Uitgerekend tweede helft december

vrijdag 9 april 2021 om 12:49
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Viviette 
Mevrouw_Pluis
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Naam | Leeftijd | Kind# | UD | Echo | Afspraken | Bijzonderheden |
Ronja | 30 | 2 | 17-12 | 30 juli termijnecho | begin augustus vk | ![]() |
Wolkje84 | 37 | 2 | 20-12 | ? | - | ![]() Ivf1.0 |
Preggie90 | 30 | 2 | 16-12/17-12 | 26-05 | - | termijnecho 26-05/15:30 - mk '19 |
Boterbloem30 | 29 | 1 | 31-12 | 22-07 pretecho. 12-08 20 weken echo | 30-7 hartje luisteren | - |
Miesje93 | 27 | 1 | 25-12 | 02-07 | 24-06 | mk okt '20 |
Selin26 | 31 | #2 | 26-12 | 16/06 NIPT en termijnecho | - | ![]() |
Burg23 | 34 | #1 | 14-12 | 31-05 | - | ![]() |
momoff3 | 32 | 4 | 28-12 | 3-06 termijnecho | - | mk dec '20 |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |

Mevrouw_Pluis

anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd

woensdag 7 juli 2021 om 20:18
Ja! Wij hebben wel weer een caseload kraamzorg uit een team van drie en daarvan weet ik ook dat ze onze visie delen, dus dat scheelt. Hadden we bij de eerste ook. Wij doen qua visite alleen onze ouders en broers/zussen (dat zijn er al best veel) en het liefst de eerste twee dagen ofzo niemand. Zeker nu we al een kind hebben, hem willen we ook rustig de kans geven te wennen, aan de andere kant kijken we ook waar hij behoefte aan heeft. Misschien vind hij bezoek juist prettig. Verder laten wij de eerste weken niemand de baby vasthouden, hebben we de vorige keer ook gedaan. En ik ben van plan in bed te blijven iig een week met het kindje. Dus dan is bezoek minder erg, die kunnen beneden zitten
Ons vorige huis bestond uit twee grote ruimten, dus daar werkte dat niet echt.
Wat zijn jullie ideeen?

Wat zijn jullie ideeen?
vrijdag 9 juli 2021 om 09:51
Ah, dat klinkt super fijn! Jullie hebben dan ook al de ervaring met de eerste. Dat kun je die ervaringen nu ook weer meenemen voor de komende kraamperiode.
Wij willen de eerste 2-3 dagen alleen onze ouders laten langskomen. Later in de week mijn man zijn broers (ik heb geen broers/zussen). En ooms&tantes etc pas na 4-5 weken denken we. Kraamzorg hebben we ons ook voor aangemeld. De verloskundige heeft deze organisatie aangeraden. Erg kleinschalig en ze proberen zo veel mogelijk een kraamverzorgster in te zetten die een beetje bij jou als persoon matcht.
Wij hebben gister de geslachtsbepaling gehad en ik mag mij ook aansluiten bij de jongens club!!
@Zazazoo hoe was jullie echo gister?
Wij willen de eerste 2-3 dagen alleen onze ouders laten langskomen. Later in de week mijn man zijn broers (ik heb geen broers/zussen). En ooms&tantes etc pas na 4-5 weken denken we. Kraamzorg hebben we ons ook voor aangemeld. De verloskundige heeft deze organisatie aangeraden. Erg kleinschalig en ze proberen zo veel mogelijk een kraamverzorgster in te zetten die een beetje bij jou als persoon matcht.
Wij hebben gister de geslachtsbepaling gehad en ik mag mij ook aansluiten bij de jongens club!!

@Zazazoo hoe was jullie echo gister?
zaterdag 10 juli 2021 om 17:03
maandag 12 juli 2021 om 17:03
Mevrouw_pluis Fijn dat je nog een update geeft
Ik hoop dat je heel snel weer zwanger mag zijn!
Wow boterbloem wat leuk!!! Ook een jongetje! Ongelofelijk dat we zo'n boys club zijn. Gefeliciteed!
Miesje Heb ik jou nou nog niet gefeliciteerd! Supertof dat jullie ook een jongen krijgen!
Zazazoo Hoe was jouw geslachtsecho?
Ronja gaat het nu wat beter met energie doseren?
@Kraamperiode heb ik nog geen plan voor bedacht. Wel ingeschreven voor kraamhulp in ieder geval, in week 10 al. Het schijnt nogal druk te zijn hier. Zoals ik er nu in sta mogen mijn (schoon)ouders en broer en zus de baby gewoon vasthouden. Mijn man wil niet dat ongevaccineerden onze baby vasthouden (ik ben dan de uitzondering he, haha). Dat respecteer ik.
@Bevalplan het enige wat ik tot nu toe weet: ik wil het in ziekenhuis bevallen (5 minuten rijden), bij voorkeur in bad. Ruggenprik wil ik als ik die nodig heb. Later zal ik dit verder uitwerken.
@Yoga Daar wil ik volgende week mee beginnen, zin in.
Volgende week maandag hebben wij de 20 weken echo. Ik ben dan 18.6 weken. Donderdag nog een keer hartje luisteren. Ik heb gisteren voor het eerst gehad dat mensen mijn buik zomaar aanraakte! Daar schrok ik wel van. Zo vroeg al ook?!

Wow boterbloem wat leuk!!! Ook een jongetje! Ongelofelijk dat we zo'n boys club zijn. Gefeliciteed!
Miesje Heb ik jou nou nog niet gefeliciteerd! Supertof dat jullie ook een jongen krijgen!
Zazazoo Hoe was jouw geslachtsecho?
Ronja gaat het nu wat beter met energie doseren?
@Kraamperiode heb ik nog geen plan voor bedacht. Wel ingeschreven voor kraamhulp in ieder geval, in week 10 al. Het schijnt nogal druk te zijn hier. Zoals ik er nu in sta mogen mijn (schoon)ouders en broer en zus de baby gewoon vasthouden. Mijn man wil niet dat ongevaccineerden onze baby vasthouden (ik ben dan de uitzondering he, haha). Dat respecteer ik.
@Bevalplan het enige wat ik tot nu toe weet: ik wil het in ziekenhuis bevallen (5 minuten rijden), bij voorkeur in bad. Ruggenprik wil ik als ik die nodig heb. Later zal ik dit verder uitwerken.
@Yoga Daar wil ik volgende week mee beginnen, zin in.
Volgende week maandag hebben wij de 20 weken echo. Ik ben dan 18.6 weken. Donderdag nog een keer hartje luisteren. Ik heb gisteren voor het eerst gehad dat mensen mijn buik zomaar aanraakte! Daar schrok ik wel van. Zo vroeg al ook?!
dinsdag 13 juli 2021 om 16:11
@Burg, dat lijkt me heel gek! Iemand die dicht bij je staat? Of wat verder? Spannend dat je de 20 weken echo volgende week hebt!
Met baby vasthouden denk ik dat ik voornamelijk in het begin dit zo min mogelijk wil. Lijkt me zo onrustig voor een baby om per dag misschien wel door 6 verschillende mensen (Kraamzorg, man, ik en dan nog eventuele visite + aanhang) te worden vastgehouden.
Met baby vasthouden denk ik dat ik voornamelijk in het begin dit zo min mogelijk wil. Lijkt me zo onrustig voor een baby om per dag misschien wel door 6 verschillende mensen (Kraamzorg, man, ik en dan nog eventuele visite + aanhang) te worden vastgehouden.

dinsdag 13 juli 2021 om 20:40
Oh zo asociaal als mensen zomaar je buik aanraken!
Wij hebben over twee weken 20nweken echo. Ben nu weekje kamperen
Super last van bekken helaas, denk van hele dag bezig zijn. Hoe gaat dat bij jullie qua bekken(pijn)?
Ik ga niet over naar viaforum, vind het niet chill dat je niet je berichten kan aanpassen daar.
Wij hebben over twee weken 20nweken echo. Ben nu weekje kamperen

Ik ga niet over naar viaforum, vind het niet chill dat je niet je berichten kan aanpassen daar.
woensdag 14 juli 2021 om 09:51
Het waren mensen die iets verder van me afstaan. Dus inderdaad heel raar voelde het vooral!
Veel plezier met kamperen Ronja! Wat vervelend van je bekkenpijn zeg. Ik heb behalve vermoeidheid dankzij slecht slapen, lichamelijk nog nergens last van, ik klop het meteen af!
Merk wel dat ik heel hormonaal reageer op de Corona stijgingen. Normaal zou het me totaal niet boeien, en nu voel ik me toch angstig ofzo? Heel vervelend... Herkennen jullie dat?
Zullen we snel de knoop doorhakken voor FB groep/Whatsapp? Voordat we het weten is het augustus.
Veel plezier met kamperen Ronja! Wat vervelend van je bekkenpijn zeg. Ik heb behalve vermoeidheid dankzij slecht slapen, lichamelijk nog nergens last van, ik klop het meteen af!
Merk wel dat ik heel hormonaal reageer op de Corona stijgingen. Normaal zou het me totaal niet boeien, en nu voel ik me toch angstig ofzo? Heel vervelend... Herkennen jullie dat?
Zullen we snel de knoop doorhakken voor FB groep/Whatsapp? Voordat we het weten is het augustus.
woensdag 14 juli 2021 om 10:30
Veel plezier met kamperen Ronja! Wat vervelend dat je last hebt van bekkenpijn. Kun je daarvoor misschien terecht bij een bekkenfysio?
Dat hormonale herken ik wel Burg, maar niet omtrent corona.
Ik ben nog steeds misselijk en heb af en toe bandenpijn. Verder mag ik nog niet klagen qua klachten. Maar ik ben ook nog maar 15,5 week. Ik verwacht dat het straks wel zwaarder wordt.
Ja, lijkt me goed om een knoop door te hakken. FB groep of viaforum vind ik beide prima.
Dat hormonale herken ik wel Burg, maar niet omtrent corona.
Ik ben nog steeds misselijk en heb af en toe bandenpijn. Verder mag ik nog niet klagen qua klachten. Maar ik ben ook nog maar 15,5 week. Ik verwacht dat het straks wel zwaarder wordt.
Ja, lijkt me goed om een knoop door te hakken. FB groep of viaforum vind ik beide prima.
vrijdag 16 juli 2021 om 23:59
Klopt het dat het Viva-forum nu toch blijft bestaan?? Dat las ik net.
Boterbloem, wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent! Duurt lang dan hè? Moet zeggen dat het hier wel langzaam afneemt. De vermoeidheid is nog wel flink.
Trouwens…. We krijgen een meisje! Ben zo blij, had een jongen net zo leuk gevonden maar mijn voorgevoel was zo sterk. Doen jullie aan Zwangerschapsyoga, zwemmen oid?
Boterbloem, wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent! Duurt lang dan hè? Moet zeggen dat het hier wel langzaam afneemt. De vermoeidheid is nog wel flink.
Trouwens…. We krijgen een meisje! Ben zo blij, had een jongen net zo leuk gevonden maar mijn voorgevoel was zo sterk. Doen jullie aan Zwangerschapsyoga, zwemmen oid?
zaterdag 17 juli 2021 om 14:26
Ik zie het ook staan… was al voor mijn gevoel afscheid aan het nemen (afstand) aangezien ik geen fb-account wil openen. Maar gelukkig blijven we bestaan.
Hoe voelt iedereen zich?
Aanstaande dinsdag heb ik de 20-wekenecho, spannend weer vind ik.
Leuk zoveel jongens hier en dan een meisje die later veel keuze gaat hebben
Hoe voelt iedereen zich?
Aanstaande dinsdag heb ik de 20-wekenecho, spannend weer vind ik.
Leuk zoveel jongens hier en dan een meisje die later veel keuze gaat hebben
maandag 19 juli 2021 om 13:40
Yesss we kunnen inderdaad gewoon hier blijven 
Zazazoo hoe gaat het met jou? Wat geweldig dat jullie een meid verwachten! Superleuk.
Preggie90 Veel succes, maar ook veel plezier morgen!
Ronja Hoop dat je het heerlijk hebt op de camping!
Boterbloem Zou fijn zijn als de misselijkheid snel zakt en de bandenpijn minder wordt
En hoe gaat het met de rest?
Wij hebben vanochtend de 20 weken echo gehad (vandaag 18.6) en alles is goed met onze jongen. Heb gehuild van opluchting. Wat geweldig om te zien allemaal! Hij is erg lang maar dat zijn wij ook, dus vooralsnog geen extra groei echo's ingepland (gaat ze wel nog bespreken met vk).
Oja, hij heeft ook een groot hoofd, lekker bij de eerste
Dat zal hij ook van mij hebben want mijn moeder had dankzij mijn hoofd bijna een totaalruptuur (sorry mam). Vandaag zitten we lekker op een blauwe wolk!

Zazazoo hoe gaat het met jou? Wat geweldig dat jullie een meid verwachten! Superleuk.
Preggie90 Veel succes, maar ook veel plezier morgen!
Ronja Hoop dat je het heerlijk hebt op de camping!
Boterbloem Zou fijn zijn als de misselijkheid snel zakt en de bandenpijn minder wordt

En hoe gaat het met de rest?
Wij hebben vanochtend de 20 weken echo gehad (vandaag 18.6) en alles is goed met onze jongen. Heb gehuild van opluchting. Wat geweldig om te zien allemaal! Hij is erg lang maar dat zijn wij ook, dus vooralsnog geen extra groei echo's ingepland (gaat ze wel nog bespreken met vk).
Oja, hij heeft ook een groot hoofd, lekker bij de eerste

maandag 19 juli 2021 om 13:49
@Zazazoo wat leuk dat jullie een meisje verwachten! Ik had ook een enorm sterk voorgevoel, maar die van mij bleek niet te kloppen
Ik doe nu verder niet aan een sport. Probeer alleen elke dag 30-60 minuten te wandelen.
@Preggie90 succes met de 20 weken echo morgen!
@Burg23 wat ontzettend fijn dat alles goed is! Hopelijk is zijn hoofd tegen het einde van je zwangerschap niet meer zo groot in verhouding haha

Ik doe nu verder niet aan een sport. Probeer alleen elke dag 30-60 minuten te wandelen.
@Preggie90 succes met de 20 weken echo morgen!
@Burg23 wat ontzettend fijn dat alles goed is! Hopelijk is zijn hoofd tegen het einde van je zwangerschap niet meer zo groot in verhouding haha

maandag 19 juli 2021 om 18:25
Hier weer thuis. Ga in augustus nog een keer kamperen.
Geen mensen in overstromingsgebieden hier?
Zazazoo, bijzonder dat je zo’n voorgevoel had! Ik doe zwangerschapsyoga. Ga denk ik ook weer zwemmen, want heb al vrij veel last van bekken.
Burg23, ik vind het nu ook wat spannender met Corona idd. Mijn partner heeft veel contacten vanwege zijn werk. Iedereen in mijn omgeving is wel gevaccineerd (ik niet), maar vraag me af hoeveel dat nog uitmaakt.. wat fijn dat je een goede echo had!! Zou me als ik jou was wat verdiepen in houdingen, houding kan erg uitmaken in hoe makkelijk je kindje eruit komt.
Boterbloem, wat vervelend dat je nog misselijk bent! Lukt het wandelen goed, ondanks misselijkheid?
Succes morgen Preggie, hopelijk bij jou ook alles goed!
Ik heb de echo toevallig precies op de dag dat ik 20 weken ben
Geen mensen in overstromingsgebieden hier?
Zazazoo, bijzonder dat je zo’n voorgevoel had! Ik doe zwangerschapsyoga. Ga denk ik ook weer zwemmen, want heb al vrij veel last van bekken.
Burg23, ik vind het nu ook wat spannender met Corona idd. Mijn partner heeft veel contacten vanwege zijn werk. Iedereen in mijn omgeving is wel gevaccineerd (ik niet), maar vraag me af hoeveel dat nog uitmaakt.. wat fijn dat je een goede echo had!! Zou me als ik jou was wat verdiepen in houdingen, houding kan erg uitmaken in hoe makkelijk je kindje eruit komt.
Boterbloem, wat vervelend dat je nog misselijk bent! Lukt het wandelen goed, ondanks misselijkheid?
Succes morgen Preggie, hopelijk bij jou ook alles goed!
Ik heb de echo toevallig precies op de dag dat ik 20 weken ben

vrijdag 23 juli 2021 om 15:45
Ronja Fijn dat je weer veilig thuis bent! En nog chiller dat jullie in aug ook nog weggaan. Jij hebt volgende week echo? Spannend!
Preggie Wat super fijn dat jou 20 weken echo ook goed was! Wat grappig dat wij bij elkaar opgeteld waarschijnlijk gemiddeld zijn
Hoe gaat het met jullie met spulletjes kopen/verzamelen? Wij hebben vorige week de Nuna Mixx Next aangeschaft, Prenatal had een goede deal - dus dan hebben we 'm maar op tijd in huis. Ook heb ik voor m'n verjaardag (ik ben blijkbaar nu al zo'n moeder die cadeaus voor haar kind vraagt ipv zichzelf) de Stokke Tripp Trapp met tray, baby- en newborn set gehad. Verder scoor ik af en toe een pakje als ik het niet kan laten liggen...
Ben vooral benieuwd naar tips van de ervaren moeders. Wat MOET ik hebben? En wat kan ik beter laten liggen?
Heel benieuwd hoe het verder met iedereen gaat!
Veel liefs
Preggie Wat super fijn dat jou 20 weken echo ook goed was! Wat grappig dat wij bij elkaar opgeteld waarschijnlijk gemiddeld zijn

Hoe gaat het met jullie met spulletjes kopen/verzamelen? Wij hebben vorige week de Nuna Mixx Next aangeschaft, Prenatal had een goede deal - dus dan hebben we 'm maar op tijd in huis. Ook heb ik voor m'n verjaardag (ik ben blijkbaar nu al zo'n moeder die cadeaus voor haar kind vraagt ipv zichzelf) de Stokke Tripp Trapp met tray, baby- en newborn set gehad. Verder scoor ik af en toe een pakje als ik het niet kan laten liggen...
Ben vooral benieuwd naar tips van de ervaren moeders. Wat MOET ik hebben? En wat kan ik beter laten liggen?
Heel benieuwd hoe het verder met iedereen gaat!
Veel liefs

vrijdag 23 juli 2021 om 23:24
Wat is nou het verschil tussen een newborn en babyset un de triptrap? Wij hadden gewoon alleen triptrap van marktplaats met beugel, zonder extra dingen. Legden kind op tafel erbij haha. M’n moeder hamert nogal (vanuit haar professie) op baby’s niet in stoeltjes enzo zetten. Nuna is een kinderwagen denk ik? Wij konden niet zonder draagdoek, kind huilde alleen als we hem in een wagen legden. Wat we ook nooit gemist hebben is box, wieg (want cosleeper of ons bed), wipstoel. We hadden een Ikea bedje als cosleeper gemaakt, kleedje voor op de grond om op te liggen, verschoonkussen (ook niet per se nodig eigenlijk), maxi cosi/ autostoel groep 0 (ook als je geen auto hebt voor evt als je taxi ziekenhuis moet oid). Nou dat was het haha, vet minimalistisch lijkt het. Verder hadden we natuurlijk luiers, wel wasbaar, en wat kleding, 2 handdoeken en hydrofielen, wasbare billendoekjes en een grote fles amandelolie. We hebben nooit andere verzorgingsproducten gebruikt (nog steeds niet). Dus naar mijn idee kan je heel veel niet kopen en evt kopen als het toch nodig is. Kruiken is denk ik in december wel handig, hebben wij niet nodig gehad, groot kind en voorjaarstemperatuur was prima.

zaterdag 31 juli 2021 om 18:47
Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat? Voelen jullie je kindje al bewegen? Of misschien zelfs an de buitenkant ook? En hoe gaat het verder?
Ik heb een goede 20-weken SEO gehad. Ik merk dat het veel gedaan heeft, mentaal. Ik denk dat er toch heel veel stress en onzekerheid zat door mijn miskramen. Voel de baby en opeens veel meer (zat dus in m’n hoofd ook.. of negeerde het ofzo) en zelfs een beetje het gevoel dat ik nu echt zwanger ben. Verder vrij veel bekkenpijn al helaas. Kan echt maar iets van 20 minuten lopen achter elkaar. Ik heb een programma van Sterkher gekocht, kennen jullie dat? Is voor kracht training tijdens de zwangerschap. Verder lekker podcasts aan het luisteren en aan het lezen (Nina Pierson onder andere). Lekker zo de vakantieperiode tijdens de zwangerschap
Ik heb een goede 20-weken SEO gehad. Ik merk dat het veel gedaan heeft, mentaal. Ik denk dat er toch heel veel stress en onzekerheid zat door mijn miskramen. Voel de baby en opeens veel meer (zat dus in m’n hoofd ook.. of negeerde het ofzo) en zelfs een beetje het gevoel dat ik nu echt zwanger ben. Verder vrij veel bekkenpijn al helaas. Kan echt maar iets van 20 minuten lopen achter elkaar. Ik heb een programma van Sterkher gekocht, kennen jullie dat? Is voor kracht training tijdens de zwangerschap. Verder lekker podcasts aan het luisteren en aan het lezen (Nina Pierson onder andere). Lekker zo de vakantieperiode tijdens de zwangerschap

zaterdag 31 juli 2021 om 20:40
Vervelend die bekkenklachten Ronja, ik moet toegeven dat ik het ook wel zwaarder vind. Maar bij mij zit er maar weinig tijd tussen natuurlijk. Ik ken het programma niet, is het fijn?
Ik kan de baby al goed voelen en mijn vriend ook al van buiten inderdaad. We hebben wel een echte druktemaker en de placenta ligt achter. Dus dat draagt wel bij.
Burg23 ik gebruik(te) de hydrofiele luiers echt overal voor. Dus daar kun je er niet genoeg van hebben. Zelf vind ik de rib-bamboe-overslagrompers van HEMA echt mega fijn. Ook lang te gebruiken (als ze niet volgepoept zijn). Draagzak was hier wel echt een uitkomst, heerlijk ding! En een kacheltje op de slaapkamer om de eerste kou te breken. Ook echt eens over nadenken (we hebben enkele beglazing boven). Ga in ieder geval niet los op de dure dekens voor een wieg/ledikant. Misschien vindt jouw baby de slaapzak net fijner.
Ik kan de baby al goed voelen en mijn vriend ook al van buiten inderdaad. We hebben wel een echte druktemaker en de placenta ligt achter. Dus dat draagt wel bij.
Burg23 ik gebruik(te) de hydrofiele luiers echt overal voor. Dus daar kun je er niet genoeg van hebben. Zelf vind ik de rib-bamboe-overslagrompers van HEMA echt mega fijn. Ook lang te gebruiken (als ze niet volgepoept zijn). Draagzak was hier wel echt een uitkomst, heerlijk ding! En een kacheltje op de slaapkamer om de eerste kou te breken. Ook echt eens over nadenken (we hebben enkele beglazing boven). Ga in ieder geval niet los op de dure dekens voor een wieg/ledikant. Misschien vindt jouw baby de slaapzak net fijner.

maandag 2 augustus 2021 om 13:42
@Ronja fijn dat jullie een goede 20 weken echo hebben gehad en dat je de baby voelt! Wat ontzettend vervelend van je bekkenpijn. Ik heb er helaas sinds vorige week dinsdag ook last van. Ik merk dat het op werkdagen ook erger is dan wanneer ik vrij ben. Probeer een afspraak in te plannen bij een bekkenbodemfysio. Heb jij dit al gedaan? Schijnt wel erg goed te helpen.
Ik ben nu ruim 18 weken, maar kan de baby nog niet heel herkenbaar voelen. Af en toe wat plopjes waarvan ik weet dat het niet mijn darmen zijn.
Ik ben nu ruim 18 weken, maar kan de baby nog niet heel herkenbaar voelen. Af en toe wat plopjes waarvan ik weet dat het niet mijn darmen zijn.