Uitgerekend 2e helft oktober 2021
maandag 15 februari 2021 om 19:57
Hallo dames!
Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje!
Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.
Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!
Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht.
Fieloesje 
Lulu☆
Sweetsunny
Mik*
Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje!
Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!
Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht.
| Naam | Leeftijd | UD | Hoeveelste | 20 weken echo | Geslacht |
|---|---|---|---|---|---|
| arcobaleno | 29 | 17/10 | 1e | ? | |
| Otta1985 | 35 | 17/10 | 1e | 28 mei | |
| Ellie-Jane | 31 | 17/10 | 1e | 1 juni | |
| Crewgirl | 31 | 17/10 | 1e | 25 mei | |
| femmy89 | 32 | 17/10 | 1e | 26 mei | |
| die ene | 32 | 20/10 | 2e | ? | |
| Bbubbels | 31 | 21/10 | 1e | 2 juni | |
| Mms25 | 27 | 22/10 | 1e | ? | ? |
| -April- | 33 | 22/10 | 1e | Eind mei | ? |
| Mieremuis | 40 | 22/10 | 2e | ? | |
| Sjrrn | 29 | 23/10 | 2e | ? | ? |
| Eftelingmeisje | 38 | 23/10 | 2e | ? | ? |
| Roossie1990 | 30 | 24/10 | 1e | 2 juni | |
| Penne | ? | 26/10 | 1e | 1 | ? |
| Keranet | 39 | 27/10 | 3e | ? | |
| Teresita | 28 | 27/10 | 1e | 10 juni | |
| Mette07 | 27 | 28/10 | 3e | ? | ? |
| Squirrel8 | 35 | 30/10 | 2e | ? | ? |
Lulu☆
Sweetsunny
Mik*
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
vrijdag 11 juni 2021 om 10:57
Ik had de 22 wekenprik al gepland, volgende week. Dus ik stel de Corona prik uit tot ca 2 weken daarna. Heb ook getwijfeld, maar besloten het wel te doen.
Buikje valt hier nog mee. Ben van gezwollen darmen naar een zwanger buikje gegaan. Vind het wel mooier nu. Is voor anderen nu ook duidelijk een zwangere buik ipv een 'wat wordt zij dikkig' buik.
Ben inmiddels bijna 5kg bijgekomen. Denk dat dat ook wel ongeveer normaal is. Hoewel ik ook veel mensen hoor die bij 21 weken pas 1 of 2 kilo zijn bijgekomen.
Vakantie heb ik niet gepland. Heb in juli wel 2 weken vrij. Maar moet nog veel qua klussen in huis, babykamer enz. Wilde zelf eigenlijk wel paar daagjes weg. Maar toen ik dat laatst liet vallen gaf mijn moeder aan dat toch wel heel vreemd te vinden. Dat ik toch beter iets 'nuttigs' kan doen. Ben vorig jaar ivm verhuizing en verbouwing ook niet op vakantie geweest. Dus nu eigenlijk wel aan toe.
Buikje valt hier nog mee. Ben van gezwollen darmen naar een zwanger buikje gegaan. Vind het wel mooier nu. Is voor anderen nu ook duidelijk een zwangere buik ipv een 'wat wordt zij dikkig' buik.
Ben inmiddels bijna 5kg bijgekomen. Denk dat dat ook wel ongeveer normaal is. Hoewel ik ook veel mensen hoor die bij 21 weken pas 1 of 2 kilo zijn bijgekomen.
Vakantie heb ik niet gepland. Heb in juli wel 2 weken vrij. Maar moet nog veel qua klussen in huis, babykamer enz. Wilde zelf eigenlijk wel paar daagjes weg. Maar toen ik dat laatst liet vallen gaf mijn moeder aan dat toch wel heel vreemd te vinden. Dat ik toch beter iets 'nuttigs' kan doen. Ben vorig jaar ivm verhuizing en verbouwing ook niet op vakantie geweest. Dus nu eigenlijk wel aan toe.
vrijdag 11 juni 2021 om 11:15
Buikje valt hier ook nog wel mee. Met 18 weken groeide hij ineens, inderdaad een beetje zoals jij zegt Otta. Van een dikke onderbuik naar een beginnend babybuikje. Vind het nu ook mooier, vooral in jurkjes. Ben ook ruim 5 kg bij gekomen (denk wel 6 inmiddels) maar de vk vond het netjes en nu mijn snaaibuien ook over zijn maak ik me er niet te druk om.
Otta, ik snap dat praktisch bezig zijn idd ook wel. Maar ik zou me niet te druk maken om meningen van anderen! Mijn schoonouders vinden het ook raar dat wij gaan, maar dan omdat we het geld beter aan de baby konden uitgeven. Tja, het is niet dat we niet weten dat de spulletjes duur zijn
Mijn moeder vindt geloof ik een beetje spannend, het vliegen terwijl je zwanger bent. Maar voor ons voelt 2,5 uur van huis in Europa juist best safe. Dus wij hebben gewoon de keuze gemaakt die voor ons goed voelt. Misschien kun je last minute nog een paar daagjes boeken?
Otta, ik snap dat praktisch bezig zijn idd ook wel. Maar ik zou me niet te druk maken om meningen van anderen! Mijn schoonouders vinden het ook raar dat wij gaan, maar dan omdat we het geld beter aan de baby konden uitgeven. Tja, het is niet dat we niet weten dat de spulletjes duur zijn
vrijdag 11 juni 2021 om 11:26
Zou lekker op vakantie gaan hoor! Je krijgt t nog druk genoeg dus relaxen is zelfs belangrijk! Ik had heel graag ook nog naar de zon gewild maar wij zitten midden in een verbouwing dus t geld is op! Wel gaan we nog een paar daagjes in NL weg. Eventjes er tussenuit!
Ik ben ook zo’n 5-6 kilo aangekomen. Ik las ergens dat dit al best veel is, maar ik doe niks geks. En daarbij moet de baby ook groeien dus ik maak me er niet echr zorgen om. Mijn VK houdt mijn gewicht trouwens niet bij. Bij jullie dus wel?
Ik ben ook zo’n 5-6 kilo aangekomen. Ik las ergens dat dit al best veel is, maar ik doe niks geks. En daarbij moet de baby ook groeien dus ik maak me er niet echr zorgen om. Mijn VK houdt mijn gewicht trouwens niet bij. Bij jullie dus wel?
vrijdag 11 juni 2021 om 11:30
Nee ook niet echt hoor Bbubbels. Als in, ze hebben nu 3x gewogen maar de laatste keer is al zeker 7 weken geleden en ze zeggen daar ook niks over. Ik had haar die vraag gesteld omdat ik zelf ook las dat 5-6 kg best veel was. Maar zij zei dat die lijstjes van hoeveel je mag aankomen echt niet veel zeggen. Zij vond het juist netjes. Dus ik laat het los! Oh een verbouwing, heb je er veel werk en/of stress van?
vrijdag 11 juni 2021 om 14:00
Gelukkig doet mijn vriend echt super veel! Ik ben niet zo handig en het fysieke gaat me ook moeilijker af de afgelopen weken. Geen grote klachten maar krijg wel snel last van mn rug en buik als ik te lang sta enzo. Ik regel dus voornamelijk vanalles en ik zorg voor eten voor de werklui enzo haha. Vriend is super lief en wil me in alles ontzorgen. Heb soms best wel een beetje stress van dingen hoor die niet lekker lopen, maar het valt me mee! En het doel voor ogen houden is belangrijk; straks hebben we een super mooi huisje voor ons en de babyarcobaleno schreef: ↑11-06-2021 11:30Nee ook niet echt hoor Bbubbels. Als in, ze hebben nu 3x gewogen maar de laatste keer is al zeker 7 weken geleden en ze zeggen daar ook niks over. Ik had haar die vraag gesteld omdat ik zelf ook las dat 5-6 kg best veel was. Maar zij zei dat die lijstjes van hoeveel je mag aankomen echt niet veel zeggen. Zij vond het juist netjes. Dus ik laat het los! Oh een verbouwing, heb je er veel werk en/of stress van?
maandag 14 juni 2021 om 07:09
@otta: ik zou lekker op vakantie gaan! Wij gaan 2 weken naar Duitsland. Niet ver, door mijn bekkeninstabiliteit kan ik niet lang zitten en ik wil graag ergens waar de medische zorg goed is. Maar vakantie is vakantie.
@Bubbels: succes net de verbouwing!
Na de afgelopen zonnige weken begin ik een zwangerschapsmasker te krijgen. Ondanks meerdere keren per dag smeren met zonnebrand.
Hebben meer van jullie hier last van?
@Bubbels: succes net de verbouwing!
Na de afgelopen zonnige weken begin ik een zwangerschapsmasker te krijgen. Ondanks meerdere keren per dag smeren met zonnebrand.
maandag 14 juni 2021 om 11:25
vrijdag 18 juni 2021 om 21:45
@die ene; gelukkig niet. Wel al heel vroeg begonnen met van die speciale anti pigmentvlek gezichtszonnebrand. Maar kan ook dat ik vooralsnog gewoon geluk heb.
Ik heb vandaag mijn 22 wekenprik gehaald. Heb er best een stijve arm van.
Hoe loopt de appgroep eigenlijk? Nu dit forum binnenkort opgeheven wordt zou ik het jammer vinden om het contact niet voort te zetten.
Ik heb vandaag mijn 22 wekenprik gehaald. Heb er best een stijve arm van.
Hoe loopt de appgroep eigenlijk? Nu dit forum binnenkort opgeheven wordt zou ik het jammer vinden om het contact niet voort te zetten.
zaterdag 19 juni 2021 om 12:51
Ja die appgroep loopt nu wel een klein beetje dankzij het bericht dat het forum gaat stoppen. Echt jammer hè!!
Als je erbij wilt stuur je me maar een PB dan voeg ik je toe.
Goed dat je het zegt van die 22w prik! Heb er helemaal niet meer aan gedacht... Zal binnenkort eens bellen voor een afspraak.
Komende woensdag controle bij de gyn. Vind het wel apart dat de laatste controle bij 16 weken was ofzo, tussendoor geen 1 keer bloeddruk of iets gemeten. Wel de 20w echo natuurlijk. Controles zullen vanaf nu wat frequenter zijn verwacht ik, over 2 weken volgt ook een OGTTest vanwege diabetes in de familie. Vorige zwangerschap ook best problemen gehad, vanaf 30w kon ik niet meer werken door enorm veel harde buiken, even opgenomen ze waren bang dat ik een vroeggeboorte ging krijgen, achteraf denk ik door de uterus bicornis die later is vastgesteld... Zoontje bleef niet gewoon lekker liggen op 1 plek maar buitelde de hele dag door van stuit naar dwarsligging en weer terug. Dus ben een beetje bang dat dat opnieuw gebeurt... Ga ik deze week wat meer over vragen.
Het gaat ineens snel nu vind ik! Aftellen naar de zomervakantie en daarna naar verlof!
Als je erbij wilt stuur je me maar een PB dan voeg ik je toe.
Goed dat je het zegt van die 22w prik! Heb er helemaal niet meer aan gedacht... Zal binnenkort eens bellen voor een afspraak.
Komende woensdag controle bij de gyn. Vind het wel apart dat de laatste controle bij 16 weken was ofzo, tussendoor geen 1 keer bloeddruk of iets gemeten. Wel de 20w echo natuurlijk. Controles zullen vanaf nu wat frequenter zijn verwacht ik, over 2 weken volgt ook een OGTTest vanwege diabetes in de familie. Vorige zwangerschap ook best problemen gehad, vanaf 30w kon ik niet meer werken door enorm veel harde buiken, even opgenomen ze waren bang dat ik een vroeggeboorte ging krijgen, achteraf denk ik door de uterus bicornis die later is vastgesteld... Zoontje bleef niet gewoon lekker liggen op 1 plek maar buitelde de hele dag door van stuit naar dwarsligging en weer terug. Dus ben een beetje bang dat dat opnieuw gebeurt... Ga ik deze week wat meer over vragen.
Het gaat ineens snel nu vind ik! Aftellen naar de zomervakantie en daarna naar verlof!
woensdag 23 juni 2021 om 10:51
Hoi!
Ik heb jullie de afgelopen maanden gevolgd hier op het forum. Ik ben zelf niet actief geweest, maar nu ik las dat het forum stopt vind ik het erg jammer dat ik het wel en wee van meiden in het zelfde schuitje niet meer kan volgen.
Ik las dat jullie een appgroep hebben en ik zou me hier graag bij aansluiten, als jullie dat goed vinden gezien mijn inactieve houding afgelopen maanden
Ik kan er wel bij zeggen dat appen mij over het algemeen beter af gaat
Ik ben overigens 22 weken zwanger van ons eerste kindje op dit moment, en alles gaat gelukkig goed!
Groetjes!
Ik heb jullie de afgelopen maanden gevolgd hier op het forum. Ik ben zelf niet actief geweest, maar nu ik las dat het forum stopt vind ik het erg jammer dat ik het wel en wee van meiden in het zelfde schuitje niet meer kan volgen.
Ik las dat jullie een appgroep hebben en ik zou me hier graag bij aansluiten, als jullie dat goed vinden gezien mijn inactieve houding afgelopen maanden
Ik kan er wel bij zeggen dat appen mij over het algemeen beter af gaat
Ik ben overigens 22 weken zwanger van ons eerste kindje op dit moment, en alles gaat gelukkig goed!
Groetjes!
donderdag 14 oktober 2021 om 14:40
Hee allemaal, zijn er nog meiden uit dit topic actief op het forum? Nu de uitgerekende data in zicht komen leek het me leuk te proberen dit topic weer wat leven in te blazen! Hoe is het met jullie?
Hier gaat het best goed. Ik vind het heel spannend dat het nu toch echt bijna gaat gebeuren. De kleine ligt goed en is ingedaald, dus alle seinen staan op groen. Op wat kleine spulletjes die nog gekocht moeten worden na, is eigenlijk ook alles wel geregeld. Dus nu echt tijd om nog even helemaal niks te hoeven doen! Hoe besteden jullie je vrije tijd momenteel?
Hier gaat het best goed. Ik vind het heel spannend dat het nu toch echt bijna gaat gebeuren. De kleine ligt goed en is ingedaald, dus alle seinen staan op groen. Op wat kleine spulletjes die nog gekocht moeten worden na, is eigenlijk ook alles wel geregeld. Dus nu echt tijd om nog even helemaal niks te hoeven doen! Hoe besteden jullie je vrije tijd momenteel?
donderdag 14 oktober 2021 om 17:04
donderdag 14 oktober 2021 om 18:56
Heel actief ben ik niet, maar lees dit nu wel.
Spannend wordt het nu hé? Ik kijk er inmiddels ook wel naar uit, ben wel klaar met zwanger zijn.
Op de dagen dat mijn oudste naar het kdv is kijk ik vooral veel series en films en lees ik. Huishouden lukt niet echt meer. Gelukkig heb ik aan het begin van mijn verlof de laatste dingen voor de babykamer etc gedaan, dus er hoeven ook geen grote dingen meer. De dagen dat de oudste thuis is vind ik wel pittig omdat ik zelf niet zoveel meer kan.
Op de dagen dat mijn oudste naar het kdv is kijk ik vooral veel series en films en lees ik. Huishouden lukt niet echt meer. Gelukkig heb ik aan het begin van mijn verlof de laatste dingen voor de babykamer etc gedaan, dus er hoeven ook geen grote dingen meer. De dagen dat de oudste thuis is vind ik wel pittig omdat ik zelf niet zoveel meer kan.
donderdag 14 oktober 2021 om 22:26
vrijdag 15 oktober 2021 om 09:36
Van de ene kant kijk ik er naar uit, maar van de andere kant mag hij van mij nog wel even blijven zitten hoor
. Ik ben best zenuwachtig voor de bevalling en alles wat daarna gaat komen.
Ik doe zo’n beetje hetzelfde als jullie. Gelukkig hoef je dan niet zoveel meer Die Ene. Lijkt me pittig indd om naast de laatste loodjes nog voor broer(s) en zus(sen) te moeten zorgen!
Wat kijken jullie zoal qua series/films? Ik ben bezig met On The Verge en Friends From College, maar die kunnen me allebei niet echt boeien. Clickbait en The Chesnut Man vond ik wel aanraders trouwens, en m’n guilty pleasure Chesapeak Shore ook
.
Ik doe zo’n beetje hetzelfde als jullie. Gelukkig hoef je dan niet zoveel meer Die Ene. Lijkt me pittig indd om naast de laatste loodjes nog voor broer(s) en zus(sen) te moeten zorgen!
Wat kijken jullie zoal qua series/films? Ik ben bezig met On The Verge en Friends From College, maar die kunnen me allebei niet echt boeien. Clickbait en The Chesnut Man vond ik wel aanraders trouwens, en m’n guilty pleasure Chesapeak Shore ook
vrijdag 15 oktober 2021 om 17:35
vrijdag 15 oktober 2021 om 17:50
maandag 18 oktober 2021 om 04:08
Ik ben op 10 oktober bevallen van mijn zoon! Beetje vroeger, ik was 22 oktober uitgerekend. Wij moesten aan het eind als een malle nog wat kleine dingen regelen toen ik al aan het bevallen was.Teresita schreef: ↑14-10-2021 14:40Hee allemaal, zijn er nog meiden uit dit topic actief op het forum? Nu de uitgerekende data in zicht komen leek het me leuk te proberen dit topic weer wat leven in te blazen! Hoe is het met jullie?
Best bizar dat mijn zoontje al een week oud is en dat mijn uitgerekende datum nog niet eens is geweest.
Maar alles is goed met hem en mij…. En nu na een week is ook alles op de rit en hebben we alles wat nodig is in huis
Ik geniet er enorm van, het is heerlijk om moeder te zijn. Anderzijds ook zo spannend! Telkens in m’n achterhoofd zo’n vage angst dat er iets gebeurt ofzo
maandag 18 oktober 2021 om 09:51
Voor degene die hun kindje al in hun armen hebben, april en Arcobaleno, gefeliciteerd
hier inmiddels de 39 weken gepasseerd, vrijdag de 22e uitgerekend. Dus begint wel echt dichtbij te komen.
Ik geniet nog echt van mijn zwangerschap, kleine ligt goed en is al helemaal ingedaald. Ga lekker bij vriendinnen op de thee, boekje en lekker zwemmen. Dus ik mag echt spreken van een droomzwangerschap. Ga denk ik ook echt de schopjes en trappeltjes van de kleine missen. Nu is ie 100% van mij en gaat overal mee naartoe (zonder daar over na te hoeven denken).
Ik geniet nog echt van mijn zwangerschap, kleine ligt goed en is al helemaal ingedaald. Ga lekker bij vriendinnen op de thee, boekje en lekker zwemmen. Dus ik mag echt spreken van een droomzwangerschap. Ga denk ik ook echt de schopjes en trappeltjes van de kleine missen. Nu is ie 100% van mij en gaat overal mee naartoe (zonder daar over na te hoeven denken).
vrijdag 22 oktober 2021 om 10:18
Gefeliciteerd April! Fijn dat alles goed met jullie gaat en alles nu op orde is!
Ik voelde het van de week voor het eerst echt rommelen, was even een wake up call om nu dan echt die ziekenhuistas in te gaan pakken
. Uiteindelijk was het valsalarm en zit meneer nog wel prima geloof ik.
Mms25, vandaag due date! Spannend! Fijn dat je nog zo geniet van de zwangerschap! Ik vind het ook een bizarre gedachte dat de baby nu nog zoiets abstracts en ‘onzichtbaars’ is en dan straks gewoon een echt tastbaar mensje is. Ik vind deze weken best surrealistisch eigenlijk
.
Ik heb er vanuit onze kraamzorg organisatie nog niks over gehoord. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik lekker kan ontspannen met een vreemde in huis, dus minder uren kijken me nu wel prima
. Maar misschien dat ik daar straks heel anders over denk! Ik vind het wel heel spannend of ik wel in het ziekenhuis van onze voorkeur kan bevallen vanwege de drukte. De komende weken is het ziekenhuis van onze tweede keus ook nog eens op sommige momenten alleen met een flinke omweg te bereiken, dus dat maakt het nog spannender
.
Ik voelde het van de week voor het eerst echt rommelen, was even een wake up call om nu dan echt die ziekenhuistas in te gaan pakken
Mms25, vandaag due date! Spannend! Fijn dat je nog zo geniet van de zwangerschap! Ik vind het ook een bizarre gedachte dat de baby nu nog zoiets abstracts en ‘onzichtbaars’ is en dan straks gewoon een echt tastbaar mensje is. Ik vind deze weken best surrealistisch eigenlijk
Ik heb er vanuit onze kraamzorg organisatie nog niks over gehoord. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik lekker kan ontspannen met een vreemde in huis, dus minder uren kijken me nu wel prima