Bemoeien met opvoeding? [Geen OP]

24-06-2021 09:43 379 berichten
Topic gesloten!
anoniem_6497d206ae243 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 15:31
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
24-06-2021 14:07
Als je een 6-jarige de hele dag mee kunt nemen naar een klusdag en hij schreeuwt en huilt niet en probeert te helpen, dat lijkt de opvoeding mij geslaagd.
Precies, ik zie wel vaker dat mensen extreem achterdochtig zijn als het om kinderen en hun spullen gaat.
Kinderen die lief spelen met de lego en dan blijkt er een zeldzaam stukje kwijt te zijn.
Onmiddellijk paniek: zie je wel? Je moet ze ook niet met de lego laten spelen! Blijkt dat kind het betreffende blokje zelf al netjes had weg gelegd, omdat het zo bijzonder was.
Ondertussen is de lego al opgeruimd en komen ze vragen wat ze dan zullen doen. En dan de reactie: ze kunnen zich niet echt goed vermaken, hè.
lux- schreef:
24-06-2021 14:24
Juist. Ik geloof er helemaal niks van dat de plantjes uit de grond werden getrokken enzo. Volgens mij is het allemaal zwaar overtrokken en zat kind wat in de aarde te graven. Nou en?
Nou en? Dat mag iemand toch zelf wel weten of je dat oké vindt? Dat je hier meteen als een pietlut wordt weggezet omdat je nog precies bent op je splinternieuwe huis en tuin is erg flauw.

Daarbij, dat kind is die opmerkingen waarschijnlijk allang vergeten. Het is mama die beledigd is.

Ik ben zelf totaal niet zuinig op mijn huis en inrichting, maar ik heb dan ook geen mooie spullen. Maar ik ben wel heel precies op mijn kleding, en kinderen met vette handen of bellenblaas hoef ik ook niet in m’n buurt, al zijn ze nog zo schattig.
Als eerste wat meer zeggen vindt ik raar dat vriendin haar kind mee neemt. Het is duidelijk dat hij zich verveelde.

Betreft opmerking zwaaien bij net gestuckte muur > er gaat nog niks fout nee, maar kans is aanwezig.
Dus ja logisch dat je er iets van zegt.
Wat betreft die lade en boom hetzelfde.

Met dat water en bordje had ik niks van gezegd. Ik zou een kan water neergezet hebben.

Vindt wel slap dat ze een berichtje stuurt. Ze had het op het moment ook kunnen zeggen.
Ik zou haar bellen en het bespreken.
Een paar maanden geleden... En je hebt hier nog altijd niet met haar over gesproken, terwijl het je kennelijk toch dwars zit. Ik vraag mij af in hoeverre jij haar toen de kans hebt gegeven om zelf haar kind op zijn gedrag aan te spreken. Ik kan mij voorstellen dat je direct opspringt als je ziet dat er een bezem vlak langs je mooie muren zwaait. Máár, ik had daar daarna wel even met haar over gepraat, dat je gewoon bang bent dat er gelijk al wat sneuvelt. En met een 6-jarige die vrolijk met een bezem staat rond te zwaaien, is het je hart vasthouden.

Wie weet lette ze op die momenten gewoon even niet zo goed op, en reageerde ze daarom niet zo snel als jullie? En voelde ze zich rot, waardoor ze plompverloren zei 'Hij doet toch niets verkeerd?'. En wie weet heeft ze haar kind op andere momenten wel aangesproken, maar is jullie dat toen niet opgevallen?

Overigens, als een kind graag water drinkt - ook al is het al zijn 7e glas - zou ik dat alleen maar aanmoedigen. Hartstikke gezond! Ik begrijp overigens niet dat je hebt onthouden hoeveel glazen water je hem hebt gegeven... Alsof dat belangrijk is. En hem zijn bordje zelf laten opruimen? Kom op zeg. Als jij visite krijgt en je biedt hen taart aan, moeten zij dan ook allemaal hun bordje zelf opruimen?
*Sally* schreef:
24-06-2021 13:40
Nou ja, we waren er niet bij hè.
We kunnen alleen af gaan op wat hier gezegd is. En daar zijn de meningen ook al over verdeeld.
Melofkim schreef:
24-06-2021 12:35
Dus een kind moet wel z’n bord opruimen bij visite en een volwassene niet? Apart.
Dat hangt van de situatie af. Maar dat mensen eerder een kind vragen iets op te ruimen vind ik vrij normaal. Bezoekende volwassenen halen ook minder vaak mijn huis overhoop dan bezoekende kinderen.
emmalou schreef:
24-06-2021 14:46
We kunnen alleen af gaan op wat hier gezegd is. En daar zijn de meningen ook al over verdeeld.
Dat geldt in principe natuurlijk voor ieder topic.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik denk dat het prima is dat het contact op een laag pitje staat, maar zou het wel nog uit praten.

Sluit me bij de rest aan dat je best je eigen spullen mag beschermen, maar dat ik het idioot vind om bekertjes water te weigeren, al is het zijn 20e en dat ik er niet voor gekozen zou hebben na een dag waarin je al veel hebt moeten corrigeren, moeilijk te doen over een bordje in de vesterbank.

Heb het gehad bij iemand. Met mijn kind op verjaardagsbezoek en ze was zoooo netjes op haar spullen, maar zelfs tekenen aan een ikea lack tafeltje van 5 euro (op een papier he? ) mocht niet want straks kwam er wat (afwasbaar met wat water) stift op het tafeltje. Toen ze zonder schoenen een knie'tje op de bank zette om bij oma op schoot te gaan zitten, was het stress want straks ging de bank daar stuk.
Ik werd er zelf helemaal gestresst van. Toen ik daar voor de katten ging zorgen toen ze op vakantie waren hadden ze van tevoren gevraagd 'kan je ....dan een filmpje laten kijken als je stofzuigt enzo zodat het niet overal aan gaat zitten?' ging ik akkoord. Toen ik aankwam hadden ze een kleed over het voeteneinde van het bed liggen waar mijn kind op kon zitten (echt een geruite plaid niet niet in het interieur paste en er duidelijk anders nooit gelegen zou hebben!). Naast dat ik er zelf totaal gestrest van werd en mijn kind letterlijk met glaasje water en schermpje op het balkon parkeerde zodat er geen vingers op een raam of spiegel zouden komen, vond ik het ook wel beledigend. Hallo mijn kind was niet radioactief of onder de stront ofzo. Die was echt wel netjes gewassen ed.

Kon het wel zien als een vorm van smetvrees ofzo, en heel vervelend lastig voor die persoon, maar besloot wel niet meer op de katten te passen en niet meer op bezoek te gaan met kind. Die wil ik en niet vragen om zo op de toppen van diens tenen te lopen, en ik wil zelf die stress evenmin ervaren. Geen goede match.. Dus dan maar niet meer op bezoek.
emmalou schreef:
24-06-2021 14:38
Nou en? Dat mag iemand toch zelf wel weten of je dat oké vindt? Dat je hier meteen als een pietlut wordt weggezet omdat je nog precies bent op je splinternieuwe huis en tuin is erg flauw.

Daarbij, dat kind is die opmerkingen waarschijnlijk allang vergeten. Het is mama die beledigd is.

Ik ben zelf totaal niet zuinig op mijn huis en inrichting, maar ik heb dan ook geen mooie spullen. Maar ik ben wel heel precies op mijn kleding, en kinderen met vette handen of bellenblaas hoef ik ook niet in m’n buurt, al zijn ze nog zo schattig.
Zeker mag iemand dat zelf weten. Maar dan vind ik het dus heel logisch dat moeder er zelf niks van gezegd heeft én het niet zo heel gezellig vond.

Ik zou dan bij een volgende keer ook denken ‘mwoah, ik pas’. Zéker als je er was om te helpen klussen in huis, dus niet eens voor de lol.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Er zit voor mijn gevoel echt nog wel een heel verschil tussen zeggen tegen een kind dat hij van je Chinese Ming-vaas af moet blijven of vinden dat een kind urenlang stilletjes op de bank moet zitten.

In mijn huis staan niet bovenmatig dure spullen, er mag best iets stukvallen, als er een vlek in mijn bank komt, geen probleem. Maar als je kind opeens met twee handjes volop op de caviakooi gaat slaan, waardoor die beestjes volledig in de stress schieten, ja, dan zeg ik dat hij daar mee op moet houden omdat de beestjes dat niet zo leuk vinden.

En echt, als je dan als ouder vindt dat ik me niet met je opvoeding moet bemoeien, dan moet je misschien niet met je kind op visite gaan.
De OP is leeg. Iemand vindt het geen probleem om voor de laatste maand een ban te krijgen.
Beetje raar TO. Kreeg je geen wenselijke antwoorden?
Nou zeepsopje, bedankt voor je feedback dan maar! (Doei!)
Graag gedaan to!
Je hanteert dezelfde aanpak als met je vriendin zie ik. Negeren en doen alsof het nooit is gebeurd.

Succes TO!
Dat was weer een vrije middag goed besteed mensen ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Nou dat was leuk! Bekertje water met ijs iemand? :lol:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
24-06-2021 16:36
Ik heb maar een raketje uit de vriezer gehaald. Proost!
Straks toch? :biggrin:
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Je verwacht het niet.
Denk zomaar dat ik het redelijk goed heb ingeschat. 😎
Hetvrijewoord schreef:
24-06-2021 17:13
Je verwacht het niet.
Denk zomaar dat ik het redelijk goed heb ingeschat. 😎
Ik denk dat het andersom was: TO is de moeder en baalt dat ze niks meer van haar kindvrije vriendin heeft gehoord...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
24-06-2021 16:36
Dat wilde ik ook nog zeggen. Had TO niet even een colaatje kunnen halen voor dat arme kind!!
Stom om de op weg te halen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nu ben ik wel benieuwd naar wat er stond en wat die vriendin heeft gestuurd :P
Maloochem schreef:
24-06-2021 18:12
Nu ben ik wel benieuwd naar wat er stond en wat die vriendin heeft gestuurd :P

Als je de reacties leest wordt het je wel duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven