Leuke stad voor weekendje weg?
maandag 14 juni 2021 om 14:53
Even een vraagje aan jullie.
Ik wil in september een weekendje weg (zaterdag op zondag) met een goeie vriendin, maar we weten nog niet waar naartoe. Wel in NL of anders misschien België of Duitsland, maar liever niet meer dan 1,5 à 2 uur rijden (vanaf Eindhoven). We zitten nu te denken aan bijvoorbeeld:
- Rotterdam
- Den Haag/Scheveningen
- Nijmegen
- Antwerpen
- Düsseldorf
Maastricht is ook superleuk maar daar ga ik dit jaar al naartoe
Ik denk dat mijn voorkeur nu bij Scheveningen of Antwerpen ligt, maar heeft iemand anders nog ideeën of tips voor een leuke stad? Het is gewoon om er ff uit te zijn, we zijn beiden veertigers, houden van winkelen, lekker eten, terrasje, misschien iets bezichtigen.
Alvast bedankt voor de tips!
Ik wil in september een weekendje weg (zaterdag op zondag) met een goeie vriendin, maar we weten nog niet waar naartoe. Wel in NL of anders misschien België of Duitsland, maar liever niet meer dan 1,5 à 2 uur rijden (vanaf Eindhoven). We zitten nu te denken aan bijvoorbeeld:
- Rotterdam
- Den Haag/Scheveningen
- Nijmegen
- Antwerpen
- Düsseldorf
Maastricht is ook superleuk maar daar ga ik dit jaar al naartoe
Ik denk dat mijn voorkeur nu bij Scheveningen of Antwerpen ligt, maar heeft iemand anders nog ideeën of tips voor een leuke stad? Het is gewoon om er ff uit te zijn, we zijn beiden veertigers, houden van winkelen, lekker eten, terrasje, misschien iets bezichtigen.
Alvast bedankt voor de tips!
maandag 14 juni 2021 om 18:48
Oh ja Brugge is ook leuk!
Deventer had ik zelf nooit aan gedacht, ik zal eens kijken. En Zutphen ook leuk?
Oh ja mijn vriendin woont bij Haarlem, dus NH valt daarom af. Maar idd erg leuke stad!
Nijmegen, Den Haag, Deventer hou ik even in mijn hoofd. Net als Antwerpen en Brugge. Er is niemand die Rotterdam noemt? (al trekt dat mij ook niet zo op de een of andere manier).
Groningen is net wat te ver, daar zou ik dan een keer 2 nachten naartoe willen, maar lijkt me zeker leuk
Deventer had ik zelf nooit aan gedacht, ik zal eens kijken. En Zutphen ook leuk?
Oh ja mijn vriendin woont bij Haarlem, dus NH valt daarom af. Maar idd erg leuke stad!
Nijmegen, Den Haag, Deventer hou ik even in mijn hoofd. Net als Antwerpen en Brugge. Er is niemand die Rotterdam noemt? (al trekt dat mij ook niet zo op de een of andere manier).
Groningen is net wat te ver, daar zou ik dan een keer 2 nachten naartoe willen, maar lijkt me zeker leuk
maandag 14 juni 2021 om 18:51
Eens, ook erg leuk!Vivamensje schreef: ↑14-06-2021 18:45Ik vind Gent de leukste stad van België. Het leeft echt. De sfeer is erg goed.
maandag 14 juni 2021 om 19:23
Zutphen is een stuk kleiner dan Deventer. Maar het is ook maar een kwartiertje met de trein vanuit Deventer dus je kan het ook combineren. Oh en als je met de bus gaat zit museum More er precies tussenin.
Ze hebben op moment een expo met 40 Bob Ross werken. Je kan 2 en 3 juli zelf een happy little tree maken tijdens een workshop.
https://www.museummore.nl/
Ze hebben op moment een expo met 40 Bob Ross werken. Je kan 2 en 3 juli zelf een happy little tree maken tijdens een workshop.
https://www.museummore.nl/
blub
maandag 14 juni 2021 om 19:23
Toch wel! Ik vond Rotterdam verrassend leuk! Hebben wij vorig jaar net voor de eerste coronagolf gedaan met onze pubers. Naar de markthal, winkelen, in de Euromast, met de Spido door de havens. Wij sliepen in de Stayokay, die zit in de kubuswoningen, ik kan me voor stellen dat jullie iets luxers zoeken. Maar wij vonden het een beleving om in zo’n speciaal gebouw te slapen.
maandag 14 juni 2021 om 19:27
Ik woon in de buurt ...Wijndruifje schreef: ↑14-06-2021 15:49Lier!
Klein, gezellig stadje op ongeveer 15km ten oosten van Antwerpen.
Het heeft een heel mooi middeleeuws centrum met veel gezellige restaurants en terrassen. Je kan er in de omgeving heel mooi wandelen.
Er is ook een winkelstraat, maar die is wat minder moet ik toegeven.
Anders kan ik Mechelen of Gent ook ten zeerste aanraden.
In Lier ben je op een halve dag wel klaar
En de winkelstraat loopt al 15 jaar leeg.
Eventueel combineer je Lier met Mechelen.
Onlangs op een ander topic hier op Reizen nog alle voordelen van Mechelen benoemd
reizen/brussel/list_messages/478073
Antwerpen raak je toch nauwelijks in met je auto met dat hele LEZ-gedoe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 14 juni 2021 om 19:29
Let wel op waar je parkeert.Vivamensje schreef: ↑14-06-2021 18:45Ik vind Gent de leukste stad van België. Het leeft echt. De sfeer is erg goed.
Die stad is auto-gewijs een ramp geworden.
Is dit nu later?
maandag 14 juni 2021 om 21:23
maandag 14 juni 2021 om 21:24
Dat klinkt wel heel leuk om misschien een keer met mijn dochter (17) te gaan doen, bedankt voor de tipsMIDA schreef: ↑14-06-2021 19:23
Toch wel! Ik vond Rotterdam verrassend leuk! Hebben wij vorig jaar net voor de eerste coronagolf gedaan met onze pubers. Naar de markthal, winkelen, in de Euromast, met de Spido door de havens. Wij sliepen in de Stayokay, die zit in de kubuswoningen, ik kan me voor stellen dat jullie iets luxers zoeken. Maar wij vonden het een beleving om in zo’n speciaal gebouw te slapen.
maandag 14 juni 2021 om 21:31
Ik vind Rotterdam ook heel erg leuk!
De activiteiten die MIDA al noemt, en leuke winkeltjes en lekker eten in de Witte de Withstraat, een keer met een watertaxi, bezoekje aan Hotel New York bijv. voor High Tea of een rondleiding door een echte Rotterdammer, alleen al omdat ze het zo mooi kunnen vertellen
De activiteiten die MIDA al noemt, en leuke winkeltjes en lekker eten in de Witte de Withstraat, een keer met een watertaxi, bezoekje aan Hotel New York bijv. voor High Tea of een rondleiding door een echte Rotterdammer, alleen al omdat ze het zo mooi kunnen vertellen
maandag 14 juni 2021 om 21:36
Eens, Zwolle is saai. Mooi, echt wel. Maar saaiVlaginvaas schreef: ↑14-06-2021 21:29Rotterdam is fantastisch. Groningen is ook heel leuk. Zwolle vind ik mwoa.
maandag 14 juni 2021 om 21:53
Ik woon zelf in Rotterdam en ben dol op mijn stad maar vind het moeilijk de stad vanuit toeristisch oogpunt te bekijken.Malibu123 schreef: ↑14-06-2021 18:48Oh ja Brugge is ook leuk!
Groningen is net wat te ver, daar zou ik dan een keer 2 nachten naartoe willen, maar lijkt me zeker leuk![]()
maandag 14 juni 2021 om 22:54
Ja de watertaxi vergat ik bijna! Dat was ook een beleving op zichBoekenzijndebom schreef: ↑14-06-2021 21:31Ik vind Rotterdam ook heel erg leuk!
De activiteiten die MIDA al noemt, en leuke winkeltjes en lekker eten in de Witte de Withstraat, een keer met een watertaxi, bezoekje aan Hotel New York bijv. voor High Tea of een rondleiding door een echte Rotterdammer, alleen al omdat ze het zo mooi kunnen vertellen![]()
maandag 14 juni 2021 om 23:08
En deze in Rotterdam, zowel op land als water: https://rotterdam.splashtours.nl
maandag 14 juni 2021 om 23:50
Je moet erop letten of je auto wel de stad (Antwerpen) binnen mag gezien de lage-emissie-normen.
En daarnaast moet je hem als buitenlander ook van tevoren inschrijven.
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/home
Ook Brussel heeft overigens een LEZ.
Is dit nu later?
dinsdag 15 juni 2021 om 04:15
Ik ook... geboren getogen Lierenaar, trotse Schapekop! Ik ben het er niet mee eens dat je op een halve dag klaar bent. Als je er al jaren komt dan wel, maar met een eerste bezoek zeker niet.Wissewis schreef: ↑14-06-2021 19:27Ik woon in de buurt ...
In Lier ben je op een halve dag wel klaar.
En de winkelstraat loopt al 15 jaar leeg.
Eventueel combineer je Lier met Mechelen.
Onlangs op een ander topic hier op Reizen nog alle voordelen van Mechelen benoemd.
reizen/brussel/list_messages/478073
Antwerpen raak je toch nauwelijks in met je auto met dat hele LEZ-gedoe.
Maar van iemand die pro-Mechelen is kan je natuurlijk niks anders verwachten
dinsdag 15 juni 2021 om 08:44
Dank je, ik heb het even gecheckt en ik krijg dit na de kentekencheck:Wissewis schreef: ↑14-06-2021 23:50Je moet erop letten of je auto wel de stad (Antwerpen) binnen mag gezien de lage-emissie-normen.
En daarnaast moet je hem als buitenlander ook van tevoren inschrijven.
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/home
Ook Brussel heeft overigens een LEZ.
Uw voertuig heeft toegang tot de LEZ.
Er staat dat ik dan verder niks hoef te doen (ook niks over inschrijven?)
dinsdag 15 juni 2021 om 13:55
Alles staat op de site van de Rijksoverheid.CharlotteCcc schreef: ↑15-06-2021 08:56Kunnen we eigenlijk alweer de grens over naar Duitsland en België zonder testen oid? Ik heb een vriendin die in Antwerpen woont en ik zou het leuk vinden om ook weer eens een dagje langs te gaan.
dinsdag 15 juni 2021 om 14:11
Sssttt ... Niet doorvertellen ... Maar mijn hometown en die van mijn ouders ligt eigenlijk 10 km van Lier "de andere kant op" (richting H'tals)Wijndruifje schreef: ↑15-06-2021 04:15Ik ook... geboren getogen Lierenaar, trotse Schapekop! Ik ben het er niet mee eens dat je op een halve dag klaar bent. Als je er al jaren komt dan wel, maar met een eerste bezoek zeker niet.
Maar van iemand die pro-Mechelen is kan je natuurlijk niks anders verwachten![]()
Elke keer ik naar mijn ouders ga moet ik in Lier overstappen.
Niet quoten graag want zo word ik wel erg herkenbaar.
Ik was dus eigenlijk ooit meer Lier-minded.
Maar ben er wel op 2 uur rond.
En zelfs de Zimmertoren en 't nabij gelegen begijnhof had ik op een uur wel gezien.
Is dit nu later?