Bemoeien met opvoeding? [Geen OP]

24-06-2021 09:43 379 berichten
Topic gesloten!
anoniem_6497d206ae243 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 15:31
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom OP nou weghalen? Zo irritant.
S-Groot schreef:
24-06-2021 18:15
Als je de reacties leest wordt het je wel duidelijk.

Niet echt. Heb geen zin om recherche te spelen :lol:
Soms, heel soms ben ik het er wel mee eens en vind ik het begrijpelijk als een TO haar topictekst verwijderd...
Zoals nu bijvoorbeeld.
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 18:37
1.48% gewijzigd
Toch nieuwsgierig of je het leeg halen van je OP kan en wil toelichten to? Je vraagt om feedback, krijgt die, en een groot deel van de reageerders is het helemaal of gedeeltelijk met je eens. Dus.. What's the problem??
Maloochem schreef:
24-06-2021 18:12
Nu ben ik wel benieuwd naar wat er stond en wat die vriendin heeft gestuurd :P
Samenvatting: vriendin en haar 6-jarige zoontje kwamen TO helpen klussen in nieuw huis. Kind kreeg hele dag alleen water van TO en toen hij om een 7e glas vroeg weigerde ze want ‘hij kon geen dorst meer hebben’. Kind probeerde te helpen maar werd steeds gecorrigeerd door TO omdat die bang was dat iets beschadigd zou raken. Einde klusdag gingen vriendin en zoontje na hele dag helpen weg en wees TO het kind er nog even fijntjes op dat hij zijn bordje op moest ruimen.
Vriendin stuurde TO volgende dag app dat ze het geen prettige gang van zaken vond en dus niet meer kwam klussen met zoontje. TO was beledigd en heeft nooit meer wat laten horen aan vriendin.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 18:40
0.37% gewijzigd
Ik bedoelde dat het een erg herkenbaar verhaal kan zijn voor de vriendin in kwestie.
DerryGirl schreef:
24-06-2021 16:36
Nou dat was leuk! Bekertje water met ijs iemand? :lol:
Mag dat wel? Ik heb er al 6 op.
Tohru schreef:
24-06-2021 18:42
Mag dat wel? Ik heb er al 6 op.
Als je het maar niet zelf pakt.
Nou ja, wat een k*** actie zeg. Vijftien pagina's goede reacties, geen enkele reactie van TO (of ik heb over de ene heengereden) en dan de OP wissen??

Bah, om de een of andere reden zit ik me er meer over op te winden dan anders, zo stom.
Ze heeft 1 keer gereageerd helemaal aan het begin. Ze wilde niet dat kind zelf water pakte want dan komt er water op keukenvloer.
Zeepsopje schreef:
24-06-2021 10:20
Even reagerende op de vele bekertjes water 😊

Op het moment dat hij vroeg om een bekertje water/ijs zat ik een broodje te eten heb heb gezegd dat hij later nog een bekertje krijgt. De bekertjes water pak ik liever zelf omdat deze er vaak naast spettert vanuit de koelkast, dit ter voorkoming dat er water op de nieuwe vloer komt te liggen.

Hij had net zijn bekertje op dus zoveel dorst kon er niet zijn 😉
Melofkim schreef:
24-06-2021 19:21
Ze heeft 1 keer gereageerd helemaal aan het begin. Ze wilde niet dat kind zelf water pakte want dan komt er water op keukenvloer.
Ze dweilt dan zeker ook nooit.
Melofkim schreef:
24-06-2021 18:43
Als je het maar niet zelf pakt.
En zelf je bordje opruimt
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Melofkim leest duidelijk een ander verhaal die in de OP stond dan veel anderen hier. In werkelijkheid zat het jongetje met een stok te zwaaien bij een pas gestucte muur, die nog nat was. Hij vroeg voor de zoveelste keer water, terwijl ze even bezig was. Hij moest dus heel even wachten.
En hij deed nog iets met een pas geplant boompje.

Moeders werd nogal boos.
Creatieveling schreef:
24-06-2021 20:07
Melofkim leest duidelijk een ander verhaal die in de OP stond dan veel anderen hier. In werkelijkheid zat het jongetje met een stok te zwaaien bij een pas gestucte muur, die nog nat was. Hij vroeg voor de zoveelste keer water, terwijl ze even bezig was. Hij moest dus heel even wachten.

Moeders werd nogal boos.
Soms is het best handig als je tussen de regels door kunt lezen.
CHL schreef:
24-06-2021 20:09
Soms is het best handig als je tussen de regels door kunt lezen.
Dat geldt 2 kanten op. Ik wed dat ik iets heel anders 'tussen de regels' heb doorgelezen dan jij :geek:
derrygirl wijzigde dit bericht op 24-06-2021 20:18
Reden: Typo
0.63% gewijzigd
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Creatieveling schreef:

Moeders werd nogal boos.

Nee de zevende keer, de TO hield dat nauwgezet in de gaten.

Want dat doe je als je aan het klussen bent in je nieuwe huis; tellen hoeveel bekertjes water er gedronken worden.
DerryGirl schreef:
24-06-2021 20:17
Dat geldt 2 kanten op. Ik wed dat ik iets heel anders 'tussen de regels' heb doorgelezen dan jij :geek:
Grappig, dat schaar ik dan weer onder met een gekleurde bril lezen ipv tussen de regels door.
CHL schreef:
24-06-2021 20:21
Grappig, dat schaar ik dan weer onder met een gekleurde bril lezen ipv tussen de regels door.
Nee hoor. Zowel de app van moeder als de OP van dit topic zijn op verschillende manieren 'tussen de regels door' te lezen. De enige gekleurde bril is die van de smiley in mijn vorige post.
Creatieveling schreef:

Moeders werd nogal boos.
Nou jij maakt er anders helemaal wat moois van ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
DerryGirl schreef:
24-06-2021 20:27
Nee hoor. Zowel de app van moeder als de OP van dit topic zijn op verschillende manieren 'tussen de regels door' te lezen. De enige gekleurde bril is die van de smiley in mijn vorige post.
Ehm... Vanuit jouw perspectief, dat veel ouders het prima vinden als hun kind jouw eigendom vernielt, lees je zeker wel met een gekleurde bril.
Durk schreef:
24-06-2021 13:41
Nah, die aanvulling ‘sneeuwvlokje’ is wat bij mij in het verkeerde keelgat schiet. To en haar man wijzen kind terecht terwijl moeder er naast zit. Dat is één. En zoals ik het lees ook nog eens op een geïrriteerde toon. Daar zou ik ook echt niet van gediend zijn. Heeft niks met sneeuwvlokje te maken. Zo praat je niet tegen anderen, ook niet naar een kind. Spreek dan mij er op aan, als eindverantwoordelijke zeg maar.
Ja precies! Dit heeft niks met sneeuwvlokjes (vreselijke term) te maken. Ik heb ook niet gelezen dat de vriendin van TO bang was dat haar kind de kritiek van TO niet zou kunnen verdragen, maar dat ze het zelf heel vervelend vond omdat het indirect kritiek op haar opvoedstijl was.
Dit is nou precies waarom ik zelf eigenlijk nooit een topic durfde te openen. Voor je het weet zit men je woorden te verdraaien, van alles voor je in te vullen, je smakelijk af te zeiken en belachelijk te maken. Nog effe dat kinderachtige natrappen! Bah! Get a life.
Oh wat jammer dat het topic zo eindigt. Vond het wel een interessante discussie, kon me wel vinden in zowel de ‘voors’ als ‘tegens’. Je bemoeien met andermans opvoedkeuzes ligt nogal gevoelig. Wanneer is andermans kind corrigeren ‘bemoeien’ bijvoorbeeld of wanneer is iets een opvoedkeuze of gewoon onoplettendheid van een ouder? Zoveel mensen, zoveel meningen zullen we maar zeggen, maar ik vond het wel leuk om die verschillende meningen te lezen.
Nogevendit schreef:
24-06-2021 12:44
Een volwassene kun hoef je niet meer op te voeden, die zal uit zichzelf dat bordje hebben opgeruimd. Een kind moet je nog fatsoensnormen leren, dus die wijs je daar op.
Je eigen kind ja. Zij hoeft dit kind geen fatsoensnormen te leren, niet haar taak.
En ja, je kunt idd vragen of het kind zijn bord op wil ruimen maar het hoeft niet hè. Je kunt het ook gewoon laten gaan.
Rita3 schreef:
24-06-2021 22:25
Je eigen kind ja. Zij hoeft dit kind geen fatsoensnormen te leren, niet haar taak.
En ja, je kunt idd vragen of het kind zijn bord op wil ruimen maar het hoeft niet hè. Je kunt het ook gewoon laten gaan.
Wat is er zo erg aan het wel te vragen? Ik heb het echt nooit een probleem gevonden wanneer een ander iets opvoederigs zei tegen die van mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven