Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Goedemorgen!

Spannend Zonnetje! Het is jouw 2e, herken je de buikkrampen dan nu als zijnde weeen of zijn het je darmen die opspelen? Of is het helemaal nog niet herkenbaar?

Hier ook een rotnacht achter de rug, heb heel vaak nachten dat ik wakker wordt en niet meer kan slapen. Maar normaal gesproken ga ik er dan even uit en drink een kop thee en ga een beetje klooien op internet ofzo en na een uurtje kruip ik er dan weer in. Maar dat werkte vannacht helaas niet zo...ben in totaal wel iets van 3 en half uur wakker geweest...pff..vermoeiend! En dan lig ik te malen en te denken. Begin me nu druk te maken over de kaartjes, toch vanavond vriendlief nog even prikkelen...

En dan nog even een suffe vraag. Heb al eerder iets voorbij zien komen over grote onderbroeken voor na de bevalling, ik ben al een paar keer wezen kijken maar kom er niet uit. (hahaha wat een probleem he!, sta ik rustig een kwartier te dralen bij de Hema en ga zonder iets weer naar buiten, dat overkomt me met heel veel dingen maar normaal bel ik mijn vriend dan wel eens, nu maar even niet hahaha...)

Ik draag normaal alleen strings of soms een een boxertje. Zouden die laatsten ook kunnen straks? Ik draag normaal gesproken ook geen maandverband dus iemand een idee of dat kan?

Enne...wat voor maandverband te kopen? na 20 jaar alleen tampons zie ik door de bomen het maandverbandbos niet meer. Dus tips? wel merk en welke dikke zijn goed?

thanx!
Goedemorgen!

Hier ook een slechte nacht gehad:-( Pfff..... Was gistermiddag niet vooruit te branden (uiteindelijk wel wat gedaan) en zoals ik me nu voel gaat het vandaag ook niet veel worden. Moet ook 'veel' beslissingen nemen; welk geboortekaartje (twijfel nog steeds!), wb werk eea en nog wat kleine dingetjes. Dus hier ook flink aan t malen.

Ilja: wb maandverband, ik heb in mijn kraampakket (van de verzekering) 2 pakken kraamverband wat dikker is. Dus vandaar denk ik grote onderbroeken, al kwam ik er gister bij de zeeman ook niet helemaal uit. Normaal draag ik wel gewoon slips, maar ik vind er veel vaak niet lekker zitten. Wordt dus goed zoeken. iemand nog tips voor de grote onderbroeken??

Maandverband kun je dus denk ik gebruiken wanneer je minder vloeit. Ik koop altijd eigen merk. En dan heb je keuze tussen met en zonder vleugeltjes en aantal "druppels" op verpakking (wat aangeeft hoeveelheid vloeien zeg maar). Tja, wat jij dus prettig vind, maar als je nooit maandverband gebruikt wordt dat lastiger.

Ilja, dat soort berichtje bij de VK is nooit leuk, ook al hoef je je geen zorgen te maken, ongemerkt ben je er toch flink mee bezig denk ik. Ik heb geen idee wat 'normaal' is, maar iig veel sterkte vrijdag!

Zonnetje: ik had gsiter even een soort slaapgevoel bij mn vagina. Hele apart. Dacht nog... (ik liep op straat); gaan nu toch niet mn vliezen breken he! Haha, zul je altijd zien dan;-) Mara niets gebeurd gelukkig. Weet ook niet zo goed wat ik allemaal moet verwachten wb gevoel. Zateravond voelde het anders in mn buik (soort beginnend gevoel menstruatie wanneer je nog geen echte kramp heb en ook geen 'pijn'). Dus ik zei dat tegen vriend... hij keek me toch even met grote ogen aan haha. Maar nu weer helemaal rustig hier.

Scheelt idd als je al een kleintje hebt: genoeg kleertjes nog! :-) Wb je kraamkado's. Mijn zusje heeft een lijstje gevraagd, dus ik hoop dat zij het evt doorspeelt en heb bij sommige al opmerkingen gemaakt. Ik vind het qua kleding leuk om dan wat echte meisjes of jongens kleding te krijgen, maar kleding is ook zo persoonlijk. Tegelijkertijd vraga ik me dus af of ik wel genoeg heb, maar ach, dat kunnen we dus zo bij kopen. Ik zou anders gewoon een lijstje ergens 'dumpen' ofzo en aangeven dat je nog zoveel kleertjes en speelgoed nog hebt van Noah en dat dus niet nodig hebt. dat je dan liever...... Ik weet het ook niet hoor, best lastig ja;-)

Peetje: hopelijk pakt je dochter haar slaaprimte gauw weer op.

Er is er nu weer 1tje wakker en lekker druk bezig hierbinnen;-) Ik ga meer eens ontbijten en rustig 'wakker' worden en lijstje maken met wat ik ga doen vandaag. Ik heb echt helemala geen zin.... aan de ene kant ben ik het zat en mag het kindje van mij komen. Aan de andere kant, nog genoeg te doen hier (oke, we hebben hier altijd wel wat te doen in huis, haha), dus weekje langer ofzo is ook niet erg. heel dubbel allemaal.

Hoe herkennen jullie trouwens dat de bevalling gaat beginnen? Behalve dat de vliezen breken? Ze zeggen wanneer de weeen regelmatig zijn, maar daarvoor beginnen ze natuurlijk al. Herken je dan wanneer het echte weeen al zijn en wanneer oefenweeen? Elke keer als ik nu wat 'nieuws' voel vraag ik me af of het zo ver zal zijn......

Vind het trouwens wel heel erg eng allemaal nu hoor.... komt nu zo dichtbij.

Fijne dag allemaal!
Anoniem, roro, Ravenna en dagje... hoe gaat het met jullie??

En Angela, genieten jullie van de kleine meid?
Hey!

Hier nog geen baby nieuws hoor...

Had gewoon even weinig puf en zin...

Het rommelt wel een beetje al sinds zondag, maar ik weet niet zo goed of dat nu oefenweeën zijn of dat het darmkrampjes zijn, want naar de wc gaan is nog steeds een crime.

Ook ik heb last van oude aambei ZOnnetje en als ik ontlasting heb gehad zijn het er nog veel meer, omdat ik zo moeiijk kan...en dus ik hou ook mijn hart vast...(lekker he van die ranzige onderwerpen....maarja dat mag als je zwanger/bijna bevallen bent of bijn agaat bevallen...hihi)

Die grote onderbroeken komen bij mij bij de Zeeman vandaan en dat zijn echt van die tailleslips ofzo...2 voor 4,99 uit mijn hoofd....BIj de Hema zul je ze vast ook hebben..maar daar kon ik ze niet zo makkelijk vinden...

Ik had voor de geboorte van Yara ook boxertjes gekocht, maar dan wel leuke natuurlijk en dus een beetje heupmodelletjes..nou daar paste nog geen half kraamverband in hihi dus kraamhulp heeft vriend toen naar Zeeman gestuurd met de boodschap grote onderbroeken te kopen die ik normaal NOOIT zou dragen en dat kon hij daar ook zeggen zei ze en dan zouden zij wel weten hoe of wat haha

HIer vannacht trouwens ook haast niet geslapen. Toen ik er net in lag, ging het goed. Maar na een kwartier ofzo wist ik niet meer hoe ik moest liggen, ik had het warm, mijn buik deed zeer enz enz. En toen was het 1 uur en toen moest ik plassen en toen was het half 2 ofzo en toen was er ineens een HELE DIKKE donderslag en zelfs vriend werd wakker.....

Nouja uiteindelijk wel even in slaap gevallen tot half 5 ofzo en toen moest ik weer plassen en toen begon het heeeeel hard te waaien en klapperden onze ramen heeeel hard dicht en tja toen was het al heel snel 6 uur dat vriends wekker ging...

Nouja Yara sliep bij mijn moeder en dus kon ik beetje uitslapen....

Heb vandaag lekker rustig dagje voor de boeg, hoop plakboek af te kunnen maken...

EN verder heeft Yara gister voor het eerst op het potje geplast!!!!! Niet dat ze aangaf dat ze moest hoor, maar ik zat in badkamer op toilet en toen wilde zij ook op potje.

Normaal mag luier niet uit, nu wel.

Ik heb heel lang op toilet gezeten en zij keutelde er omheen. Potje op , potje af, potje op potja af.

OP een gegeven ogenblik wees ze naar de vloer en zei vragend yaya bah daar?? Dus ik zei: neeeee op de vloer toch niet, op potje bah doen. Nee zegt ze Yaya bah nee..

Nou op gegeven ogenblik poging gedaan tot aankleden, maar madame wilde niet meewerken en ik moest weeeer naar wc, komt ze weer achter mij aan Yaya Bah, duier uit..

In eerste instantie zei ik: Nee joh je hebt net een schone luier aan...maar na 2 tellen dacht ik Nouja doe ik straks wel een nieuwe poging om alles aan te krijgen. (had nu nog steeds oude romper aan, die eigenlijk uit moest, maar wat ze vertikte) Dus luier uit en dit keer mocht de romper ook uit en weer op en af en op en af...en ineens hoor ik wat gekletter en ja hoor...plasje erin!

Natuurlijk meteen papa gebeld....Was wel even trots...zij ook door mijn enthousiasme!

Maar ze vond het wel vervelend om op te staan vanaf het potje, want er kwam een drupje op de vloer, dus redelijk in paniek, want bah op de vloer.....schattig...

Ikol: Ben benieuwd welk kaartje het uiteindelijk wordt!

Fleurtje: Waarom wil je wel overlopen?? Omdat je zo tegen de bevalling opziet of omdat je het zwanger zijn gaat missen? Dacht nl dat jij het ook wewl zat was om zo ziekig te zijn...

EN heb je al met vk gepraat over jouw wensen? En wat zei ze?

EN heb je al met vriend gehad over evt thuisbevalling??

Til: Verstandig hoor dat je aan de rem hebt getrokken!! Geniet van je verlof!!
Ilja, lastig die gebroken nachten. Ik word ook heel vaak wakker om naar de wc te gaan, maar kan over het algemeen ook snel weer in slaap vallen.

De krampen die ik had waren niet mijn darmen (vind het sowieso lastig om darmkramp te herkennen omdat je darmen zo verplaatst zijn in je buik, haha) een soort flinke menstruatiepijn in combinatie met een harde buik, zeg maar. Maar goed, nog niet heftig genoeg in ieder geval.

Over de onderbroeken en maandverband, ik had vorige keer van die elastische shortjes van de Hema. Daar paste prima een groot kraamverband in, maar dat heb ik eigenlijk maar 1 dag nodig gehad omdat ik nauwelijks vloeide. Daarna heb ik een paar dagen gewoon maandverband gebruikt (Always met vleugels of extra lange voor de nacht) en daarna inlegkruisjes.

Hoop dat dat dit keer ook voldoet..

Ikol, wel wat knopen door kunnen hakken dan vannacht of alleen maar liggen malen? Lastig dat dat dan 's nachts komt he, overdag heb je er geen puf voor en 's nachts houdt het je wakker.

Haha, grappig die reactie van je vriend. Het wordt wel heel echt zo op het laatst he Toen mijn vliezen braken bij de vorige bevalling, begonnen ook meteen de weeen. Ik heb mijn vriend toen nog even laten slapen (hij zou toch niks kunnen doen) en toen hij wakker werd verteld dat Noah vandaag zou komen. Even totale verwarring, heel schattig..

Wb de kadootjes, er zijn gelukkig altijd mensen die om tips vragen, dat scheelt inderdaad! Mijn moeder weet ook wel een beetje wat we wel en niet nodig hebben, dus die kan hopelijk ook wel wat sturen, maar verder is het maar afwachten. Kleding is inderdaad heel persoonlijk. Wel lastig af en toe. Onze kids hebben 3 paar opa's en oma's (mijn ouders zijn gescheiden) en ze kopen allemaal totaal andere stijlen kleding. In het begin is alles nog schattig bij een baby, maar nu Noah wat ouder wordt, wil ik hem niet meer alles aantrekken..

En als je straks iets tekort komt, dan is er zo bijgehaald hoor! Even iemand met dezelfde smaak op pad sturen. Mensen vertellen elkaar allemaal dat je beter geen kleine kleertjes kado kunt geven, dus kregen wij heel veel 62 en 68. Had ik nauwelijks broekjes in maat 50! Haha.. maar achteraf wel heel handig om ook al wat meer grote maatjes te hebben hoor.

Nou, vriend is even de deur uit met de kleine man, dus ik ga nog even proberen te slapen voor de krampen toch door gaan zetten, haha.

Fijne dag!
Hey Nijntje, net stond je er nog niet

Gelukkig ben ik niet de enige met vieze praatjes, haha. Het trekt straks allemaal wel bij, maar fijn is anders. Wel vervelend dat je zo'n last hebt van obstipatie, typisch zwschapskwaaltje ook he.. Spannend dat het bij jou ook wat lijkt te rommelen.

Wat knap van Yara dat ze op het potje heeft geplast, leuk dat ze zelf ook zo trots was. Hoe oud is ze eigenlijk? Noah heeft laatst thuis en op het kdv op het potje geplast, maar heeft nu weer weinig interesse meer in dat ding. Straks als de baby er is maar wat meer tijd aan besteden.

Nou, nu ga ik echt! Iets TE makkelijk, zo'n laptop op bed, haha.
Goedemorgen!

Volgens mijn verloskundige kun je bij een 2e (of volgende) zwangerschap veel last krijgen van voorweeën. Zolang ze niet regelmatig zijn (dus om de zoveel minuten) en ook niet van dezelfde sterkte zijn het voorweeën.

Dat is in ieder geval wat de vk mij heeft verteld.

Echt voorweeën heb ik nog niet. Ik heb wel eens zo'n gevoel alsof ik ongesteld moet worden of wat kramp onder in m'n buik, bij m'n liezen.

En soms heb ik het gevoel als ik een tijd heb gezeten en ik sta op, dat m'n bekkenbodemspier helemaal verslapt is. Beetje raar gevoel, alsof er opeens veel druk staat onder.

Wat betreft kraamverband: ik geloof dat kraamverband in het begin minder "broeierig" is omdat daar geen plastic laagje in zit.

Ik heb bij de vorige bevalling toch wel kraamverband gebruikt in het begin, volgens mij zo'n 3 pakken. Ik vloeide best wel in het begin namelijk. Ik had ook van die elastische shortjes van de hema en daar passen ze idd prima in.

Daarna ben ik overgegaan op maandverband.

Femke ging gisteren zonder problemen slapen, kijken of dat de komende nachten ook goed gaat.

Vanochtend had ik haar naar de crèche gebracht op de fiets. Toen ze naar de crèche wilde lopen kwam er een jongetje voorbij gerend. Volgens mij dacht Femke dat ze die wel bij kon houden dus ze ging ook wat harder lopen maar viel toen. Ze moest heel hard huilen, er was een tand door de lip, gelukkig geen schade aan de tandjes. Ik ging bijna meehuilen, haha, zullen de hormonen wel zijn.

Na een paar minuutjes was het weer goed.

Dus Yara heeft op het potje geplast, goed hoor! Wij hebben afgelopen weekend ook een potje, brilverkleiner en opstapje om op de wc te komen gekocht. Wij zijn er ook helemaal klaar voor alleen Femke nog niet, haha.

Ze heeft er wel een paar keer opgezeten al, maar er komt nog niets in. Ze vindt het wel grappig. Zit dan ook naast me op het potje. Toen P. vanochtend naar de wc ging zei ze: tette ook! (ze noemt zichzelf tette, Femke is nog te moeilijk blijkbaar) en ze pakte het potje tevoorschijn.

Maar goed, ze hoefde er niet per sé op te gaan zitten, het potje tevoorschijn halen vond ze al genoeg.

Goedemorgen allemaal,

Herfst, inderdaad veel sterkte deze laatste week, nog even volhouden en dan verlof!! En Til, goed dat je wat klanten hebt afgebeld. Als 't genoeg is is het genoeg. Kun je ook lekker van je verlof en rust genieten...

Anoniem en Ilja, dat is behoorlijk wat bijlezen he?

Ikol, deze kleine baby draait ook steeds om haar as, van de linkerkant van mn buik naar de rechterkant van mijn buik. Dit hoewel ze wel gewoon altijd met haar hoofdje naar beneden ligt (nog niet ingedaald, vorige week in elk geval nog niet). VK vertelde dat ze dit zelfs ook nog kunnen als ze ingedaald zijn, dat draaien van links op rechts...Ik begin het nu ook wel spannend te vinden hoor Ikol, het komt zo dichtbij. En ik begin nu ineens ook gewoon ontzettend last van mijn hormonen te krijgen. Hele zwangerschap blij en vrolijk, en nu ineens tijdens mijn verlof voel ik me soms behoorlijk agressief (krijgt mijn arme vriend ervan langs), verdrietig, angstig...naaaah ja, echt bizar. Dan ineens weer de slappe lach van 10 minuten....

Gisteren ook op kraambezoek geweest in het ziekenhuis. Superleuk om zo'n kleine baby te zien, maar ook weer ontzettend confronterend. De kersverse moeder nog helemaal wit en onder de indruk van alles, keizersnee, pijnlijke wond, opgezette borsten, zo labiel als wat, huilen om niets....pfffff. Ik werd er wel een beetje angstig van ineens.

Aahhh Nijntje, gefeliciteerd met Yara's plasje op het potje!!! Joehoeeee, ook weer een mijlpaal he? Schattig hoor...

Hier rommelt het ook wel een beetje hoor van binnen. Maar dat kan van alles zijn. Soms wat heftige buikkrampen, maar ook wat steekjes onderin, soort menstruatiepijn. Maar ik ga er maar vanuit dat dit de voorbereidingen zijn (indalen misschien), en dat de baby nog wel even op zich laat wachten.. Hoewel, van mij mag ze met 37 weken stipt

komen hoor

Ilja, dat is inderdaad wel even een kleine domper ja, dat je dan vrijdag voor een onderzoek moet. Hoewel, 5,5 pond lijkt mij ook niets om je zorgen over te maken. Maar ik herken het wel hoor, die zorgen steeds, als de VK zegt dat er net iets anders is dan zou moeten ("maar dat je je geen zorgen hoeft te maken")...Pfff...Bij mij wordt ook steeds gezegd dat de baby aan de kleine kant is, maar ook dat ik me geen zorgen moet maken...tja, makkelijk gezegd...Nou, even vrijdag maar afwachten.

Zonnetje, wat gezellig dat je er weer bent! En fijn te horen dat het goed met je lijkt te gaan. Wat mij betreft mag jij ook de volgende zijn hoor!!! 1 juni, spannend hoor...

Verder sluit ik me aan bij iedereen die slecht geslapen heeft vannacht. Pffff, wat een weer zeg, en zo warm!!! Maar hier moest het raam ook dicht anders zou het inregenen. Nog warmer in de slaapkamer dus...

Vandaag maar eens even wat schoonmaken in huis...maar nu ECHT...

Fijne dag allemaal...
Hier nog geen nieuws hoor! Baarmoeder is al wel ongeveer 1,5e week regelmatig aan het samentrekken en dat duurt dan een poosje. Dus eigenlijk een harde buik, maar dan zonder kramp. Maar nog geen wee te bekennen. Kleine is al wel flink ingedaald en ik vroeg me gisteren af of dat dan ook betekent dat de fase van 'indalingsweeen' wordt overgeslagen bij de bevalling. En dat de bevalling dus wat 'sneller' zou kunnen gaan.

Maar goed, ik vind het weer reuze spannend allemaal. Sterker nog, ook wel een beetje eng. Ik weet immers hoe enorm heftig (pijnlijk) het gaat zijn. Bij een eerste weet je dat niet en was ik wat onbevangener. Maar ja, ik kan ook niet meer terug! :-)

Morgen moet ik weer naar de verloskundige.

groetjes!
Ahh Peetje, wat zielig van Femke en haar tand door de lip!

Dagje, succes hoor met de laatste loodjes!
GM allemaal,

Til groot gelijk hoor, je hebt een zware tijd achter de rug (ja oke nog niet helemaal) met je moeder, en zwanger en je gezin en werken.

Herfst, ja de laatste daagjes!! Kunnen we eindelijk samen ergens een bakkie doen!!

Peetje, alles geregeld nu mbt het geboortekaartje?

Ilja, uh weer ff naar beneden scrollen ben het weer vergeten.

Dat golven in de buik heb ik ook, echt zoooooo grappig. (nast alle schopjes etc.

Zonnetje, nee met een baby en een peuter dan denk ik ook dat het nog minder tv wordt. We kijken zo ie zo nooit veel, dus missen doe ik het niet. Downloaden doe ik (bewust) niet, zo heb ik 1x in de week iets wat ik graag wil zien, en anders kijk ik alle afleeringen ineens achter elkaar.

Ilja, hier ook altijd strings, en als "grote onderbroeken gebruik ik gewoon mijn eiegn maat onderbroek omdat ik geen kraamverband gebruik.

In princiepe gebruik je kraamverband na de bevalling, maar ik vind en vond dat verschrikkelijk, alleen al de dikte, bleh. Dus hier gewoon maandverband gebruikt, ik gebruik altijd always en dan die licht groene, dacht met 2 druppeltjes ofzo op de verpakking. (zonder vleugels) Hier ook altijd tampons, alleen 's nachts niet, omdat ik ooit eens gelezen heb dat het "gezonder / hygienischer" zou zijn om het 's nachts niet te doen. En 's nachts menstrueer ik ook bijna niet, dus 9 van de 10keer is mijn maandverband dan nog gewoon "schoon" . En als ik dan wel een tampon gebruikte, dan was die ook nog "leeg".

Ohja, hoe was het met je vruchtwater enzo?

Ikol, het klinkt cliche, maar als de bevalling zich aandient dan WEET je dat, dan twijfel je niet over pijntjes, wel of geen weeen etc etc. Je weet het dan gewoon. Geloofde er bij de eerste ook niks van, maar het is wel zo. Verder kan ik het ook niet uitleggen. sorrie. Wat zegt je VK/GYN?

Super Nijn, Yara op het potje geplast!!!

Bosbes, leuk op kraamvisite, tja die hormonen zijn ook na de bevalling gno niet zomaar weg. 9mnd op en 9mnd af zeggen ze altijd.

Sorrie niet uitgebreid en op iedereen gereageerd, maar moet Yuma weer halen en dan even boodschappen doen. Hier vandaag erg wisselend weer, veel zon en dan weer grijs.

Idd vannacht om 5u paar harde klappen buiten, Yuma zei dat het buldozers waren, ik zei dat de wolken aan het ruzieeen waren, maar dat ging er bij hem neit in, het waren de buldozers. Ook prima kerel.

Gister erg warme dag, was ook enorm opgeblazen.
Straks ga ik alles lezen.Over paar minuten naar de VK. Over de bevalling!

Het verhaal al vele malen in mijn hoofd 'afgespeeld'.

Vind het verhaal -dankzij jullie!!- nu best logisch en duidelijk en ik ben ook niet meer zo heel bang dat ik me niet kan verwoorden.

Afwachten!

Ik ga!
Ik sluit me ook aan bij een slechte nacht slapen, last van onweer, 3 keer naar de wc geweest, toen kreeg ik dorst, toen werd ik wakker van een snurkende vent naast me, toen werd ik wakker omdat ik heel graag anders wil liggen dan alleen maar op mijn linkerzij maar dat niet meer kan (rug liggen word ik misselijk, rechterzij liggen word er van binnen behoorlijk geprotesteerd en buikliggen is sowieso niet meer mogelijk), toen weer wakker omdat het zo benauwd was, pff wat een vermoeienissen. Ik hoop dat we vannacht allemaal als een blok in slaap vallen :-)

Bij de H&M kun je trouwens ook onderbroeken kopen die wat groter zijn en ook nog best ok zitten, dus niet van die huidkleurige tenten, maar gewoon leuke modellen alleen dan groter.

Die steken die ik vorige week had onderin mijn buik, waarbij kindje ook van links naar rechts beweegt bovenin je buik zeg maar, zijn inderdaad indalingsweeen, kindje gaat dan als het ware als een schroef je bekken indalen en dat voel je heel goed onderin als steken, tenminste zo was het bij mij en legde de VK aan mij uit. Daarna heb ik geen steken meer gehad en is het nu ook best rustig in mijn buik (afgezien van het gezellige getrappel), maar als ik iets heb gedaan dan heb ik wel meteen een harde buik en voelt het alsof mijn huid bij mijn navel weer verder scheurt. Ondertussen heb ik al 6 dikke strepen bij mijn navel en 4 onder mijn borsten.

Ik vind het ook zo spannend wanneer het gaat beginnen, we denken zelf dat overmorgen de dag is dat het gaat gebeuren maar dat is nergens op gebaseerd hoor.

Oh trouwens last van verstopping en aambeien heb ik ook, zelf een aambei op mijn vagina (hoop niet dat deze tijdens de bevalling gaat scheuren)

FleurtjeFee hoe was het bij de VK?
Wat is iedereen lekker actief met schrijven. Leuk hoor, ik ben net aan pauze toe van het poetsen en er is al weer een heleboel geschreven.

Fleurtje, ik ben benieuwd hoe het is gegaan bij de vk en of je er een bevredigend gevoel over hebt.

Zorgen over de bevalling maak ik me niet echt, maar ik denk nu soms wel eens: o ja, het was op het laatst toch wel echt enorm pijnlijk met die rugweeën. Je weet een beetje wat je kan verwachten idd...

Wat betreft slapen en slaaphouding heb ik even gegoogled want ik meende me te herinneren dat je beter op de ene zij dan op de ander kan liggen en idd, je kan het beste op je linkerzij liggen, dus wat dat betreft lig je wel goed Ka-30.

Ik lig ook het liefst op m'n rug, maar dat gaat niet meer want dan krijg ik het benauwd en heb ik het gevoel alsof er een auto op me ligt ofzo.

Hier volgt het gegooglede stukje:

Wat is de beste slaaphouding?

Vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet zoveel uit in welke houding je slaapt. Buikligging is vaak nog geen probleem en ook slapen op de rug levert nog geen extra klachten op. Maar vooral buik- en rugligging kunnen later in de zwangerschap problemen geven. Daarom is het verstandig om vanaf het begin van je zwangerschap te proberen om op je zij te gaan slapen. De voorkeur gaat dan uit naar de linkerzij. Er is geen echt bezwaar tegen slapen op je rechterzij, maar slapen op je linkerzij is beter voor jezelf en voor de baby. Als je op je linkerzij ligt wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je voeten en enkels.

Slapen op je rug kan klachten geven in de zwangerschap (let op, dit hoeft dus niet. Lang niet alle zwangeren hebben hier last van. Dit is afhankelijk van de stand van je baarmoeder en de druk van de baarmoeder op de grote lichaamsader), vooral als de baarmoeder groter wordt (na de 20 weken). Dit wordt o.a. veroorzaakt doordat de zwaarder wordende baarmoeder de grote lichaamsader (vena cava inferior) kan dichtdrukken. Deze ader ligt langs je ruggenwervel en brengt het bloed uit je onderlichaam terug naar je hart. Als de baarmoeder zwaarder wordt, kan de baarmoeder dus op deze ader drukken. Het gevolg daarvan is dat er een minder goede bloeddoorstroming is vanuit je onderlichaam. Je merkt dit doordat je duizelig wordt als je op je rug ligt en je onrustig slaapt. Doordat de doorstroming van je onderlichaam verslechterd heb je een verhoogde kans op spataderen, aambeien en ophoping van vocht in je benen. Slapen op je rug kan dus een probleem zijn voor de moeder, de baby heeft er in eerste instantie geen last van. Het is immers de ader die dichtgedrukt wordt, de bloedtoevoer naar de baarmoeder en de baby verloopt via de slagader en die wordt niet dichtgedrukt. Daarnaast drukt de zwaarder wordende baarmoeder wel heel erg op je ruggenwervel als je in rugligging slaapt wat de kans op rugklachten vergroot.

En Ikol, Indian heeft idd gelijk, als het zover is dan "weet" je het, hoe stom het nu ook klinkt. Ik had dat ook vantevoren bij Femke gelezen en gehoord en ik dacht ook: jaja, dat zal wel. Maar inderdaad, toen het zover was wist ik het.

Hoi allemaal,

alweer 1,5 dag werken achter de rug, het schiet al op.

Bosbes, het lijkt me ook erg confronterend om nu op kraamvisite te gaan en een pijnlijk verhaal te horen. Ik wil er nog even helemaal niets van weten.

Dagje, jij schrijft nu de pijn al te kennen, maar het kan bij de 2e toch weer anders zijn?

Ik slaap gelukkig nog wel goed, hoewel ik behoorlijk wakker schrok vannacht van al dat onweer. Wegens het plastic op bed is het al extra warm, dus wilde wel met raam open slapen. Maar dan hoor je onweer enzo wel weer veel harder.

Indian, ja, bijna samen bakkie doen, gezellig.

Fleurtje, ik hoop dat het goed ging bij vk en dat je je verhaal hebt kunnen doen en dat ze er rekening mee houden. Ik lees het later vandaag nog wel.

groetjes,

Herfst
Ik reed helemaal relaxed naar de VK. ( heb ik altijd. Heel raar.)

Deze keer een stagiare en de VK.

En WÉÉR zwak ik de boel af hé!!

Máár toch heb ik er een goed gevoel over!

En weetje?

Dat is echt dankzij jullie allemaal.

Ik kon hier mijn verhaal/emoties kwijt.

En alles op een rij zetten.

En toen ik vanochtend bij de Vk zat vertelde ik dat ging bevallen met TENS. De VK reageerde leuk. En ik zei dat ik yoga ging doen. Nou, ze was helemaal enthousiast!

Ik zei toen dat me dat wél heel veel energie kost en heel veel concentratie vergt. De VK begreep dat volkomen.

Dat gaf me al een heel rustig gevoel.

Toen heb ik even kort mijn eerste bevalling verteld dat ik het zo erg vond dat de VK me alleen liet en er telkens zoveel onrust was.

En dat ik bij de tweede een súper bevalling heb gehad. In vier uur! Totale rust mét TENS.

De VK zei dat we echt niet nu kunnen voorspellen hoe het zal gaan. Dat kan ze pas op dát moment zeggen.

Sja....Ik begrijp het wel. Hoe klote ook.

Ik heb nu voor mijzelf besloten dat ik heel laat zal bellen. Niet zomaar iig.....

Ik zal proberen me NIET te laten leiden door wat daarna mogelijk kan gebeuren. ( bijv. weinig ontsluiting/VK die weer weg gaat/ niet direct naar ZH)

Ik concentreer mij op de geboorte van ons kindje.

Alléén maar dat. Dat moet ik me voor ogen houden.

Wel extra moeilijk nu, maar het zij zo

Ilja: ''na 20 jaar alleen tampons zie ik door de bomen het maandverbandbos niet meer'' Hilarisch!!

Ik denk dat ik eerst dat kraamverband gebruik. En afhankelijk van het vloeien overstappen op maandverband van Always ofzo. Of Libresse? En qua ondergoed.

Ik heb wat groter ondergoed gekocht maar dan nóg past dat verband niet.

Ja, wat een noodweer hé! Niet prettig zeg. Ik had het ook al zo warm. En om de haverklap plassen. Pff.

Nijn, wat goed dat Yara op het potje heeft geplast!

Met wat voor plakboeken ben je bezig?

Enne..dat ik overtijd wil...

Een combi van factoren. Voel me er nog niet klaar voor.

Dat gevoel komt wel hoor. Ik heb bijvoorbeeld wel heel veel zin in de baby zeg maar.

Maar ik ben nu erg moe, Dubai heeft er best ingehakt.

Ik woon hier nog maar net. Voor mijn gevoel moeten er nog een paar puntjes op de i.

Maar komt wel goed.

Als het begint, is het oke. Maar als ik mag kiezen vind ik alles na 13 juni erg handig.

Ikol, over het begin van de bevalling: Bij mijn eerste kind duurde het heel lang voordat ik definitief durfde te zeggen: NU is het begonnen! Dus dat gevoel van: Já nu is het begonnen kan best lang duren. (vond ik dan he)

Het is allemaal voorbereidend werk, maar nog niet daadwerkelijk de bevalling. Ja, pas achteraf kan je dat zeggen.

Het blijft spannend. Één ding weet je zeker: Het zal je niet ontgaan....

Het is echt een bijzondere gebeurtenis!

Hoe is het met Femke, Peetje? Altijd naar!!

Mijn zoon kwam huilend naar me toe, au, au, heb me gestoten.

Ik: wáár, wáár?

Zoon: aan die deur.

Nou ja, zijn hoofd gestoten dus. Die deur boeit natuurlijk niet. Hahaha.

Even dit posten.

GM allemaal, gezellig druk hier, haha zelfs ik kan het nu bijna neit bijhouden!! (en ben er toch altijd (te) veel )

Ka, vervelend van die aambeien. zijn zo ie zo niet fijn, laat staan op je vagina.

Haha overmorgen, zou mooi zijn. Ik wil heel graag vrijdag, man wil graag 1 week later. Maar denk niet dat ons kindje zich iets aantrekt van onze "planning" Man wil 1 week later, omdat hij dan ook vanaktie heeft als hij jarig is, ik had daar nog niet over nagedacht, dat kwartje viel pas toen hij het zei.

Fijn FleurtjeFee, dat je er toch wel een fijn gevoel over hebt nu! Blijft natuurlijk altijd een beetje dubbel.

Peetje, ken dat stukje tekst ook, tenminzte heb het ook ooit eens ergens gelezen en ook dat links beter is als rechts.

Ik merk de laatste weken wel dat ik veel minder draai, normaal draai ik denk ik regelmatig van links naar rechts, nu alleen als ik wakker wordt, dan draai ik om. Lig wel hoodzakelijk op links, maar dat komt vooral omdat ik denk mijn mijn neus bij de bedrand te moeten slapen, bedoel dus neit met mijn gezicht in het midden van het bed, denk dat altijd dat ik het benauwd krijg. Heeeeeelllll soms wordt ik wakker en dan lig ik op mijn buik, erg raar. Maar meestal dus links of schuin links, stukje buik stukje zij.

Ja raar, je weet nu eigenlijk wat je te wachten staat en to helemaal niet. Ik heb bij Yuma geen rugweeen gehad, super fijne bevalling, oke op het uurtje persweeen opvangen en bijna totaal ruptuur na (had ik overigens weinig last van, alleen met zitten in het begin) Maar verder prima bevalling. Denk nu wel eens, dat het deze zwangerschap allemaal niet zo makkelijk zal gaan, nergens op gebasseerd ofzo, ja al hoewel misschien wel op het feit dat deze zwangerschap zo ie zo al heel anders en minder prettig was door de andere dingen dan de zwangerschap. (huh is het nog te volgen??)

Ah zielig, Yuma zit helemaal vol met uitslag van de warmte/zon. Kan vanmiddag zalfje ophalen, ben er alleen niet zo heel blij mee, is hydrocortison, dat is toch hormonenzalf, en vind dat altijd rotzooi!

Verder hier alles goed, gezellig druk getrappel, veel steekjes en harde buiken nog steeds.

Zo net een halve verse ananas gegeten, mag nu weer, schijnt weeen op te wekken en ik dacht ik ben nu bijna 39 weken dus kom maar op met die ananas, ben benieuwd of het fabeltje waar is, haha
Haha.... ook gehoord Ka:-) Ben benieuwd.

Net een heel verhaal getyped.... loopt pc vast. Heb ff geen zin om alles weer opnieuw te typen, dus houd het even kort.

Geboortekaartjes zijn besteld en wrs morgen binnen. Dus donderdag enveloppen ophalen en etiketten kopen. Postzegels al in huis, dus kan ik alles gaan klaar maken:-)

Andere twijfel ook weg, heb de beslissing genomen, dus hopelijk slaap ik vannacht weeer beter;-)

Valt gelijk een hoop van je schouders af als de twijfels weg zijn haha. heb gelijk iets meer energie, dus als meezit ga ik zo maar een laatje en kastje in keuken opruimen. Kan ik de theedoeken en handdoeken daar in ieder geval in kwijt (wel handig zometeen, ligt nu in kast op slaapkamer, maar als zometeen iemand schoon nodig heeft en ik lig te slapen).

Heb het trouwens ontzettend warm, zowel 's nachts als overdag...pfff..

Hou het hier ff bij en kom later wanneer ik er meer zin in heb wel even terug.

Oja, fleur, fijn dat je toch wel een goed gesprek hebt gehad!

Zwaai
Tis inderdaad bijna niet bij te benen hier, blij dat jij er ook "last" van hebt Indian

Fijn dat je je verhaal goed hebt kunnen verwoorden bij de VK Fleurtje, well done!!!!

Iemand het topic gelezen" schoonmoeder bij bevalling"?? Indian kwam ik daar al wel ergens tegen. Brrr wat een horrorverhaal. Ik ga direct vanavond met vriend bespreken wat mijn wensen zijn wat de bevalling betreft, wanneer mensen (ouders/schoonmoeder) te bellen en wanneer mensen welkom zijn.
Ja, ik had het ook gezien maar ben pas begonnen te lezen toen de openingspost al was weggehaald. Maar goed, uit de reacties kan ik wel opmaken wat ze er ongeveer had ingezet.

Wij hebben het al wel over een evt. thuisbevalling gehad en hoe dat dan zou gaan. P. had ook bedacht dat evt. zijn moeder of mijn ouders zouden komen als de bevalling serieus zou worden en dat ze dan beneden zouden blijven wachten tot ik zou zijn bevallen.

Ik heb hem toen wel even duidelijk gemaakt dat ik dat dus helemáál niet zou zien zitten. Ik wil dat mijn ouders Femke komen ophalen en dat er dus verder niemand hier in huis is. Al helemaal niet zijn moeder. Dan zou ik liever mijn ouders in huis hebben, maar goed, dat is het moeder/dochter gevoel dan denk ik. Schoonmoeder zie ik niet zitten, die woont ook op een uur rijden van ons dus dat is sowieso niet handig.
To had haar post weg gehaald maar uit de reacties kon je voldoende op maken. Idd horror verhaal. Ik heb de vorige keer ook zulke zaken doorgesproken maar zal het deze keer ook nog eens doen. Bij keizersnee hoor je het ook geregeld, moeder nog niet van de ok af en de hele familie heeft al met jou baby geknuffeld lijkt me niks.

fleurtje, fijn dat je er een goed gevoel over je gesprek hebt!

Indian, ik heb de laatste dagen ook last van vocht om gek van te worden en dan te bedenken dat jij al zo´n beetje je hele zwangerschap er mee loopt. gelukkig hier door het slechte weer wat minder last.

zon, lekker hoor dat door campingbed noah weer beter slaapt.

Ben een beetje hangerig, weinig nieuws hier. morgen komt gezellig vriendin langs met haar kleine en voor de rest rustig daagje.
Haha Ka, ben bang van niet, wij eten regelmatig verse annanas, en de kleine hier stort zich er niet aan.

Heb er nu ook weer 1 liggen, vanmorgen gehaald, mmmmmm

(water loopt mij al in de mond)

Ja bosbesb, echt werd gewoon kwaad toen ik het las.

Ik heb ouders en schoonouders al wel wat ingelicht in de zin van, waanrschijnlijk wil ik de dag dat we thuiskomen GEEN bezoek van de opa's en oma's. Er veranderd al zoveel voor Yuma. En ik snap heel goed dat ze nieuwsgierig zijn etc etc, maar met Yuma toen, vond ik echt te veel, maar toen kwamen ook onze broers dezelfde dag, en iedereen bleef maar kort, maar ik trok het echt niet, was lijk bleek. En nu heb ik zoiets van, Yuma komt eerst, en dan de opa's en oma's. En de broers eigenlijk pas een dag erna. Maarja dit zeg ik nu, we zien het straks wel als de kleine er is. Want ons pap bijv. is ook vrachtwagenchauffeur en door de week weinig thuis, dus mocht het kindje in het weekend komen, dan vind ik het voor ons pap wel fijn dat hij kan komen kijken naar zijn kleinkind, dus dan verander ik de opa/oma regel al. (haha regel, nouja is wel duidelijk zo denk ik)

Dit is ook de reden dat ik liever niet heb dat een opa/oma op Yuma past als het gaat beginnen, nu zitten wij dan wel in het ZH, maar toch. Alleen al de gedachte dat hun weten dat het niet lang meer kan duren........brrrr daar gruwel ik al van. (haha ben wel erg als ik dat zo lees)

Volgens mij denkt man er net zo over, tenminste zoals ik van hem begrijp, alleen heeft hij iets minder moeite met het feit dat we opa/oma moeten bellen mocht vriendin niet kunnen. Ik zal er op dat moment ook geen of minder moeite mee hebben denk ik, maar heb wel gezegd dat hij dan ons mam moet bellen!! Daarvan weet ik tenminste zeker dat die niet (gespannen) in spanning gaat zitten wachten bij de telefoon. Die gaat gewoon verder met haar ding en met Yuma.

ja erg he bosbes, als ik het zelfs niet meer kan bijhouden

(wel gezellig!!!)

Zo zalfje opgehaald voor Yuma, hopelijk werkt het snel.

hey girafje, had je net gemist, jij gepost terwijl ik schreef.

Ja vocht, bleh niet lollig. Alleen al daarom wil ik graag bevallen, scheelt toch al weer. (oke meeste is en blijft van de prednison, maar toch.....)

O, ik heb net dat topic zitten lezen (idd OP gemist, maar was duidelijk genoeg).... wat erg zeg! Moet er toch niet aan denken dat het allemala op die manier gaat! Brrrrr.....

Wij hebben het eea al wel besproken, maar meer gericht op ZHbevalling. Bezoek sws niet in ZH en dan ligt het eraan wanneer we thuis komen en hoe ik me voel. Eerste kleinkind van de ouders, dus snap wel dat ze gauw willen komen kijken. Maar hoe we dat doen als ik toch thuis ga bevallen. Misschien idd nog een keer bespreken.

Peetje: nee idd, ik zou ook niemand in mijn huis willen hebben als ik beval (ook niet je eerste kindje). Allemaal weg daar!

Indian: Ik snap je 'regel' heel goed en vind het ook niet echt overdreven. Jullie hebben idd nog een kindje voor wie ook alles veranderd. Dus eerst even lekker met zn 3en van de kleine genieten en Yuma laten 'wennen' en dan pas de opa's en oma's.

Wij bellen denk ik ook pas een aantal uur na bevalling (eerst even moment met zn 3en) en dan even van te voren overleggen wanneer bezoek mag komen. Eerst ouders en dan vroers/zussen denk ik. Niet allemaal tegelijk hoor, alhoewel mn zusje nu al staat te springen, hihi. Maar ja, ze zitten toch allemaal met werk en broers van vriend moeten van 'ver' komen (ong 1,5 uur, de rest ong 1/2uur), dus dan is het toch even kijken wat handig is op moment zelf. Maar ik ga wel even met vriend bespreken dat hij NIEMAND zomaar mag uitnodigen zonder met MIJ te overleggen haha.

Hmmm.... krijg mn ring niet meer af:-( Vocht of gewoon aangekomen?? Vocht verder valt volgens mij wel mee... misschien heel iets in de voeten?

Ben op forum blijven hangen en dus nog steeds niets nuttigs gedaan (schaam;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven