Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
hagelslagjes schreef:
15-05-2021 16:27
Haha, Julus, moet ik nu het herroepingsrecht herroepen?

Ik denk dat het chatten met de leuke man van de andere site wel tot een date gaat leiden. Daarna zie ik wel weer verder. Meer dan genoeg datingsites...
Wat ik een nadeel vind van Lexa is dat je bij het kiezen van profielen eerst alleen heel oninteressante informatie ziet van de ander. Hoe lang iemand is, opleidingsniveau en wel/niet roken zegt me veel te weinig. Moet je steeds eerst doorklikken voor je meer info kan bekijken. Het voelt bijna als huiswerk. :lol:
Hahahaha! Tja..ik denk dat het allemaal willekeur is. Mazzel hebben om iemand te treffen. Maakt geen hol uit in the end. Maar ik vind het veel geld en er komt weer een nieuwe lichting natuurlijk. De mannen die na hun scheiding nu op een app gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je moet geluk hebben, maar dat gold zonder datingsites ook al.
Ik vind het wel leuk meeschrijven en -lezen hier.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-05-2021 16:31
Hahahaha! Tja..ik denk dat het allemaal willekeur is. Mazzel hebben om iemand te treffen. Maakt geen hol uit in the end. Maar ik vind het veel geld en er komt weer een nieuwe lichting natuurlijk. De mannen die na hun scheiding nu op een app gaan.

Als vrouw kun je beter wachten tot je 60 bent lijkt het wel ondertussen :biggrin: , is al dat gezeik van een hoop mannen over scheidingen ook weer achter de rug, i.p.v. er nog (half) middenin zitten, niet weten wat ze willen, twijfeltwijfel, rebound, co-ouderschap, niet eerlijk zijn etc.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
15-05-2021 16:57
Als vrouw kun je beter wachten tot je 60 bent lijkt het wel ondertussen :biggrin: , is al dat gezeik van een hoop mannen over scheidingen ook weer achter de rug, i.p.v. er nog (half) middenin zitten, niet weten wat ze willen, twijfeltwijfel, rebound, co-ouderschap, niet eerlijk zijn etc.

Dan gaat de tweede leg net de puberteit in, ook gezellig.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
permafrost schreef:
15-05-2021 16:59
Dan gaat de tweede leg net de puberteit in, ook gezellig.

Oja, dat ook nog :biggrin:
wij slapen nooit.
hagelslagjes schreef:
15-05-2021 13:11
:-D
Zolang een app gratis is, kun je toch gewoon een week of wat uitproberen?
Even gekeken wat google kon vertellen over Ourtime van die reclames. Zonder betaald abonnement kun je niet eens een berichtje naar iemand sturen, dus dat is vrij zinloos. En het lijkt de seniorenversie van Lexa te zijn, dus dat is ook niet echt een aanbeveling als ik het hier goed lees.
Niet iets voor mij. Ik hou het gewoon bij niet daten, wel zo rustig.
iceteapeach schreef:
15-05-2021 16:57
Als vrouw kun je beter wachten tot je 60 bent lijkt het wel ondertussen :biggrin: , is al dat gezeik van een hoop mannen over scheidingen ook weer achter de rug, i.p.v. er nog (half) middenin zitten, niet weten wat ze willen, twijfeltwijfel, rebound, co-ouderschap, niet eerlijk zijn etc.
Kortom, onze beste tijd gehad😇🤣
Maar ja, het is wel zo voor mijn gevoel, dat het vroeger allemaal veel makkelijker en vooral natuurlijker ging.
Je kwam iemand tegen en het was kat in het bakkie. Na een paar maanden de volgende. Het is nu een mentale uitputtingsslag geworden met mitsen en maren en de juiste maanstand enz.
En dat staat me zo tegen, dat ik het liever laat zitten onderhand.
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 17:07
Even gekeken wat google kon vertellen over Ourtime van die reclames. Zonder betaald abonnement kun je niet eens een berichtje naar iemand sturen, dus dat is vrij zinloos. En het lijkt de seniorenversie van Lexa te zijn, dus dat is ook niet echt een aanbeveling als ik het hier goed lees.
Niet iets voor mij. Ik hou het gewoon bij niet daten, wel zo rustig.
Nee die spreekt mij ook niet aan. Sowieso ga ik niet meer betalen om te daten. Na ematching heb ik het wel bekeken.
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 17:07
Even gekeken wat google kon vertellen over Ourtime van die reclames. Zonder betaald abonnement kun je niet eens een berichtje naar iemand sturen, dus dat is vrij zinloos. En het lijkt de seniorenversie van Lexa te zijn, dus dat is ook niet echt een aanbeveling als ik het hier goed lees.
Niet iets voor mij. Ik hou het gewoon bij niet daten, wel zo rustig.

Het lijkt mij wel belangrijk dat je precies kunt aangeven in welke leeftijdscategorie je zoekt en dat daar dan ook echt een paar leuke kandidaten zijn om uit te kiezen. In de kazige dating shows die ik kijk (FD, LLDL bijvoorbeeld) wil er nog wel eens iemand (ongevraagd) aan een 8 to 10 jaar oudere date gekoppeld worden. Vooral vrouwen van eind 30. Boven de 50 telt ieder jaar dus dat zou je willen voorkomen. In het algemeen worden vrouwen zelfs ouder dan mannen, dus in die zin is een oudere vrouw met een jongere man logischer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ourtime een rot-app.
hagelslagjes wijzigde dit bericht op 16-05-2021 12:15
70.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-05-2021 17:15
Kortom, onze beste tijd gehad😇🤣
Maar ja, het is wel zo voor mijn gevoel, dat het vroeger allemaal veel makkelijker en vooral natuurlijker ging.
Je kwam iemand tegen en het was kat in het bakkie. Na een paar maanden de volgende. Het is nu een mentale uitputtingsslag geworden met mitsen en maren en de juiste maanstand enz.
En dat staat me zo tegen, dat ik het liever laat zitten onderhand.

Nog ff een jaar of 15 wachten Julus :biggrin:

Maar alle gekheid op een stokje: zou dat ook niet te maken kunnen hebben met het feit dat je 'vroeger' nu eenmaal meer in je eigen omgeving uitging en op die manier veel vaker persoonlijker contact had en daaruit relaties ontstonden? M.a.w. dat als je, bij wijze van, elke zaterdagavond naar een bepaalde plek ging, je daar ook vaak dezelfde mensen zag/sprak en dat bij lullig gedrag iemand er eerder op werd aangesproken?

Toen ik 15/16 was, ging ik op de fiets/brommer op pad in de directe omgeving, straal van 10 km ongeveer. Later regio 073. Het kwam niet eens in me óp om bijv. de kant van Nijmegen, Rotterdam of Amsterdam op te gaan om te gaan stappen.

Met de komst van online daten is daar meer afstand bij gekomen en daardoor relatief makkelijker om contact te leggen. Helaas bracht dat ook met zich mee dat bij sommigen ook wel alle decorum wegviel/wegvalt en dat is wat ik wel jammer vind aan dat hele online datinggebeuren.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 15-05-2021 17:37
0.21% gewijzigd
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
15-05-2021 17:24
Het lijkt mij wel belangrijk dat je precies kunt aangeven in welke leeftijdscategorie je zoekt en dat daar dan ook echt een paar leuke kandidaten zijn om uit te kiezen. In de kazige dating shows die ik kijk (FD, LLDL bijvoorbeeld) wil er nog wel eens iemand (ongevraagd) aan een 8 to 10 jaar oudere date gekoppeld worden. Vooral vrouwen van eind 30. Boven de 50 telt ieder jaar dus dat zou je willen voorkomen. In het algemeen worden vrouwen zelfs ouder dan mannen, dus in die zin is een oudere vrouw met een jongere man logischer.
Ik heb niet echt een voorkeursleeftijd of een bepaald type waar ik op val. Wat voor mij veel belangrijker is dan dat, is iemands lach, iemands oogopslag en hoe iemand in het leven staat. Daar val ik voor.
Meer dan 10 jaar leeftijdsverschil kan wat praktische bezwaren opleveren ja, maar kan ook heel goed uitpakken, dus ik zou het niet op voorhand uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-05-2021 16:27
We hadden geen regen en ik had 13 deelnemers. Leuk! Gisteren was ook super leuk. Kan er weer tegenaan.
We gaan elkaar vast eens treffen.
Fijn dat het zo leuk was.
De kans dat ik nog een keer iets ga organiseren is bijzonder klein. Verbaas me wat een onaardige/rare mensen er toch heel soms bij zijn, de laatste tijd.
Ik ben nog steeds enthousiast hoor, maar als organisator kan je die lastig negeren :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 17:36
Ik heb niet echt een voorkeursleeftijd of een bepaald type waar ik op val. Wat voor mij veel belangrijker is dan dat, is iemands lach, iemands oogopslag en hoe iemand in het leven staat. Daar val ik voor.
Meer dan 10 jaar leeftijdsverschil kan wat praktische bezwaren opleveren ja, maar kan ook heel goed uitpakken, dus ik zou het niet op voorhand uitsluiten.

Ik denk dat veel mensen zich niet voldoende realiseren, indien iemand zegt, leeftijd is maar een getal, dat dat vooral nog opgaat wanneer de 1, ik noem maar wat, 25 is en de ander 40. Dan kan het allemaal nog best gelijkwaardig opgaan. Tel er nog 25 jaar bij op en dan kom je vaak, lichamelijk maar mss ook wel geestelijk, in een heel andere fase te zitten. De 50-er tegenover een 65-er. De een zit nog volop in het werkleven (ga ik even vanuit), de ander is aan het afbouwen richting pensioen. Het leven loopt anders, dat besef ik, het kan ook zomaar zijn dat de 50-er ineens hulpbehoevend wordt door omstandigheden (laat ik dat argument even voor zijn o.a.).

Ondertussen is leeftijd voor mij (net 50), om die reden niet zomaar meer een getal meer. Tenminste, niet om een nieuwe relatie te beginnen met iemand die 10 jaar of nog ouder is. Liever rondom eigen leeftijd.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 15-05-2021 18:03
0.96% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nog wel eens over mannen die tegen de 60 allemaal een blauw pilletje nodig hebben anders lukt het niet meer.
Is dat nou echt waar ?
Alle reacties Link kopieren
dido68 schreef:
15-05-2021 18:02
Ik hoor nog wel eens over mannen die tegen de 60 allemaal een blauw pilletje nodig hebben anders lukt het niet meer.
Is dat nou echt waar ?

Als ik mijn vriendin mag geloven wel ja :biggrin: Maargoed, dat is 1 persoon.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
15-05-2021 17:56
Ik denk dat veel mensen zich niet voldoende realiseren, indien iemand zegt, leeftijd is maar een getal, dat dat vooral nog opgaat wanneer de 1, ik noem maar wat, 25 is en de ander 40. Dan kan het allemaal nog best gelijkwaardig opgaan. Tel er nog 25 jaar bij op en dan kom je vaak, lichamelijk maar mss ook wel geestelijk, in een heel andere fase te zitten. De 50-er tegenover een 65-er. De een zit nog volop in het werkleven (ga ik even vanuit), de ander is aan het afbouwen richting pensioen. Het leven loopt anders, dat besef ik, het kan ook zomaar zijn dat de 50-er ineens hulpbehoevend wordt door omstandigheden (laat ik dat argument even voor zijn o.a.).

Ondertussen is leeftijd voor mij (net 50), om die reden niet zomaar meer een getal meer. Tenminste, niet om een nieuwe relatie te beginnen met iemand die 10 jaar of nog ouder is. Liever rondom eigen leeftijd.
Ik ben met je eens dat de levensfase waarin je zit belangrijk is, maar daar kan op iedere leeftijd verschil in zijn. Ook wanneer mensen dezelfde leeftijd hebben, kan de een veel verder zijn dan de ander. Vandaar dat ik wel de manier waarop iemand in het leven staat noemde.
Bij een leeftijdsverschil van 15 jaar zoals jij als voorbeeld geeft, is de kans daarop natuurlijk groter, maar met 5 of 10 jaar verschil kan dat prima matchen. De ene 60-jarige is de andere niet.
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 18:10
Ik ben met je eens dat de levensfase waarin je zit belangrijk is, maar daar kan op iedere leeftijd verschil in zijn. Ook wanneer mensen dezelfde leeftijd hebben, kan de een veel verder zijn dan de ander. Vandaar dat ik wel de manier waarop iemand in het leven staat noemde.
Bij een leeftijdsverschil van 15 jaar zoals jij als voorbeeld geeft, is de kans daarop natuurlijk groter, maar met 5 of 10 jaar verschil kan dat prima matchen. De ene 60-jarige is de andere niet.

Zeker waar, het verschilt uiteraard per persoon.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
15-05-2021 17:24
Het lijkt mij wel belangrijk dat je precies kunt aangeven in welke leeftijdscategorie je zoekt en dat daar dan ook echt een paar leuke kandidaten zijn om uit te kiezen. In de kazige dating shows die ik kijk (FD, LLDL bijvoorbeeld) wil er nog wel eens iemand (ongevraagd) aan een 8 to 10 jaar oudere date gekoppeld worden. Vooral vrouwen van eind 30. Boven de 50 telt ieder jaar dus dat zou je willen voorkomen. In het algemeen worden vrouwen zelfs ouder dan mannen, dus in die zin is een oudere vrouw met een jongere man logischer.

Ik anticipeer met mijn leeftijdsinstellingen van +15 dan ook op later gezellig samen in het hospice. :-D

Op zich weet ik dat relaties met leeftijdsgenotes voor mij uiteindelijk fijner zijn en beter werken maar vrouwen komen me altijd sympathieker voor wanneer ze de 40 gepasseerd zijn.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
permafrost schreef:
15-05-2021 18:29
Ik anticipeer met mijn leeftijdsinstellingen van +15 dan ook op later gezellig samen in het hospice. :-D

Op zich weet ik dat relaties met leeftijdsgenotes voor mij uiteindelijk fijner zijn en beter werken maar vrouwen komen me altijd sympathieker voor wanneer ze de 40 gepasseerd zijn.

Ik opteer eerst nog voor gezamenlijk wonen, met turborollator met een voetenplankje waar ik op kan staan :mrgreen:
wij slapen nooit.
Afbeelding

Zoiets?
anoniem_402685 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 18:43
Reden: Wil niet lukken met het plaatje...
24.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 18:40
Afbeelding

Zoiets?
Afbeelding
iceteapeach wijzigde dit bericht op 15-05-2021 18:48
1.36% gewijzigd
wij slapen nooit.
Ja, die... Zie jou wel een race door de gangen van het bejaardenhuis houden :proud:
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 18:10
Ik ben met je eens dat de levensfase waarin je zit belangrijk is, maar daar kan op iedere leeftijd verschil in zijn. Ook wanneer mensen dezelfde leeftijd hebben, kan de een veel verder zijn dan de ander. Vandaar dat ik wel de manier waarop iemand in het leven staat noemde.
Bij een leeftijdsverschil van 15 jaar zoals jij als voorbeeld geeft, is de kans daarop natuurlijk groter, maar met 5 of 10 jaar verschil kan dat prima matchen. De ene 60-jarige is de andere niet.

Als je aangeboren aandoeningen, ongelukken, suicides etc. niet meerekent worden Nederlanders over het algemeen vrij netjes tussen de 80 en 90 jaar. Misschien kun je het vergelijken met de km teller in een auto, verreweg de meeste auto's worden gesloopt rond de 300 en 400k. Laat een man je in ieder geval niet wijsmaken dat dat voor hem niet geldt.

En nog wat, het is niet per definitie zo dat diegenen die het oudst worden ook de leukste mensen zijn.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 15-05-2021 19:06
5.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 18:46
Ja, die... Zie jou wel een race door de gangen van het bejaardenhuis houden :proud:

Denk dat het dan eerder bowlen met bejaarden wordt, wie ligt er het eerst op z'n smoel :biggrin:. Moeten al die heupen, knieën en schouders weer terug in de kom geduwd worden.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven