Wanneer mag je staren of kijken
zaterdag 15 mei 2021 om 13:57
Naar aanleiding van een stupide topic over borsten en dat mannen moeten kijken:
De laatste tijd komt er steeds meer los over hoeveel ongewenst gedoe vrouwen van mannen te verduren hebben (betasten bij uitgaan etc om van erger nog maar te zwijgen).
Maar wat mag er nog wel en wanneer?
Op het strand vind ik niet dat je moet gaan staren. Je kan je ogen niet dichtdoen maar hou het netjes. Niet als 50-jarige man uitgebreid naar meisjes van 18 gaan kijken.
Aan de andere kant als je als vrouw met een hele korte rok en een heel diep decolleté naar een club gaat moet je het dan vreemd vinden als je veel aanspraak krijgt (ik zeg aanspraak en geen overlast)?
De laatste tijd komt er steeds meer los over hoeveel ongewenst gedoe vrouwen van mannen te verduren hebben (betasten bij uitgaan etc om van erger nog maar te zwijgen).
Maar wat mag er nog wel en wanneer?
Op het strand vind ik niet dat je moet gaan staren. Je kan je ogen niet dichtdoen maar hou het netjes. Niet als 50-jarige man uitgebreid naar meisjes van 18 gaan kijken.
Aan de andere kant als je als vrouw met een hele korte rok en een heel diep decolleté naar een club gaat moet je het dan vreemd vinden als je veel aanspraak krijgt (ik zeg aanspraak en geen overlast)?
zaterdag 15 mei 2021 om 13:59
Wat is dit voor leeftijdsdiscriminatie?Westerpaviljoen schreef: ↑15-05-2021 13:57Niet als 50-jarige man uitgebreid naar meisjes van 18 gaan kijken.
zaterdag 15 mei 2021 om 14:03
Westerpaviljoen schreef: ↑15-05-2021 13:57Maar wat mag er nog wel en wanneer?
Het demonstratief niet kijken is ook heel raar. Of je nou, twintig, dertig, veertig, vijftig zestig of zeventig bent.
zaterdag 15 mei 2021 om 14:06
zaterdag 15 mei 2021 om 14:07
Wat een onzin. Als een vrouw een rokje aan wilt doen, moet dat kunnen. Dat betekent niet dat mannen een vrijbrief krijgen om te gaan staren.Midnight-Blue schreef: ↑15-05-2021 14:04Op het strand vind ik staren ook niet kunnen maar met je zonnebril op kun je best om je heen kijken.
Het tweede geval is het kijken en bekeken worden.
zaterdag 15 mei 2021 om 14:10
Ik ga even uit van nette aanspraak.
Maar mijn vraag was: als je je als vrouw uitdagend kleed (wat in retrospect dus een foute term is want je daagt nooit uit maar ok) in deze geoperationaliseerd als diep decolleté en zeer korte rok. Mag je dan als vrouw klagen als je aanspraak krijgt in de club?
zaterdag 15 mei 2021 om 14:11
Ja.Westerpaviljoen schreef: ↑15-05-2021 14:10Ik ga even uit van nette aanspraak.
Maar mijn vraag was: als je je als vrouw uitdagend kleed (wat in retrospect dus een foute term is want je daagt nooit uit maar ok) in deze geoperationaliseerd als diep decolleté en zeer korte rok. Mag je dan als vrouw klagen als je aanspraak krijgt in de club?
anoniem_6925a2a793fac wijzigde dit bericht op 15-05-2021 14:13
0.90% gewijzigd
Bij echt staren zie je helemaal niks.
Hmmm ik vind kijken mag, niet overgaan tot een ongemakkelijk staren. Maar ja ik kijk ook altijd rond hoor. Ik heb mijn ogen niet voor niks gekregen.
In het 2e geval, nee dan moet je niet gek opkijken wanneer je meer kijkende mensen hebt al dan niet aanspraak. Echter het mag idd niet overgaan tot overlast. Ik draag ook graag jurkjes met laarzen bijvoorbeeld, ja soms word ik meer bekeken dan andere keer. Soms vind ik het wel leuk ja. Toch een gekke vorm van bevestiging die ik wel kan waarderen. Maar dit geldt uiteraard niet voor alle vrouwen.
In het 2e geval, nee dan moet je niet gek opkijken wanneer je meer kijkende mensen hebt al dan niet aanspraak. Echter het mag idd niet overgaan tot overlast. Ik draag ook graag jurkjes met laarzen bijvoorbeeld, ja soms word ik meer bekeken dan andere keer. Soms vind ik het wel leuk ja. Toch een gekke vorm van bevestiging die ik wel kan waarderen. Maar dit geldt uiteraard niet voor alle vrouwen.
zaterdag 15 mei 2021 om 14:17
Ja jullie denken dat dat niet opvalt, maar iedereen ziet dat je zit te loeren.Midnight-Blue schreef: ↑15-05-2021 14:04Op het strand vind ik staren ook niet kunnen maar met je zonnebril op kun je best om je heen kijken.
zaterdag 15 mei 2021 om 14:18
Vraag het je vrouw eens anders, misschien kan zij helpen.
zaterdag 15 mei 2021 om 14:21
Waarom zouden er andere regels gelden voor het aanspreken van mensen, als ze andere kleding aan hebben?Westerpaviljoen schreef: ↑15-05-2021 14:10geoperationaliseerd als diep decolleté en zeer korte rok. Mag je dan als vrouw klagen als je aanspraak krijgt in de club?
Dus als ik kuis gekleed ga, gelden de normale flirt-regels: aanspreken wanneer uitgenodigd met blikken en glimlachen.
Maar als jij vindt dat ik sexy gekleed ben, dan 'mag' jan en alleman even wat onzin komen verkondigen?
zaterdag 15 mei 2021 om 14:22
Staren is nooit gepast
Kijken mag als het nodig is, of als je zeker weet, a het de bedoeling is.
(bij vreemde meisjes/vrouwen weet je het dus nooit zeker)
Oh en:
filmen
Plassen in het zicht
piemel uit de broek
aanraken
dingen roepen
vastpakken
totaal onverwachte gore opmerkingen of seksverhalen
is echt nooit lollig hoor
Kijken mag als het nodig is, of als je zeker weet, a het de bedoeling is.
(bij vreemde meisjes/vrouwen weet je het dus nooit zeker)
Oh en:
filmen
Plassen in het zicht
piemel uit de broek
aanraken
dingen roepen
vastpakken
totaal onverwachte gore opmerkingen of seksverhalen
is echt nooit lollig hoor
zaterdag 15 mei 2021 om 14:23
Dat was een oprecht antwoord. Waarom altijd van die bijzondere topics hier in plaats van gewoon eens aan de vrouw op je bank te vragen wat zij vindt.Westerpaviljoen schreef: ↑15-05-2021 14:21Als ik oprecht een vraag stel kan je natuurlijk ook gewoon antwoorden