Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Pfoe, ik ga als een zombie de dag door. Gelukkig nog maar even werken en dan lekker naar huis. Heb al eten voor in de magnetron gescoord dus ik doe vandaag niets meer.

Geen idee waarom ik ineens zo slecht sliep vannacht, ik lig al dagen op een rij knock-out op de stomste momenten, en nu het een keer moet kan ik de slaap niet vatten

Het begint hier ook al te waaien en de zon is weg. Hopelijk blijft het droog tot ik thuis ben, ik heb geen jas of zo bij me.
Hier nog volop zon! Lekker hoor!

Ik ben de laatste hand aan het leggen van de foto's die ik nog steeds moet doen. Nog een stuk of 15....... dan kunnen ze op een cd en opgestuurd.... Mén wat een klus!

Ik heb ook een paar kronen, nooit een centje pijn of last. Ga met plezier naar de tandarts, kom er altijd lachend vandaan want ik heb nooit wat. Dus mijn schrik was dan ook groot toen ik bij de laatste controle wél een mini gaatje had. Zonder verdoving gevuld.....plakje cake!
Nope hier geen zon meer, maar kleintje zit op de valreep nog even met een vriendinnetje in het zwembad.

En: GATVER!

De groene bak is hier vanmorgen leeggehaald..althans dat was de bedoeling.

Wil ik heb net achter zetten maar vond hem wat zwaar...Wat blijkt: zit hij nog voor de helft vol met half gecomposteerd (lees: vrezelijk meurend) gras! :puke:

Nu heb ik dat er dus allemaal uit staan scheppen in vuilniszakken en heel de container uitgespoten met de tuinslang.

Maar mijn handen! Die stinken! Ik heb ze al een paar keer gewassen maar ik krijg die ruft geur er niet af!
Gaatjes boren en vullen doe ik ook zonder verdoving. Die vind ik nog erger dan een beetje pijn.

De zon is weg en het regent hier. Maar wat was het benauwd vanmiddag. Nu druppelt het wat en het waait opeens. Maar 't zet zo te zien niet door.

Gold heb je geen citroen in huis. Of in een flesje? Voor je handen bedoel ik. MMM mijn bak stinkt ook. Morgen wordt ie geleegd en dan maak ik hem schoon en ga ik een plek in de schaduw zoeken. Die moet ik zoeken want wij hebben een tuin op het zuiden dus de hele dag zon.

MM 't is 5 uur. Tot hoe laat moet je?

't begint hier zelfs op storm te lijken.
Goldie, vanavond iets eten met knoflook? Of lekker die lavendel plukken, twee vliegen in één klap?

Oh, en de haven hier is heel gezellig geworden, moet ik eerlijk zeggen

Lekker Mamz, een tornado door de keuken. Had hier ook wel even gemogen maar heb net opgeruimd, en iets met de was gedaan, nu is het wel e ven klaar.

Allis, toch wel fijn dat je nog misselijk bent, of niet? Maar morgen mag het weer gewoon over zijn hoor

MissM welterusten voor strakkies alvast! Gaat vast lukken!

Grrr, mijn hyves doet raar, kan steeds niet bij de inbox. Krabbels gelukkig wel, zal zo Coebergh even terugkrabbelen

Tandarts, praat me er niet van. Brrrr. Ik mag woensdag over een week weer van alles laten doen. Ik zou idd ook beter moeten weten, keizersnede met slechts gedeeltelijke verdoving is altijd erger idd maar toch! Ik zet meestal mijn mp3 speler op, dat helpt ook!

Zo. I kga Zoon eens even halen bij de bso!

Fijne avond~!
Oh en wij wachten vanmiddag op de maatschappelijk werkster...... komt ze morgen pas. Heb dat wel erg vaak de laatste tijd.

Had het verkeerd in mijn agenda gezet. Maandag de 26e... jaja.

Stom, stom. Balen want morgen is zowiezo al een drukke dag.

Morgenochtend komt de rolstoel van manlief. De andere moet per 1 juni terug. Daarna bloed prikken en 's middags de MW. Nou ja gaat ook wel weer lukken. 'k heb wel flink gebezemd vandaag. Alles is weer schoon.

Heerlijk.
zoebie wijzigde dit bericht op 25-05-2009 17:20
Reden: elletje vergeten
% gewijzigd
Toch meer gedaan dan op mijn lijstje stond. Was vanmorgen zo lekker bezig met stofzuigen en dweilen, dat ik toch ook maar even gestofd heb, de wc gepoetst, de was opgehangen en gevouwen en 4 keukenkastjes van binnen en van buiten heb gesopt. Daarna heerlijk in de tuin gezeten met een zwembadje voor de kinderen.

Ik was van plan om vanavond de bbq weer aan te steken, maar dat gaat niet meer door want hier regent het. Dus het vlees bak ik zo dan maar, is het de binnen bbq variant.

MissM, ik hoop dat je straks beter slaapt.

Goldie, heb je niet iets van dettol in huis of zo, dat je daar je handen mee kunt wassen?
Rainz,hier regent het (nog)niet...maar heb wel het vlees in de diepvries gegooid,kan ik het er van het weekend weer uithalen!

Hebben als variant net een uitsmijter extra op,beetje gerookte zalm ernaast,rosbief,gebakken tomaat,zilveruitje enz.Kinderen hebben zitten smullen(en ik me maar schuldig voelen dat ze nu geen volledige maaltijd op hebben)Als toetje verse ananas,aardbeien en meloen

Zoebie heb je nog wel van je zwembad kunnen genieten vandaag?

Ik ga even onder de zonnebank(heel slecht,maar soms zo lekker)en daarna wachten tot ze ukkie terug komen brengen..vind het heerlijk hoor dat iedere week dagje met opa meegaat maar ben altijd blij dat ie weer terug is!!
Hier regent het nog steeds niet, bewolking is weggetrokken en het is loeiheet.

Voor zolang het duurt....

Edit: Volgens buienradar gaan we het ook droog houden.

Morgen begint de vierdaagse, ik hoop maar dat we het dan een beetje droog houden....

Handen gewassen met tandpasta. Dat lijkt wat geholpen te hebben, maar vanavond wil ik lang douchen!
Oeh, klinkt lekker Coebergh!
Coubergh en dan maak jij je schuldig aan prakkezeren dat ze geen volledige maaltijd hebben gehad. Klinkt heerlijk.... Ik heb een kilootje kip gemarineerd en dat met prei en ananas gebakken. Straks een pittabroodje met sla en komkommer erbij. Dus dat wordt ook smullen. Oh nee, dat moet ik nog afwachten. Ben weer eens aan het experimenteren geweest.. :-)

Het zwembad loopt nog steeds. Het water bedoel ik. Zal vanavond wel vol zijn. Voel me altijd schuldig zoveel water erin gaat. Maar we genieten er dan ook van tot september. Manlief ziet het nu ook wel zitten. Gelukkig.
Handen wassen met tandpasta GL.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier begint de vierdaagse over 2 weken,maar in die week gaan verschillende klassen ook op kamp middelste zou dus de laatste dag missen omdat hij dan op kamp is...ga morgen toch maar eens op school vragen waarom dat zo stom geregeld is..

Zoeb..fijn dat man nu ook overstag is wat zwembad betreft.Hoop dat jullie heel wat uurtjes kunnen poedelen.Eten klinkt ook lekker!
Hier 'onderzeeboot' gegeten. Uit het kinderkookboek van eind jaren '70 jeugdsentiment voor mij

Mijn mond doet zeeheer van die verdoving! (nee, zonder verdoving is geen optie, echt niet) en ik moet zo mijn buurmeisje bijles geven. Heb geen zin. Nou ja, is voor het goede doel. Buurmeisje is nl ook oppas, en ze moet natuurlijk wel goeie cijfers blijven halen.

Stroomstoring gehad, in de hele wijk, dus hier iet meer gestofzuigd. Wel de speelkamer weer eens uitgemest. Ook nuttig.
Tila wat is dat onderzeeboot?krijg ik hier wel verkocht aan de jongens..

Sterkte met de pijn...brrr kriebels...
Stokbrood in de lengte door de helft. Sausje maken van boter, daarin gebakken uien en daar ketchup door (even laten 'bluppen tot de zure walm weg is), dat op beide broodhelften smeren. Dan op beide zijden: plakjes kaas, plakjes ham, beetje mosterd, schijfjes tomaat, daarop peterselie. En dat 15 min in de oven.

Is erg lekker. En als je em koemelkvrij wilt, kaas vervagen door mais & olijfplakjes. Dat luste Jom best
Uit dat bewuste oranje-bruinige boek Tila?
En rottende gft bakken zijn het walgelijkste ooit. Dat maak ik niet schoon, dat mag Lief doen. Anders ijn ze meteen weer volgekotst.

(De enige keer dat ik tijdens de zwangerschap van Jom gekotst heb, was bij het openen van een gistende gft-bak. Blerk)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 mei 2009 @ 19:48:

Uit dat bewuste oranje-bruinige boek Tila?Ik denk het wel. Die van mij is nu geel met oranje, maar die kan best verbleekt zijn

Deze!
Geel kan ook, het is 'm inderdaad!
Heb jij die ook nog? Of mooie herinneringen eraan?
Die onderzeeboten klinken lekker!

En dat brouwsel van Zoebie trouwens ook. Hoe smaakte het Zoeb?

Ben ik toch compleet de kermis vergeten...

Een hele kermis zonder oliebollen! Da's ook voor het eerst...

Van de 4 overhemden paste er maar 1, dus ik mag morgen nog een keertje terug voor een maatje groter.

Morgen ook tennissen.

Verder weet ik het nog niet.
Het was erg lekker. Had wat meer gekruid mogen zijn, (knoflook enz) maar dat kan manlief niet verdragen, dus daar ben ik voorzichtig mee. (Doe er toch altijd een beetje meer kruiden bij die hij niet weet )

Gold kermis zonder oliebollen? Ik kan niet zonder kaneelstok van de kermis.. Zo heerlijk en ik krijg er altijd tandpijn van. Toch kan ik het niet laten.

ik vind die GFT bakken ook zo smerig met die hitte. Daarom ga ik hem maar naast de schuur zetten. Dat is de enige plek waar geen zon komt. Maar ja dan moet ie wel eerst schoon. Adem in en poetsen. Getver.
Pas na het douchen was ik die vreselijke geur kwijt.

Volgende week ben ik zelf weer een paar dagen op de kermis aan het werk, dus ik haal die oliebollen die ik nu gemist heb wel weer in hoor.

Zoeb, ik ga je recept onthouden.

Misschien met een zakje shoarmakruiden erbij voor dat extraatje?

Morgen even opschrijven, ook het recept van die duikbootjes.

Nu geen zin en laptop gaat zo uit, ATWT gaat zo beginnen en het is spannend!

Dag maisjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven