt natuurlijk en ze het daardoor niet kunnen zien.
Ik ben er weer (dat duurde niet lang :proud: )
Ik merk dat ik het topic toch wel las aangezien ik de halve dag toch hier op het forum hang :rofl: dus dan kan ik net zo goed weer reageren.

Paasei, ik weet niet of je nog leest maar wat een schrik :hug: dat is waar we allemaal bang voor zijn!

Katootje, wij gaan wel een NIPT doen maar ik weet nog niet wanneer, eerst de termijnecho. We twijfelen nog wel over neveneffecten maar ik neig nu naar wel.
Geslacht willen we zeker wel weten maar ik denk niet dat we er een extra echo voor gaan inplannen.

Hier nog steeds rugpijn maar wel minder dan gisteren. Gisteren kon ik echt niks, alleen maar liggen. Ik vraag me af of het wel door de zwangerschap komt of toch iets anders is. Aangezien het vandaag wel beter is dan gisteren kijk ik het nog een dagje aan voor ik aan de bel trek.
I'll be kept away
paasei wat verschrikkelijk... heel veel sterkte met het vervolg!

Wat een beslissingen zijn er toch te maken...
We doen geen nipt. En we willen niet weten wat het wordt. Ik wilde het half weten ivm kleding die ik zelf naai en na 2 jongens een meisje heel leuk zou vinden. Maar de verrassing tot het einde vind ik ook zo bijzonder. En mn man wil t absoluut niet weten. Dus ook snel besloten haha.

Verder hier dus al wel 3 kilo aangekomen. En ik vind het erg vervelend. Een combinatie van zo enorm moe dat ik weinig beweeg en geen puf heb uitgebreid te koken en 2 weken vakantie en wel zin in ongezonde dingen (ow en liters spa rood haha). Nog 1 weekend kamperen en dan kijken of we vanaf maandag weer meer in het gareel kunnen komen. Weekboodschappen en dagvoorraad mee naar werk.
Heel veel sterkte paasei! Wat een vervelend nieuws.

Ik merk dat ik wat stiller ben, ben zo moe! Hoop snel weer wat meer energie te hebben.

Gister bloed laten afnemen en vind het nu wel spannend.

Geslacht willen wij ook graag weten! Ik merkte de vorige keer dat ik toen een beetje het gevoel kreeg dat het toen pas écht was toen ik wist dat het een meisje zou worden. Ook voelde ik toen pas echt een soort van band. Ja het zit in mijn hoofd maar ik merk dat ik dat wel nodig heb ofzo :P Toch lijkt het me ook heel leuk om het niet te weten en erachter te komen na de bevalling.
Wij willen ook graag het geslacht weten en doen sowieso alle mogelijke analyses :-) ik ben veel te nieuwsgierig :$

Ik vond t wachten op mijn 13 weken echo toch echt te lang en heb na veel googlen toch een pret echo bureau gevonden :yes: het is een stukje rijden maar morgenavond kan ik al terecht. Super blij mee!!
Wij willen ook graag het geslacht weten. :-) We doen de NIPT met nevenbevindingen.

Ik ben ook wat stiller de laatste tijd, maar dat komt ook omdat ik het bericht van paasei super heftig vind. Het blijft gewoon eng dat het hartje stopt zonder hier symptomen van te hebben. Ik heb vanochtend gebeld, omdat de misselijkheid echt wel veel is afgenomen. Ik mag vanmiddag voor echo, gezien mijn eerdere miskraam van 11 weken waar ik toen geen klachten van had.

Dus we wachten het vandaag af. Ik vind het wel spannend.

Voor de tabel: Termijn echo staat op: 18-5-2021
Vlinder: wat leuk dat je ook 2 jongens hebt, ik ook! Heb je een voorgevoel nu?

The doctor: hoe is het nu met je rug?

Amber: fijn dat je een echo hebt, ook spannend! Hopelijk is er niets aan de hand en is de misselijkheid gewoon verbeterd :-)

En garnet ook veel plezier bij de echo! Heb je alle fabeltjes al gecheckt? Ik doe dat ook qua geslacht, vind het toch leuk om te gokken.

Wat een heerlijk weer he! Word er helemaal vrolijk van. Morgen vertellen we het de laatste familie en dan is dat alweer klaar! Maakt het wel extra echt vind ik. Ik ben trouwens steeds minder moe en nog steeds de hele dag misselijk, maar niet heel erg. Dus als alles goed is, nog steeds een top zwangerschap. Maar het maakt ook e onzeker.
Spannend Garnet en Amber! Groot gelijk dat jullie voor een extra echo gaan!
Als ik nu geen Corona had, had ik denk ik de VK ook gebeld voor een extra echo, ook al staat er een volgende week. Maar m'n misselijkheid is weg en m'n borsten zijn niet meer gevoelig..

Ik herken wel wat jij zegt over het geslacht Computer! Ik vind het hele idee dat er een mensje in mij groeit zo surrealistisch, het duurde bij de eerste ook echt wel even voor het besef landde. En nu merk ik dat ik zo'n slag om de arm houd ivm eerdere missed abortion dat ik alle bevestiging wel nodig heb.

Wat leuk Kiwi dat je het al verteld hebt aan zoveel mensen!

Qua Corona gaat het hier helaas wat slechter dan eerder. Ik hoop de piek nu wel een beetje te hebben, vooral de hoofdpijn vind ik vreselijk en komt dwars door de maximale dosering paracetamol heen..
En ik merk dat ik ook echt ongerust raak van deze heftige klachten over die kleine in m'n buik.. kan me zo niet voorstellen dat dit geen invloed zou hebben..
Kiwimeisje jaa echt top dit weer! Wat leuk dat je het tegen de rest van de familie gaat vertellen. Ik wil dat na de termijn echo ook doen :-) Weet je al hoe je dat gaat doen?

Daanstje Wat ontzettend rot die Corona zeg! Ik snap heel goed dat je angstig bent, ik weet ook nog heel goed hoe bang ik was toen mijn vriend verdacht werd van corona. Misschien kan je even met de verloskundige overleggen over de klachten er zijn vast meer vrouwen die tijdens de zwangerschap corona hebben gehad. Wellicht kan zij jou wat geruststellen.

Hier de echo gehad alles zag er goed uit precies 10+1 dus dat klopt allemaal :-) . Kindje was aan het slapen, maar toen ik van de verloskundige even moest hoesten was het kindje al druk aan het bewegen. Ik ben nu minder zenuwachtig voor de termijn echo volgende week dinsdag.
Het zijn niet zoveel mensen hoor! Ik weet niet hoe we het gaan vertellen, ik denk morgen gewoon zeggen eigenlijk.

En gefeliciteerd Amber! En zo fijn dat je misselijkheid dus weggaat :-)
Kiwimeisje, ja heerlijk dit weer. Vanmiddag lekker wezen fietsen met mijn dreumes. Krijg er wel energie van om er op uit te gaan!
Helaas krijg ik daarna wel steeds een "moeheidaanval" en kan ik even niets..

Amber, oh wat fijn een goede echo!
Ik kan niet wachten tot dinsdag..

Daanstje, heel veel beterschap! Hoop dat je je snel beter voelt en dat alles goed gaat met de kleine!

Hier voel ik me iets beter, ook even wezen werken vandaag maar vanmiddag wel op even op bed.. Hoop dat er veel van zulke dagen mogen volgen!
Computersaysno, ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik denk ook dat het geslacht weten me helpt om een band te vormen! Ook gaan we pas als we het geslacht weten over namen nadenken :)

Kiwimeisje, heb geen fabeltjes gecheckt, ik wacht geduldig af tot een latere echo voor het geslacht! Leuk hè, om het aan iedereen te vertellen, ik vind het ook zo fijn om te zien dat iedereen zo blij voor ons is (zelfs als ze het totaal niet verwachtten).

Daanstje, wat ontzetten naar :-( weet je verloskundige dat je corona hebt? Ben bang dat er niks aan te doen is behalve uitzitten :-?

Net als Amber ben ik gister heerlijk gerustgesteld. Mijn termijn werd op 11+1 geschat in plaats van 10+6, het hartje klopte goed en de baby bewoog zo veel dat de vk moeite had om een leuke foto voor me te maken :-D Nu kom ik de 2 weken wachten tot de termijnecho prima door!
Daanstje heel veel beterschap! Snap dat je je zorgen maakt maar hopelijk voel je je snel beter.

Amber wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Ik heb het inmiddels ook aan mijn leidinggevende op het werk verteld en ik vond het best eng omdat ik geen vast contract heb maar ze was super blij en verzekerde dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Gelukkig maar haha.

Vandaag ook nog ff lekker weer!
Garnet, oh wat fijn dat echo goed is!

Computer, fijn dat ze op het werk zo reageren.

Hier weten steeds meer mensen dat ik zwanger ben.. hoewel ik eigenlijk wil wachten op de echo vragen ze steeds hoe het me is, of aan mijn man omdat ik al zo lang ziek thuis zit.
Dan zeggen we het maar gewoon, zijn wel door de smoesjes heen.. |-)
Ow wat fijn die goede echo's! Ik ben ook heel erg toe aan beelden! Met 7 weken was het nog een grijze vlek. Ik vind t met vlagen super spannend en op andere momenten vertrouw ik mn lijf volledig.
2 weken vakantie en veel op de camping doet goed. Moeheid is enorm verminderd en daarmee samenhangende klachten dus ook (weeiig gevoel, hoofdpijn, kort lontje). Nu af en toe idd zo'n moeheidsaanval.

Kiwi wat leuk. Nee geen voorgevoel. Bij de eerste pas met 38 weken ofzo en toen had ik t mis. Bij de 2e niet. Qua zwangerschap is alles hetzelfde maar of dat alles zegt.. ik merk dat ik in mn hoofd nog niet een beeld heb maar wel een lichte voorkeur voor een meisje. Maar nog zo'n jochie erbij wordt ook superleuk.
Gefeliciteerd Garnet! Wat fijn :-)

Vlinder: denk dat het niet veel zegt, ik weet van mijn moeder dat zij zich beide keren hetzelfde voelde en ik heb een broertje. Verder hoor ik wisselende verhalen. Ik heb ook een lichte voorkeur voor een meisje omdat ik dat ook graag mee zou maken, maar ik vind mijn jongens ontzettend leuk en grappig, dus nog een jongen erbij zou ook heel leuk zijn. Hopelijk net zo vrolijk! Fijn dat vakantie geholpen heeft. Nog wel koud zeker?

Deze week de eerste termijnecho's denk ik! Ik mag vrijdag en ben zo opgelucht en blij als dat klaar is. Leef er nu wel naartoe. Ik heb trouwens vandaag mijn eerste zwangerschapsbroek aan, wat zit dat heerlijk!!! Had steeds pijn in mn buik. Ben er nog niet over uit of het nou zwangerschap is of opgeblazen/ te veel eten, maar mijn buik is wel gegroeid.
Gefeliciteerd met de goede echo's Amber en Garnet!

Hier is de rugpijn nu zo goed als weg, elke dag weer iets minder last van en vandaag alleen als ik helemaal tot de grond buk. Ik weet niet of het nou iets zwangerschap-gerelateerd was maar ben blij dat het weer goed voelt.

Wat veel echo's al komende week! Ik moet nog een weekje langer wachten :-(

Ik merk dat mijn borsten echt uit mijn bh beginnen te puilen dus ik moet maar eens op zoek naar nieuwe bh's. Qua zwangerschapsbroeken, hoe weet je welke maat je moet kopen? Het gaat toch nog heel erg veranderen?
Sowieso moeilijk want hier in de stad heeft de H&M geen zwangerschapslijn en ik heb geen zin om naar de Noppies te gaan -_-
Dus ik wilde eigenlijk gewoon bestellen maar altijd moeilijk qua maten voor een nieuw merk. Ik zal wel gewoon wat laten komen en weer terug sturen.
Het is nu nog niet nodig dus misschien wacht ik nog wel even...
I'll be kept away
Even snel tussendoor: in principe kun je je eigen maat aanhouden, tenminste, dat heb ik gedaan. Ik bestel gewoon heel veel en stuur terug, vind ik makkelijker.
Ik ben er nog hoor dames! Maar door enorme vermoeidheid de laatste weken gecombineerd met extreme kramp (het lijkt al op het begin van bandenpijn als ik Google moet geloven..) zat bijlezen er even niet in.

Ik las in ieder geval 2 goede echo’s, fijn! Komende woensdag is het bij ons alweer tijd voor de termijnecho, en ik merk dat ik het toch wel spannend vind. Zeker na het verhaal van Paasei.. Maar we moeten er maar op vertrouwen dat het in de meeste gevallen wél goed blijft gaan.

TheDoctor Ik heb vorige week ook mijn eerste zwangerschapsbroek gehaald, wat een verschil! Ik ben wel bewust naar de Prenatal hier in de buurt gegaan zodat ik kon passen. Dat was maar goed ook, want blijkbaar kan ik van positiekleding ineens een maat kleiner aan. Normaal heb ik iets een buikje van mezelf waar de broek overheen moet passen, maar daar hoef ik nu natuurlijk geen rekening mee te houden. Al staat dat buikje door mijn darmen wel een stuk verder naar buiten dan ik leuk vind :wtf:
Haha bij mij is dus normaal mijn buik ook de reden dat ik een maat groter moet voor broeken. Dus ik denk dat de kans groot is dat ik ook iets kleiner kan gaan.
Mijn doel is om zoveel mogelijk de Prenatal te ontwijken (wat een verschrikkelijke winkel vind ik dat :proud: ) dus ik denk dat ik toch òf moet gaan bestellen òf binnenkort even een grotere H&M oid moet gaan zoeken.
Gelukkig is mijn normale kleding dus ook nogal gericht op een buikje dus ik heb veel A-lijn jurkjes en ik draag heel graag mijn suede legging-achtige broeken met elastiek. Dus ik kan nog even vooruit ;-)
I'll be kept away
Oooh, zwangerschapskleding. Wat heb ik daar geen zin in., Hoop dat ik dat zo lang mogelijk kan uitstellen. Bij vorige zwangerschap ook pas na de 20 weken nodig gehad. Dus hoop nu weer. (al hoewel ik nu mijn buik al wel iets zie veranderen).

Ik heb het de vorige zwangerschap zo aangepakt:
1e broek bij Prénatal.
Een kledingpakket op marktplaats besteld. Zaten leuke dingen tussen en wat ik zelf niet paste uiteindelijk vriendin blij mee gemaakt.
1x flink shoppen bij Noppies, (kleding was mooist dus ook meest gedragen) schok wel toen ik bij kassa aankwam, je draagt het toch maar een korte tijd.
Uiteindelijk in de zomer nog een korte broek bij Lidl gescoord met wat shirtjes (basics) die broek veel gedragen en de shirtjes zowat nooit want zat geen model in.
En bij mij klopte de maat wel met gewone broek - zwangerschapsbroek.

Alles ligt nog op zolder, en zolang ik het niet nodig heb blijft het daar!
Daanstrje hoe gaat het? Knap je al wat op.

Amber en Garnet fijn jullie goede echo`s!

Computersaysno gelukkig een fijne reactie op je werk en hoef je je geen zorgen te maken.

Ik heb al twee weken zwangerschapskleding aan en heb het ook echt nodig. Ik heb via internet wat nieuwe kleding besteld, je kunt idd je eigen maat aanhouden. Prenatal heeft ook allerlei merken en niet alleen eigen merk. Dus als je wilt passen, zou ik daar heen gaan.

De moeheid bij mij is wel een beetje voorbij. Ik denk dat het ook wel helpt dat dit allemaal halve weken zijn met feestdagen ertussen en ik niet de hele week hoef te werken. Dus eigenlijk gaat het best goed. Maakt ook wel weer een beetje ongerust of alles nog wel goed gaat. Die onzekerheid blijft nog wel even. Als de volgende echo goed is, mag ik naar een verloskundige bij mij in het dorp. Scheelt weer wat ritjes naar het ziekenhuis.

Mijn dochter heeft soms erg leuke reacties over de baby en geeft soms mijn buik een kusje. Voor haar vind ik het eigenlijk het allerleukste.

Wij doen geen NIPT test. Ik hecht hier zelf geen waarde aan dus voor mij hoeft het niet. Bij de vorige zwangerschap ook niet gedaan. Het geslacht willen we wel graag weten.

Ik krijg wel zeer binnenkort een uitnodiging voor een vaccinatie met Moderna. Ik vind het zelf een heel prettig idee. Er zijn namelijk al een aantal zwangeren op de IC beland waarvan het kindje eerder gehaald moest worden.
Bedank voor de felicitaties :) Ik zie dat er een heleboel termijnecho's aankomen dinsdag en woensdag, alleen TheDoctor en DiHappy moeten net als ik nog even wachten ;-)

Ik heb voorlopig nog mijn normale kleren aan maar heb zojuist een bestelling geplaatst bij Zalando (waar ik het meerendeel van mijn kleding koop). In de winkels heb je toch een beperkte keus, ik vind bijvoorbeeld de spijkerbroeken van Only fijn, en op Zalando kun je filteren op "maternity" en de merken die je leuk vind!
Ik probeer eigenlijk wat kwalitatievere kleding te kopen (om niet hetzelfde gekleed te zijn als mijn studenten...), maar aangezien een zwangerschap maar kort is wil ik er niet te veel geld aan uitgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven