Uitgerekend tweede helft december

vrijdag 9 april 2021 om 12:49
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Viviette 
Mevrouw_Pluis
Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.
Naam | Leeftijd | Kind# | UD | Echo | Afspraken | Bijzonderheden |
Ronja | 30 | 2 | 17-12 | 30 juli termijnecho | begin augustus vk | ![]() |
Wolkje84 | 37 | 2 | 20-12 | ? | - | ![]() Ivf1.0 |
Preggie90 | 30 | 2 | 16-12/17-12 | 26-05 | - | termijnecho 26-05/15:30 - mk '19 |
Boterbloem30 | 29 | 1 | 31-12 | 22-07 pretecho. 12-08 20 weken echo | 30-7 hartje luisteren | - |
Miesje93 | 27 | 1 | 25-12 | 02-07 | 24-06 | mk okt '20 |
Selin26 | 31 | #2 | 26-12 | 16/06 NIPT en termijnecho | - | ![]() |
Burg23 | 34 | #1 | 14-12 | 31-05 | - | ![]() |
momoff3 | 32 | 4 | 28-12 | 3-06 termijnecho | - | mk dec '20 |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |
Naam | xx/xx | # | xx-xx | xx-xx | - | - |

Mevrouw_Pluis

anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd
woensdag 6 oktober 2021 om 19:25
Nee, ik werk in het onderwijs. Ben dus weer volledig aan de slag. Zou wel thuis kunnen werken als ik dat per se zou willen, maar dan maak ik het voor studenten ook niet veel leuker. Ze zijn wel heel lief voor me: als ik buiten adem ben, zetten ze een stoel voor me klaar en blijven netjes op afstand…

maandag 6 december 2021 om 19:10
Ja dat wel inderdaad! Ik denk dat ik ook over de 41 weken ga. Bij de eerste over de 42, maar toen was ik wel 10 dagen ofzo naar voren gezet en dat klopte voor geen meter met mijn cyclus (die ik zorgvuldig bijhield). Nu klopt het precies. Dus ik denk daarom tussen 41 en 42 weken. Hoewel het wel wat meer rommelt dan de eerste keer, maar dat hoort erbij geloof ik.

woensdag 8 december 2021 om 10:41
Hier ook nog niets
uitgerekend 26 dec. Tot 1,5 week geleden lag hij nog in stuit en werd er al een keizersnede gepland op 16dec. Hij is nu terug gedraaid dus 16 dec is van tafel geveegd, wat ik ergens wel jammer vind, ik had me mentaal al vastgepind op die datum
.
Nu hoop ik ook heel erg op 21/12/2021, vooral omdat 21/12 onze trouwdag is
.
Ben echt benieuwd wanneer hij zich zal aandienen.
Hij loopt ook al 10 dagen voor op groei en woog de laatste echo 3,100 kg.
Dit is al meer dan mijn dochter, bij wie ik overtijd gegaan ben :o
Spannend, die laatste loodjes!

Nu hoop ik ook heel erg op 21/12/2021, vooral omdat 21/12 onze trouwdag is

Ben echt benieuwd wanneer hij zich zal aandienen.
Hij loopt ook al 10 dagen voor op groei en woog de laatste echo 3,100 kg.
Dit is al meer dan mijn dochter, bij wie ik overtijd gegaan ben :o

Spannend, die laatste loodjes!
woensdag 8 december 2021 om 12:20
Hier ook nog geen voortekenen dat de baby er aankomt. 25 december uitgerekend. Hopelijk blijft het nog even rustig, kan inmiddels bijna alle corona symptomen afvinken, maar gelukkig al 2 keer negatief getest. Heb de baby gezegd dat hij maar even moet wachten totdat ik mezelf weer beter voel, hopelijk houdt hij zich eraan
Hier is baby ook aan de grote kant, wordt 3700 gram geschat bij 40 weken. Laatste echo met 34 weken werd hij 2500 gram geschat.

Hier is baby ook aan de grote kant, wordt 3700 gram geschat bij 40 weken. Laatste echo met 34 weken werd hij 2500 gram geschat.
woensdag 8 december 2021 om 12:41
Hier ook nog geen baby, maar ben ook pas 31-12 uitgerekend. Wel 10 dagen teruggezet, oorspronkelijk op basis van menstruatie zou ik 21-12 uitgerekend zijn.
Wij vinden trouwens ook dat de baby alsnog wel op 21-12 mag komen. Mooie datum inderdaad haha. Zou wat zijn als er meerdere op de 21e bevallen! Lekker voor de kerstdagen ook!
Onze baby zit ook geschat rond de 3700, maar ons is verteld dat dat gewoon heel netjes is en niet aan de grote kant. Gemiddeld bij een jongen is 3500 gram zeiden ze.
Iedereen verder lekker aan het genieten van het verlof?
Wij vinden trouwens ook dat de baby alsnog wel op 21-12 mag komen. Mooie datum inderdaad haha. Zou wat zijn als er meerdere op de 21e bevallen! Lekker voor de kerstdagen ook!
Onze baby zit ook geschat rond de 3700, maar ons is verteld dat dat gewoon heel netjes is en niet aan de grote kant. Gemiddeld bij een jongen is 3500 gram zeiden ze.
Iedereen verder lekker aan het genieten van het verlof?
donderdag 9 december 2021 om 09:36
Hier nog steeds aan het werken. In België mag je werken tot 39 weken. Ik stop wel eind deze week
nog 2 dagen dus!
Miesje, Pff hier voel ik me ook al 3 dagen beroerd met keelpijn, verkoudheidsklachten en extreme vermoeidheid door de slapeloze nachten. Zelftest zegt negatief, gelukkig, maar misschien ga ik toch ook voor een pcr test om zeker te zijn. Beterschap voor jou ook!

Miesje, Pff hier voel ik me ook al 3 dagen beroerd met keelpijn, verkoudheidsklachten en extreme vermoeidheid door de slapeloze nachten. Zelftest zegt negatief, gelukkig, maar misschien ga ik toch ook voor een pcr test om zeker te zijn. Beterschap voor jou ook!
donderdag 9 december 2021 om 22:22

vrijdag 10 december 2021 om 19:59
Selin, had je iets gedaan met de stuit? Spinning babies oid? Snap dat je je op een datum had vastgepind! Anderzijds ook fijn toch? Dta je geen operatie hoeft? Haha ook 21e als datum op t oog
Bij onze eerste hadden we ook een favo datum, dat werd twee weken later haha. En nog werken, pff, doe het je niet na.
Miesje, had je ook pcr gedaan? Beterschap! Men zegt wel dat baby’s wachten tot je beter bent, dus heb goede hoop.. ik heb echt super vaak gedacht Corona, typische symptomen etc., maar elke keer gewone griep/ verkoudheden.
Boterbloem, zou dat idd ook niet groot noemen. En er is zo’n hoog foutpercentage dat het überhaupt niet super veel zegt en het hoofd is het grootste, dat groeit niet mega meer die laatste weekjes.
Wel veel die gewichtschattingen hebben gekregen hier! Ik heb geen idee en vind dat ook wel prima

Miesje, had je ook pcr gedaan? Beterschap! Men zegt wel dat baby’s wachten tot je beter bent, dus heb goede hoop.. ik heb echt super vaak gedacht Corona, typische symptomen etc., maar elke keer gewone griep/ verkoudheden.
Boterbloem, zou dat idd ook niet groot noemen. En er is zo’n hoog foutpercentage dat het überhaupt niet super veel zegt en het hoofd is het grootste, dat groeit niet mega meer die laatste weekjes.
Wel veel die gewichtschattingen hebben gekregen hier! Ik heb geen idee en vind dat ook wel prima

vrijdag 10 december 2021 om 21:49
vrijdag 10 december 2021 om 21:56

zaterdag 11 december 2021 om 17:38
Dat snotteren enzo is in ieder geval gunstig voor je baby! Krijgt die nog wat antistoffen mee tegen een en ander. Ik was nog best vaak ziek de afgelopen maanden en eigenlijk wel blij mee! De eerste lockdowns waren er veel baby’s die in de buik zo weinig meegekregen hadden, dan loop je meer risico op RS enzo.
Hoe is het in jullie ziekenhuizen? Hier mogen geen kinderen komen! Dus als het hier onverhoopt een ks wordt ga ik na 24 uur naar huis.. in principe wil ik gewoon thuis bevallen.
Meer vrouwen die een doula hebben?
Burg, waarom specifiek zondag?
Hoe is het in jullie ziekenhuizen? Hier mogen geen kinderen komen! Dus als het hier onverhoopt een ks wordt ga ik na 24 uur naar huis.. in principe wil ik gewoon thuis bevallen.
Meer vrouwen die een doula hebben?
Burg, waarom specifiek zondag?
zondag 12 december 2021 om 12:19
@Ronja, op een gegeven moment leek de groei van de baby wat voor te lopen. Er zijn toen een aantal groei echo's gedaan, vandaar dat ik het toevallig weet. Maar het blijft een inschatting. Ze kunnen er volgens mij ook flink naast zitten..
RS virus lijk mij trouwens sowieso wel spannend hoor in deze maanden. Wij gaan het in elk geval rustig aan doen met kraamvisite en mensen de baby laten vasthouden. Vooral die eerste weken. Hij is dan nog zo klein en kwetsbaar.
Ik weet eigenlijk niet hoe het hier in de ziekenhuizen is. Er mag volgens mij 1 of 2 personen bij de bevalling zijn in het ziekenhuis, naast de verloskundige en ander personeel. Maar ik neem toch alleen mijn man mee
@Burg23 spannend! Het komt wel erg dichtbij nu!!
@Miesje93 fijn dat je je inmiddels weer iets beter voelt.
RS virus lijk mij trouwens sowieso wel spannend hoor in deze maanden. Wij gaan het in elk geval rustig aan doen met kraamvisite en mensen de baby laten vasthouden. Vooral die eerste weken. Hij is dan nog zo klein en kwetsbaar.
Ik weet eigenlijk niet hoe het hier in de ziekenhuizen is. Er mag volgens mij 1 of 2 personen bij de bevalling zijn in het ziekenhuis, naast de verloskundige en ander personeel. Maar ik neem toch alleen mijn man mee

@Burg23 spannend! Het komt wel erg dichtbij nu!!
@Miesje93 fijn dat je je inmiddels weer iets beter voelt.
dinsdag 14 december 2021 om 19:46
dinsdag 21 december 2021 om 15:29
Onze zoon is vannacht met 41.1 thuis ter wereld gekomen, bijna precies zoals ik had gehoopt. Ik kwam alleen het bad niet meer uit, waardoor ik de baarkruk net niet heb gered hahaha!
We maken het allemaal hartstikke goed en zijn nu al dolverliefd. Heerlijk knuffelend de kerstdagen in.
Hoe is het met jullie? Nog meer dames bevallen in de afgelopen week?
We maken het allemaal hartstikke goed en zijn nu al dolverliefd. Heerlijk knuffelend de kerstdagen in.
Hoe is het met jullie? Nog meer dames bevallen in de afgelopen week?