Dreumes topic V

03-03-2021 08:58 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5! :cheer2: :cheer2:

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten :popcorn:
- Kleding B-)
- Speelgoed :duckie:
- Slapen :sheep:
- Vervoer
- Uitstapjes :sun:

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
Wat fijn LDV! Ik herken wel dat je dan nauwelijks durft te geloven/hopen dat het zo gaat blijven. Bij ons was dat toen we rond 10 maanden van helse nachten opeens naar doorslapen gingen, en dat lukt nu 5 maanden later nog steeds :yes:

Ik weet zo erg dat ik qua vakanties een enorme stresskip ben, al pre-baby maar nu vind ik het echt zo'n groot ding. Het komt vast echt wel goed, maar ik kijk zo erg op tegen die 2 dagen reizen, ik probeer me maar zoveel mogelijk op alle potentiele scenario's voor te bereiden, maar het houdt me erg bezig.
En fijn Texel, daar hebben wij laatst een hele fijne week gehad! Dreumes op de veerboot wel even uit het raam laten kijken naar de zee, vond ze geweldig :heart:

Hier ook een heerlijk weekend gehad, last minute watertafel gescoord op MP en de zandbak ligt, dus uk heeft zichzelf heerlijk kunnen vermaken! Ik vraag me echt af of ze binnenkort weer wat aan haar woordenschat gaat doen. Alle woordjes die ze eerst zei, zegt ze nu niet meer. Alleen nog maar papa en DIE DIE DIE :facepalm: :P
Iemand nog creatieve suggesties om op een veilige manier een klamboe over het ledikant te bevestigen voor een dreumes die alles grijpt wat ze pakken kan?

Vorig jaar is ze echt te grazen genomen. Zelfs als ze helemaal aangekleed is gaan ze gewoon los op haar gezichtje, zo sneu. Toen bood de klamboe nog een oplossing maar nu ze eenmaal staat kan ik even niet bedenken of dat nog een optie is. En die muggenstickers hadden hier helaas geen effect, hele bed en slaapzak mee volgeplakt maar helaas :mrgreen:
Wat sneu Patatje. Ik heb geen tips voor je, sorry! Dreumes wordt tot nu toe niet geprikt.

Wat fijn dat het eindelijk lekker zonnig is. Dreumes vermaakt zich prima in de tuin met zijn watertafel en schommel. Hij doet ook wel ondeugend. Hij trekt blaadjes van de planten en gooit met aarde maar, dat mag de pret niet drukken. :proud:
Mijn dreumes is geen dreumes meer dus ik ga door naar het peuter topic. :bye:

Voelt zo raar om te zeggen dat ik nu een peuter heb

We zijn bij het consultatiebureau geweest voor het 2 jaar consult.

Hij is 98 cm o_o en 15,3 kilo

Alleen voor het praten komen we nog terug over ongeveer 3 maanden. Hij zegt woorden genoeg, doet allerlei dierengeluiden na maar maakt nog geen twee woord zinnen.
Patatje15 schreef:
03-06-2021 09:46
Iemand nog creatieve suggesties om op een veilige manier een klamboe over het ledikant te bevestigen voor een dreumes die alles grijpt wat ze pakken kan?

Vorig jaar is ze echt te grazen genomen. Zelfs als ze helemaal aangekleed is gaan ze gewoon los op haar gezichtje, zo sneu. Toen bood de klamboe nog een oplossing maar nu ze eenmaal staat kan ik even niet bedenken of dat nog een optie is. En die muggenstickers hadden hier helaas geen effect, hele bed en slaapzak mee volgeplakt maar helaas :mrgreen:
Ah wat sneu! Is dit een oplossing misschien?

https://www.bol.com/nl/p/deryan-luxe-kl ... 5GEALw_wcB
Lem86 schreef:
04-06-2021 14:27
Mijn dreumes is geen dreumes meer dus ik ga door naar het peuter topic. :bye:

Voelt zo raar om te zeggen dat ik nu een peuter heb

We zijn bij het consultatiebureau geweest voor het 2 jaar consult.

Hij is 98 cm o_o en 15,3 kilo

Alleen voor het praten komen we nog terug over ongeveer 3 maanden. Hij zegt woorden genoeg, doet allerlei dierengeluiden na maar maakt nog geen twee woord zinnen.

Wauw wat groot joh!
Dochter wordt dinsdag 2, dus ik neem ook afscheid, en is zo rond de 88cm en 11kg🙈

Tot in het peutertopic!
Hoi! Mag ik hier meeschrijven? Mijn meer dan fantastische dochter wordt zaterdag 1! :)

Het was een verschrikkelijk zwaar jaar. Huilbaby, ziekenhuisopnames, longontsteking na longontsteking, ernstige slaapproblemen, niet willen/kunnen eten en afvallen, ernstig overprikkeld, ene hulpverlener na de andere in huis, het was een hele zware tijd en van een roze wolk is geen seconde sprake geweest.

Maar wat is ze leuk! En mooi. En lief. En grappig :). Niets gaat volgens het boekje en hoewel het me onzeker kan maken, past het ook wel weer bij ons;

-Ze heeft nog geen 1 nacht doorgeslapen
- Doet vaker nog 3 slaapjes per dag dan 2, 1 zou ze helemaal niet trekken.
- Weigert brood en fruit in iedere vorm. Tenzij gepikt van een ander kindje op t KDV.
- Was heel erg vlot met alle kanten oprollen (4 maanden), maar ging pas bij 10 maanden kruipen. Heeft zichzelf een aantal maanden als een zeehond verplaatst. Hilarisch om te zien.
- Krijgt nog veeeel meer flessen dan 'zou mogen', want gaat anders echt niet slapen.

Niets gaat dus zoals het 'hoort' en dat is voor mij als controlfreak vaak best lastig, echt een uitdaging om los te laten.

Er is, toen ze maandenlang 14 uur per dag krijste en ik snachts langdurig niet meer dan anderhalf uur sliep echt een punt geweest dat het me beter leek als ze uit huis geplaatst werd. Dat ik, hoe erg ook, niet kon garanderen dat ik eens een keer heel lelijk tegen haar zou doen en ik wilde dat echt voor zijn. Maar ik heb doorgezet en dat is de beste keuze ooit geweest. Sinds een week of 6 merk ik dat ik van haar geniet, ieder moment. Daar waar ik eerder opgelucht was als ze naar de opvang ging, ben ik nu blij als ze lekker de hele dag thuis is :heart: .

Vonden jullie het makkelijker worden, toen jullie kind een dreumes werd? Of wordt het gewoon op een andere manier zwaar maar tegelijk ook heel leuk?
Arequipa schreef:
04-06-2021 15:30
Ah wat sneu! Is dit een oplossing misschien?

https://www.bol.com/nl/p/deryan-luxe-kl ... 5GEALw_wcB

O uiteraard bestaat zoiets, het overwegen waard, dankje!

Dag alle peutermama's, wat gaat het snel he :cry:

Gatonegro, welkom! Sommige punten uit je lijstje zijn enorm herkenbaar (vooral het brood en fruit issue (6) ), ander heeelemaal niet haha. Klinkt als een pittig eerste jaar!

En op je laatste vraag, het wisselt per fase. Ik word nog elke dag meer verliefd op ons meisje nu steeds meer het persoontje tevoorschijnt komt dat ze is, aan de andere kant was het wel lekker rustig toen ze nog iets minder goed duidelijk kon maken wat ze wel en niet wilt :mrgreen: En nu is het vooral fijn dat het lekker weer is, een dreumes die wil bewegen (maar nog niet kan lopen) de hele dag in huis vermaakt houden is sommige dagen wel echt een uitdaging.
@patatje15: Zo herkenbaar! Dagen met regen zijn vreselijk. Ze loopt nog niet, dus in de plassen gaan stampen is geen optie. Nu met het mooie weer vermaakt ze zich veel beter en lijken de dagen minder lang te duren. Hopelijk gaan we een mooie, lange zomer tegemoet!
Dag peutermama's! :bye: :heart:

Wat een heftig eerste jaar Gatonegro! En wat ben je sterk dat je hebt doorgezet.
Sommige dingen zijn herkenbaar, vooral het radeloze gevoel. Mijn baby sliep ook niet zoals de andere baby's in onze omgeving. Hij wilde ook nog lang nachtvoedingen. Toen ik het op den duur heb losgelaten en gewoon ben meegegaan in zijn ritme werd het zoveel makkelijker.

Ik vind het, sinds kind een dreumes is, inderdaad makkelijker. Minder slaapjes, ik snap hem beter, hij kan zich beter uiten. En ja, hij heeft ook wel eens een kleine woedeaanval maar daar kan ik persoonlijk beter mee omgaan dan krampjes ed. Ik vind het echt steeds leuker worden :)

Vanmiddag gaan wij kijken bij een kdv. Tot nu toe had ik het rustig met mijn werk door corona en paste oma op als ik en man er niet waren. Ik ben heel benieuwd wat de eerste indruk is. Ik weet ook nog niet zo goed of hij er aan toe is. Hij vindt andere kindjes wel leuk maar kijkt ook altijd of we er nog zijn.

Sinds ik moeder ben (en door die corona toestand) kijk ik ook heel anders naar mijn werk, merk ik. Voorheen nam het een veel grotere plek in, nu vind ik het minder belangrijk. Ik heb het ook niet meer zo naar mijn zin daar. Soms denk ik, ik stop er gewoon een paar jaar mee. Even rust in de tent en dan zie ik daarna wel weer. Dat had ik nooit van mezelf verwacht. Maar goed, ik kijk het nog een paar maanden aan. Misschien horen dit soort gedachtespinsels ook niet in dit topic (?)
Dan mijn excuus haha
Hey allemaal!

Ik heb de laatste tijd niet echt kunnen volgen, ik had zo'n vol hoofd! Ik moet echt wat bijlezen :-)

Heb gezien dat er sommigen naar het peutertopic doorschuiven, wat snel gaat het hé! En ook een nieuweling, joepie! Klinkt alsof het een héél zwaar jaar geweest is, Gatonegro! Wow zeg.

Ohh trouwens zeg, ik heb vanmorgen plots positief getest, dus mijn dreumes wordt grote broer! Spannend :cheer:
Wat spannend Elyani, gefeliciteerd!
[quote=*LaDolceVita* post_id=32962934 time=1623055517

Wat een heftig eerste jaar Gatonegro! En wat ben je sterk dat je hebt doorgezet.
Sommige dingen zijn herkenbaar, vooral het radeloze gevoel. Mijn baby sliep ook niet zoals de andere baby's in onze omgeving. Hij wilde ook nog lang nachtvoedingen. Toen ik het op den duur heb losgelaten en gewoon ben meegegaan in zijn ritme werd het zoveel makkelijker.

Ik vind het, sinds kind een dreumes is, inderdaad makkelijker. Minder slaapjes, ik snap hem beter, hij kan zich beter uiten. En ja, hij heeft ook wel eens een kleine woedeaanval maar daar kan ik persoonlijk beter mee omgaan dan krampjes ed. Ik vind het echt steeds leuker worden :)

Vanmiddag gaan wij kijken bij een kdv. Tot nu toe had ik het rustig met mijn werk door corona en paste oma op als ik en man er niet waren. Ik ben heel benieuwd wat de eerste indruk is. Ik weet ook nog niet zo goed of hij er aan toe is. Hij vindt andere kindjes wel leuk maar kijkt ook altijd of we er nog zijn.

Sinds ik moeder ben (en door die corona toestand) kijk ik ook heel anders naar mijn werk, merk ik. Voorheen nam het een veel grotere plek in, nu vind ik het minder belangrijk. Ik heb het ook niet meer zo naar mijn zin daar. Soms denk ik, ik stop er gewoon een paar jaar mee. Even rust in de tent en dan zie ik daarna wel weer. Dat had ik nooit van mezelf verwacht. Maar goed, ik kijk het nog een paar maanden aan. Misschien horen dit soort gedachtespinsels ook niet in dit topic (?)
Dan mijn excuus haha
[/quote]

Ik herken echt veel van wat je zegt, ook dat stukje werk. Is er, behalve dan door Corona, meer veranderd in je werk waardoor je het nu minder naar je zin hebt of ben je gewoon liever lekker thuis met kind?

Succes bij het KDV! Ben benieuwd hoe je de kennismaking daar ervaren heb.
Quoten gaat me weer lekker af via telefoon zie ik :facepalm: excuus.

@Elyani: wat leuk! Gefeliciteerd!
Gatonegro schreef:
07-06-2021 11:54
Ik herken echt veel van wat je zegt, ook dat stukje werk. Is er, behalve dan door Corona, meer veranderd in je werk waardoor je het nu minder naar je zin hebt of ben je gewoon liever lekker thuis met kind?

Succes bij het KDV! Ben benieuwd hoe je de kennismaking daar ervaren heb.
Fijn dat je het herkent :)
Ik had het voordat ik met verlof ging al niet meer naar mijn zin. Nadat ons zoontje is geboren heb ik een lange periode in de ziektewet gezeten omdat het mentaal niet goed met me ging. Hierdoor ben ik ook meer gaan nadenken: wat wil ik nu echt? wat is echt belangrijk?

Aan de ene kant zou ik wel een periode thuis willen zijn zonder de druk van het werk, om mij alleen op het gezin te richten.
Aan de andere kant zou ik ook wel graag wat meer dingen voor mezelf hebben, weer lol hebben met collega's etc. Ik heb nu intern gesolliciteerd, misschien komt daar iets uit. Ik wil het dit jaar nog een kans geven en anders een knoop doorhakken.

Mocht ik (of we natuurlijk, ook man) kiezen dat ik tijdelijk stop met werken dan zie ik ook wel op tegen de vooroordelen. Maar ja, eerst maar eens kijken of ik mijn draai weer kan vinden. Ik laat het wel weten hoe het was op het kdv!
Hier een vergelijkbaar verhaal. Na de geboorte van dochter in de ziektewet beland door de heftige tijd met haar. Daar kwam een partner met burn-out, veel angst en depressie bovenop dus ik ben nog steeds niet (volledig) aan het werk. Enig verschil is dat ik echt dol ben op mijn werk, ik heb de leukste baan en collega's ooit.

Geef het vooral nog een kans zou ik zeggen. Even het huis uit, lol en contact met je collega's en even iets anders zijn dan moeder doet mij, al werk ik maar een beperkt aantal uur per week, in ieder geval echt goed. Ik hoop dat je interne sollicitatie uitdraait op iets moois!
*LaDolceVita* schreef:
07-06-2021 10:45

Dan mijn excuus haha

Ik herken het ook hoor, zelfs al tijdens de eerste fase van de zwangerschap, werk verschuift dan opeens naar een hele andere plek terwijl het daarvoor altijd een van de belangrijkste factoren was om keuzes op af te stemmen. Ik ben in principe nog tevreden met mijn baan, en eigenlijk wel blij dat het mentaal gewoon een minder belangrijk plekje inneemt. Zodra ik met dochter bezig ben is werk ook echt weg uit mijn hoofd, wat voor deadlines of onopgeloste zaken er ook liggen te wachten.

Succes op kdv! Voor onze dochter is het echt een verrijking, zo leuk om de interactie te zien met de juffen en de andere kindjes. Het heeft haar wereldje echt verbreed en alle ukkies roepen zo enthousiast haar naam als ze 's ochtends gebracht wordt :heart: Ze ging al vanaf 4 maanden, dus dan is het wennen was op die leeftijd misschien wel weer makkelijker, of ze laten dan nog niet zoveel merken haha.
Tot ziens dames met peuters! Ik kom volgende maand jullie kant op in het peutertopic :-)

Gatonegro, welkom! En wat een heftig jaar hebben jullie achter de rug, hopelijk komen jullie nu in dreumestijd in wat rustiger vaarwater.
Mijn ervaring met 2 kinderen is dat het steeds makkelijker wordt, al heeft elke leeftijd wel z'n uitdagingen. Ik vind de leeftijd waar mijn oudste nu in zit ( bijna 4, begint echt toe te worden aan de basisschool) een lastige en uitdagende fase. Ze snapt natuurlijk veel meer dan haar dreumeszusje, maar probeert ook echt op allerlei ( niet altijd leuke) manieren haar zin te krijgen, met schreeuwen, tranen, boze gemene buien tot gevolg.

Dreumessen zijn in mijn ogen sneller en makkelijker af te leiden.

@werken, ik merk wel dat ik werk an sich niet meer boven aan mijn prio's heb staan als het gaat om drukte in mijn hoofd. Dat is echt op een tweede plan gekomen. Mijn meiden hebben die plek ingenomen.
Maar, zonder mijn werk wil ik niet. Daar ben ik even niet moeder-Chantilly, maar collega, frustratiemaatje, de persoon waar tegenaan gezeurd kan worden en de plek waar ik een andere mezelf kan zijn. Heerlijk.. IK kon bij de oudste niet wachten om weer aan de slag te gaan na 11 weken en bij de jongste was dat na 16 weken het geval.
Ik werk 32 uur en dat is ook echt het minimale ( en maximale).
Voor mij de perfecte balans tussen werk en prive.

KDV vind ik echt fantastisch en mijn beide dochters ook. Ze gaan er met heel veel plezier naartoe, hebben leuke groepen en worden uitgedaagd op een manier die ik ze niet kan bieden. En een goede voorbereiding op de basisschool,en ze zitten nu al op de plek waar ook de BSO is. Dat maakt de overgang straks hopelijk ook wat makkelijker ;-)
Goedemorgen allen!

Mijn meisje is vandaag jarig dus ik mag nu legaal meeschrijven hier ;). Onze spruit heeft ons haar eerste nacht doorslapen cadeau gedaan! Vast eenmalig en ik lag alsnog wakker, te wachten, maar ze kan t dus wel. Trotse moeder hier!

@LaDolceVita: hoe beviel de kennismaking op t KDV?
Hee leuk een dreumes topic. Die van ons is al 1.5 maar ik ontdekt dit nu pas.

Onze zoon is fantastisch en doet het super goed, maar krijgt wel minpunten voor slapen. Dat doet hij liever niet....
@Pergamon: leuk, schrijf gezellig mee!

Herkenbaar hoor, dat slapen. Sinds ik het meer heb losgelaten slaapt ze niet beter, maar heb ik er wel veel minder stress om. Slaapt je zoontje zowel overdag als 's nachts moeilijk?
Ons zoontje slaapt pas sinds een maandje echt door. Hij is nu 16 maanden. Het ging ook al een stuk beter toen hij nog maar 1x overdag sliep. Hou vol dames, het wordt echt beter!

Het kdv was niet wat we zoeken. Ik had er geen goed gevoel bij en zoontje liep bijna de hele tijd te huilen wat ook niet hielp. Nu afgesproken met oma dat zij 2 dagen oppakt. De rest kunnen mijn man en ik dan zelf. Vind het een fijn idee dat het zo kan. Als hij wat ouder is gaan we nog wel eens ergens kijken :)
Jammer dat het kdv geen match was!

Hier de laatste voorbereidingen aan het treffen voor de vakantie en de autoreis van 1,5/2 dagen. Ik heb het redelijk los kunnen laten, maar vind het toch spannend hoe ze het gaat trekken om lang stil te moeten zitten. Probeer nog wat kleine frutsels te scoren waar ze misschien weer een kwartiertje mee vermaakt is.

Eten blijft nog steeds experimenteren, ik lees al vaker dat flesweigeraars ook niet de makkelijkste eters worden dus het lukt ons nog steeds niet om er iets van fruit (in welke vorm dan ook) in te krijgen.
We kwamen er wel per ongeluk achter dat ze op kdv ondertussen gewoon melk drinkt dus dat is een hele winst, hoeft er niet zoveel pap meer in :yes:
[quote=Patatje15 post_id=32984030 time=1623572917 user_id=380284
Hier de laatste voorbereidingen aan het treffen voor de vakantie en de autoreis van 1,5/2 dagen. Ik heb het redelijk los kunnen laten, maar vind het toch spannend hoe ze het gaat trekken om lang stil te moeten zitten. Probeer nog wat kleine frutsels te scoren waar ze misschien weer een kwartiertje mee vermaakt is.
[/quote]

Ik vind t dapper hoor :-D , maar komt vast goed. Wanneer gaan jullie?

Ik heb hier, sinds ze 1 is (afgelopen zaterdag) in een paar dagen tijd ineens een ander kind?! Alsof ze kalender kan kijken. Slaapt zowaar soms door, zegt een aantal duidelijke, doelgerichte woordjes, eet ineens brood (echt hoe dan??? Na al die maanden proberen) en heeft zelf een fles laten vallen. Weet niet wat ik meemaak.

Vanmorgen voor het eerst gaan zwemmen met haar. Dikke vette aanrader! Doen jullie dat ook wel eens met jullie dreumes?
Hoe ging de autorit patatje?
Hopelijk is het meegevallen en zijn jullie lekker vakantie aan het vieren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven