we gaan Vrolijk verder!

01-05-2007 10:21 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zouden in de openingspost iets zetten om te onthouden, maar wat?
Anyway, ik heb even ge-copy-pasted, want de discussion was locked.

Ach jee, arm boefje! Klinkt echt naar zeg. Is hij verder wel alert? Zou je ook een hersenschudding kunnen krijgen door met je kin ergens op te knallen?

Balen Wind, dat het voeden zo'n pijn doet! Lijkt me geen ontspannen bv-periode zo... Alles voor je kind en een goede voeding, maar maandenlang zo voeden lijkt me wel heel erg klote! Maar hopelijk gaat het nu beter!

Je dag klinkt (toch nog) leuk, Pebbles! Maar wel irritant dat je daarvoor je schoonouders op hebt moeten trommelen en Pebblo dermate in de olie was dat hij niet aanspreekbaar was. Als ik het zo lees is hij toch al weinig thuis, dan was dit wel een prettige gelegenheid geweest om zijn beste vaderbeentje voor te zetten.

Ik heb wel veel zien liggen op de kd-markt, maar ik ben er eerlijk gezegd een beetje vies van. Volgens mij heb ik dat vorig jaar ook al geroepen want ik krijg nu soort van déja (zonder accent want kan streepje niet vinden) vu. Ik weet wel dat je het kunt afwassen en zo, maar nee, niet voor mij. We hebben overigens wel wat gekocht, een professionele kurketrekker met twee flesstops nog nieuw in doos voor een euro. De oude heb ik gebroken, vraag me niet hoe ik het heb gedaan.

Verhuizing niet 100% van de baan, maar ik heb het wel een beetje benauwd gekregen van het idee weer in mijn geboortedorp te gaan wonen met mijn ouders om de hoek. Ik weet niet zeker of dat wel gaat werken. Bij mijn ouders in de buurt is 1 ding, maar gaat niet altijd helemaal goed en die gaan - hoe rottig het ook klinkt - ook een keer dood en dan zitten we daar. Mijn moeder is net in de 60 maar mijn vader en mijn oom en tante die er nog wonen zijn allemaal dik in de 70. Waar ik me dan wel zorgen om maak is dat mijn moeder daar alleen overblijft als mijn vader, tante en oom overleden zijn. Veel vrienden hebben mijn ouders niet. Mijn broertje woont er nog wel, gelukkig.

Zal de website van het nieuwbouwproject op de ak gooien. Keek gisteren nog eens naar foto's van Mormel en Loeder, echt leuk!
Ik schrijf net bij Juli2004 dat ik ook een beetje vies ben van al die gore meuk die wordt aangeboden op die vrijmarkten. :D

KW zag gisteren op zo'n kleedje een mooie tractor liggen en die hebben we gekocht samen met een leuk houten treintje voor 2,50. Maar ik heb het vannacht wel even in de vaatwasser gezet.
quote:Ja, dat zuigt Athena... kunnen ze op je werk wel een beetje begrip opbrengen voor zieke kindjes en wat dat met zich meebrengt? Of is het meer jouw verantwoordelijkheidsgevoel als moeder én werknemer?

Ja, wat dat betreft zit ik op een goeie plek, met ook een baas die zelf moeder is en het probleem dus kent. Maar ik kan ook merken dat, sinds ik terug ben, het erg druk is op het werk, en dat men van hogerhand de ambitie heeft om datgene waarmee wij ons bezighouden op een hoger plan te tillen, waardoor er nu echt meer van ons wordt gevraagd dan een jaar geleden. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant lastig en dus nu met gevolg dat vent thuisblijft ipv ik. Als je me dat een jaar geleden had gezegd, had ik je niet geloofd.

Drop: ik weet dus niet of je van klap met kin op tafel een hersenschudding kunt krijgen. Hopelijk krijgt vent straks als hij assistente belt (wat vanmorgen trouwens heel prima ging) een duidelijk verhaal waar we iets mee kunnen.

Kan me overigens goed voorstellen dat je het benauwd kreeg bij het idee om bij je ouders in het dorp te gaan wonen als je daar verder niet zoveel binding mee hebt. Nieuwbouwproject klinkt goed, althans: jij klinkt er enthousiast over. Ben benieuwd naar link.

Overigens heb ik beetje hetzelfde (gehad) met overwegingen om naar Neverland te gaan verhuizen. Zou echt vooral logistieke overwegingen hebben en omdat mijn werk daar zit, want verder blijf ik liever waar ik nu zit. En moet ik ook zeggen, door een aantal veranderingen hier (waar bovengenoemde drukte een aspect van is) dat ik niet meer zo overtuigd ben dat ik liever mijn huis opgeef dan mijn baan. Eigenlijk willen vent en ik blijven zitten waar we nu zitten en moeten we dus maar eens gaan bezien in hoeverre alles verkeerstechnisch en organisatorisch haalbaar blijft. En anders toch maar eens kijken bij onze eigen gemeente voor mogelijke baan.

Ben jij nou vandaag aan nieuwe job begonnen Drop, of zat daar nog wat tijd tussen en ben je nu misschien lekker vrij?
O en vies van spul van kindermarkt ben ik niet zo snel, vooral omdat het houten spul allemaal in (nieuw) plastic zat ingepakt en de plastic meuk door de vaatwasser kan. Maar misschein ben ik wel een ultieme ransaap? ;)
Ultieme ransaap? Jij? Neuh, denk ik niet :)! Als het ingepakt was, zal het wel meevallen. Ik kijk wel naar de mensen die het verkopen, maakt ook verschil, vind ik.

Overigens hebben we zondag met de kinderen gezwommen, en ze meteen opgegeven voor zwemles, op zaterdagochtend van 10.45u-11.45u. Ze zijn 27e en 28e op de wachtlijst, duurt ongeveer een half jaar, zei de mevrouw aan de balie. De kortste wachtlijst was op zaterdag van 8.30u-9.30u, en ik snap wel waarom :D! Bijkomend voordeel is dat nu ze ingeschreven staan, we op twee tijden per week met ze kunnen komen om te 'oefenen' waarbij je alleen voor de begeleidende volwassene hoeft te betalen. Toch weer leuk.

Link bouwproject in ak!
Ik was ook heel erg woest, hoor. Pebblo vond dat helemaal terecht, baalde heel erg van zichzelf en vond het ook hartstikke stom. Als hij dat zegt en zich echt rot voelt dan is het ook wel weer klaar. En ik heb met schoonouders een hele gezellige dag gehad!

Volgens mij kun je van klap tegen kin heus wel een hersenschudding krijgen. Is tenslotte ook klap tegen hoofd. Braken is teken van hersenschudding, hoofdpijn ook. Klein Pebbeltje had jaartje geleden hersenschudding door val op de grond op zijkant hoofd en braakte toen ook. (en heeft echt nog wekenlang hoofdpijn gehad en huilde bij elk hobbeltje als hij achter op de fiets zat). Zou zeker even naar huisarts gaan, al kunnen die er ook niets aan doen verder. En er zijn al nachten voorbij enzo, wat anders had je wellicht advies gekregen hem 's nachts om uur ofzo wakker te maken.
Ik koop ook niets snel iets op rommelmarkt. En fietsje van de hema hebben wij vorige week ook voor Klein Pebbeltje gekocht want die had geen fatsoenlijke fiets en fietste nog op driewieler!
Brr Pebbles... Vent en Boefje zitten right now bij huisarts. Ben benieuwd.

Assistente was trouwens helemaal netjes, voorkomend en aardig ("kom gewoon maar even om 12:30 langs, ik kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt en er even naar gekeken wilt hebben"), dus ik denk dat ze voorlopig het voordeel van de twijfel gaat krijgen.

O en laten jullie dan maar lekker allemaal speelgoed staan op die rommelmarkten. Dan pik ik het wel in :P!  Ben het gisteren in het zonnetje met mijn moeder gaan schoonmaken, o.a. met die badkamerreiniger van Kruidvat, kennen jullie die? Zit in flacon, moet je spuiten en dan na een minuut of wat afspoelen en je krijgt gewoon spontaan astma van de lucht in je badkamer voordat je dat laatste (afspoelen dus) hebt gedaan. Ruikt echt als grof geweld.
Dan zal het wel milieuverantwoord spul zijn Athena :P

Fijn dat Eros ;) toch nog naar de huisarts is gegaan. Ik zou dat toch een prettig idee vinden. En ach... hoofdpijn bij die kindjes (nv hersenschudding) is echt heel zielig. Leg dat maar eens uit.

Heeft KP ook die knalgroene fiets Peb?

Ik vind hem erg stoer!

Hoe lang doe jij er 's morgens over naar je werk Athena?
Ik heb trouwens ook het houten treintje van de rommelmarkt in de vaatwasser gegooid :) En inderdaad Drop.. bij die tractor ook gekeken wie het verkocht en mensen "zagen" (hoe relatief) er netjes uit.

Oh, zal ook even mijn camera leeg halen en foto van KW op de fiets in ak gooien.
Goed dat vent nu bij de huisarts zit met Boefje, Athena! Al is het niets, je maakt je toch ongerust (tenminste, dat zou ik doen). Ik moet ook nog een keer met Suske naar de huisarts, volgens mij heeft 'ie zwemmerseczeem aan beide grote tenen.

Ook zoiets, ben er laatst achter gekomen dat er hier geen voorschoolse opvang is, we kunnen de kinderen dus pas brengen vanaf 8.20u, en naschoolse opvang is er tot 18u, dus het wordt wel ren- en vliegwerk op de dagen waarop ik werk. Op maandag haalt vent de kinderen want thuiswerkdag, maar op woensdag kan ik de kinderen niet brengen want dan begin ik om 830u en op vrijdag kan ik ze niet halen want op vrijdag werk ik tot 18u. Fijn, beiden werken en schoolgaande kinderen. Wordt dus voor vent kinderen brengen op woensdag en halen op vrijdag, maar wel lastig te coördineren met werken door het hele land. En levert meteen voor volgende week een probleem op als vent in de VS zit. Waarom kan bso/de basisschool niet tijden aanhouden die gelijk zijn aan mogelijkheden op kdv's?
Hm, duurt lang voordat ik iets hoor, begin nu erg nieuwsgierig te worden.

Milieuverantwoord vast en zeker Wwind. Het ruikt ook helemáál niet chemisch .

Gaat het nog goed met voeden?

Ik doe er normaalgesproken tussen de 35-40 minuten over van werk naar huis en vice versa. Hoezo eigenlijk?
Oi, dat lijkt me echt heel lastig, dat gedoe met NSO en BSO e.d. Zeker nu die NSO bij jullie school niet geregeld is, Drop. Maar was dat niet een van de zaken die scholen ergens in de zomer van dit jaar verplicht zijn aan te bieden?

Maw: is er binnenkort zicht op verbetering, of ben je bang van niet?
quote:

Fijn dat Eros ;) toch nog naar de huisarts is gegaan.

Muts :P!

Ik zat trouwens aan Atlas te denken.

Of Theseus, de held en koning van Athene. Jullie mogen kiezen, Eros gaat het hem echt niet worden (want als ik dan een keer lekker op hem wil schelden of echt flink woest ben, moet ik het over Eros gaan hebben en dat krijg ik dan natuurlijk echt mijn toetsenbord niet uit).
quote:

Oi, dat lijkt me echt heel lastig, dat gedoe met NSO en BSO e.d. Zeker nu die NSO bij jullie school niet geregeld is, Drop. Maar was dat niet een van de zaken die scholen ergens in de zomer van dit jaar verplicht zijn aan te bieden?

Maw: is er binnenkort zicht op verbetering, of ben je bang van niet? Volgens mij zijn ze verplicht te inventariseren of er behoefte aan is en het eventueel aan te bieden als blijkt dat er voldoende behoefte aan is, en is het niet zo dat scholen sowieso verplicht zijn opvang aan te bieden van 7-19u. Dus als er (te) weinig behoefte aan is, kun je vroege en late opvang wel op je buik schrijven. Ik heb er echt een hard hoofd in dat alles per augustus goed geregeld is.
Of Odysseus? Of neem een Germaanse variant, Odin, Wodan of Donar. Ligt wel wat lekkerder in de mond, vind ik! En niet zo zijig als Eros.
Ik vroeg het me gewoon af. Kon de afstand van jouw woonplaats naar werkplaats niet inschatten... gewoon nieuwsgierig dus en verder niets.

Balen Dropje, van die NSO/BSO (wat is het verschil?). Maar inderdaad wat Athena zeg. Scholen zijn tzt toch verplicht dit aan te bieden?
Zo, even langswippen om te kijekn hoe het hier gaat.

Drop, leuke woningen! Jee, wat een spotprijs zeg vergeleken met de randstad! Zou er bijna voor in jouw woonplaats gaan wonen ;) Ook bij jou weer but met NSO/BSO dus. Irritant he?

Athena, de dag dat ik in jouw woonstek ben, is het wel Hemelvaart, is dat erg voor jou? Mij lijkt het erg gezellig om even te leuten,maar weet niet of jij plannen had gemaakt? Heb je al nieuws van vent ontvangen over je kroost?

Gets, ik ben aankomende maandag en di in Remmastad  (met een bekende van jou Wind) Weer toeren uithalen met kinderen enzo, maar uiteindelijk moet het goedkomen met hulp van mijn moeder. Altijd fijn die oma's :D

Ik doe meestal ook niet aan speelgoed enzo, maar meer omdat ik te druk bezig ben met mezelf :$ Ik struin altijd af voor boeken op de rommelmarkten.
quote:

quote: athena reageerde

Maw: is er binnenkort zicht op verbetering, of ben je bang van niet?

Volgens mij zijn ze verplicht te inventariseren of er behoefte aan is en het eventueel aan te bieden als blijkt dat er voldoende behoefte aan is, en is het niet zo dat scholen sowieso verplicht zijn opvang aan te bieden van 7-19u. Dus als er (te) weinig behoefte aan is, kun je vroege en late opvang wel op je buik schrijven. Ik heb er echt een hard hoofd in dat alles per augustus goed geregeld is.

Ze mogen ook een overeenkomst aangaan met de bestaande NSO/BSO's en dan is er feitelijk niets veranderd aan bestaande regeling. Heel irritant.
Remmastad? Mmmhh... even denken.

Oh, wacht dat kan ik natuurlijk zien op Hyves

En ben dan ook wel erg nieuwsgierig welke bekende van mij, Vrolijk?
Dropje, even gekeken in de AK naar de woning/link en wat ziet dat er goed uit zeg! En inderdaad... een stuk goedkoiper dan hier! Nog steeds een boel geld.. maar een mooi huis voor een mooie prijs! Wanneer hoor je meer? O, dat wist je niet hé?
quote:

Beetje jammer dat Remma haar woonplaats niet heeft ingevuld op hyves :P
quote:

zal eens op ak zetten
De benaming BSO wordt over het algemeen gebruikt voor opvang tijdens vakanties, NSO letterlijk voor 'na school' dus tijdens schoolweken. Volgens mij wordt heel flexibel omgegaan met de 'verplichting' het per augustus 2007 geregeld te hebben, volgens mij zijn er niet zoveel scholen die het daadwerkelijk aanbieden. 

De eerste inschrijving stopt 8 mei 17u, dus de mensen die zich per dan hebben ingeschreven voor een optie, hebben de allereerste koopmogelijkheid als ze worden ingeloot voor hun eerste keuze. Ik ben benieuwd. Het is idd wel veel geld, ik durf tegenwoordig niets meer om te rekenen naar guldens, alleen als je denkt aan het alternatief, in mijn woonplaats voor een prijs onder 3 ton zit je dan ofwel in een bovenwoning in de gewilde wijken, ofwel in een eengezinswoning in een van de minder gewilde buitenwijken. Dan liever voor hetzelfde geld een woning helemaal naar mijn eigen zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven