Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Lambchop schreef:
16-07-2021 07:12
Rust zacht Peter :redrose:

Even los van het medeleven voor zijn familie, wie moet nu alle ouders van vermiste en vermoorde kinderen op de sterf/vermissingsdag de ouders een bloemetje sturen? 😪
Waar je ook mag zijn, ik hoop, zoals iemand al zei, dat je omringd wordt door alle die kinderen waar je voor op kwam :heart:
:heart:
Pindakaasjes schreef:
16-07-2021 00:24
Jeetje wat wordt dit weer opgeblazen en uit zijn verband getrokken zeg!
Ik heb anderen ook luid en duidelijk horen zeggen hoe bokkig en knorrig Peter R. kon zijn. Een oud collega en Albert Verlinde o.a zeiden dit ook.
Bij leven noemde zovelen hem irritant, arrogant etc.. En nu is dat opeens not done?
Memoreer de man hoe hij was en maak er geen Jezusfiguur van.
Vind ik echt niet passen bij hem. Zou hij zelf ook gevonden hebben denk ik.
Mee eens. Waarom mogen we niet zeggen hoe hij was. Ook zijn mindere kanten.
Die had hij ook. Waarom mogen we nu alleen zijn goede dingen bespreken. Over doden niets meer dan goeds. Natuurlijk blijft het vreselijk dat hij overleden is.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ik vond die fragmenten waarin hij door basisschoolleerlingen geïnterviewd werd heel mooi...
Uiteraard kwam de vraag over bang zijn..
Mooi voorbeeld gaf Peter over een chirurg die ging opereren met zwetende bibberhandjes, dat kan nooit goed gaan!
Zo ook in zijn werk. Als hij te bang was, dan kon hij nooit zijn werk goed doen.
Dat ontroerende me wel even...
:cry: Lieve Peter,

Ik volgde je al vanaf mijn 17e jaar op tv.
Heb alle reportages van je gezien, niet een keer, twee keer, maar minstens drie keer.

Tot in de kleine uurtjes lag ik in bed met mijn iPad alles waarin je voorkwam te bekijken.

Je was zelfs een aantal keer in mijn woonplaats ivm de moorden die daar waren gepleegd.

Een stille hoop en wens om je ooit te mogen ontmoeten zal ik nu moeten laten varen...

Maar het allerergste:
Jij bent nu niet meer, door afgrijselijke monsters het leven ontnomen, alle hoop die nabestaanden op jou vestigden om hun geliefde terug te mogen vinden.
Om de moorden en verdwijningen op te lossen.
Vastgebeten in zaken waar anderen opgaven.
Nabestaanden belangeloos bijgestaan ook "achter de schermen."

Als ik al zo verdrietig, aangedaan en zo ziek ben van jouw heengaan, hoe moeten jouw geliefden, familie, vrienden en kennissen/collega's zich wel niet voelen.

Voor hen wens ik dan ook alle kracht en sterkte toe in deze emotionele tijd.
En voor allen die jou nu moeten missen...

Dat de daders en opdrachtgevers bestraft mogen worden voor deze vieze, laffe en onmenselijke daad!! >:-(

Normaal reageer ik niet of nauwelijks online, maar dit moest ik van mijn hart.

Rust zacht, lieve Peter R de Vries,
bestrijder van onrecht... :heart: :redrose:
Door al die uitzendingen van gisteren ben ik er wel achter dat hij veel meer deed dan dat ik wist.
Vond die gesprekken van Klaas Wilting en die man van de politievakbond erg mooi.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb er de hele nacht van liggen dromen, bah

Overigens, over zijn karakter. Het is ook maar net hoe je het bekijkt, als hij het ergens niet mee eens is ging hij gelijk snoeihard er tegenin. Hij ging dan niet omdat hij geen zin had in akkefietjes niks zeggen of de ander gelijk geven. Sommige mensen zien zoiets gelijk aan als ruzie of boosheid of arrogantie. Ikzelf zie dat niet zo, ik zie het als een discussie. Hij gaf aan wat diegene zei niet klopte, hij had niet een hekel aan die persoon. Na die discussie was het gewoon weer koek en ei.
Uiteraard kan het wel bloedirritant zijn dat je elke keer onderuit geschoffeld wordt zodra je ook maar iets zegt dat wellicht niet helemaal klopt.

Maar goed, heeft élk persoon niet ook irritante karaktertrekken?

Bovendien vind ik dat deze karaktertrek juist zijn drive was om zijn vak te kunnen uitvoeren, zonder een rol te moeten voeren maar gewoon zichzelf te zijn.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
16-07-2021 09:02

Bovendien vind ik dat deze karaktertrek juist zijn drive was om zijn vak te kunnen uitvoeren, zonder een rol te moeten voeren maar gewoon zichzelf te zijn.

Precies. Hij sprak anderen aan op onwaarheden, en dat maakte hem natuurlijk juist zo goed in zijn vak. Gisteren bij Boulevard zag je daar een mooi klein voorbeeld van: aan de desk wordt gebrulaapt over Olcay Gulsen's faillissement en Peter R De Vries grijpt fel in, omdat men de curator in dat faillissement niet gesproken heeft (terwijl men doet voorkomen dat wel gedaan te hebben), en dus roept hij dat er bullshit verkondigd wordt. Dat kun je irritant vinden, maar ik vond het altijd fijn.
VGM1980 schreef:
16-07-2021 09:02
Ik heb er de hele nacht van liggen dromen, bah

Overigens, over zijn karakter. Het is ook maar net hoe je het bekijkt, als hij het ergens niet mee eens is ging hij gelijk snoeihard er tegenin. Hij ging dan niet omdat hij geen zin had in akkefietjes niks zeggen of de ander gelijk geven. Sommige mensen zien zoiets gelijk aan als ruzie of boosheid of arrogantie. Ikzelf zie dat niet zo, ik zie het als een discussie. Hij gaf aan wat diegene zei niet klopte, hij had niet een hekel aan die persoon. Na die discussie was het gewoon weer koek en ei.
Uiteraard kan het wel bloedirritant zijn dat je elke keer onderuit geschoffeld wordt zodra je ook maar iets zegt dat wellicht niet helemaal klopt.

Maar goed, heeft élk persoon niet ook irritante karaktertrekken?

Marc van der Linden zei ook zoiets over dat hij (Peter) fel tegen de monarchie was en ze dan verhitte discussies voerden, maar dat hij naderhand dan ook gewoon weer informeerde hoe het met hem ging.
Toen hij boos werd op Matthijs v Nieuwerkerk. Dat vond ik toch wel kostelijke tv hoor!
"Hou je boek maar even omhoog Peter!, nu te koop!" Alsof hij als een kleuter zijn zelf gemaakte tekening even snel mocht laten zien.
Nou, dat liet Peter zomaar niet gebeuren.
:-D
minnimouse schreef:
16-07-2021 10:44
Marc van der Linden zei ook zoiets over dat hij (Peter) fel tegen de monarchie was en ze dan verhitte discussies voerden, maar dat hij naderhand dan ook gewoon weer informeerde hoe het met hem ging.

Ik begrijp dat, omdat ik dat zelf ook kan. Ik hoef niet dezelfde mening met iemand te delen om elkaar aardig te vinden. Ik hou best wel van een potje discussiëren en kan daarna prima lol hebben met diegene over iets anders.
Pindakaasjes schreef:
16-07-2021 10:51
Toen hij boos werd op Matthijs v Nieuwerkerk. Dat vond ik toch wel kostelijke tv hoor!
"Hou je boek maar even omhoog Peter!, nu te koop!" Alsof hij als een kleuter zijn zelf gemaakte tekening even snel mocht laten zien.

o ja! dat herinner ik mij nu ineens weer, ging hij niet op de tafel staan?

edit: ben het even terug gaan kijken. Hij had nog gelijk ook. Hij ging niet op tafel staan (was iemand anders denk ik) maar hij had zeker een punt. Mathijs probeerd hem nog belachelijk te maken ook, wat niet lukte.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 16-07-2021 11:12
20.49% gewijzigd
Ik vind dat je best iemand zijn negatieve kanten mag benoemen. Dat maakt iemand menselijk.
Prachtige man. Met zo iemand kon je de oorlog winnen. Hard, onbevreesd en onrecht kon hij niet tegen. En laten we eerlijk zijn, er is ontzettend veel onrecht, stille leed, radeloze mensen die nergens terecht kunnen als ze vermalen worden door een wat voor corrupt systeem dan ook. Hij leefde echt naar zijn hart en ziel. Geen hypocriete, bange, slijmjurkerige, alleen op eigen belang gerichte, schijnheilige en laffe man.

Geen heilige maar wel eentje van een kaliber die zo zeldzaam is als je ziet hoe het gros wegkijkt bij onrecht of principes opzij zetten wanneer het ze uitkomt.

Als er iets goeds uit zijn dood mag komen dan hoop ik dat zijn levenswerk voortgezet wordt, dat jong, oud, blank, donker en alle variaties er tussen in voor elkaar opkomt en dat hij mensen geïnspireerd heeft een moedig, empathisch en liefdevol mens te zijn.

En irritante kanten heeft iedereen, alleen heeft niet iedereen het vermogen om zo trouw aan zichzelf te blijven en zo onbevreesd zich in te zetten voor anderen. Want dat vond ik het mooiste aan hem; andere mensen gingen hem echt aan het hart. Hij kreeg kritiek dat hij alles voor de kijkcijfers deed, verdiende aan zijn werk maar die mensen die dat roepen/riepen zijn precies de mensen die niet opgewassen waren tegen hem. Peter ging niet opzij voor wie dan ook en angstige mensen irriteerden hem ook mateloos. Ik snap dat wel, door angstige laffe mensen blijft veel onrecht bestaan en dat was waar hij tegen streed.

Rust zacht Peter.
watdachtjehiervan schreef:
16-07-2021 11:08
Ik vind dat je best iemand zijn negatieve kanten mag benoemen. Dat maakt iemand menselijk.

Iedereen heeft negatieve kanten. Er bestaat geen mens dat altijd leuk en gezellig is.
watdachtjehiervan schreef:
16-07-2021 11:08
Helemaal mee eens. En dat is heel iets anders dan iemand totaal afbranden.

Ik heb overigens één keer heel erg om Peter moeten lachen. Dit staat nog op youtube. Dan zit hij bij DWDD en gaat uitleggen wat er allemaal verkeerd gaat in detectiveseries. Echt een aanrader.
Pindakaasjes schreef:
16-07-2021 10:51
Waar kan je dat zien?

Vond al die beelden gisteren onwerkelijk. Alsof hij er nog steeds was of zo binnen kon lopen. Mijn hoofd wil er nog niet aan geloof ik
Maris_90 schreef:
16-07-2021 11:19
Waar kan je dat zien?

Vond al die beelden gisteren onwerkelijk. Alsof hij er nog steeds was of zo binnen kon lopen. Mijn hoofd wil er nog niet aan geloof ik
https://www.gids.tv/video/173484/matthi ... p-matthijs
Manonna schreef:
16-07-2021 11:15
Helemaal mee eens. En dat is heel iets anders dan iemand totaal afbranden.

Ik heb overigens één keer heel erg om Peter moeten lachen. Dit staat nog op youtube. Dan zit hij bij DWDD en gaat uitleggen wat er allemaal verkeerd gaat in detectiveseries. Echt een aanrader.

Jammer, heb gezocht maar kan het niet vinden.
Such fun!1
Maris_90 schreef:
16-07-2021 11:19
Waar kan je dat zien?

Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat we nooit meer Peter R. ergens in discussie gaan zien.
Am Yisrael Chai!
MarindaH schreef:
16-07-2021 11:28
Jammer, heb gezocht maar kan het niet vinden.

https://youtu.be/bZ4kl3Am-LA

Peter liet zich echt niet piepelen.
Kroonprinses schreef:
16-07-2021 11:09
Prachtige man. Met zo iemand kon je de oorlog winnen. Hard, onbevreesd en onrecht kon hij niet tegen. En laten we eerlijk zijn, er is ontzettend veel onrecht, stille leed, radeloze mensen die nergens terecht kunnen als ze vermalen worden door een wat voor corrupt systeem dan ook. Hij leefde echt naar zijn hart en ziel. Geen hypocriete, bange, slijmjurkerige, alleen op eigen belang gerichte, schijnheilige en laffe man.

Geen heilige maar wel eentje van een kaliber die zo zeldzaam is als je ziet hoe het gros wegkijkt bij onrecht of principes opzij zetten wanneer het ze uitkomt.

Als er iets goeds uit zijn dood mag komen dan hoop ik dat zijn levenswerk voortgezet wordt, dat jong, oud, blank, donker en alle variaties er tussen in voor elkaar opkomt en dat hij mensen geïnspireerd heeft een moedig, empathisch en liefdevol mens te zijn.

En irritante kanten heeft iedereen, alleen heeft niet iedereen het vermogen om zo trouw aan zichzelf te blijven en zo onbevreesd zich in te zetten voor anderen. Want dat vond ik het mooiste aan hem; andere mensen gingen hem echt aan het hart. Hij kreeg kritiek dat hij alles voor de kijkcijfers deed, verdiende aan zijn werk maar die mensen die dat roepen/riepen zijn precies de mensen die niet opgewassen waren tegen hem. Peter ging niet opzij voor wie dan ook en angstige mensen irriteerden hem ook mateloos. Ik snap dat wel, door angstige laffe mensen blijft veel onrecht bestaan en dat was waar hij tegen streed.

Rust zacht Peter.
Helemaal mee eens.
Niemand is perfect en ook Peter had zijn mindere kanten. Maar hij was wel trouw. Zowel aan zichzelf als aan anderen en was ook eerlijk en zette door.
Die kwaliteiten zijn goud waard.
Pindakaasjes schreef:
16-07-2021 08:33
Ik vond die fragmenten waarin hij door basisschoolleerlingen geïnterviewd werd heel mooi...
Uiteraard kwam de vraag over bang zijn..
Mooi voorbeeld gaf Peter over een chirurg die ging opereren met zwetende bibberhandjes, dat kan nooit goed gaan!
Zo ook in zijn werk. Als hij te bang was, dan kon hij nooit zijn werk goed doen.
Dat ontroerende me wel even...
Gisterenavond in het einde van RTL Boulevard een stukje uit een interview, weet zo niet met wie;

Als je nu onder tram 13 komt, ik hoop het niet, maar als je nu onder tram 13 komt, wat moeten mensen dan over jou zeggen als we een uitzending over jou maken.
Peter; dat ik een goede vader was.

Je kon mij opvegen. :'( :'(
Deze reactie kwam ik ergens tegen en vind het zo mooi dat ik 'm hier neerzet.

Peter R. de Vries, je bent de incarnatie van gerechtigheid. Wanneer menigeen wegkeek, was jij de man - met zijn hoofd geheven - durfde te spreken voor ongehoorde mensen. Jij hield de rechtstaat scherp door het falen van de politie en het OM bloot te leggen. Met je ongeëvenaarde dapperheid - dat tegen het heldendom aan zit - was je de compagnon van de slachtoffers en de ergste nachtmerrie voor de daders. Je deinsde voor niets en niemand terug. Iemand die eigenlijk onmisbaar is en de hart van de gewone mens veroverde. Je zult gemist worden. Rust in vrede.
Keuken1987 schreef:
16-07-2021 08:24
Mee eens. Waarom mogen we niet zeggen hoe hij was. Ook zijn mindere kanten.
Die had hij ook. Waarom mogen we nu alleen zijn goede dingen bespreken. Over doden niets meer dan goeds. Natuurlijk blijft het vreselijk dat hij overleden is.
Ook mee eens.
Ik vond van alles van Peter. Soms vond ik hem geweldig en soms tergend irritant.
Soms diepe bewondering en op andere momenten vond ik hem een zeurende, betweterige zuurpruim.
In elk geval was hij bepaald niet eendimensionaal. :)

Moet wel zeggen dat de achtergronden en verhalen van mensen over al die dingen die hij buiten het zichtveld van de media deed, mijn mening wel behoorlijk genuanceerd hebben. En met zijn staat van dienst en zijn onverschrokken vasthoudendheid, moed en empathie kan ik nu alleen maar een diepe buiging maken en alle 'ergernisjes' relativeren. Deze man was met recht 'vrij onverveerd'! :worship:
*sikkepit* wijzigde dit bericht op 16-07-2021 13:36
0.84% gewijzigd
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Kroonprinses schreef:
16-07-2021 11:09

Rust zacht Peter.
Wat een prachtig eerbetoon. Helemaal mee eens en al lezend schieten de tranen alweer in m'n ogen.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven