Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
maandag 25 mei 2009 om 22:35
Tila, ik had 'm vroeger ook. Kan me niet echt meer herinneren dat we eruit kookten, dat dan weer niet
Ik ga hier ook ff opscheppen hoor: ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar hard gelopen! Op de loopband weliswaar, maar toch!!!!!!!!
Ik ga hier ook ff opscheppen hoor: ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar hard gelopen! Op de loopband weliswaar, maar toch!!!!!!!!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 26 mei 2009 om 06:18
Nou meiden, als het bij jullie net zo hard geregend heeft als bij mij, zullen die zwembadjes al wel vol zijn... Pfff. Ik werd gewoon wakker van het onweer (word ik nooooooit!!), en kon daarna niet meer in slaap komen door de flitsen die aan één stuk door kwamen en de waanzinnig harde knallen.
(En ik kan alleen maar denken aan die arme koolmeesjes die net gister zijn uitgevlogen..! )
Ik had ook nog eens knallende koppijn (met dat benauwde weer gaan trainen in een zuurstofloze zaal is ook geen goed idee), dus in slaap komen wilde niet meer. Gelukkig mocht ik eruit!
Goldie, hoe is het met jouw hoofdpijn?
Wij hadden hier laatst ook kermis, vind het altijd zo'n gezellige sfeer!! Ben nergens ingeweest (het kan mij niet gek genoeg zijn, ga het liefst zo vaak mogelijk over de kop, maar ik vind het toch altijd een beetje zonde van mijn geld...), maar heb wel genoten van de kraampjes en de gezelligheid. Kaneelstokken en oliebollen horen er inderdaad bij, heerlijk!!
Nou, ik ga me gauw klaarmaken en richting de trein, zouden ze reiden? Er zijn hier gelukkig nog geen storingen.... *duimt heel hard dat het goed gaat*
(En ik kan alleen maar denken aan die arme koolmeesjes die net gister zijn uitgevlogen..! )
Ik had ook nog eens knallende koppijn (met dat benauwde weer gaan trainen in een zuurstofloze zaal is ook geen goed idee), dus in slaap komen wilde niet meer. Gelukkig mocht ik eruit!
Goldie, hoe is het met jouw hoofdpijn?
Wij hadden hier laatst ook kermis, vind het altijd zo'n gezellige sfeer!! Ben nergens ingeweest (het kan mij niet gek genoeg zijn, ga het liefst zo vaak mogelijk over de kop, maar ik vind het toch altijd een beetje zonde van mijn geld...), maar heb wel genoten van de kraampjes en de gezelligheid. Kaneelstokken en oliebollen horen er inderdaad bij, heerlijk!!
Nou, ik ga me gauw klaarmaken en richting de trein, zouden ze reiden? Er zijn hier gelukkig nog geen storingen.... *duimt heel hard dat het goed gaat*
dinsdag 26 mei 2009 om 07:23
hier ook noodweer, Lief en ik hebben de gordijnen maar opengegooid om flitsen te kijken, want er viel niet bij te slapen. Ze hebben bij ons voor net de straat open, ook fijn voor die lui.
Ik zou vandaag cursus hebben, maar ik ga niet. Vannacht weer een minibeetje bloed verloren (ik denk dat de hoeveelheid afscheiding met een pietsie bruin kleurtje een vierkante centimeter betrof). Da's heel erg weinig, maar ik ben het helemaal zat, slaap er slecht van, en mak me heel veel zorgen. Heb ook wel buikpijn enzo... dus ik ga de verloskundige bellen of ze me toch nog voor eht weekend doorstuurt naar een echo.
Ik zou vandaag cursus hebben, maar ik ga niet. Vannacht weer een minibeetje bloed verloren (ik denk dat de hoeveelheid afscheiding met een pietsie bruin kleurtje een vierkante centimeter betrof). Da's heel erg weinig, maar ik ben het helemaal zat, slaap er slecht van, en mak me heel veel zorgen. Heb ook wel buikpijn enzo... dus ik ga de verloskundige bellen of ze me toch nog voor eht weekend doorstuurt naar een echo.
dinsdag 26 mei 2009 om 07:58
Mogu Dames,
Allis gewoon doen hoor bellen met vk,zeker als je je veel zorgen maakt.Succes vandaag!!
Wat een onweer,ukkie was er wakker van geworden,zat rillend in zijn bedje,ligt nu sinds uurtje weer te slapen....
Ik ga even kinderen klaar maken voor school!Fotograaf komt vandaag dus ze moeten er opperbest uitzien!
Fijne dag
Allis gewoon doen hoor bellen met vk,zeker als je je veel zorgen maakt.Succes vandaag!!
Wat een onweer,ukkie was er wakker van geworden,zat rillend in zijn bedje,ligt nu sinds uurtje weer te slapen....
Ik ga even kinderen klaar maken voor school!Fotograaf komt vandaag dus ze moeten er opperbest uitzien!
Fijne dag
dinsdag 26 mei 2009 om 08:03
ah, coebergh, dat is meestal de dag dat ze op het laatste moment pindakaas in hun haar smeren, een dropje meejatten en dus met een zwarte bek op de foto staan, er net een tand uit valt, ze de schaar in hun haar zetten, een gat in hun broek maken, een schaafwond op hun neus maken doordat ze denken dat ze van de trap kunnen glijbanen op hun buik, of besluiten dat ze echt paars met oranje de enige geschikte kleurencombinatie ever vinden. Succes.
dinsdag 26 mei 2009 om 08:50
Zoon wilde perse in zijn NACoutfit,want dan winnen ze donderdag...Dochter heeft haar High School Musical kleren aan.Tussen de middag fiets ik dan even met ukkie naar school,kunnen ze met zijn 3en op de foto..
Lijstje vandaag:
jurkje terugbrengen
wassen,strijken,opvouwen
goede kapper zoeken
pedicure bellen voor vrijdag
en wat ik verder tegenkom
Lijstje vandaag:
jurkje terugbrengen
wassen,strijken,opvouwen
goede kapper zoeken
pedicure bellen voor vrijdag
en wat ik verder tegenkom
dinsdag 26 mei 2009 om 08:52
Jeetje Allis wat naar en spannend. Zeker bellen, al is het maar om je ongerustheid weg te nemen. Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Misschien is het toch een innestelingsbloeding geweest. Dat kan tot 14 weken. Meid hou je taai. We denken aan je.
Boro ben je opgelucht na je gesprek met Maatschappelijk Werk?
Hier vannacht ook noodweer. Flinke onweersbui zeg, maar volgens mij heeft het maar weinig geregent.
Vandaag geen lijstje. Het wordt zowiezo een drukke dag.
De rolstoel van manlief komt
Bloed prikken
Vanmiddag komt dan echt de MW.
Daarna nog even op demente schoonmoeder passen.
Koken ('k Heb nog over van gisteren, dus alleen wat rijst erbij)
Boro ben je opgelucht na je gesprek met Maatschappelijk Werk?
Hier vannacht ook noodweer. Flinke onweersbui zeg, maar volgens mij heeft het maar weinig geregent.
Vandaag geen lijstje. Het wordt zowiezo een drukke dag.
De rolstoel van manlief komt
Bloed prikken
Vanmiddag komt dan echt de MW.
Daarna nog even op demente schoonmoeder passen.
Koken ('k Heb nog over van gisteren, dus alleen wat rijst erbij)
dinsdag 26 mei 2009 om 09:22
Dus toch nog 2 daagjes in spanning. Krijg je dan de echo of heb je een afspraak bij de verloskundige?
Bah de zon is opeens weg en het begint flink te waaien. 't Lijkt wel of er regen komt. De achterdeur staat open en ook een raam in de kamer en ik hoor gewoon de wind huilen. Wel lekker.
Ga me aankleden, even een oude broek aan. De container is net geleegd dus die ga ik maar eens flink schoonmaken. Bluh.
Bah de zon is opeens weg en het begint flink te waaien. 't Lijkt wel of er regen komt. De achterdeur staat open en ook een raam in de kamer en ik hoor gewoon de wind huilen. Wel lekker.
Ga me aankleden, even een oude broek aan. De container is net geleegd dus die ga ik maar eens flink schoonmaken. Bluh.
dinsdag 26 mei 2009 om 11:56
Mogguh.
Aha, wij waren dus niet de enige die wakker geworden zijn door het onweer. Gebeurt anders ook nooit hoor (kids en ik slapen overal doorheen), maar nu waren we alle 4 op.
Probeer daarna de slaap dan maar weer eens te vatten, dus iedereen was erg brak vanochtend.
Met het oog op veel regen blijft het kleintje over op school.
Tja, en dan blijkt dus gewoon de zon te schijnen. Het waait nog wel enorm.
Nou ja, ik moet er toch zo doorheen om die overhemden te ruilen.
Wat nog meer:
Was ophangen
Stofzuigen
Pan maccaroni of spaghetti maken ivm de 4daagse.
Gelukkig maar twee dagen Allis. Het klinkt inderdaad stressvol en dat kun je niet gebruiken, deze tijd hoort leuk te zijn.
donderdagochtend of middag duimendraaien en kaarsje aan dus?
Ah Coebergh, ik heb vanmorgen ook de kapper gebeld. Kleintje en ik kunnen morgen terecht, grote dochter donderdag.
Manlief zei gisteren dat hij me graag in een soort van Meg Ryan kapsel zou zien. Ik moet straks dus nog even plaatjes googlen.
Honger dus even toast maken.
Tot laterrr! (f)
Aha, wij waren dus niet de enige die wakker geworden zijn door het onweer. Gebeurt anders ook nooit hoor (kids en ik slapen overal doorheen), maar nu waren we alle 4 op.
Probeer daarna de slaap dan maar weer eens te vatten, dus iedereen was erg brak vanochtend.
Met het oog op veel regen blijft het kleintje over op school.
Tja, en dan blijkt dus gewoon de zon te schijnen. Het waait nog wel enorm.
Nou ja, ik moet er toch zo doorheen om die overhemden te ruilen.
Wat nog meer:
Was ophangen
Stofzuigen
Pan maccaroni of spaghetti maken ivm de 4daagse.
Gelukkig maar twee dagen Allis. Het klinkt inderdaad stressvol en dat kun je niet gebruiken, deze tijd hoort leuk te zijn.
donderdagochtend of middag duimendraaien en kaarsje aan dus?
Ah Coebergh, ik heb vanmorgen ook de kapper gebeld. Kleintje en ik kunnen morgen terecht, grote dochter donderdag.
Manlief zei gisteren dat hij me graag in een soort van Meg Ryan kapsel zou zien. Ik moet straks dus nog even plaatjes googlen.
Honger dus even toast maken.
Tot laterrr! (f)
dinsdag 26 mei 2009 om 13:39
Dwars door het onweer heen geslapen vannacht. Maar nu schijnt het hier niet zo heel erg geweest te zijn.
Allis, fijn dat je toch over 2 dagen al terecht kan.
Hizzel, vervelend die hoofdpijn, heb je al iets ingenomen?
Vandaag doe ik het rustig aan met bezemen, ik moet een hele berg strijk wegwerken (en daar ben ik nog niet aan begonnen, foei!) en even de kamer opruimen want de kinderen hebben er weer een behoorlijke puinzooi van gemaakt. Wel moeten ze meehelpen met opruimen, degene die puinzooi kunnen maken, kunnen dat ook opruimen is mijn redenatie!
Allis, fijn dat je toch over 2 dagen al terecht kan.
Hizzel, vervelend die hoofdpijn, heb je al iets ingenomen?
Vandaag doe ik het rustig aan met bezemen, ik moet een hele berg strijk wegwerken (en daar ben ik nog niet aan begonnen, foei!) en even de kamer opruimen want de kinderen hebben er weer een behoorlijke puinzooi van gemaakt. Wel moeten ze meehelpen met opruimen, degene die puinzooi kunnen maken, kunnen dat ook opruimen is mijn redenatie!
dinsdag 26 mei 2009 om 14:31
Coubergh, wat akelig dat je daar je voorzorgsmaatregelen voor moet nemen. Eng idee hoor. Hou je taai.
Jonnax das balen zeg... Kan dat zomaar? Ze doen tegenwoordig toch maar wat ze willen. Zit je lekker te wachten op een extraatje en dan hoor je dit. Kan me voorstellen dat je goffert.
MW komt pas om 3 uur. Zat om kwart voor 2 klaar..... WHAAA
Staat trouwens wel 3 uur in m'n agenda.... We hebben dus net maar even dubbelcheck gedaan voor de afspraken van morgen
Jonnax das balen zeg... Kan dat zomaar? Ze doen tegenwoordig toch maar wat ze willen. Zit je lekker te wachten op een extraatje en dan hoor je dit. Kan me voorstellen dat je goffert.
MW komt pas om 3 uur. Zat om kwart voor 2 klaar..... WHAAA
Staat trouwens wel 3 uur in m'n agenda.... We hebben dus net maar even dubbelcheck gedaan voor de afspraken van morgen
dinsdag 26 mei 2009 om 14:57
Heb mijn verhaal op de hyves gezet...
GL..Meg Ryan die heeft leuk haar ja!!heb je al plaatje kunnen vinden?
Jonna,dat dat allemaal zomaar kan!Maar schijnbaar kunnen ze bij UWV van alles.Ik heb eigenlijk recht op uitkering maar door al het gezeik ga ik die niet aanvragen.Gelukkig krijg ik nog een beetje salaris van vriend en kan ik daar mee rondkomen.Hoop voor je dat het snel rechtgetrokken word.
Zoeb,is rolstoel van man er al?En heb je je bak schoongekregen?
Ik ga weer over op orde van de dag!Laat me niet gek maken!
Van mijn lijstje is niks terecht gekomen vandaag,maar morgen weer een dag!
Morgen kinderfeestje van dochter,we gaan discobowlen met blacklight en glow in the dark make-up!Daarna frietjes eten en dan mag ik de dames weer thuis brengen.Heb er zin in!!
Oja willen jullie duimen voor zoon,heb hem opgegeven voor de line up voor wedstrijd NAC-groningen donderdagavond...hij is zo zenuwachtig!!
GL..Meg Ryan die heeft leuk haar ja!!heb je al plaatje kunnen vinden?
Jonna,dat dat allemaal zomaar kan!Maar schijnbaar kunnen ze bij UWV van alles.Ik heb eigenlijk recht op uitkering maar door al het gezeik ga ik die niet aanvragen.Gelukkig krijg ik nog een beetje salaris van vriend en kan ik daar mee rondkomen.Hoop voor je dat het snel rechtgetrokken word.
Zoeb,is rolstoel van man er al?En heb je je bak schoongekregen?
Ik ga weer over op orde van de dag!Laat me niet gek maken!
Van mijn lijstje is niks terecht gekomen vandaag,maar morgen weer een dag!
Morgen kinderfeestje van dochter,we gaan discobowlen met blacklight en glow in the dark make-up!Daarna frietjes eten en dan mag ik de dames weer thuis brengen.Heb er zin in!!
Oja willen jullie duimen voor zoon,heb hem opgegeven voor de line up voor wedstrijd NAC-groningen donderdagavond...hij is zo zenuwachtig!!