Bemoeien met opvoeding? [Geen OP]

donderdag 24 juni 2021 om 18:38
Samenvatting: vriendin en haar 6-jarige zoontje kwamen TO helpen klussen in nieuw huis. Kind kreeg hele dag alleen water van TO en toen hij om een 7e glas vroeg weigerde ze want ‘hij kon geen dorst meer hebben’. Kind probeerde te helpen maar werd steeds gecorrigeerd door TO omdat die bang was dat iets beschadigd zou raken. Einde klusdag gingen vriendin en zoontje na hele dag helpen weg en wees TO het kind er nog even fijntjes op dat hij zijn bordje op moest ruimen.
Vriendin stuurde TO volgende dag app dat ze het geen prettige gang van zaken vond en dus niet meer kwam klussen met zoontje. TO was beledigd en heeft nooit meer wat laten horen aan vriendin.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 18:40
0.37% gewijzigd

donderdag 24 juni 2021 om 19:21
Ze heeft 1 keer gereageerd helemaal aan het begin. Ze wilde niet dat kind zelf water pakte want dan komt er water op keukenvloer.
Zeepsopje schreef: ↑24-06-2021 10:20Even reagerende op de vele bekertjes water
Op het moment dat hij vroeg om een bekertje water/ijs zat ik een broodje te eten heb heb gezegd dat hij later nog een bekertje krijgt. De bekertjes water pak ik liever zelf omdat deze er vaak naast spettert vanuit de koelkast, dit ter voorkoming dat er water op de nieuwe vloer komt te liggen.
Hij had net zijn bekertje op dus zoveel dorst kon er niet zijn![]()

donderdag 24 juni 2021 om 20:07
Melofkim leest duidelijk een ander verhaal die in de OP stond dan veel anderen hier. In werkelijkheid zat het jongetje met een stok te zwaaien bij een pas gestucte muur, die nog nat was. Hij vroeg voor de zoveelste keer water, terwijl ze even bezig was. Hij moest dus heel even wachten.
En hij deed nog iets met een pas geplant boompje.
Moeders werd nogal boos.
Moeders werd nogal boos.
donderdag 24 juni 2021 om 20:09
Soms is het best handig als je tussen de regels door kunt lezen.Creatieveling schreef: ↑24-06-2021 20:07Melofkim leest duidelijk een ander verhaal die in de OP stond dan veel anderen hier. In werkelijkheid zat het jongetje met een stok te zwaaien bij een pas gestucte muur, die nog nat was. Hij vroeg voor de zoveelste keer water, terwijl ze even bezig was. Hij moest dus heel even wachten.
Moeders werd nogal boos.
donderdag 24 juni 2021 om 20:17
Dat geldt 2 kanten op. Ik wed dat ik iets heel anders 'tussen de regels' heb doorgelezen dan jij

derrygirl wijzigde dit bericht op 24-06-2021 20:18
Reden: Typo
Reden: Typo
0.63% gewijzigd
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

donderdag 24 juni 2021 om 20:21
Creatieveling schreef: ↑24-06-2021 20:07Melofkim leest duidelijk een ander verhaal die in de OP stond dan veel anderen hier. In werkelijkheid zat het jongetje met een stok te zwaaien bij een pas gestucte muur, die nog nat was. Hij vroeg voor de zoveelste keer water, terwijl ze even bezig was. Hij moest dus heel even wachten.
Moeders werd nogal boos.
Nee de zevende keer, de TO hield dat nauwgezet in de gaten.
Want dat doe je als je aan het klussen bent in je nieuwe huis; tellen hoeveel bekertjes water er gedronken worden.
donderdag 24 juni 2021 om 20:27
Nee hoor. Zowel de app van moeder als de OP van dit topic zijn op verschillende manieren 'tussen de regels door' te lezen. De enige gekleurde bril is die van de smiley in mijn vorige post.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
donderdag 24 juni 2021 om 20:32
Nou jij maakt er anders helemaal wat moois vanCreatieveling schreef: ↑24-06-2021 20:07Melofkim leest duidelijk een ander verhaal die in de OP stond dan veel anderen hier. In werkelijkheid zat het jongetje met een stok te zwaaien bij een pas gestucte muur, die nog nat was. Hij vroeg voor de zoveelste keer water, terwijl ze even bezig was. Hij moest dus heel even wachten.
Moeders werd nogal boos.

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 24 juni 2021 om 20:37
Ehm... Vanuit jouw perspectief, dat veel ouders het prima vinden als hun kind jouw eigendom vernielt, lees je zeker wel met een gekleurde bril.
donderdag 24 juni 2021 om 21:01
Ja precies! Dit heeft niks met sneeuwvlokjes (vreselijke term) te maken. Ik heb ook niet gelezen dat de vriendin van TO bang was dat haar kind de kritiek van TO niet zou kunnen verdragen, maar dat ze het zelf heel vervelend vond omdat het indirect kritiek op haar opvoedstijl was.Durk schreef: ↑24-06-2021 13:41Nah, die aanvulling ‘sneeuwvlokje’ is wat bij mij in het verkeerde keelgat schiet. To en haar man wijzen kind terecht terwijl moeder er naast zit. Dat is één. En zoals ik het lees ook nog eens op een geïrriteerde toon. Daar zou ik ook echt niet van gediend zijn. Heeft niks met sneeuwvlokje te maken. Zo praat je niet tegen anderen, ook niet naar een kind. Spreek dan mij er op aan, als eindverantwoordelijke zeg maar.

donderdag 24 juni 2021 om 21:52
Oh wat jammer dat het topic zo eindigt. Vond het wel een interessante discussie, kon me wel vinden in zowel de ‘voors’ als ‘tegens’. Je bemoeien met andermans opvoedkeuzes ligt nogal gevoelig. Wanneer is andermans kind corrigeren ‘bemoeien’ bijvoorbeeld of wanneer is iets een opvoedkeuze of gewoon onoplettendheid van een ouder? Zoveel mensen, zoveel meningen zullen we maar zeggen, maar ik vond het wel leuk om die verschillende meningen te lezen.
donderdag 24 juni 2021 om 22:25
Je eigen kind ja. Zij hoeft dit kind geen fatsoensnormen te leren, niet haar taak.Nogevendit schreef: ↑24-06-2021 12:44Een volwassene kun hoef je niet meer op te voeden, die zal uit zichzelf dat bordje hebben opgeruimd. Een kind moet je nog fatsoensnormen leren, dus die wijs je daar op.
En ja, je kunt idd vragen of het kind zijn bord op wil ruimen maar het hoeft niet hè. Je kunt het ook gewoon laten gaan.

donderdag 24 juni 2021 om 23:05
Wat is er zo erg aan het wel te vragen? Ik heb het echt nooit een probleem gevonden wanneer een ander iets opvoederigs zei tegen die van mij.