Brussel

28-05-2021 23:01 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaan we met de auto een dagje naar Brussel. Nu hoor ik van mijn buurvrouw dat ik mijn auto moet registreren voordat we daarheen rijden anders krijg je een boete. Nu zoek ik op internet maar ik word niet wijzer. Wij hebben een diesel van 2014 (euro 6). Iemand uit Belgie die dit toevallig weet.

Andere tips voor Brussel (vooral eettips) zijn zeer welkom.
minnimouse schreef:
29-05-2021 07:46
Als je langer dan 48 uur in België bent geweest ja, niet na een dagje België.
Die 48 uur wordt niet genoemd.
Na een verblijf in België gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in quarantaine. Op dag 5 van uw quarantaine kunt u zich bij de GGD laten testen. Als deze test negatief is, eindigt de quarantaineperiode.
Zie : https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus

En ook in de link die erbij staat, wordt nergens over 48 uur gesproken. Gewoon na bezoek aan België of welk oranje land dan ook.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Irregular_Choice schreef:
29-05-2021 09:07

En ook in de link die erbij staat, wordt nergens over 48 uur gesproken. Gewoon na bezoek aan België of welk oranje land dan ook.

Klopt, ik heb het toevallig zelf net nagevraagd ivm eventueel familiebezoek in België. Als het bezoek korter dan 48 uur is (en je met eigen vervoer reist), heb je geen negatieve testen nodig om te mogen reizen. Bij terugkomst in Nederland moet je dan wel in quarantaine (nu nog niet verplicht maar wel heel erg sterk aangeraden). Zo werd het mij verteld.
"Who would've thought it?"
Irregular_Choice schreef:
29-05-2021 09:07

Geldig vanaf 1/6 en TO is vandaag in B
Niet verplicht bij verblijf tot 12u in risicogebied lees ik in jouw link.

Maar... NL versoepelt dus niet maar verstrengt nog vanaf 1/6?
Attraverso schreef:
29-05-2021 06:33
Ik heb toch alleszins altijd al genoten van mijn dagtripjes Leuven al zou ik niet op een zondag gaan, dan is het er verlaten.
Bedankt voor de tip, jij ook Wijndruifje.
Hatsjikideee...
Sweetums schreef:
29-05-2021 09:49
Klopt, ik heb het toevallig zelf net nagevraagd ivm eventueel familiebezoek in België. Als het bezoek korter dan 48 uur is (en je met eigen vervoer reist), heb je geen negatieve testen nodig om te mogen reizen. Bij terugkomst in Nederland moet je dan wel in quarantaine (nu nog niet verplicht maar wel heel erg sterk aangeraden). Zo werd het mij verteld.
Ik heb dit een tweetal maand geleden uitgezocht ivm familiebezoek en toen stuitte ik op dat wij wel in quarantaine moesten als we naar familie in NL gingen, maar familie in NL niet na bezoek aan ons in België omdat familiebezoek voor NL een uitzondering was. Maar destijds voor België niet. Dus kwam familie naar België ipv wij naar Nederland.
PiNuts14 schreef:
29-05-2021 13:17
Ik heb dit een tweetal maand geleden uitgezocht ivm familiebezoek en toen stuitte ik op dat wij wel in quarantaine moesten als we naar familie in NL gingen, maar familie in NL niet na bezoek aan ons in België omdat familiebezoek voor NL een uitzondering was. Maar destijds voor België niet. Dus kwam familie naar België ipv wij naar Nederland.
Dit kreeg ik op 3 mei als antwoord van BZ:

“Een reis korter dan 48 uur is mogelijk als men met eigen vervoer naar België reist. Er is dan geen noodzaak om een test te overleggen noch het Passenger Locator Form (PLF) in te vullen.
Bij terugkeer is het reizen zonder negatieve coronatest mogelijk als er per auto wordt gereisd. Daarentegen geldt het dringende advies om 10 dagen in quarantaine te gaan bij terugkeer uit België.”

Maar per 1 juni is die quarantaine nu dus idd wel verplicht.
"Who would've thought it?"
En Arizona, waar ben je uiteindelijk heen geweest?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
pausini schreef:
29-05-2021 00:42
Ik zit me al voor corona te verheugen op Leuven, dat is toch ook de moeite waard Wissewis?

Ik vond Leuven erg leuk. Vooral het oude Groot begijnhof.
Hou ook erg van Gent.
In Gent kom ik ook graag.
Hatsjikideee...
Ik heb er gestudeerd en ben in de regio blijven plakken. Echt een leuke stad inderdaad, maar toen we nog in de stad woonden kon ik wel soms vloeken op al die (Nederlandse :P ) toeristen van april tot en met oktober... Intussen mis ik dat wel een beetje, zowel in Gent wonen als het gewone toeristische leven in steden.
Nou vanochtend nog even overleg gehad en ze wilden toch graag naar Brussel :)
We hebben een heerlijke dag gehad, het was druk, heerlijk weer en heerlijk gegeten, gewandeld en genoten. Wat een leuke stad is Brussel. We zagen wel veel politie en betogers, maar die konden we gelukkig vermijden. Volgende keer gaan we naar Antwerpen hebben we besloten. Zo nu op de bank met de voeten gestrekt en een Belgische bonbon.
Fijn dat jullie een leuke dag hadden!
En ik vermoed dat de 'bonbon' een praline zal zijn, laat ze smaken!
Wissewis schreef:
28-05-2021 23:35
En als je dan toch persé wil gaan:

Check even of de Basiliek van Koekelberg open is.
Het park errond is ook de moeite.

Of trek naar 't Jubelpark.

En blijf weg uit het Ter Kamerenbos.

En let op, want er zijn ook hopen betogingen tegen vanalles en nog wat aangekondigd voor dit weekend in Brussel.
En de Brusselse politie mept graag erop los dus blijf uit hun buurt.
Dit. (topic niet helemaal gelezen) En als oud Brussel bewoner raad ik je aan:
- Belgisch eten doe je lekker bij nüetnigenough
- Biertjes drinken bij Vertigo (verborgen terrasje), Mort Subite, Au bon vieux temps (even 50 jaar terug in de tijd), goupil le fol (oud bordeel met geweldige sfeer, knusse romantische hoekjes),
- Steak tartare eten bij La Terrasse (bij Jubelpark) (en de beste frieten van Brussel)
- Cocktails bij de allermooiste tent Pharmacie Anglaise en anders arthur orlans
- Peck 47 voor een brunch (wees op tijd want er staat altijd een gruwelijke rij)
- oesters eten voor een prikkie op place jourdan op de markt
- chocolade van neuhaus (de driehoekjes zijn de allerbeste) of pierre marcolini
Ik zat niet op te letten en zie nu pas dat het topic al een paar dagen oud is. Ik laat mijn reactie wel even staan, wie weet heeft iemand anders wat aan de tips.

Fijn dat het leuk was TO!! Ik mis de stad nog altijd (woon nu in Nederland)
Wijndruifje schreef:
29-05-2021 02:32
De binnenstad is mooi, maar heel erg gericht op studenten. In het weekend is het een uitgestorven stad.
Nee hoor.
Op zondag is het wel rustig omdat de winkels gesloten zijn (tenzij het koopzondag is, 1 keer per maand).

Maar met de horeca nu open is er wel leven in de stad op zondag.

En zeker op zaterdag.
Arizona15 schreef:
29-05-2021 21:40
Nou vanochtend nog even overleg gehad en ze wilden toch graag naar Brussel :)
We hebben een heerlijke dag gehad, het was druk, heerlijk weer en heerlijk gegeten, gewandeld en genoten. Wat een leuke stad is Brussel. We zagen wel veel politie en betogers, maar die konden we gelukkig vermijden. Volgende keer gaan we naar Antwerpen hebben we besloten. Zo nu op de bank met de voeten gestrekt en een Belgische bonbon.
Tuurlijk.
Brussel is echt niet de hellhole die wissewis beschrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven