Uitgerekend tweede helft december

09-04-2021 12:49 473 berichten
Voor iedereen die nét positief getest heeft en uitgerekend is in de tweede helft van December!

Het wachtwoord van dit account is te verkrijgen bij de schrijvers, door in te loggen op dit account kan je zelf de tabel bijwerken.

NaamLeeftijdKind#UDEchoAfsprakenBijzonderheden
Ronja30217-1230 juli termijnechobegin augustus vk :heart: mk okt '20, 3 cp's '21
Wolkje8437220-12?- :heart:
Ivf1.0
Preggie9030216-12/17-1226-05- termijnecho 26-05/15:30 - mk '19
Boterbloem3029131-1222-07 pretecho. 12-08 20 weken echo30-7 hartje luisteren-
Miesje9327125-1202-0724-06mk okt '20
Selin2631#226-1216/06 NIPT en termijnecho- :heart: ronde 4 cryo tp IVF
Burg2334#114-1231-05- :heart: ISCI 2.1 (biochemische jan '21 ICSCI 1.1)
momoff332428-123-06 termijnecho- mk dec '20
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Naamxx/xx#xx-xxxx-xx- -
Viviette :rose:
Mevrouw_Pluis :rose:
anoniem_64b7cf16a15f3 wijzigde dit bericht op 19-07-2021 13:51
38.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ronja ik vind het super leuk! Hebben we het geluk van beide geslachten!
Boterbloem zo ontzettend fijn :)
Hier ook uitslag van de nipt vandaag en dus ook het geslacht! Alles was prima en wij krijgen ook een zoontje. Een broertje voor onze dochter! Ik moet nog even wennen aan het idee maar ben wel blij hoor! 😄
Gefeliciteerd Selin! Fijn. En leuk ook een zoontje, had je geslacht bij Nipt? Ik ben best benieuwd wat er in mijn buik zit, maar eigenlijk wil ik het als verrassing bij geboorte en aan de andere kant ben ik super nieuwsgierig.

En jij ook gefeliciteerd Boterbloem! Super.

Preggie, zou ik ook vinden!
Ronja schreef:
23-06-2021 22:51
Gefeliciteerd Selin! Fijn. En leuk ook een zoontje, had je geslacht bij Nipt? Ik ben best benieuwd wat er in mijn buik zit, maar eigenlijk wil ik het als verrassing bij geboorte en aan de andere kant ben ik super nieuwsgierig.

En jij ook gefeliciteerd Boterbloem! Super.

Preggie, zou ik ook vinden!
Inderdaad geslacht bij de NIPT dus ik ben wel 100% zeker dat het een jongen is :D haha! Spannend!
Hallo allemaal,

Ik kom even inbreken…

Ik ben met kerst uitgerekend. En vandaag met 14 weken uitgebreide echo in het ziekenhuis gehad. Het zag er allemaal heel goed uit! Ze wilde niet zeggen wat het geslacht was. Vond ze te vroeg🙃 dat vonden we erg jammer.
Wilde hier een foto plaatsen om met me mee te kijken maar lijkt niet mogelijk… jammer

Liefs flevokit
Wolkje een heel fijne zwangerschap!

Boterbloem Geweldig een goede nipt, gefeliciteerd! :love:

Preggie & Selin Ik mag me bij jullie aansluiten, wij krijgen ook een jongen :flirting:

Ronja wat een dilemma voor jou ;)

Flevokit Gefeliciteerd!
Aaa wat jammer flevokit, voor ons was het een pretecho.

Gefeliciteerd burg, ik ben benieuwd of we ook dezelfde namen leuk vinden 😂
Onze naam staat al helemaal vast Preggie Jullie al ideeen? :rolling:
Wel al wat ideetjes, maar niks concreet! Bij onze dochter ook best wel even getwijfeld :)
Bedankt, leuk om mee te schrijven!
Mijn voorkeur heeft fb, is later ook leuk om terug te lezen. Maar ik pas me aan, aan wat jullie doen!
Leuk Burg! Wat een jongens hier haha. En al namen, wauw.

Ja misschien binnenkort een knoop doorhakken? Ik heb voor een ander topic waar ik schrijf een Fb groep gemaakt, dat kan dan een geheime groep zijn, dan ziet niemand dat je lid bent en de groep is niet vindbaar, dus alleen op uitnodiging. Maar hier was iig een iemand die geen Facebook had toch? In de andere groep hebben mensen een (anoniem) account gemaakt. Weet niet of dat een optie is?

Zelf zou ik denk ik whatsapp slippen, klinkt misschien suf maar ik krijg zoveel dingen elke dag in whatsapp en ik vind het lastig daar dan van af te sluiten/ niet reageren en het voelt voor mij dan als belasting..
Hoe is het met iedereen? Stil hier!

Hier gaat het steeds beter. Ben steeds minder misselijk. Morgen 14 weken. We gaan morgen naar het hartje luisteren bij de VK. Volgende week donderdag hebben we de geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd of er een klein meisje of jongetje in mijn buik groeit!
Fijn dat je steeds minder misselijk bent Boterbloem! Ik ga morgen ook naar de vk om hartje te luisteren, ik ben dan 16 en een halve week. Zin in :) Zo spannend de geslachtsecho. Ik zet m'n geld op meisje omdat we hier al zo veel jongens hier hebben ;-)

Bij mij begin je een buikje te zien hoor. Superleuk.

Ronja Ik snap wat je bedoelt! Ik vind Facebook groep ook wel heel fijn.

Hoe gaat het verder met iedereen?
Leuk dat je morgen ook weer naar het hartje mag luisteren! In onze omgeving denkt ongeveer 85% (inclusief ikzelf) een meisje. Ik ben dus enorm benieuwd. Hou er wel rekening mee dat er natuurlijk nog steeds 50% kans is dat het een jongen is hahaha.

Leuk dat je buikje zichtbaar begint te worden! Die van mij ook!
Hier wel goed, maar beetje ingestort nadat ik laatste deadlines gehad heb. Een paar maanden vrijwel geen dag helemaal vrij kunnen nemen en dus 7 dagen elke week iig een paar uur gewerkt/ gestudeerd.

Veel plezier morgen met hartje luisteren! Wij waren deze week ook verloskundige, toch bijzonder weer. Was wel even zoeken. Mijn baarmoeder komt al tot navel trouwens! Gaat veel sneller bij een tweede.
Hi, ik heb al een tijdje niets gepost maar wilde toch even een laatste update geven.

Bij de controle op 14 juni bleek de miskraam helaas nog niet volledig te zijn. Ik kon toen kiezen voor een curretage of nogmaals medicatie gebruiken. Ze adviseerde zelf nog een keer de medicatie omdat er een grote kans van slagen was. Dit heb ik dan ook, met veel tegenzin, gedaan. Daarna ben ik weer veel bloed en stolsels verloren. Afgelopen dinsdag zijn we weer op controle geweest en nu zat er alleen nog een klein beetje bloed in m'n baarmoeder. In principe niets om ons zorgen over te maken of om een curretage voor uit te voeren. Ze verwachtte dat dit er bij mijn volgende menstruatie uit zou komen. Ze had ook nog even naar m'n eierstokken gekeken en daar zag ze dat er een eitje op springen stond :mrgreen:
Dat vond ik wel weer goed nieuws, betekent toch dat m'n cyclus alweer op gang was gekomen.

We zijn het nu allemaal langzaam aan het verwerken. Ik had nooit gedacht dat een miskraam zo'n lang traject kon worden.

Volgende ronde gaan we er in ieder geval weer tegenaan, haha!

Ik wens jullie allemaal nog een mooie gezonde zwangerschap toe :heart:
Boterbloem30! Wij zijn beide uitgerekend op 31december en heb toevallig ook 8juli een pretecho voor de geslachtsbepaling. Ik denk ook dat ik een meisje krijg. Maar het maakt me echt niets uit! Maar omdat ik het zolang al bedacht heb, zou ik echt even moeten schakelen als het een jongetje is hoor. Terwijl dat me ook bijzonder lijkt. We willen de uitkomst vd echo op een blaadje laten schrijven en er later met zijn tweeen een mooi moment van maken. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie het gewoon bij de echo gehoord?
Ah sterkte met het verwerken. En ik wens jullie veel geluk toe mevrouw pluis!
Mevrouw Pluis, fijn dat je nog iets laat horen! Vervelend dat je nog zo’n nasleep had maar wel fijn dat het zonder curretage kon, scheelt toch qua risico op verklevingen. Ik hoop dat je snel een gezonde zwangerschap hebt!

Zazazoo, wij willen het geslacht waars niet weten.
Mevrouw pluis, fijn dat je hier nog een update post. Vervelend dat het zo lang moest duren voordat het volledig eruit was. Ik hoop dat je snel opnieuw blijvend zwanger bent.

Ik mag mij aansluiten bij de jongens club. Gisteren tijdens een extra pretecho was het al duidelijk te zien. Bij mij in de familie extra leuk omdat er al best wel wat kleinkinderen zijn en wordt het de 2e jongen. Ik ben heel benieuwd hoe mijn neefje gaat reageren dat er eindelijk een jongen bijkomt.
@Ronja klinkt heftig! Hopelijk kun je de komende tijd je rust pakken.

@Mevrouw pluis, jeetje.. dat lijkt mij niet niks als het zo'n enorme tijd duurt. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden en blijven!

@Zazazoo wat grappig dat we tegelijk lopen! En dat je ook 8 juli de geslachtsbepalende echo hebt. Wij gaan ook de uitkomst op een papiertje laten schrijven en dan samen thuis open maken. Ben echt zo benieuwd! Hopelijk liggen onze kleintjes er wel goed voor haha.

@Miesje, wat ontzettend leuk! Nog een jongentje in deze groep! Gefeliciteerd!

Gister naar het hartje geluisterd. De kleine lag er goed voor. :heart: Nu nog 5 daagjes aftellen naar de geslachtsecho. 20 weken echo heb ik inmiddels ook ingepland. Maar dat duurt nog 6 weekjes.
Leuk Miesje! Ben jij zenuwachtig voor de geslachtecho Boterbloem?

Wij hebben ook besloten de 20-weken echo te doen. We twijfelden heel lang, maar ik wil waarschijnlijk thuis bevallen en vind het dan wel een fijn idee dat er niet iets is waarvoor we in het ziekenhuis moeten zijn wat we hadden kunnen weten zeg maar. Ik heb een keizersnee gehad, dus een risico van ongeveer 2 op 1000 op een baarmoederruptuur (dat kan je verder niet voorkomen oid).

Hebben jullie al nagedacht over de bevalling? En specifieke wensen/ ideeën? En doen jullie ook een zwangerschapscursus of bevalcursus? Ik heb de vorige keer hypnobirthing gedaan met mijn partner en zwangerschapsyoga. Nu ga ik weer yoga doen vanaf deze week. En daar ook een privéles met partner ook voor wat houdingen enzo oefenen en hoe hij daarin zou kunnen ondersteunen. Verder ga ik weer een bad huren ook voor thuis en evt als ik naar het ziekenhuis wil om mee te nemen.

Oh en ik kom er niet uit of ik het geslacht wil weten! Hier wel iedereen toch? Het lijkt mij ook mooi het niet te weten en ergens ook goed voor mezelf (oefening in loslaten). Anderzijds heb ik mooie wolletjes op het oog haha die ik toch echt minder snel bij een jongetje aan zou trekken. Hoe genderneutraal wij over het algemeen ook omgaan met ons zoontje. Suf hè!
Nee, niet zenuwachtig. Wel een soort vlinders in mijn buik om er achter te komen of we een kleine jongen of een klein meisje gaan krijgen. Heel bijzonder! Ben zo ontzettend benieuwd. Mijn voorgevoel of zelfs dromen over anderen kloppen 9 van de 10 keer. Zal je zien dat ik er bij mijzelf compleet naast zit hahaha.

Ik ben al wel aan het nadenken over de bevalling. Ben ook best wel een persoon die altijd alles op tijd en goed geregeld wil hebben. Zo ook mijn 'bevalplan'. Heb globaal een idee:
- Het liefste in bad
- Ik wil voorkomen dat ik liggend op mijn rug terecht kom (passieve houding)
- Een rustige sfeer in de kamer en zo min mogelijk mensen (geen stagiaires etc)

De rest ga ik nog over nadenken. En sowieso heb ik in mijn hoofd om het ook te laten komen zoals het komt. Kan een heel plan gaan bedenken, maar je weet toch niet hoe het loopt.

Ik heb een online cursus gezien die is gemaakt door een klinisch verloskundige met een vleugje hypnobirthing. Dat lijkt me wel wat.

@Ronja, volgens mij willen de meeste hier wel het geslacht weten. Maar het is ook heel bijzonder om er bij de geboorte achter te komen. Maar praktisch gezien snap ik je twijfel hahaha. Sommige kleertjes zijn toch leuker bij een meisje dan bij een jongen, of andersom.
Klinkt interessant die cursus boterbloem! Wil je thuis/ ziekenhuis of weet je dat nog niet? Een gynaecoloog die gepromoveerd is op bevallingstrauma’s schreef laatst dat een bevalplan maken wel heel goed is, vooral omdat je actief nadenkt over wat belangrijk voor je. Goed om trauma te voorkomen bedoel ik. Bij de bevalling kunnen dingen anders gaan natuurlijk, maar blijkbaar hebben vrouwen die geen plan maken vaker last/ nare ervaring.

Ik ga zelf ook een kraamplan maken, met name voor als ik op de kraamafdeling terecht kom. En dan voor de baby. Zoals niet wassen, geen verzorgingsproducten etc. De vorige keer kreeg ik m’n kind na de eerste nacht na een verschoning helemaal ruikend naar zwitsal terug, vond ik echt niet tof, ruik liever m’n kind dan parfum.
Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. De dichtstbijzijnde ziekenhuizen liggen beide op 20 minuten rijden. Ik wil niet met spoed dan alsnog dat stuk moeten rijden.

Wel interessant trouwens, dat artikel van de gynaecoloog!

Een kraamplan, daar heb ik nog niet over nagedacht. Wel goed om ook over na te denken! Denk je ook na over hoe je het in de kraamperiode thuis wilt? Ik heb al wel nagedacht over wel/geen visite etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven