Leuke stad voor weekendje weg?

14-06-2021 14:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan jullie.
Ik wil in september een weekendje weg (zaterdag op zondag) met een goeie vriendin, maar we weten nog niet waar naartoe. Wel in NL of anders misschien België of Duitsland, maar liever niet meer dan 1,5 à 2 uur rijden (vanaf Eindhoven). We zitten nu te denken aan bijvoorbeeld:
- Rotterdam
- Den Haag/Scheveningen
- Nijmegen
- Antwerpen
- Düsseldorf

Maastricht is ook superleuk maar daar ga ik dit jaar al naartoe :)

Ik denk dat mijn voorkeur nu bij Scheveningen of Antwerpen ligt, maar heeft iemand anders nog ideeën of tips voor een leuke stad? Het is gewoon om er ff uit te zijn, we zijn beiden veertigers, houden van winkelen, lekker eten, terrasje, misschien iets bezichtigen.

Alvast bedankt voor de tips!
Groningen? Superleuke stad, veel leuke restaurantjes en cafés, Groninger Museum, Forum, Martinitoren, veel kringloop- en brocantewinkels, überhaupt veel leuke winkels en vanaf Groningen ben je in 40 minuten bij Lauwersoog, waar je kan wadlopen naar Schiermonnikoog.
blub
Gent!
Groningen is heel leuk maar dat is wel een uurtje of 3 rijden voor TO.
Zutphen uiteraard! Leuke kleine winkeltjes, mooie musea, goede restaurants en veel terrasjes. Ook kan je de Fluisterboot doen of een stadswandeling.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Amersfoort. Gezellige stad met een knus centrum.
Nijmegen zou ik zeker doen. Genoeg om je een weekend bezig te houden. Dit straatje vind ik het leukst: https://hezelstraatnijmegen.nl/
Haarlem, stad en zee binnen bereik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Antwerpen is zeker leuk. Deventer schijnt ook heel leuk te zijn.

Maastricht? Daar ben ik als kind ooit geweest en wil daar nu wel weer eens naartoe.

Amersfoort is leuk en mooi, maar als je veel wilt shoppen en musea wilt bezichtigen is het niet echt een aanrader.
Scheveningen is niet leuk.

Haarlem
Zwolle
Den Haag is wel mooi itt scheveningen
Leiden, dicht bij Katwijk/Wassenaar
Nijmegen
Leuven is ook heel leuk. Knus centrum, veel winkeltjes en terrasjes en toch genoeg te doen voor een weekend.
Deventer! Superleuke stad en prima te behappen in een weekendje
Düsseldorf is leuk of Hasselt. Den Haag en Scheveningen is ook leuk.
Haarlem
Leiden
Delft

Alle drie te combineren met zee.
In Düsseldorf ligt net buiten het centrum een mooi groot park aan een meer. Kun je fijn zitten en lopen met mooi weer.
Lier!
Klein, gezellig stadje op ongeveer 15km ten oosten van Antwerpen.
Het heeft een heel mooi middeleeuws centrum met veel gezellige restaurants en terrassen. Je kan er in de omgeving heel mooi wandelen.
Er is ook een winkelstraat, maar die is wat minder moet ik toegeven.

Anders kan ik Mechelen of Gent ook ten zeerste aanraden.
Ik heb een zwak voor Oostende maar als je van oude stadjes houdt is Delft icm de tram naar scheveningen ook leuk.
Den Haag!
Gezellige stad, leuk om te winkelen, leuke terrassen, veel bezienswaardigheden, Mauritshuis :heart:, en je bent zo bij het strand
Mittens schreef:
14-06-2021 15:31
Leuven is ook heel leuk. Knus centrum, veel winkeltjes en terrasjes en toch genoeg te doen voor een weekend.
Wilde ik ook tippen! Leuke begijnhofjes ook.
Lady_Day schreef:
14-06-2021 15:06
Groningen is heel leuk maar dat is wel een uurtje of 3 rijden voor TO.
Daar had ik even overheen gelezen. Sorry.

Maar Deventer is inderdaad heel leuk. Is ook een recent topic over hier.
blub
Wow wat veel reacties en goeie tips! Ik ga ze zo allemaal even lezen :)
Den Bosch, Haarlem, Leiden,
Den Haag/Scheveningen
Nijmegen vind ik zelf echt heel erg leuk.
Dordrecht is ook leuk voor een dagje uit. En als je eenmaal in die omgeving zit, is Rotterdam, Delft of Den Haag ook dichtbij.
Smartwoman1971 schreef:
14-06-2021 15:34
Deventer! Superleuke stad en prima te behappen in een weekendje

Mee eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven