Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Luci_Mster2 schreef:
22-05-2021 10:35
Dat hij zogenaamd zelf geen egocentrische creep is na zijn goedpraterijtjes steeds.
Ik kan me nog een topic herinneren over een rechtszaak, jaren geleden, tegen een aantal mannen die met minderjarige meisjes seks hadden in een hotel, daar neergezet door loverboys volgens mij.
Meisjes waren duidelijk niet uit vrije wil daar.
De hartstochtelijke betogen die die mannen vrij moest pleiten(want die arme, misleide mannen konden niet weten dat ze minderjarig waren en gedwongen werden tot seks)kan ik me nog goed herinneren. Echt walgelijk. En blijkbaar zijn de inzichten in de loop der jaren ook niet veranderd.

Je zou toch denken door dergelijke uitspraken dat mannen niets meer zijn dan lullen op pootjes die je wegens het ontbreken van enig gevoelsleven, behalve dat van henzelf, niets kwalijk kunt nemen, want ze weten niet beter en kunnen niet verder denken dan hun eigen gerief.
Erg hoor, als je zo denkt.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 22-05-2021 11:12
2.60% gewijzigd
Parella schreef:
22-05-2021 10:01
8 weken. Na bevallingen praat je nog in weken, ben zelf ook nog moeder van een kleintje dus dat zit er nog in.
In de gewone wereld zou je ook 2 maanden kunnen zeggen.
Dank je. Ik had eerst ‘3 weken’ getypt, omdat iemand dat zei. Later zag ik in de OP ‘maanden’ staan.
Ik merk dat ik geneigd ben om meer details te geven voor verduidelijking, maar dat roept veel te veel op en voelt ook niet goed.

Ik snap dat er een discussie ontstaat, maar ik hou mezelf toch maar even op afstand.
Goed idee. Sowieso ben je goed bezig door met je psych te praten en door thuis aan te geven waar je wel en niet mee kan omgaan. Veel sterkte de komende tijd.

Je hoeft jezelf niet te verdedigen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je verhaal is duidelijk genoeg Zandblauwtjes, je hoeft echt niet in detail te treden, alleen als je wel die behoefte hebt, dan zeker doen.
Heb je een beetje kunnen slapen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Paarsebloem schreef:
22-05-2021 10:48
Hou daar dan zelf mee op, met je 'wegblijven van een derde nee' :pukey:
Misschien moeten we het drie keer zeggen. Of vier keer.
Zandblauwtjes schreef:
22-05-2021 11:03
Ik merk dat ik geneigd ben om meer details te geven voor verduidelijking, maar dat roept veel te veel op en voelt ook niet goed.

Ik snap dat er een discussie ontstaat, maar ik hou mezelf toch maar even op afstand.
Niet doen dan, punt.

Deze discussie ontstaat elke keer dat zo'n topic geopend wordt hoor, heeft niets met jou persoonlijk te maken.
Life is short. Eat dessert first.
Midnight-Blue schreef:
22-05-2021 10:55
Mannen kunnen zich maar beter niet in deze discussie mengen lijkt me.
Mij lijkt het juist goed als mannen over dit onderwerp nadenken en in gesprek gaan.

Zandblauwtjes vraagt zichzelf ook af wat haar man bezielt, maar die man ontloopt het onderwerp.

Het lastigste is alleen om te bepalen in hoeverre deze discussie, zoals het nu verloopt, gewenst is in dit topic. Hier op Viva kan het nog veel vervelender worden dan het nu is. Laten we dat iig voorkomen.
kadanz schreef:
22-05-2021 10:33
Zeg je na dertig pagina’s discussie met en zonder TO?

Waarom een nieuw topic op het moment dat het niet helemaal de richting uitgaat die je wil?
Je zou het ook kunnen opvatten als de herhaalde waarschuwing van verschillende forummers dat je in deze discussie over grenzen gaat. Wie gelijk heeft, is bij dit onderwerp niet van belang. Het gaat over gevoelens. En er is het verzoek om eigen gevoelens en projecties even elders te spuien, wat overigens niet alleen voor jou geldt.
Zandblauwtjes schreef:

Niet nodig en sowieso niet doen. Er zijn hier een paar mensen die niet tof met je omgaan als je je kwetsbaar opstelt. Die hebben de neiging hele nare evaluaties los te laten op elk stukje informatie dat je geeft. Hoe meer je vertelt, hoe harder dat aankomt.
LaFleurNoire schreef:
22-05-2021 10:55
Ik kan me nog een topic herinneren over een rechtszaak, jaren geleden, tegen een aantal mannen die met minderjarige meisjes seks hadden in een hotel, daar neergezet door loverboys volgens mij.
Meisjes waren duidelijk niet uit vrije wil daar.
De hartstochtelijke betogen die die mannen vrij moest pleiten(want die arme, misleide mannen konden niet weten dat ze minderjarig waren en gedwongen werden tot seks)kan ik me nog goed herinneren. Echt walgelijk. En blijkbaar zijn de inzichten in de loop der jaren ook niet veranderd.

Je zou toch denken door dergelijke uitspraken dat mannen niets meer zijn dan lullen op pootjes die je wegens het ontbreken van enig gevoelsleven, behalve dat van henzelf, niets kwalijk kunt nemen, want ze weten niet beter en kunnen niet verder denken dan hun eigen gerief.
Erg hoor, als je zo denkt.
Interessant dat je dat aanhaalt. Die mannen hebben relatief lichte straffen gekregen in dat geval, juist vanwege de omstandigheden die wij toen ter discussie stelden (wat ook toen als een rode lap werkte op sommigen).

Zo zie je maar, de wereld is niet zo zwart wit als je denkt.
kadanz schreef:
22-05-2021 09:26
Dat zou kunnen. Ik zou er ook een andere draai aan kunnen geven, maar dan gaan we heel erg off topic. Maar ja, het zou kunnen dat hij gewoon zin had in seks, met wie dan ook.
En dan vraag ik me opnieuw wat af, waarvan/van wie waarvan krijgt een man dan zo'n zin als het er niet toe doet?
Zandblauwtjes schreef:

Ik heb ooit een topic geopend over een veel onschuldiger huwelijksprobleempje. Driekwart van de reacties kwamen er op neer dat mijn vrouw een asociaal mens was en dat ik maar beter een ander kon zoeken. Dat vond ik nogal wat na de summiere informatie die ik had gegeven.

Wat het onderwerp ook is en hoeveel informatie je ook geeft, je zult nooit precies weten wat oprecht advies is, wie aan het projecteren is, wie haar frustraties afreageert, en wie hier eigenlijk alleen maar voor de discussie is. Het één loopt over in het ander.

Extra informatie zal daar niet per sé verduidelijking in brengen. Jij wordt dan ook veel meer onderdeel van de discussie. Sommige TO’s hebben daar behoefte aan, maar persoonlijk zou ik me beperken tot de basiscs (en het topic ook zo beschouwen) en van daaruit professioneel advies inwinnen indien noodzakelijk.
kadanz schreef:
22-05-2021 11:31
Ik heb ooit een topic geopend over een veel onschuldiger huwelijksprobleempje. Driekwart van de reacties kwamen er op neer dat mijn vrouw een asociaal mens was en dat ik maar beter een ander kon zoeken. Dat vond ik nogal wat na de summiere informatie die ik had gegeven.

Wat het onderwerp ook is en hoeveel informatie je ook geeft, je zult nooit precies weten wat oprecht advies is, wie aan het projecteren is, wie haar frustraties afreageert, en wie hier eigenlijk alleen maar voor de discussie is. Het één loopt over in het ander.

Extra informatie zal daar niet per sé verduidelijking in brengen. Jij wordt dan ook veel meer onderdeel van de discussie. Sommige TO’s hebben daar behoefte aan, maar persoonlijk zou ik me beperken tot de basiscs (en het topic ook zo beschouwen) en van daaruit professioneel advies inwinnen indien noodzakelijk.
En soms heb je genoeg aan summiere informatie. Niet dat ik vind dat TO te weinig informatie gegeven heeft, maar als ze alleen geschreven had 'ik zei nee' of 'ik wilde niet', zou dat al meer dan voldoende moeten zijn.

Ik weet niet precies hoe we dit moeten veranderen, opvoeding natuurlijk, mss meer openheid hierover, meer voorlichting ofzo? Hier gaat het zelfs over een duidelijke 'nee' en nog is er discussie over. Laat staan hoe het is als er geen duidelijke 'nee' is.
Life is short. Eat dessert first.
Allemaal aardig hoor, een hypothetische discussie over gedrag in het algemeen, maar het gaat hier toch om TO?

Hoe was je avond Zandblauwtjes? En hoe gaat het nu?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
kadanz schreef:
22-05-2021 11:26
Interessant dat je dat aanhaalt. Die mannen hebben relatief lichte straffen gekregen in dat geval, juist vanwege de omstandigheden die wij toen ter discussie stelden (wat ook toen als een rode lap werkte op sommigen).

Zo zie je maar, de wereld is niet zo zwart wit als je denkt.

Er blijkt uit dat het mannen niet zoveel uitmaakt hoe een vrouw de seks ervaart als ze maar geen ‘nee’ zegt en er blijkt uit dat we het als maatschappij acceptabel vinden dat het mannen niet zoveel uitmaakt hoe een vrouw de seks ervaart als ze maar geen ‘nee’ zegt. Dat betekent niet dat ze wereld niet zo zwart-wit is, dat betekent dat er fundamenteel iets verkeerd zit in hoe de maatschappij de rol van de vrouw ziet bij seks.
thalas wijzigde dit bericht op 22-05-2021 11:42
0.51% gewijzigd
Hexopbezemsteel schreef:
22-05-2021 11:40
Allemaal aardig hoor, een hypothetische discussie over gedrag in het algemeen, maar het gaat hier toch om TO?

Hoe was je avond Zandblauwtjes? En hoe gaat het nu?
Nou dit inderdaad. TO - je hoeft je niet te verantwoorden naar wie dan ook dus heel goed dat je terughoudend bent in deze discussie. Laat het je ook niet verder verwarren, gewoon negeren.

Hoe gaat het met je?
Thalas schreef:
22-05-2021 11:41
Er blijkt uit dat het mannen niet zoveel uitmaakt hoe een vrouw de seks ervaart als ze maar geen ‘nee’ zegt en er blijkt uit dat we het als maatschappij acceptabel vinden dat het mannen niet zoveel uitmaakt hoe een vrouw de seks ervaart als ze maar geen ‘nee’ zegt. Dat betekent niet dat ze wereld niet zo zwart-wit is, dat betekent dat er fundamenteel iets verkeerd zit in hoe de maatschappij de rol van de vrouw ziet bij seks.
:worship:
Thalas schreef:
22-05-2021 11:41

+1.
Plus dat het niet gaat om wat een rechter of de rest van de wereld vindt, maar wat TO vindt en voelt en om de relatie tussen haar en haar man.
Heel interessant om te weten dat in de rechtbank man hoogstwaarschijnlijk niet veroordeeld zou worden, maar totaal niet ter zake doende voor TO.
kadanz schreef:
22-05-2021 10:44
Dit topic is meer dan drie weken oud en beslaat meer dan 40 pagina’s waarin van alles besproken is. Veel goed advies, veel slecht advies, veel projectie en frustratie. Persoonlijk vind ik topics waarin een TO actief een bepaalde kant op wordt gestuurd zeer kwalijk, gevaarlijk zelfs., dus wat mij betreft is er altijd plek voor een bredere discussie. Je wil een TO niet een bepaalde kant op sturen zonder dat je beschikt over alle informatie.

Ik snap heel goed dat mijn posts bij sommigen als een rode lap werken op een stier. Ik forum hier al 20 jaar, ik weet hoe het werkt, helaas. Ik zeg niet dat ik altijd gelijk heb of onfeilbaar ben, maar de discussie is legitiem.
Even een nadere verduidelijking: "breder trekken" bedoelde ik in de zin van het in het maatschappelijk perspectief zetten. Daar heeft TO nu niet zo veel aan: de norm gaat over anderen.

Wat jij aanhaalt is het juiste, bredere perspectief vormen maar dan alleen wat betreft TO's geval. En ik ben het met je eens dat er aardig wat forummers hier bij voorbaat TO een richting uit duwen zonder navraag bij TO maar gewoon hun eigen opgedane emotie en oordeel hier plempen. En dat dat schadelijk kan zijn.
Ik vind het heel goed dat je dat aan de kaak stelt, maar kijk uit dat je niet gaat overcompenseren.
Ceder schreef:
22-05-2021 11:50
Wat jij aanhaalt is het juiste, bredere perspectief vormen maar dan alleen wat betreft TO's geval. En ik ben het met je eens dat er aardig wat forummers hier bij voorbaat TO een richting uit duwen zonder navraag bij TO maar gewoon hun eigen opgedane emotie en oordeel hier plempen. En dat dat schadelijk kan zijn.
Ik vind het heel goed dat je dat aan de kaak stelt, maar kijk uit dat je niet gaat overcompenseren.
Dat gevaar ligt inderdaad op de loer, dankjewel dat je me daar voor waarschuwt.
kadanz schreef:
21-05-2021 23:18
Ik denk dat we wat dat betreft de pijlen veel beter kunt richten op het feit dat mannen het fenomeen ‘bevriezen’ vaak niet herkennen of erger, passiviteit niet direct herkennen als een groot probleem.

Niet voor niets wordt die passiviteit nu pas, anno 2021 opgenomen in de discussie over een nieuwe zedenwet. Het is een relatief nieuw inzicht en de gemiddelde man is zich daar nog niet echt van doordrongen. Dat is geen excuus, ik pleit niemand vrij, zeker de man van TO niet.

Ik wil alleen opperen dat het best mogelijk is dat een man de impact van onvrijwillige seks wel enigszins begrijpt, maar de situatie domweg niet altijd als zodanig herkent. Soms juist in een relatie!
Volgens mij had ze al een paar keer NEE gezegd dat ze het niet wilde, wat is daar voor een man niet aan te begrijpen?
Thalas schreef:
22-05-2021 10:29
Ik denk dat dat helemaal geen taboe is maar een breed gedragen overtuiging: vrouwen hoeven niet hetzelfde plezier aan seks te beleven als de man, als ze maar akkoord gaan.
Heb je de documentaire "Mijn seks is stuk" gezien? Een moedige openhartigheid van een jonge weldenkende vrouw die in een jarenlange stabiele (ook seksuele) relatie zat. En bij wie in het seksuele patroon de focus lag op het orgasme van haar man.

Met die laatste bijzin van je "als ze maar akkoord gaat" polariseer je het acuut weer en ook nog op een verzuurde manier. Dat doet geen recht aan de nuance van het probleem en kan het daarmee in stand houden.
Zandblauwtjes schreef:

Dat is helemaal niet nodig.
De discussie gaat allang niet meer over jouw situatie, maar is al richting algemene aannames getrokken.

Hoe heb je de nacht doorstaan? Heb je de sloten nog op de knip gedaan of vond je dat niet nodig? Is je man alweer terug?
Ik kan me niet voorstellen hoe de sfeer tussen jullie moet zijn, heel ongemakkelijk lijkt me. Hopelijk wordt het toch iets van een goed Pinkster weekend voor jullie en hopelijk een goed gesprek tussen jullie.
Als we het over lezen hebben....

De man heeft de volgende dag sorry gezegd en dat hij zich schaamt.

Het zóú natuurlijk kunnen dat hij daarmee de stank uit zijn mond bedoelde en niet het feit dat hij een ‘nee’ niet accepteerde en gewoon doorging.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven