Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 2 [Gesloten door Moderator]

22-05-2021 15:23 2460 berichten
Bericht van Moderator:
Beste forummers,

We hebben dit topic gesloten. De manier waarop hier over gezinnen/personen wordt gesproken kan echt niet. Wij zullen in de loop van de dag een nieuw topic openen met bepaalde voorwaarden. Het is dus niet toegestaan dit zelf te doen. Erg jammer dat dit nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.


Praat hier mee over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.

Linkje naar het eerste topic::
entertainment/familievloggers/list_mess ... #p32176619
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2021 08:32
Reden: Bericht toegevoegd
39.61% gewijzigd
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 13:05
Kraamzorg. Die werken 8 of zelfs 10 dagen achter elkaar. Hangt er vanaf of er complicaties zijn geweest dan is je werkdag langer. Op dag 7/8 is een werkdag korter maar het zijn wel 8 tot 10 dagen lang achter elkaar. (Hangt dus af of er complicaties zijn)
Je gaat gelijk van het meest negatieve uit.

Het is niet erg dat je zusje niet van werken houdt. Maar stop eens met klagen of excusesjes verzinnen.
Zoals Annemarie die het thuisblijfmoederschap zo ontzettend interessant maakt met haar geplan en agenda.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
20-07-2021 13:03
De emancipatie is nog niet zo ver gevorderd bij de vandeheultjes. Ze hebben een traditionele rolverdeling waarin vader al het geld verdient en fulltime werkt en mama is huismoeder. Ala mama werkt dan moeten de kinderen naar de opvang (want oh wee als papa minder gaat werken).

Prima, dat kan een keus zijn. Zou ik soms ook best willen horen, een man die me kan voorzien van een groot huis, dieren, grond, een zwembad en die het prima vindt als ik stop met betaalde arbeid. Ik snap niet waarom het verdedigd moet worden of wat de kinderopvangkosten ermee te maken hebben.
Over wie heb je het nou??😅 "de van der heultjes" is de zus van Wendy. " zij" hebben helemaal geen traditionele rolverdeling. Zij werken allebei
En weet niet of je weet wat een " eigen " bedrijf in houd?? Dat is geen 40 uur werken....een directeur ( want dat is hij) werkt minstens 60/ 70 uur per week. En Wendy is niet gestopt met werken vanwege de centen. Het grootste probleem zat hem in de nachtdiensten draaien. En de niet voorspelbare oproepen. Immers een bevalling is niet te voorspellen. En dan moet je binnen een paar minuten oppas regelen voor 4 kinderen. En nee dan kan vin ook niet even bij zijn klanten vertrekken. Wat heel logisch is.
Dit gaat dezelfde kant op als destijds in het huis vol topic.
Doodvermoeiend. Totaal geen zin in ook.
Kan iemand even een nieuw topic starten ofzo?
"Praat hier met de (familie of vrienden van) familie vloggers" lijkt me wel een toepasselijke titel.
Ga ik even kijken of de schrijvers van de GTST scènes te vinden zijn online.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo schreef:
20-07-2021 13:22
Dit gaat dezelfde kant op als destijds in het huis vol topic.
Doodvermoeiend. Totaal geen zin in ook.
Kan iemand even een nieuw topic starten ofzo?
"Praat hier met de (familie of vrienden van) familie vloggers" lijkt me wel een toepasselijke titel.
Ga ik even kijken of de schrijvers van de GTST scènes te vinden zijn online.
Ik zie op insta een foto van die Bellinga baby. Mijn nieuwsgierigheid bracht me om te klikken welke onfortuinlijke naam, met een L, ze nou gekozen hebben. Ik wil hier wat bijlezen en zie door de bomen het bos niet meer, je kent me een beetje..; Wil ik weten wie Wendy is?
Je kon't altaid nog bakker worre
ik vind de sjeu wel een beetje weg in dit topic, halleluja zeg! Wat een braaf heen en weer gepraat.

Dit is geen eerste-hulp-aan-vloggers-topic dit is gewoon ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo schreef:
20-07-2021 13:22
Dit gaat dezelfde kant op als destijds in het huis vol topic.
Doodvermoeiend. Totaal geen zin in ook.
Kan iemand even een nieuw topic starten ofzo?
"Praat hier met de (familie of vrienden van) familie vloggers" lijkt me wel een toepasselijke titel.
Ga ik even kijken of de schrijvers van de GTST scènes te vinden zijn online.
Hahaha lastig hé als alles word bekritiseerd. Maar dan met waarheid , dat is hetzelfde wat jullie hier doen over de vloggers. Maar nu is het niet meer zo leuk, omdat het rechtgezet word
makiko schreef:
20-07-2021 13:27
..; Wil ik weten wie Wendy is?
Bellinga's kun je laten liggen. Kind heet
Lucius.

Wendy is leuk om te volgen. Zij heeft het ook de hele dag zoooooo druk. Met kinderen, kippen en stempels.
makiko schreef:
20-07-2021 13:27
Ik zie op insta een foto van die Bellinga baby. Mijn nieuwsgierigheid bracht me om te klikken welke onfortuinlijke naam, met een L, ze nou gekozen hebben. Ik wil hier wat bijlezen en zie door de bomen het bos niet meer, je kent me een beetje..; Wil ik weten wie Wendy is?
Ik denk wel dat er leuk materiaal in zit voor je.
Maar ik zou me de moeite besparen.
Denk: wannabe antroposoof, 4 kinders, man met een Hele Belangrijke Baan, groot huis/zwembad/dure auto, veel beesten.
En dan doen alsof je eenvoudig leeft, vegan bent (maar niet helemaal weet wat dat nou precies is), milieubewust etc.
En denk er veel zuchten bij. Op zich wel passend bij haar beroep als kraamverzorgster.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo schreef:
20-07-2021 13:22
Dit gaat dezelfde kant op als destijds in het huis vol topic.
Doodvermoeiend. Totaal geen zin in ook.
Kan iemand even een nieuw topic starten ofzo?
"Praat hier met de (familie of vrienden van) familie vloggers" lijkt me wel een toepasselijke titel.
Ga ik even kijken of de schrijvers van de GTST scènes te vinden zijn online.
Inderdaad zeg, wat een geneuzel. Als je niet wil dat anderen iets vinden over je vlogs, dan moet je niet gaan vloggen.
Seriously?
Annemoon schreef:
20-07-2021 13:31
Hahaha lastig hé als alles word bekritiseerd. Maar dan met waarheid , dat is hetzelfde wat jullie hier doen over de vloggers. Maar nu is het niet meer zo leuk, omdat het rechtgezet word
Er wordt niks rechtgezet. Maar wat leuk dat jij er ook weer bent! Sfeerverhogend.
anoniem_636f8b86cbe89 wijzigde dit bericht op 20-07-2021 13:37
0.29% gewijzigd
Annemoon schreef:
20-07-2021 13:31
Hahaha lastig hé als alles word bekritiseerd. Maar dan met waarheid , dat is hetzelfde wat jullie hier doen over de vloggers. Maar nu is het niet meer zo leuk, omdat het rechtgezet word
Het zal me echt jeuken wat die waarheid is.
Wat ik al eerder schreef, dit is puur vermaak en ik schrijf wat me opvalt.
Net zoals er een topic is over het wel en wee in Meerdijk.
Als mensen niet als vermaak gezien willen worden moeten ze zichzelf niet exposen.
Ik ga jou en je dinnetjes alleen wel even onder mijn negeerknop zetten.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
20-07-2021 13:33
Er wordt niks rechtgezet. Maar wat leuk dat hij er ook weer bent! Sfeerverhogend.
Hij?????
Annemoon schreef:
20-07-2021 13:36
Hij?????
Jij. Auto-correct.
Muggen zijn ook irritant. Die zou ik ook graag op negeer zetten.
Alle reacties Link kopieren
Annemoon schreef:
20-07-2021 13:31
Hahaha lastig hé als alles word bekritiseerd. Maar dan met waarheid , dat is hetzelfde wat jullie hier doen over de vloggers. Maar nu is het niet meer zo leuk, omdat het rechtgezet word
Wat ben jij passief-agressief zeg .. Ik snap niet waarom je hier blijft lezen en ergeren als je het je zo aantrekt en dingen wil 'rechtzetten', wat vervolgens niet gebeurd, omdat het simpelweg een mening is van mensen die delen/schrijven over wat ze zien, verder niet.
Wat je zelf vervolgens ook deed over Annemarie, om vervolgens hier weer passief-agressief te haha-en..
Wat mij vooral stoort bij Wendy is dat ze zo zoekende lijkt.
Prima als ze weer wil werken of zich wil ontplooien maar nu klinkt het bijna verontschuldigend " nee, ik ga echt weer wat doen na de zomer als ze naar school gaan!" en alsof ze aan een plaatje wil voldoen met dr 1000 hobby's en druk druk druk.

Ze is komt niet mindful of in het hier en nu over, en dat vind ik best storend bij mensen die koketteren met de vrije school en alles zogenaamd bewust (maar wel allerlei Ali expres speelgoed kopen) enzovoorts.

Je hoeft geen vlogs te vullen met saaie filmpjes over hoe je dochter haar kamer opruimt, of je eeuwige gezever over hei overprikkelt je bent en hoe druk. Ga content maken! Échte content. Ze heeft zoveel ruimte en mogelijkheden. Geef eens een 20 minuten college over hoe je kippen houdt en waar je aan moet denken, of hoe je zelf tafelzuur kan wecken, of kefir kan maken, of hoe antroposofen de ontwikkeling van kinderen zien en waarom er precies bepaalde gebruiken zijn bij de vrije school. Weet ik veel. Maar dan voeg je wat toe. Het is zo hol allemaal. Ik kan me voorstellen dat ze dat zelf ook zo beleefd en daardoor zo zoekende is.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo schreef:
20-07-2021 13:32
Ik denk wel dat er leuk materiaal in zit voor je.
Maar ik zou me de moeite besparen.
Denk: wannabe antroposoof, 4 kinders, man met een Hele Belangrijke Baan, groot huis/zwembad/dure auto, veel beesten.
En dan doen alsof je eenvoudig leeft, vegan bent (maar niet helemaal weet wat dat nou precies is), milieubewust etc.
En denk er veel zuchten bij. Op zich wel passend bij haar beroep als kraamverzorgster.
Laahmaar, laahmaar :facepalm:
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
20-07-2021 13:32
Bellinga's kun je laten liggen. Kind heet
Lucius.

Wendy is leuk om te volgen. Zij heeft het ook de hele dag zoooooo druk. Met kinderen, kippen en stempels.
Wat schattig, net als de papa van Draco.
En ook zo blond.
Je kon't altaid nog bakker worre
Annemoon schreef:
20-07-2021 13:21
Over wie heb je het nou??😅 "de van der heultjes" is de zus van Wendy. " zij" hebben helemaal geen traditionele rolverdeling. Zij werken allebei
En weet niet of je weet wat een " eigen " bedrijf in houd?? Dat is geen 40 uur werken....een directeur ( want dat is hij) werkt minstens 60/ 70 uur per week. En Wendy is niet gestopt met werken vanwege de centen. Het grootste probleem zat hem in de nachtdiensten draaien. En de niet voorspelbare oproepen. Immers een bevalling is niet te voorspellen. En dan moet je binnen een paar minuten oppas regelen voor 4 kinderen. En nee dan kan vin ook niet even bij zijn klanten vertrekken. Wat heel logisch is.

Wie ben jij nou weer? Heb je wel gelezen wat ik schrijf? Ik schrijf juist dat het prima is als ze kiest om te stoppen met werken en dat dat heel begrijpelijk is met zo'n baan. Ik vind alleen dat ze er achter moet gaan staan en niet zo verontschuldigend moet doen. Maar dat doen zusje en jij ook al, het moet blijkbaar verdedigd worden dat ze niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Wendy trouwens lief en vriendelijk overkomen, in tegenstelling tot Annemarie. Ik denk dat ze zichzelf meer kwaad dan goed doet met dit vloggen, ten eerste omdat je het dan nog 'drukker' hebt, of nog meer het gevoel van druk krijgt, en ten tweede omdat ze zich de meningen teveel lijkt aan te trekken.
Het is JOUW leven, je mag doen wat je wil. Dus werken, niet werken, koken of niet, wat maakt het een zak uit, zolang jouw gezin maar gelukkig is.
Het valt denk ik alleen op dat ze best veel klaagt over de luxe-positie waarin ze zit, waarin ze veel kan 'kiezen', maar het lijkt alsof ze daardoor juist niet meer weet wat ze moet kiezen, en waar ze gelukkig van wordt.
Blijkbaar worden de meeste mensen echt niet gelukkig van alle keuzes die ze kunnen en mogen maken.
Ik werk parttime en heb 2 kinderen, en dat is ook een keuze.
Maar als ik telkens ga zitten miepen daarover, dan zullen mensen in mij omgeving ook een keer zeggen ' maar wat wil je dan ? Onderzoek dan of je de juiste keuzes maakt en bekijk wat je moet doen om tevredener te worden, maar blijf niet in dit cirkeltje'.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
20-07-2021 13:41
Wat ben jij passief-agressief zeg .. Ik snap niet waarom je hier blijft lezen en ergeren als je het je zo aantrekt en dingen wil 'rechtzetten', wat vervolgens niet gebeurd, omdat het simpelweg een mening is van mensen die delen/schrijven over wat ze zien, verder niet.
Wat je zelf vervolgens ook deed over Annemarie, om vervolgens hier weer passief-agressief te haha-en..
Sorry? Ik heb geen vermomde vijandigheid hoor. Vind het niet fair als er over iemand word gekletst ( en dan zeg ik het nog netjes) terwijl het niet netjes word gedaan en het niet op waarheid is gebaseerd. Nogmaals een mening mag je hebben. iedereen leeft op zijn eigen manier. Respecteer dat, en dat respect mis ik hier. En wat annemarie betreft, die heb ik gevraagd maar ze reageert niet.
Alle reacties Link kopieren
Annemoon schreef:
20-07-2021 13:53
Sorry? Ik heb geen vermomde vijandigheid hoor. Vind het niet fair als er over iemand word gekletst ( en dan zeg ik het nog netjes) terwijl het niet netjes word gedaan en het niet op waarheid is gebaseerd. Nogmaals een mening mag je hebben. iedereen leeft op zijn eigen manier. Respecteer dat, en dat respect mis ik hier. En wat annemarie betreft, die heb ik gevraagd maar ze reageert niet.
Nou, dan is dat een conclusie die je kunt trekken; dat je soms het respect mist bij sommigen hier (en dat ga je ook niet kunnen veranderen, dus kun je het wel 15 keer herhalen,maar haalt niets uit), of het niet met ze eens bent en dat je dat slecht trekt. Want je reacties zijn zeker wel passief-agressief.
Maar ja, het zij zo.
Door dit gezeik de hele tijd tussendoor is voor mij de lol er wel wat vanaf (voel mezelf nl ook niet aangesproken wat betreft resepctloos), dus ik mijd dit topic wel even totdat je het hopelijk een keer opgeeft.
vanderheultjes4 schreef:
20-07-2021 13:03
Ja dat klopt dat betalen ze ook samen. Maar het loon van Wendy komt dan toch ook samen op een gezamelijke rekening terecht wat er dan ook gelijk weer afgaat vanwege de opvang. Ze werken samen hebben samen kinderen samen een huis samen alles er omheen. Maar 50 uur op een kdv of bso je kinderen “dumpen” zal na de zomer wat minder zijn ivm dat alle kinderen op school zitten. Je zelf en je man gaat werken maar 1 inkomen wordt volledig weer opgemaakt aan opvang omdat je geen toeslagen krijgt. Ze geeft ook aan in de story’s als iedereen haar ook zo goed volgt en alles goed weet. Staat er in dat ze als Leyla na vakantie op school zit iets in de ochtenden gaat doen. Ik weet zelf niet wat heeft ze ons nog niet verteld. Maar dan zou het voor haar makkelijker gaan.
Nou zus-van-Wendy, het wordt er echt niet beter op zo.

Iedereen weet dat Vincent een heel goed inkomen heeft en dat het financieel niet nodig is dat Wendy werkt. Dat heeft verder weinig te maken met opvangkosten maar meer met het niet kunnen bolwerken. Als zij beiden achter die keuze staan, waarom blijven ze zichzelf de hele tijd verdedigen?
Ik denk dat verder niemand hier iets interesseert of zij nu wel of niet bijdraagt aan het gezinsinkomen. Wat er al vaker gezegd is, is dat Wendy een lieve kraamverzorgster lijkt die duidelijk van haar beroep houdt, en dat het zonde is dat ze dat laat gaan.
Mensen die hun hele leven zoekende zijn, zullen het nooit vinden.
Annemoon schreef:
20-07-2021 13:21
Over wie heb je het nou??😅 "de van der heultjes" is de zus van Wendy. " zij" hebben helemaal geen traditionele rolverdeling. Zij werken allebei
Jij kent ze persoonlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven