Dreumes topic V
woensdag 3 maart 2021 om 08:58
Deel 5!
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk 
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
zondag 27 juni 2021 om 21:08
*LaDolceVita* schreef: ↑27-06-2021 12:58Hoe ging de autorit patatje?
Hopelijk is het meegevallen en zijn jullie lekker vakantie aan het vieren!
De heenreis ging ongelofelijk soepel, 2 dagen op rij een slaapje van 3 uur gedaan (doet ze normaal nooooit). Terugreis iets moeilijker met files, maar Peppa Pig heeft ons er doorheen gesleept
En heel eerlijk, ik vond het soms best lastig om in vakantiemodus te komen met een dreumes. Ze begint nu wel echt van meegaande baby naar pittige dreumes te gaan. Binnen een minuut 20 keer van stemming of wil veranderen en een keel opzetten als iets niet volgens haar verwachting gaat. Ik vond/vind het hard werken
Echt wel een heeele fijne vakantie gehad, maar ook wel weer even met de neus op de feiten gedrukt wat er ook allemaal weer niet kan met een klein kindje, zeker in deze fase
maandag 28 juni 2021 om 08:54
Pff hier al 5/6 dagen last van rotavirus, de hele familie (inclusief opa/oma's) zijn aan de beurt geweest en dreumes blijft maar ziek.
Zo sneu, blijft maar huilen en wil heel weinig behalve op schoot. Baal persoonlijk ook wel want kom voor mijn gevoel echt nergens aan toe en heb vorige week mijn verstandskiezen laten snijden waardoor ik zelf ook in de lappenmand lag.
Hoop deze week weer aan het leven mee te mogen doen, en ja dat is overdreven
maar kan soms echt even snakken naar weer even uit de gezinsbubbel te stappen.
Zo sneu, blijft maar huilen en wil heel weinig behalve op schoot. Baal persoonlijk ook wel want kom voor mijn gevoel echt nergens aan toe en heb vorige week mijn verstandskiezen laten snijden waardoor ik zelf ook in de lappenmand lag.
Hoop deze week weer aan het leven mee te mogen doen, en ja dat is overdreven
maandag 28 juni 2021 om 10:09
@patatje, wat fijn! Gelukkig zijn er nu filmpjes die je kunt opzetten inderdaad.
Herkenbaar wat je schrijft over hard werken. Onze kleine kan ook van boos naar blij en verdrietig schieten. Toch vind ik dit beter te doen dan een jaar geleden, gelukkig.
@Arequipa, he bah wat vervelend! Veel beterschap toegewenst.
Herkenbaar wat je schrijft over hard werken. Onze kleine kan ook van boos naar blij en verdrietig schieten. Toch vind ik dit beter te doen dan een jaar geleden, gelukkig.
@Arequipa, he bah wat vervelend! Veel beterschap toegewenst.
zaterdag 3 juli 2021 om 19:57
Dreumes test een paar keer per dag z’n stembanden en gaat dan ineens heel hard gillen, we schrikken ons af en toe een ongeluk haha.
Hij praat nog niet maar snapt bijna alles en kan ook duidelijk maken wat hij wil door te wijzen of te roepen. Hij groeit momenteel als kool lijkt het, zijn gezichtje lijkt ook weer een beetje anders. Zo bijzonder.
Weten jullie al naar welk forum je gaat verhuizen trouwens?
Hij praat nog niet maar snapt bijna alles en kan ook duidelijk maken wat hij wil door te wijzen of te roepen. Hij groeit momenteel als kool lijkt het, zijn gezichtje lijkt ook weer een beetje anders. Zo bijzonder.
Weten jullie al naar welk forum je gaat verhuizen trouwens?
*ladolcevita* wijzigde dit bericht op 05-07-2021 09:25
0.49% gewijzigd
maandag 5 juli 2021 om 07:42
O het wijzen en roepen haha. Hier wordt ook nog nauwelijks gepraat. Met 9 maanden begon ze met papa en mama gericht zeggen en dat is daarna weer enorm afgezwakt. Toen zei ze ook steeds hondje tegen onze hond, maar dat doet ze ook niet meer.
Op het moment zegt ze eigenlijk alleen DIE! en op!. Haha, ik vermoed dat ze straks opeens vanuit het niets haar woordenschat gat uitbreiden. Vorige week zette ik haar achter het loopwagentje en toen wandelde ze opeens een heel stuk vooruit, dus waarschijnlijk doet ze dat vaker op kdv, al neemt ze op eigen initiatief nog geen stap. Los staan vindt ze wel steeds interessanter.
Agelopen weekend trouwens een soort van buikgriep, ze leek ok vanochtend, maar ik houd de telefoon maar paraat.
@LDV, ik wacht nog even af of er een overduidelijke eerste keuze komt waar een groot deel van het forum heen verkast. Ergens heb ik nog de naieve hoop dat er nog een partij komt die hier een business model in ziet en last minute de boel overneemt, maar dat is gewoon leven in ontkenning
Op het moment zegt ze eigenlijk alleen DIE! en op!. Haha, ik vermoed dat ze straks opeens vanuit het niets haar woordenschat gat uitbreiden. Vorige week zette ik haar achter het loopwagentje en toen wandelde ze opeens een heel stuk vooruit, dus waarschijnlijk doet ze dat vaker op kdv, al neemt ze op eigen initiatief nog geen stap. Los staan vindt ze wel steeds interessanter.
Agelopen weekend trouwens een soort van buikgriep, ze leek ok vanochtend, maar ik houd de telefoon maar paraat.
@LDV, ik wacht nog even af of er een overduidelijke eerste keuze komt waar een groot deel van het forum heen verkast. Ergens heb ik nog de naieve hoop dat er nog een partij komt die hier een business model in ziet en last minute de boel overneemt, maar dat is gewoon leven in ontkenning
dinsdag 20 juli 2021 om 09:13
woensdag 15 september 2021 om 06:09
Mocht er nog iemand meelezen, graag wat advies. Ik weet t niet zo goed meer. Ons meisje is 15 maanden en ik denk inmiddels wel toe aan 1 slaapje. Ze rommelt erg. Pakt soms de ochtendslaap niet, soms wel maar wil de middag dan niet meer. Soms pakt ze beide. De nachten zijn over het algemeen rustig, al komt ze nog altijd minstens 1 keer en gaat dan pas weer slapen na een klein flesje. Prima tijd om over te gaan op 1 slaapje zou je zeggen, maar ze is standaard om 05.10 wakker. Heel soms wordt t 6.00, maar dat is de uitzondering. Hoe nu over op 1 slaapje?
De vroege start maakt de dagen heel lang! Liefst leg ik haar rond 12.00 op bed, maar van 05.00 tot 12.00 is wel heel lang... heb het deze week kunnen rekken tot 10.30, toen was ze echt kapot, maar sliep toen maar een uurtje. De middag was toen vreselijk en rond 17.15 was ze zo over haar theewater dat ik haar maar naar bed heb gebracht. Logisch gevolg wat weer een hele vroege ochtend en zo houdt het zichzelf in stand. Rekken lukt tot op zekere hoogte, maar als ik te lang rek raakt ze oververmoeid en komt ze helemaal niet meer in slaap... iemand tips?
De vroege start maakt de dagen heel lang! Liefst leg ik haar rond 12.00 op bed, maar van 05.00 tot 12.00 is wel heel lang... heb het deze week kunnen rekken tot 10.30, toen was ze echt kapot, maar sliep toen maar een uurtje. De middag was toen vreselijk en rond 17.15 was ze zo over haar theewater dat ik haar maar naar bed heb gebracht. Logisch gevolg wat weer een hele vroege ochtend en zo houdt het zichzelf in stand. Rekken lukt tot op zekere hoogte, maar als ik te lang rek raakt ze oververmoeid en komt ze helemaal niet meer in slaap... iemand tips?
woensdag 15 september 2021 om 20:30
Wat je kan proberen.. haar in de ochtend rond 9.30 uur op bed leggen en max 30 min laten slapen. Vervolgens smiddags rond 13 uur er weer in voor een goed middagdutje (min 1,5 uur). Bedtijd niet te laat, wakkertijd van ongeveer 4 uur. Kans is groot dat ze vervolgens in de ochtend ook langer gaat slapen.Gatonegro schreef: ↑15-09-2021 06:09Mocht er nog iemand meelezen, graag wat advies. Ik weet t niet zo goed meer. Ons meisje is 15 maanden en ik denk inmiddels wel toe aan 1 slaapje. Ze rommelt erg. Pakt soms de ochtendslaap niet, soms wel maar wil de middag dan niet meer. Soms pakt ze beide. De nachten zijn over het algemeen rustig, al komt ze nog altijd minstens 1 keer en gaat dan pas weer slapen na een klein flesje. Prima tijd om over te gaan op 1 slaapje zou je zeggen, maar ze is standaard om 05.10 wakker. Heel soms wordt t 6.00, maar dat is de uitzondering. Hoe nu over op 1 slaapje?
Het klinkt alsof ze een beetje oververmoeid is. Ik zou bovenstaande echt adviseren om te gaan proberen. Grote kans dat ze dan over een paar weken over kan op 1 goed slaapje.
Ik heb veel gehad aan de slaapgidsen van snuggles & Dreams.
donderdag 16 september 2021 om 00:09
Slapen, hét thema bij ons op dit moment. Kindje ging altijd graag naar bed, ging comfortabel liggen, ik zong een liedje en ze ging lief slapen. Sinds 15 maanden is het anders en wil ze eigenlijk niet meer slapen. Het is altijd huilen zodra ik haar "achterlaat". Soms gaat ze daarna toch slapen, maar zoals vanavond is het Drama. Met hoofdletter D. Ik heb alles geprobeerd: schone luier, nog wat drinken, nog wat eten, knuffelen, liedje zingen, laten huilen (ze raakte volledig overstuur daardoor) en een blok wandelen. Tijdens het blok wandelen werd ze eindelijk kalm. Eenmaal terug in bed sliep ze een paar minuten, werd wakker en we kunnen van voren af aan beginnen. Dit is niet de eerste avond dat het zo gaat. Bij mij in bed wil ze niet en bij haar op de kamer slapen werkt ook niet.
Wat doen jullie om je dreumes in slaap te helpen?
donderdag 16 september 2021 om 07:13
Hier hebben we dat rond 17 maanden gehad en uiteindelijk hielp 1 ding: laten huilen. Soms wel een half uur lang, bij ons was het uitproberen. Duurde 3 dagen en daarna sliep 1 door. Ik heb het man laten doen, want ik kon het niet.MaEve12 schreef: ↑16-09-2021 00:09Slapen, hét thema bij ons op dit moment. Kindje ging altijd graag naar bed, ging comfortabel liggen, ik zong een liedje en ze ging lief slapen. Sinds 15 maanden is het anders en wil ze eigenlijk niet meer slapen. Het is altijd huilen zodra ik haar "achterlaat". Soms gaat ze daarna toch slapen, maar zoals vanavond is het Drama. Met hoofdletter D. Ik heb alles geprobeerd: schone luier, nog wat drinken, nog wat eten, knuffelen, liedje zingen, laten huilen (ze raakte volledig overstuur daardoor) en een blok wandelen. Tijdens het blok wandelen werd ze eindelijk kalm. Eenmaal terug in bed sliep ze een paar minuten, werd wakker en we kunnen van voren af aan beginnen. Dit is niet de eerste avond dat het zo gaat. Bij mij in bed wil ze niet en bij haar op de kamer slapen werkt ook niet.
vrijdag 17 september 2021 om 14:25
Bedankt. We gaan eens kijken of dat helpt. Nu slaapt ze, als ze m 's morgens pakt, ruim een uur. Maar bij mij speelt dan de angst dat ze die middagslaap, ondanks kort slaapje 's morgens, niet pakt en t dus op dat half uurtje moet doen en dat is echt te weinig.pavo07 schreef: ↑15-09-2021 20:30Wat je kan proberen.. haar in de ochtend rond 9.30 uur op bed leggen en max 30 min laten slapen. Vervolgens smiddags rond 13 uur er weer in voor een goed middagdutje (min 1,5 uur). Bedtijd niet te laat, wakkertijd van ongeveer 4 uur. Kans is groot dat ze vervolgens in de ochtend ook langer gaat slapen.
Het klinkt alsof ze een beetje oververmoeid is. Ik zou bovenstaande echt adviseren om te gaan proberen. Grote kans dat ze dan over een paar weken over kan op 1 goed slaapje.
Ik heb veel gehad aan de slaapgidsen van snuggles & Dreams.
Overigens pakt ze de afgelopen dagen ineens weer beide slaapjes zonder problemen haha. Slaapt alles bij elkaar 3.5 uur en dan vraag ik me dus weer af of dat niet te veel is. Ochtendslaap eerst maar eens inkorten dan. Of wachten op de wintertijd, dan is ze toch al van slag....
Wat betreft slaapgidsen: ik heb me flink ingelezen betreffende alles rondom slaap, maar de theorie lijkt niet op te gaan voor mijn kind. Soms gaat het slapen overdag vreselijk en verwacht ik een drama-nacht maar slaapt ze door, soms slaapt ze overdag prima maar ben ik een groot deel van de nacht in de weer. Mijn kind is n mysterie
vrijdag 17 september 2021 om 14:33
@MaEve12: slopend he? Hier gaat het met periodes ook zo. Overdag haal ik haar er dan na maximaal 3 kwartier proberen uit, 's avonds blijven we hoe dan ook in haar kamer, bij voorkeur ook in bed maar als ze echt hysterisch is hou ik haar even vast tot ze rustig is. Als ik haar dan terugleg begint t drama weer, maar ik loop dan echt weg en benoem dat ik zo terug kom. Dat doe ik dan ook. Eerst na 3 minuten, dan na 5. Nooit veel langer dan dat. Ga soms in de kamer ernaast een liedje zingen zodat ze weet dat ik r ben. Als ik merk dat ze alleen maar meer overstuur wordt blijf ik langer weg/kom niet meer terug. Keihard, en ik ga dan ook echt beneden zitten met oordoppen in of in de tuin staan zodat ik haar niet hoor,maar steeds terug komen helpt haar dan niet. Uiteindelijk gaat ze slapen, al duurt t soms 1.5 uur en met pech is ze daarna snel weer wakker en begint t feest opnieuw. En dan ineens, van de ene op de andere dag, is t over.... t is n fase. Maar echt slopend. Succes!
vrijdag 17 september 2021 om 20:31
vrijdag 17 september 2021 om 21:06
Wij hebben ook een “moeilijke slaper”, laten huilen hebben we niet gedaan. Wel eens geprobeerd maar dat werkte niet voor hem en ook niet voor ons.
Er zijn periodes geweest dat hij bij ons in bed sliep, dat mijn man naast hem sliep op een matras, dat we erbij bleven totdat hij in slaap viel etc etc. We deden maar wat. En nu, hij is 19 maanden, gaat het eindelijk een beetje lekker. Hij valt zelf in slaap maar wordt s nachts nog wel eens wakker. Even speentje aangeven en aai over de bol is dan voldoende.
Ik heb dus niet echt tips maar ik herken het heel erg. Ook de wanhoop die je misschien voelt soms maar echt, het komt goed!
Er zijn periodes geweest dat hij bij ons in bed sliep, dat mijn man naast hem sliep op een matras, dat we erbij bleven totdat hij in slaap viel etc etc. We deden maar wat. En nu, hij is 19 maanden, gaat het eindelijk een beetje lekker. Hij valt zelf in slaap maar wordt s nachts nog wel eens wakker. Even speentje aangeven en aai over de bol is dan voldoende.
Ik heb dus niet echt tips maar ik herken het heel erg. Ook de wanhoop die je misschien voelt soms maar echt, het komt goed!
zaterdag 18 september 2021 om 06:46
Hier vannacht, ondanks paracetamol, een heel onrustig,jammerend meisje*LaDolceVita* schreef: ↑17-09-2021 21:08Tanden en kiezen die doorkomen zorgden hier trouwens ook voor veel onrust in de nacht. Een pcm wilde dan wel eens helpen.
zaterdag 18 september 2021 om 07:58
zaterdag 18 september 2021 om 10:28
Daar is maar 1 antwoord op: koffie.Leeuw32 schreef: ↑18-09-2021 07:58Wij hebben op vakantie nu 2 mindere nachten gehad, vraag mij echt af hoe doet de rest dat structureel in combinatie met werk? Onze dreumes slaapt eigenlijk 9 van de 10 keer door, maar als je iedere nacht zo vaak wakker wordt of slecht slaapt dan is een fulltime baan toch niet te doen?
Het is echt pittig, geen enkele nacht doorslapen en alle dagen beginnen om 5 uur. Wij gaan gewoon maar rond 20.30 naar bed en hopen er t beste van. We hebben al dik n jaar geen normaal volwassen, gezond 'avond'leven. T is maar even wat het is. Het is hopelijk niet voor eeuwig.
Ik neem zo nu en dan een dag vrij als kind naar de opvang gaat en doe die hele dag dan lekker even niks. Dat helpt wel.
zaterdag 18 september 2021 om 11:57
Jeetje, ik duim maar dat onze 2 ook zo makkelijk is. En anders maar red bull. Lijkt mij erg pittig. Hoop dat jullie achterband hebben. Wisselen jullie niet af?Gatonegro schreef: ↑18-09-2021 10:28Daar is maar 1 antwoord op: koffie.
Het is echt pittig, geen enkele nacht doorslapen en alle dagen beginnen om 5 uur. Wij gaan gewoon maar rond 20.30 naar bed en hopen er t beste van. We hebben al dik n jaar geen normaal volwassen, gezond 'avond'leven. T is maar even wat het is. Het is hopelijk niet voor eeuwig.
Ik neem zo nu en dan een dag vrij als kind naar de opvang gaat en doe die hele dag dan lekker even niks. Dat helpt wel.
zaterdag 18 september 2021 om 13:00
Je hebt ook van dat spul wat je op doorkomende tanden kunt smeren. Dat verdooft het tandvlees een beetje. VSM verkoopt dat oa, soms helpt dat een beetje.