Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Monkey gebeuren dus, het zal allemaal wel haha!

Ik heb er wel zin in (nu al!) omdat ik sommigen nog nooit in het echt gezien heb (ik was er niet bij de allereerste keer) maar omdat we wel heel veel delen met elkaar, ben ik benieuwd naar jullie en de kindjes.

Ik gok dat Ella en Aimee nog steeds dicht bij elkaar liggen wb grootte en Hannah past daar denk ik ook wel bij.

gisteren even meetresultaten van Gijs en Ella vergeleken. Ella hebben we destijds gemeten en gewogen met 246 dagen en Gijs dit keer met 243 dagen. Gijs weegt 8950 gram en is 74cm. Ella was toen 8050 gram bij 68 cm!

Gijs is een echte vreetzak trouwens, wat eerst tien keer wennen aan een nieuwe smaak? Bij hem echt niet hoor! Alles gaat erin...

Ik ga even kijken bij de monkey's!
Leuk leuk, en als ik het zo lees kan bijna iedereen komen.

@mirjam: goed hee, dat je op tweede gesprek mag morgen! Ik ga voor je duimen. Als het van jouw kant goed voelt is dat andersom vaak ook wel zo.

@mmmoi: Floor gaat inderdaad wel harder brullen als we haar speen afpakken maar het maakt wel indruk waardoor ze meteen gaat slapen als ze hem weer terug krijgt.

@ris: flinke kerel zeg: Eva is ouder als Gijs en was gisteren 7930 gram en 68 cm.

Floor is echt lui met de zindelijkheidstraining. Op de creche blijft ze prima droog maar hier heeft ze er niet echt zin in.

Ik ga denk ik proberen om haar elke dag voor het eten (fruit, boterham etc.) op het potje te zetten. Als ze geplast heeft gaan we eten. Ze gaat altijd graag eten dus ik denk dat dat wel werkt.

Ze kan het prima maar nu het nieuwtje eraf is heeft ze er niet zo'n zin meer in.

@ringel en krokus: als 1 van jullie een auto met 3 3-puntsgordels achterin heeft moet het wel lukken. In de meeste auto's is het met een beetje proppen wel mogelijk en het is nog gezellig ook en kost minder benzine.

@annie: die spenen zullen nu niet meer nodig zijn maar zingen vinden ze altijd leuk.

Wel gezellig dat we weer samen rijden, dan begint de meeting al bij de rit ernaar toe.
Iedereen aan het genieten van het mooie weer zeker? Nou, hier ook hoor! Net al lekker met hoogzwangere vriendin in de tuin gezeten en nu net Jas op bed gelegd. Het was gelijk stil, niet te geloven! Gisterenavond duurde het heel lang voordat ze sliep, maar ze huilde niet ofzo. Toen ik zelf naar boven ging sliep ze al een tijdje maar werd ze weer wakker en toenhad ze poepbroek. Daarna is ze gaan slapen en ze is niet meer wakker geweest. Ik had wel met Pebbs' maatregel gedreigd dus misschien dat dat geholpen heeft?!?!

Thijmen doet het lekker, geniet erg van de mobile boven zijn box. Kraait en trappelt van plezier. Ik ga nu lekker even de tuin in!
Heb de baaaaaaan!!!! Vanochtend tweede gesprek gehad, was ook weer heel leuk. Superaardige vrouw, die hoogleraar. Volgende week woensdag beginnen (ze bieden alleen iets te weinig salaris naar mijn zin, dus daar moet het uitzendbureau nog even zijn best voor doen). Ben blij!

Ik ga ook nog even van het lekkere weer genieten.

Doei iedereen.
Jee, Mirjam, wat lekker! Heerlijk lekker lang weekend heb je nu voor de boeg zeg!!! Ik kan me je blijheid zo voorstellen!!! Goed gedaan meisje! Hoeveel uur ga je werken?

IK WIL WEEKEND!!!!!! Hahahaha, komt vanzelf! Lekker samen met mijn mannen!
Ik ga 24 uur werken, ma/wo/vr. Het klikte ook echt met die hoogleraar, aardig mens (en ik moet haar vanaf nu bij haar voornaam noemen..toch even een drempeltje over).

Ben jij aan het werk?
Hey Mirjam! Van harte zeg! Volgens mij word jij bijna altijd aangenomen als je ergens solliciteert of niet? Is dit nu ook tijdelijk (uitzendwerk) of zit er ook wel wat vasts in? Zou wel leuk zijn toch?

Ben vanmorgen met de kids, mijn tante en haar kleindochter en een nichtje met haar zoontje (allemaal in de leeftijd 8 maanden tot 2,5 jaar...) naar de speeltuin geweest. Was echt superleuk! Ella zag een glijbaan en wilde er meteen op af, deed ze ook. Zelf de trap beklommen en zo, maar toen glijden, haha! Dat deed ze dus niet he... Pas toen we weer ri. huis gingen heeft ze het nog een keer geprobeerd, maar eigenlijk durfde ze nog steeds niet. Lag ze op haar buik en toen kon ze niet meer terug, moest ze wel glijden. Mijn nichtje had haar geholpen en toen wilde ze nog een keer en nog een keer en nog een keer haha! Ze heeft voornamelijk geschommeld en wat geklommen. Het is echt een geweldige speeltuin hier in de stad, helemaal mooi ook, met lekkere zitjes, bankjes, gras, zandbakken, degelijk materiaal en vanaf vanmiddag een rolstoelschommel.

Nu liggen ze allebei uitgeteld op bed, ik was even de declaratie voor de zorgverzekering aan het doen.... blegh....
Hoi Ris, tot nu toe is het inderdaad altijd vrij gemakkelijk gegaan, maar in deze huidige tijd had ik echt niet gedacht dat ik slechts 3 maanden zonder werk zou zitten..parttime werk op dit niveau is moeilijk te vinden. He, lekker zeg.. dat thuiszitten was niets voor me.

Ella is dus ook niet zo'n durfal? Was de glijbaan erg hoog of viel het wel mee?

Ik ga ook dingen declareren bij de zorgverzekering. Weet je wat; ik doe het nu meteen, dan zijn er allebei mee bezig. Succes haha.
Hey Mirjam gefeliciteerd! Volgens mij is dit al de derde keer ofzo toch dat je met iets nieuws begint. Komt het wel uit met de dagen dat je opvang hebt voor Hanna?

Ben vanmiddag ff lekker de deur uitgeweest zonder kids...heerlijk. Fenna heeft 50 ml uit een nubytuitbeker gedronken (gaat goede kant op) lekker bijgebept en heb net toch best wel een heel leuke vacature gezien hier in het dorp bij een uitgever. Je hoeft geen ervaring te hebben en je wordt ingewerkt. (beetje te rooskleurig als je het mij vraagt) maar loop er regelmatig langs en vraag me vaak af wat je nu eigenlijk allemaal bij een uitgeverij kan doen....nou dit dus.

Maar ben zo'n enorme schijterd als het op solliciteren aan komt.

@Ris, klinkt idd als een erg mooie speeltuin. Heeft Ella nog niet eerder van een glijbaan gegleden?
Oh Ella doet niks anders dan glijden hier in de tuin (mini-glijbaantje) maar deze in de speeltuin was heel hoog, heel steil en ging keihard! Wel heel grappig, want Ella's achternichtje van 8 maanden jonger, sjeesde er dus wel vanaf en die kwam dan met zo'n grote plof in het zand terecht! Echt geweldig!

ringel, ik zou het gewoon proberen hoor! Je weet nooit of het iets is natuurlijk.

Mir; is het nog gelukt met de declaraties? Ik heb ze ook nog meteen op de bus gedaan (normaal ben ik niet zo snel) maar in deze tijden van geldnood... haha!
Ik ben net zowaar naar een sportschool geweest om wat spieren rond mijn bekken op te bouwen en zowiezo wat strakker te worden. Ze hebben hier een nieuwe lowbudget sportschool en het is mij reuze meegevallen. Allemaal heel gezellig en niet zo'n "zien en gezien worden" sfeertje.

Nu nog eens zien dat ik het volhoud om er regelmatig naar toe te gaan. Op de bank gaan hangen is vaak erg verleidelijk.

@mirjam: ik had het al op je hyves gezien, heb je goed gedaan!! Gefeliciteerd. Het is inderdaad niet makkelijk om nu een baan te vinden en zeker niet parttime dus daar mag je echt wel trots op zijn. Hanna ging wel steeds naar de creche de afgelopen maanden toch? Dus voor haar verandert er niet veel.

@ringel: fijn zeg dat Fenna langzaam steeds meer gaat drinken. Als ze echt honger heeft kan ze dus wel wat binnen krijgen.

Solliciteren durf ik vaak ook niet maar ik ben zo blij dat ik het laatst gedaan heb. Ik zit echt op mijn plek hier en op fietsafstand. Gewoon proberen, je hoeft nog niet te beslissen.

@ris: leuk dat er zo'n speeltuin in de buurt is. Ik vind het ook zo leuk om te zien hoeveel die kleintjes van ons al zelfstandig kunnen.

@mmmoi: fijn dat Jasmijn beter heeft geslapen. Vannacht heeft Floor juist weer liggen spoken.
He Ringel, wat goed dat Fenna uit een tuitbeker kan drinken! Als ze echt honger heeft, zal het vast nog wel meer worden.

Ehm, ik weet niet meer hoe lang ik hier al schrijf? Ik heb ergens tot anderhalf jaar geleden gewerkt (een periode van 2,5 jaar) en van dat vertrek was ik eigenlijk behoorlijk ontdaan (ik had me erg gehecht aan het bedrijf maar omdat ik niet meer met een (/de fouten van een) collega overweg kon, ben ik toch vertrokken en heb ik daarna 1,5 jaar lang wat onrust gehad op mijn c.v. Ik denk dat ik hier wel langere tijd (als in; jaren) kan blijven zonder dat de onrust gaat opspelen. En daarbij; het is een gigantische organisatie (12.000 medewerkers) dus kansen genoeg binnen het bedrijf zelf. Mijn moeder werkt voor dezelfde organisatie (andere locatie, andere functie). Grappig.

Een baan bij een uitgeverij...leuk zeg! Zou het wat voor je zijn? Je opleidingsniveau is toch meer dan prima voor zo'n kans? Nee heb je..
Hahaha, Mirjam, ik zat idd op mijn werk. Kort daarvoor was ik met een collega gezellig naar buiten geweest, even over de markt gelopen. Was niet zo heel slim; het was zulk mooi weer, alle terrasjes zater propvol. Daarom heb ik me eenmaal op werk ook op andere dingen gestort. Vond mezelf erg zielig! Ik wer ook op maandag, woensdag en vrijdag. Bevalt wel goed. Voornaamste is dat mijn kinderen geen dagen achterelkaar op de creche zitten, ze gaan de ene week 2 en de andere week 3 dagen. Tussendoor hebben ze dus altijd een dag thuis. Dat voelt beter.

Ringel, zie je wel. Het zal best wel goed komen met je meisje!!! Tuurlijk moet je solliciteren. Je heb niet zo veel zin om terug te gaan naar je werk, dus moet er iets veranderen. Dat zul je zelf moeten doen. Spannend en eng he!
Ris, ik moet de declaraties inscannen en dan uploaden via de website van FBTO. Maar het lukte weer niet om in te loggen en omdat ik het te vaak probeerde, kan ik het morgen pas weer doen. Bij mij was het ook aardig opgelopen; bijna 400 ¤... (en nu ik nog een uitkering heb, kan ik die wel gebruiken). Vanaf volgende week weer loonslaaf, en I love it!

Pebbles, het klopt hoor dat Hanna gewoon naar het kdv is blijven gaan de afgelopen maanden (wel wat kortere dagen). Zo relaxt bij mijn nieuwe werkgever; van de week werd me gevraagd hoe laat ik 's ochtends wil beginnen (?!). Als ik laat op gang kom, mag ik gerust om 09.00 uur beginnen. Wat een ontzettende luxe... (ik was tot eind februari een werkgever gewend waar je liefst voooor half negen aan je bureau moest zitten, in 3-delig grijs als het even kon en waar je per kwartier je tijd moest bijhouden; dit is het andere uiterste; kleding maakt niet, van tijdschrijven hebben ze al helemaal nooit gehoord).
Hallo!

@Mir: Gefeliciteerd meisje, goed gedaan!!! Is het een beetje dichtbij je huis, of heb je een auto?

@Annie: Ja, dat was vervelend voor je, dat je moest werken vandaag...hartstikke mooi weer...maar gelukkig wordt het het hele weekend ook nog mooi dus kun je nog volop genieten!

@Pebbles: Wat gedisciplineerd van jou, naar de sportschool gaan Knap hoor!

@Ris: Klinkt als een heel gezellige middag in de speeltuin! Ella is natuurlijk ook niet zo heel erg lang, dat maakt het ook moeilijker om op glijbanen te klimmen e.d. en dan lijken die dingen ook veel hoger!

@Ringel: Gewoon voor gaaaaan, die sollicitatie! Je hebt het er al een tijdje over dat je je baan niet zo leuk meer vindt dus zou ik zeggen: probeer het in ieder geval!

Hier ook een lekkere dag gehad, wat een schitterend weer zeg. Ik heb vanmiddag met de kids bij mijn ouders in de tuin gezeten, Jasmijn in het badje, heel leuk. Mmman en de buurman hebben samen gestraat in de voortuintjes, het schiet al lekker op, heel mooi geworden! Nu zitten ze een biertje te doen. Als het helemaal af is post ik wel een foto.

Vanavond ben ik met mijn moeder naar de avondvierdaagse gaan kijken. Mijn vader werkt in het onderwijs en liep ook mee. Jasmijn mocht hem een grote zak drop geven. De fanfares vond ze opeens eng?!!? Ze lag hierdoor wel pas om negen uur op bed en we hebben haar tot na tienen horen knorren, jammeren...maar het was gelukkig niet huilen of gillen.

Nu ben ik lekker even aan de borrel, ga zo naar bed. Hoop dat mijn vriendin vannacht bevalt, ben er gewoon wat onrustig van...Welterusten meiden!
Haha Mmmoi, je vriendin moet bevallen en jij bent er onrustig van. Is zij er eentje van die foto in Kinderen? Ik heb het blad ook, leuke foto zeg!

Ris, oei, zo'n grote glijbaan zou niets zijn voor Hanna. Die durft echt alleen hele kleintjes af. Wel grappig; als we langs een speeltuintje lopen waar we op dat moment geen tijd voor hebben, zeggen we dat de glijbaan het niet doet. Vindt ze prima (wel jammer natuurlijk). Dus als ze dan een keer van een glijbaan afgaat, roept ze altijd heel enthousiast "Ijbaan (nooit glijbaan) doet 'ie wel!!"' Makkelijk dus.

En mijn werkplek is 10 kilometer van huis; perfecte fietsafstand dus (maar het openbaar vervoer is ook prima mogelijk). De auto heb ik altijd wel voor de deur (want de man fietst ook altijd) maar die wordt niet veel gebruikt, staat dagen stil.

Pebbles, goed zeg, dat sporten! Hoe gaat het met Eva eigenlijk 's nachts?

Mirjamzoon heeft een klasgenootje te logeren vannacht. Die twee slapen natuurlijk nog lang niet. Heb ze net nog een stuk voorgelezen uit "Alleen op de wereld". Prachtboek (met iets verouderd taalgebruik dat ik dan maar even aanpas tijdens het voorlezen).
@Mir: ja, klopt. De meest linkse op de foto ben ik, daarnaast staat mijn vriendin die 26 januari is bevallen en dan komt de vriendin die dus gisteren was uitgerekend. Dat is mijn beste vriendin. Haar dochtertje is Isabel, Jasmijns beste vriendin. En dan de vierde op de foto is 19 juni uitgerekend. Geinig hoor.
En zij krijgt dus ook een zoon? Je bent zeker wel benieuwd naar de naam? Is het rustig gebleven vannacht? Of heb je de navelstreng al doorgeknipt?

De jongens zijn alweer een tijd wakker, nu zitten ze tv te kijken. Rustige jongen hoor, dat vriendje. Die mag vaker komen!
he ladies, alleen even snel want ga direct weg.

Roan zit in de 'Waalom niet?" fase. Op alles waar ik nee op zeg vraagt hij; "waalom niet?' Hahaha. Ik dacht dat dat pas met een jaar of 3 a 4 kwam!
@Krokus: Haha, die is grappig! Moet je gewoon al gaan beredeneren, jeetje... Waar moest je zo snel naartoe vandaag?

@Mirjam: Nee, vriendin is nog steeds niet bevallen. Sterker nog, ze had een rustige nacht gehad...we gaan zelfs een hapje eten met elkaar op het strand aan het eind van de middag! Zou wel grappig zijn als ik er bij was als het begon...dat kan haast niet anders, want we zijn zó vaak bij elkaar En idd, je had het goed onthouden, zij is degene die ná mij bevalt en dus ook een jongen krijgt. De derde op rij in onze vriendengroep! We hebben al gegrapt dat ze zich aan naaminstructies moet houden, want we hebben nu een NaTHan en een THijmen dus ze moet er ook een TH in hebben zitten

Mmman is weer aan het straten vandaag, ze hebben geluk met het weer. Thijmen slaapt nog even (heeft gepit van tien tot half acht vanochtend!!) en Jasmijn zit een beschuitje te eten. Ik ga zo maar eens stofzuigen, want het beschuit zit overal. En een zánd...niet normaal, zal blij zijn als de voortuin af is! Verder hebben we ook nog heel veel last van paardenbloempluis, door het park achter ons huis. Soms lijkt het net of het sneeuwt buiten, zoveel zweeft er rond. En omdat de deuren hier regelmatig openstaan ligt er ook veel ín huis.

Tjee, wat is Venz XL hageslag wit lekker zeg! Net of je een reep chocolade op je brood hebt!
@mirjam: grappig dat je net nu naar het slapen van Eva vraagt want vannacht heeft ze van 19.00 tot 6.30 geslapen!! En nu ligt ze ook alweer 2 uur te slapen.

Het blijft vast niet zo maar voor die ene dag vond ik het al heel lekker.

@mmmoi: is isabel dat blondje meisje op de foto's op hyves? Op de kinderboerderij was dat volgens mij. Dat is ook wel een lang meisje volgens mij.

Die hagelslag ga ik ook eens proberen, klinkt heel lekker.

@declaraties: ben ik even blij met mijn verzekeraar. Ik hoef alleen de nota in een envelop van de verzekeraar te stoppen en op de post te doen, geen formuliertjes invullen oid.
Vriendje van zoon is net opgehaald. Die moeder moest wel erg lachen toen ik haar zoon omschreef als "rustig". Dat had nog nooit iemand gezegd..hij is juist wél heel druk (bij ons heeft hij zich dus ingehouden).

Krook, waarschijnlijk wil hij nog niet echt het waarom weten (en zegt hij het uit gewoonte). Of denk jij van wel? Die profielfoto op je Hyves is trouwens inderdaad super! Lekker mannetje.

Mmmoi, die hagelslag ken ik niet en ga ik voor de zekerheid ook maar niet kopen .
@Mirjam: Zeeeer verstandig...mijn man had een doosje gekocht in de kraamweek omdat hij weet dat ik gek ben op witte chocolade. En nu ben ik inmiddels aan het derde doosje toe ofzo...mwah...

@Pebbs: Yep, dat is Isabel. Zo'n beetje heel Jasmijns fotoboek staat vol met foto's van haar, haha. Ze zien elkaar meerdere keren per week en kunnen niet met en ook niet zonder elkaar vaak, hihi. Ze is van 22 januari en nog wel bijna een kop kleiner dan Jasmijn hoor. Maar wel net zo bijdehand en wijs...

@Declaraties: Ik heb het nóg makkelijker, mijn schoonzus werkt bij de verzekering dus geef ik mijn nota's gewoon mee aan haar en heb het dan dezelfde dag nog vergoed dat is pas luxe!

Mijn schoonmoeder belde net, die had de tickets voor volgende week. Blijken mmman, Jas, Thijm en ik op een andere vlucht te zitten dan de rest van het gezelschap (schoonouders, 2 zwagers en 2 schoonzussen)... Fout van het reisbureau, die hadden ons als aparte boeking neergezet...zucht... Op zich is het niet heel erg want we gaan wel op dezelfde dag alleen veel eerder weg, maar het is natuurlijk minder gezellig en bovendien is het ook minder makkelijk, want niemand kan ons dan met de kids helpen. Wij zouden dan met Transavia vliegen, wel relaxed, en midden in de nacht, wel gunstig. De rest met Pegasus (minder) om 12 uur 's middags pas. Onze vlucht is dus op zich gunstiger. Ach, we horen het wel of het nog verandert en anders lukt het ook wel hoor! Maar ik vind het wel rot voor mijn schoonmoeder want zij vindt het echt veel minder gezellig zonder kleinkinderen en het kost haar toch allemaal een hoop geld.
@mmmoi: kan je schoonmoeder het de rest van de vakantie inhalen door heel veel met de kinderen te doen.

Maar wel jammer als jullie eigenlijk samen hadden willen vliegen.

Pegasus ken ik niet maar Transavia is op zich prima, geen luxe ofzo maar wel goed.

Midden in de nacht leek mij vorig jaar ook gunstig maar Floor sliep dus niet meer vanaf een uur of half 2 toen we haar uit bed hadden gehaald. Die heeft de hele nacht haar ogen uitgekeken in de auto en op schiphol. Om 6 uur in het vliegtuig was ze toen helemaal oververmoeid.

Ik ben wel jaloers hoor, ik heb zo'n zin om ook even lekker op vakantie te gaan.

Floor kan trouwens op de loopfiets. Ze heeft er maanden niet naar omgekeken en van de week pakte ze hem weer en nu fietst ze de hele buurt door.Ze heeft al heel goed evenwicht want ze kan allebei haar beentjes al best een tijdje los doen.
Hier een best wel ziek meisje. Mayte heeft een blaasontsteking opgelopen. Meeen ik voelde me een partij schuldig! Afgelopen woensdageen poging tot zindelijkheids training gedaan, waarbij ze ws even in een nat broekje buiten heeft gelopen. Maar m'n moeder wist me te vertellen dat je daar eigenlijk bijna nooit een ontsteking van kan krijgen. maar wel schrikken hoor gisteren. Ze voelde na het eten wat warm aan en heeft Lief haar getemt...38.5. Paracetamolletje en lekker gaan slapen. Hebben haar nog een keer getemt toen wij naar bed gingen, was het opeens naar 39.8 geschoten. Vandaag eigenijk constant rond de 38 graden en ben vanmiddag met haar naar de HA post gegaan (met een opgevangen plasje....Mayte noemt het zelf in de sticker plassen) zat wel een spoor van een ontsteking in dus een pennicilline kuur mee gekregen. Maar ze vertikt het om het in te nemen. Vanavond na het badderen had ze 40.1!!!!!! en daarna Lief helemaal ondergekotst.

We hebben nu het zelfde kuurtje ook in pil vorm maar ook dat wil ze niet hebben.

Dus als jullie nog suggesties hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven