Wel of niet vakantie boeken?
maandag 24 mei 2021 om 17:18
Ik zat eerder vanmiddag een vakantie voor mijn gezin te boeken, maar halverwege bracht mijn puber me aan het twijfelen. Onze beoogde vakantiebestemming is weliswaar geel, maar ter plekke moet je zowel binnen als buiten mondkapjes dragen, geldt een max aantal personen in restaurants en zwembaden, we zouden erheen vliegen maar nog niemand van ons is ingeënt en we weten natuurlijk geen van allen hoe Corona zich gaat ontwikkelen. Mijn puber zei dus "waarom wachten we niet tot volgend jaar, mam?"
Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.
Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Anderzijds ben ik ontzettend toe aan een change of scenery na 1,5 jaar thuiswerken, heb ik mezelf regelmatig voor mijn kop geslagen dat ik vorig jaar me zo streng aan alle maatregelen heb gehouden, en lijk ik in de media vooral allerlei proleten Nederlanders te zien die onbekommerd op vakantie gaan en daar de grootste lol hebben.
Vandaar mijn vraag: gaan jullie deze zomervakantie al vliegen naar een fijne bestemming?
Am Yisrael Chai!

zaterdag 29 mei 2021 om 08:53

zaterdag 29 mei 2021 om 09:38

zaterdag 29 mei 2021 om 11:10
Dit is mijn enige reden om het af te blazen, dus het zou mooi zijn als straks in de zomer alles op geel of minder staat.
zaterdag 29 mei 2021 om 11:55
kadanz schreef: ↑29-05-2021 08:53Testen bij terugkeer is alleen nodig als voor het vakantieland code oranje geldt. Het moet heel gek lopen als er over drie weken nog Europese landen oranje zijn.
Zelfs Curacao waar het een paar weken geleden nog bijna code rood was is nu geel, dus geen test of quarantaine bij terugkeer!![]()
Zover ik weet is er geen enkele controle bij de Nederlandse grens op terugkerende personen uit het buitenland. Wellicht met het vliegtuig wel. Maar ik heb nergens gehoord dat ze mensen van de weg halen. Er zijn immers open grenzen.
Van vrienden in andere Europese landen weet ik dat ze wegverkeer ook gewoon laten doorrijden als ze zeggen op doorreis te zijn of terug te keren eigen land.
Waarom zou Bijvoorbeeld Spanje een Nededer willen tegenhouden die terug wil naar zijn eigen land met de auto?
Ze roepen Nederlanders wel op in quarantaine te gaan of een test te doen bij terugkomst uit oranje gebied.

zaterdag 29 mei 2021 om 13:22
De kans dat dat gebeurt is even groot als hier van de zomer de avondklok weer ingaat.Superhuisvrouw schreef: ↑29-05-2021 13:11Je zal maar net ergens 2 dagen zitten en je moet toch weer terug, oké de touroperator zorgt er wel voor. Maar toch niet echt ontspannend.
zaterdag 29 mei 2021 om 13:50
Maar voorlopig wel nog test voor aankomst op Curaçao, en 3 dagen na aankomst nog een verplichte test.kadanz schreef: ↑29-05-2021 08:53Testen bij terugkeer is alleen nodig als voor het vakantieland code oranje geldt. Het moet heel gek lopen als er over drie weken nog Europese landen oranje zijn.
Zelfs Curacao waar het een paar weken geleden nog bijna code rood was is nu geel, dus geen test of quarantaine bij terugkeer!![]()

zaterdag 29 mei 2021 om 14:40
Lekker! Wat is het geworden?fashionvictim schreef: ↑29-05-2021 14:39Nou, na een hele week wikken en wegen en vooral de prijzen gestaag zien stijgen heb ik zojuist toch maar geboekt.

zaterdag 29 mei 2021 om 16:03
Heerlijk! Puber nu wel zin ook?fashionvictim schreef: ↑29-05-2021 14:43Twee weken Rhodos! Zin in! En als het goed is ben ik dan ook al gevaccineerd dus dat is ook een meevaller.

zaterdag 29 mei 2021 om 17:07
fashionvictim schreef: ↑29-05-2021 14:39Nou, na een hele week wikken en wegen en vooral de prijzen gestaag zien stijgen heb ik zojuist toch maar geboekt.

zaterdag 29 mei 2021 om 17:17

zondag 30 mei 2021 om 08:45
zondag 30 mei 2021 om 09:42
zondag 30 mei 2021 om 11:11
Kon je dat gewoon boeken? Er is donderdag al bekend geworden dat o.a Rhodos weer oranje is.fashionvictim schreef: ↑29-05-2021 14:43Twee weken Rhodos! Zin in! En als het goed is ben ik dan ook al gevaccineerd dus dat is ook een meevaller.
Ik had namelijk net een kwartier ervoor geboekt
zondag 30 mei 2021 om 12:06
Ik las dat TUI alle vakanties naar die oranje eilanden tot medio juni heeft geannuleerd. Ik wilde toch eigenlijk deze week wel boeken voor augustus, naar Kreta, maar dat is nu nog oranje. Ik verwacht er van de zomer wel heen te kunnen. Last minute omboeken zal lastiger worden als de geel/groene bestemmingen schaars zijn.

zondag 30 mei 2021 om 15:11
En als je een autovakantie boekt en je hebt een negatieve PCR test nodig kun je dan via google gewoon een willekeurige testlocatie zoeken waar ze een reisdocument meegeven? Ik zie namelijk zoveel aanbieders....maar dat maakt verder niet uit dan neem ik aan, waar je laat testen? Als het maar met verkrijgen van reisdocument is?

zondag 30 mei 2021 om 15:25
Ja.Eva19777 schreef: ↑30-05-2021 15:11En als je een autovakantie boekt en je hebt een negatieve PCR test nodig kun je dan via google gewoon een willekeurige testlocatie zoeken waar ze een reisdocument meegeven? Ik zie namelijk zoveel aanbieders....maar dat maakt verder niet uit dan neem ik aan, waar je laat testen? Als het maar met verkrijgen van reisdocument is?