Wel of niet vakantie boeken?

24-05-2021 17:18 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"

Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.

Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!
Testen bij terugkeer is alleen nodig als voor het vakantieland code oranje geldt. Het moet heel gek lopen als er over drie weken nog Europese landen oranje zijn.

Zelfs Curacao waar het een paar weken geleden nog bijna code rood was is nu geel, dus geen test of quarantaine bij terugkeer! :cheer2:
Waar wil je heen gaan dan?

Ik ben vorige week in Aruba geweest, en ik heb daar niet zoveel gemerkt van Corona. Alleen een test voordat je er heen vliegt, en binnen mondkapjes dragen. Maar je bent daar toch amper ergens binnen, af en toe in een winkel of als je wilt afrekenen bij een restaurant
Wij gaan naar Frankrijk.
kadanz schreef:
29-05-2021 08:53
Testen bij terugkeer is alleen nodig als voor het vakantieland code oranje geldt. Het moet heel gek lopen als er over drie weken nog Europese landen oranje zijn.
Dit is mijn enige reden om het af te blazen, dus het zou mooi zijn als straks in de zomer alles op geel of minder staat.
kadanz schreef:

Zelfs Curacao waar het een paar weken geleden nog bijna code rood was is nu geel, dus geen test of quarantaine bij terugkeer! :cheer2:

Zover ik weet is er geen enkele controle bij de Nederlandse grens op terugkerende personen uit het buitenland. Wellicht met het vliegtuig wel. Maar ik heb nergens gehoord dat ze mensen van de weg halen. Er zijn immers open grenzen.

Van vrienden in andere Europese landen weet ik dat ze wegverkeer ook gewoon laten doorrijden als ze zeggen op doorreis te zijn of terug te keren eigen land.

Waarom zou Bijvoorbeeld Spanje een Nededer willen tegenhouden die terug wil naar zijn eigen land met de auto?

Ze roepen Nederlanders wel op in quarantaine te gaan of een test te doen bij terugkomst uit oranje gebied.
Je zal maar net ergens 2 dagen zitten en je moet toch weer terug, oké de touroperator zorgt er wel voor. Maar toch niet echt ontspannend.
Vraag me af of er landen zijn die op groen komen te staan.
Gewoon lekker gaan. Zeker als je gevaccineerd bent. Als het op bestemming oranje wordt mag je zelf kiezen of je terug komt veelal :-)
Live life to the max!
Superhuisvrouw schreef:
29-05-2021 13:11
Je zal maar net ergens 2 dagen zitten en je moet toch weer terug, oké de touroperator zorgt er wel voor. Maar toch niet echt ontspannend.
De kans dat dat gebeurt is even groot als hier van de zomer de avondklok weer ingaat.
kadanz schreef:

Maar voorlopig wel nog test voor aankomst op Curaçao, en 3 dagen na aankomst nog een verplichte test.
Nou, na een hele week wikken en wegen en vooral de prijzen gestaag zien stijgen heb ik zojuist toch maar geboekt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-05-2021 14:39
Nou, na een hele week wikken en wegen en vooral de prijzen gestaag zien stijgen heb ik zojuist toch maar geboekt.
Lekker! Wat is het geworden?
Star3 schreef:
29-05-2021 14:40
Lekker! Wat is het geworden?
Twee weken Rhodos! Zin in! En als het goed is ben ik dan ook al gevaccineerd dus dat is ook een meevaller.
Am Yisrael Chai!
Leuk! Fijne vakantie gewenst!
Dank je!
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
29-05-2021 14:43
Twee weken Rhodos! Zin in! En als het goed is ben ik dan ook al gevaccineerd dus dat is ook een meevaller.
Heerlijk! Puber nu wel zin ook? ;-)
fashionvictim schreef:
29-05-2021 14:39
:mrgreen:
Star3 schreef:
29-05-2021 16:03
Heerlijk! Puber nu wel zin ook? ;-)
Puber weet nog van niks, maar ik heb toch ook maar voor hem geboekt ;) .
Am Yisrael Chai!
Vind hij dat leuk, zo’n verrassing? Hier boeken we altijd gezamenlijk. We hebben al een shortlist, maar moeten nog even bespreken welke datum we gaan. In ieder geval augustus. 13 juli is mijn tweede vaccinatie, en volgens mij krijg je drie weken later je vinkje.
Ik zou denk ik kijken hoe het dan is in Duitsland of België en dan met de auto.

Via booking of andere sites boekte ik vaak dezelfde dag nog dingen.
ik denk ook aan Duitsland, maar dan op de fiets.

Of de hele zomer hier kite-surfen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
kadanz schreef:
29-05-2021 13:22
De kans dat dat gebeurt is even groot als hier van de zomer de avondklok weer ingaat.
Tja... we worden vandaag toch mensen teruggehaald van o.a. karpathos en andere Griekse eilanden zijn vandaag van geel naar oranje gegaan.
fashionvictim schreef:
29-05-2021 14:43
Kon je dat gewoon boeken? Er is donderdag al bekend geworden dat o.a Rhodos weer oranje is.
Ik had namelijk net een kwartier ervoor geboekt 🙈
Ik las dat TUI alle vakanties naar die oranje eilanden tot medio juni heeft geannuleerd. Ik wilde toch eigenlijk deze week wel boeken voor augustus, naar Kreta, maar dat is nu nog oranje. Ik verwacht er van de zomer wel heen te kunnen. Last minute omboeken zal lastiger worden als de geel/groene bestemmingen schaars zijn.
En als je een autovakantie boekt en je hebt een negatieve PCR test nodig kun je dan via google gewoon een willekeurige testlocatie zoeken waar ze een reisdocument meegeven? Ik zie namelijk zoveel aanbieders....maar dat maakt verder niet uit dan neem ik aan, waar je laat testen? Als het maar met verkrijgen van reisdocument is?
Eva19777 schreef:
30-05-2021 15:11
En als je een autovakantie boekt en je hebt een negatieve PCR test nodig kun je dan via google gewoon een willekeurige testlocatie zoeken waar ze een reisdocument meegeven? Ik zie namelijk zoveel aanbieders....maar dat maakt verder niet uit dan neem ik aan, waar je laat testen? Als het maar met verkrijgen van reisdocument is?
Ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven